Ostimme koiranpennun,nyt muutamaa kk;tta myöhemmin,olemme huomanneet ,että,jos emme tee samalla tavalla kuin emon omistaja,hän käyttäytyy meitä kohtaan "ironisesti" jos yritämme jotain harrastaa,siis,aloittaa,hän tyrmää heti koko ajatuksen.
p....n marjat,mehän teemme pentumme kanssa mitä haluamme.
Ei kai niitä pentuja ole tarkoitus koko elämää omalla pihalla pitää.
Eihän "pussissa" pitämällä saa kuin aran kaikkea pelkäävän koiran...
jo riittää
9
175
Vastaukset
- termit ja terminolog
Jos kauppakirjaan ei ole kirjattu, että teidän täytyy olla tekemisissä kasvattajan kanssa niin voit toivottaa kasvattajan ja hänen neuvomisensa hevonv....ttuun. Tosin et käyttänyt sanaa kasvattaja vaan emon omistaja, joka voi selittää sen ongelman. Normaalisti varsinaiselta kasvattajalta saa huomattavan paljon enemmän hyviä kuin huonoja neuvoja.
- epäselvä kyssä
Mikäli kyseessä siis rotukoira ja kasvattaja, niin suosittelen kiltisti tottelemaan kasvattajan ohjeita ja neuvoja. Hänellä on kuitenkin pitkä kokemus sekä tieto ja taito ko. asioista. Ja kasvattaja antaa tietojaan mielellään ihan ilmaiseksi.
Jos taas kyseessä on sekarotuinen, niin silloinhan ei ole kyseessä kasvattaja ja hän voi / saa puhua mitä sylki suuhun tuo.
Viestistäsi ei selvinnyt kumpiko on kyseessä. - hyvä pentu
Joo,sorry, ON rotukoira.
emon omistaja ,mutta samalla kasvattaja.
Hänen neuvonsa,tuntuvat olevan monta kertaa myös hänen oman etunsa mukaisia,eli viis veisataan koirasta,kunhan hän pääsee tuomaan itseään esille.
seuraavan koiran kohdalla,jos tulee seuraavaa,ollaan tarkempia mistä otetaan.
tosin itse koira;ssa ei onneksi mitään vikaa.- usko kasvattajaa
Heitä tuntemuksesi romukoppaan ja teet niinkuin kasvattaja suosittelee. Näin toimien saat kasvattajasta pitkäikäisen neuvojan ja oppien antajan. Hänellä on tieto ja taito kuten joku jo kirjoittikin. Kyllä hän kuitenkin koiran parasta ja yhteiseloasi koiran kanssa ajattelee eniten, vaikka sinä muuta kuvittelet.
Itse muistelen niitä aikoja kun kasvattaja jotain määräsi - käski ostamaan ja minä ostin - hammastani purren - ja nyt olen jo saanut tuntea hänen olleen jo silloin oikeassa. Tästä ajasta on jo yli 30v aikaa ja vieläkin ne määräyksestään ostetut jutut ovat käyttökelpoisia ja toimivia sekä käytössä olevia. Vaikka ne silloin tuntuivatkin niin hiivatin kalliilta. Tässä vain yksi pieni esimerkki, joita toki olisi pilvin pimein.
- Älytöntä
Kasvattajahan voi olla jopa hädin tuskin kaksikymppinen, eläissään ensimmäistä parivuotiasta koiraansa pennutteleva likkanen. Niin, kasvattaja tietää parhaiten ...
- vainäin kävi
Joo,mutta ku tää ei todellakaan oo meiän eka koira.
edllisen omistajan kanssa ,käytiin samalla kentälläkin,ihan omasta halusta, ja hän antoi neuvoja&niksejä joista on ollut TODELLA paljon apua,kiitos hänelle:=))
Tämän kasvattajan kanssa heti jotain,ja hän saa meidät tuntemaan "tunareiksi" ironisella käytöksellään,jos emme tee samoin kuin hän...
taidamme jättää yhteydenpidon joulukorttiin...- kivoja neuvoja
Jos koira ei ole teillä sijoituksessa tai ette ole tehneet osamaksu kauppaa, niin miksi ihmeessä, ette vaan tee niin kuin itse parhaaksi näette. Koiranhan on teidän.
Toki kasvattajilta saa usein hyviä vinkkejä ja jos itse harrastavat koiriensa kanssa paljon tietävät varmaan mihin koira sopii ym. Jos kyseessä olisi esim. Jos antaa ruokinnallisia neuvoja, turkin hoitoon rokotuksiin ym. ymmärtäisin, mutta harrastaa saa jokainen koiransa kanssa sitä mitä haluaa ja mihin koira kykenee.
Olen myös samaa mieltä, että pentu pitää sosiaalistaa, eihän siitä mitään tule jos pennun kanssa ei saisi liikkua.
Näitä kaikkeen puuttuvia kasvattajia tunnen kanssa muutaman, ei ole kenenkään etu jos kasvattaja sanelee kaiken mitä koiran kanssa pitää ja ei pidä tehdä.
Tämä nyt on vähän tällainen,että vaikea sanoa viimekädessä mitään,kun on pikkasen ympäripyöreä aloitusviesti...
Aika yksipuolisen kuvan kun saa,kun ei ole edes mitään esimerkkejä.
Vähän outoa kyllä,että kun koiraa on harkittu ja kasvattajaan,pentueeseen ym.tutustuttu,niin eikö mistään ole puhuttu mitä kummatkin haluaa,on kiinnostuneita ym.
Ihan tuollaisessa perusjutussa jo normaalisti kuvaa saa,ja mistäänhän ei ole pakko ottaa...- Niin se menee
No ainahan ne henkilökemiat eivät käy yksiin.
Jos teillä on pitkä kokemus koirista ja varsinki ko. rodusta, niin etteköhän te sitten itse tiedä mitä teette. Miksi niitä pitää kasvattajalle sitten raportoida? Teidän koirahan se on. Teette itse päätökset ja kannatte itse vastuun niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"
Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä752356Valion maitotehtaalla kapina
Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa512271SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1622055Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää171821Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön881324Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.781174HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363051099Jumalauta! Ukraina hyökkää jo Suomeenkin!
Ukrainan drooneja tullut Suomeen ainakin kolme, ehkä enemmäkin! Syvälle Suomeen! Nyt on klovnipressa hukkapätkä mennyt T3441051- 78985
Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah103972