Miehet sählää, mut naiset kantaa vastuun.

kahden lapsen äiti

Jouduin maanantaina ottamaan mieheni älyvapaata tohelointia paikkaillessa jälkiehkäisypillerin ja nyt saanut sitte kärsiä näistä hiivatin sivuvaikutuksista, jotka näyttää lähes kaikki mun kohdalla toteutuvan ja ties miten monta päivää tässä vielä pitää menkkoja odottaen kärvistellä, jos ne nyt edes alkaa. >:(

Aamula heti herätessä oli jo väsyneen tuppurainen ja huippaava-, sekä vähän yökköolo. Aivankuin raskaana ollessa, mut onneksi se helpotti ylösnousun ja aamutoimien jälkeen. Nyt sitte vatsaa on juilinut töissä koko iltapäivän ja nipistelee inhottavasti edelleen. Tunne on sama, kuin menkat ois just alkamassa. Kotiin tullessa ja kotivaatteisiin vaihtaessa huomasin myös, miten arkana ja nöpöllään mun nännit on, ja mun tuurilla myös kierto tulee heittämään varmaan täydellisesti häränpyllyä, ARGHH!

Meillä on olleet toisen lapsen jälkeen pelkästään kondomit ehkäisynä koska pillerit ei oikein mulle sovi, kun on ollut verenpaineongelmia. Mitä lie mies lauantai-iltasella ajatellut, kun ei sitte laittanutkaan kumia päälle vaikka niitä pimeässä rapisteli. Eikä tuo malttanut vetää edes ulos, vaan laski kaiken sisään ja mä vasta siinä vaiheessa tajusin, minkä tempun se teki, kun tavaraa alkoi valumaan ulos ja mies vaan jatkaa pumppaamistaan. Kaiken lisäksi mulla oli kierrossa hedelmällisin vaihe alkamassa maanantaina ja miehen simput valmiina odottamassa sisuksissa.

Ominpäin en kuitenkaan uskaltanut mennä jälkiehkäisypilleriäkään ottamaan, kun e-pilleritkin lääkäri multa lopetti. Maanantaina sain vasta työterneyslääkäriltä kysyttyä, voinko ottaa sen ja luvansaatuani hain ja otin sen. Silloin tuosta miehen tempusta oli tullut kuluneeksi suunilleen 40 tuntia.
Nyt vaan täytyy toivoa, että se meidän kolmas lapsi ei ois saanut tälläistä alkua, vaikka ollaan kolmannesta miehen kanssa puhuttu, mutta sen aika ois vasta joskus parin vuoden päästä, että kerkeisin saamaan vähän päivityksiä tuohon työhistoriaani, kun valmistuttuani jäin melkein heti äitiyslomalle ja siitä 5 vuotta jatkuneelle hoitovapaalle.
Kun oon miehelle asiasta täysin ansaitusti kiukutellut, niin peri miehiseen tapaansa, se tekeytyy vaan täysin hoomoilaseksi.
Tästä tuli nyt vähän pitkä stoori, mut oli ihan pakko vähän päästellä höyryjä tännekin. Kommentoikaa siskot.

14

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yksin miehen vast

Ei ehkäisy silti ole vain miehen vastuulla. Ja onhan muitakin ehkäisymuotoja keksitty naisille, kuin vain e-pillerit.

• 8+2

Mutta ei se silti ole vain naisenkaan vastuulla. Ja kaikki muut ehkäisymuodot tuppaa olemaan sellaisia. Kortsu on ainut mikä on yleensä molempien vastuulla. Ja hormoonittomia ehkäisyjä ei juurikaan ole. Kuparikierukka taitaa olla, mutta ei vissiin ihan niin varma sitten ole. Järjetön teko mieheltä tosiaan, jos tosiaan noin toimi. Ainahan ne miehet toki jaksaa valittaa ettei tykkää kortsun käytöstä jne, mutta ei se silti tuollaiseen oikeuta. Ehkä mies sitten salaa jo haluaa sen kolmannen lapsen. Sekään ei oikeuta tuollaiseen. Onneksi oma ukko käytti aina tunnollisesti kortsua, ennenkuin muuta ehkäisyä hankittiin. Ja nyt ei ole sitä ehkäisyä ollenkaan, kun lasta yritetään aluille saada. Kannattaa miehen kanssa vielä koittaa puhua, mielellään ihan rauhallisesti, luulisi jonkun syyn olevan tuollaiseen. Tai sitten on vaan idiootti ja ajattelematon. Ja mikäli meinaat vielä seksiä hänen kanssaan harrastaa, kannattaa tietysti varmistaa että se kortsu on kunnolla paikallaan.

• Näin on!!!

Mies raiskasi sut etkä yhtään välitä!?
      Mä vetäisin äijää turpaan, jos mulle noin tekisi!

• öjklö

eipä taida raiskauksen merkistöä vielä täyttää, vaikka typerästi tehty olikin.

• hahahahaha

Raiskasi :D

Apua. Mene ihmeessä poliisin pakeille nyt, koska sinut on siis ilmeisesti raiskattu.

• ap.

Hui! Kylläpä täällä on kovaa tekstiä.
      Eihän tuo nyt sentään mikään raiskaus ollut, vaan normaalia molempien haluamaa avioseksiä siinä vapaaehtoisesti harjoitettiin ja vaikka mieheltä tuo mopo pahasti karkasikin.

Puitiin asiaa illalla, kun mieskin parin päivän kiukutteluni jälkeen sai vihdoin muikistelunsa sijaan suusa auki asiasta.
      Hän kertoi ottaneensa kyllä kumin valmiiksi, mutta ajatteli kokeilla ensin hiukan ilman, tai jos olisin kieltänyt tulemasta ilman, niin laittais vasta sitte... No mene tiedä.
      Kertoi kuitenkin luulleensa koko rakastelun ajan, minun tunnistavan, että kumia ei tälläkertaa ole ja koska en pyytänyt häntä lopettamaan, vaan päinvastoin vastasin liikeisiin, niin uskoi minunkin hyväksyvän sen eikä lopettanutkaan, vaan teki mitä teki.

Kun tuolla nyt ollaan puhuttu siitä, miten ehkäisy on molempien asia ja siitä pitää yhdessä sopia, niin eiköhän ihan kohtuullista näin naisnäkökulmasta ole se, että jos on kertaalleen miehen kanssa sovittu, että meillä ehkäistään kondomilla, niin sitä silloin nainenkin vois vaan nauttia ihanasta avioseksistä ja kiihkoissaankin luottaa siihen, että se mihen kanssa tehty sopimus pitää.
      Vai pitäiskö teidän mielestä todella naiselta vaatia sitä, että jokakerta pitää tehdä miehelle se kalutarkastus kopeloimalla, ennenkuin sisälleen päästää?
      Minä kun en ainakaan "alakerrassani" sitä kiihkoissani lauantaina mitenkään tunnistanut, vaikka mies tuota ihmetelikin.

No asia on nyt miehen kanssa sovittu, vaikka mulla nää jälkiehkäisypilleristä alkaneet menkkamaiset vatsakivut jatkui tänäänkin ja tuossa just vessakäynnillä huomasin, että pyyhkiessä tuli hiukan punaista paperiin, vaikka menkat pitäis alkaa vasta parin viikon päästä.
      Jos teillä jollain on kokemuksia mitä kaikkea "kivaa" tästä je:stä vois vielä odotella, niin kertokaahan.

• Ihmettelen..

kyllä suuresti, miten et ole itse huomannut, ettei kumi ollut paikallaan. Omasta mielestä kun ainakin ero on lähes kuin yöllä ja päivällä.

Oletko harkinnut esim. kuparikierukan mahdollisuutta?

• ap.

Niinpä, mutta kyllä se vaan niin kävi, että en tuota eroa huomannut. Odotin kait siinä tilanteessa vaan niin "valmiina" sitä miestäni, että ei ois edes tullut päähäni alkaa moista sen paremmin miettimään, kun hän sieltä omalta puolelta rapistelunsa jälkeen kääntyi päälle.

Joo, kyllä kuparikierukkakin oli yhtenä ehkäisymuotona esillä silloin kuopuksen syntymän jälkeen, kun lääkärin kanssa asiasta keskusteltiin ja hän ehdotti, että en alkaisi jatkaa ainakaan toistaiseksi pilleriehkäisyä, koska tään viimeisen raskauden aikaan ja sen jälkeen mulla oli niitä verenpaine ongelmia.
      Vanhimmalta siskolta olin kuitenkin kuullut niin ikäviä kokemuksia kuparikierukasta, että en sitte innostunut pahemmin siitä. Siskolla kun oli koko ajan kierukan kanssa pieniä vuoto-ongelmia ja kuukautiset muuttui toosi pitkiksi ja runsaiksi ja anemiariskin vuoksi hän joutui vaihtamaan kuparikierukan hormonikierukkaan. Arvaatte varmaan, että noitten siskon kokemusten pohjalta, en ollut mitenkään innostunut siihen kuparikierukkaan.
      Kaiken lisäksi siinä tilanteessa tää meidän ratkaisu luottaa kondomeihin vaikutti helpoimmalta ja kyllähän tää on jo kolmevuotta osoittautunut toimivaksi, paitsi nyt.

Tosin miehellä taitaa olla itsellään jonkinmoinen vauvakuume, vaikka vajaat parivuotta pitäis vielä ehkäistä. Tuo mies kun on kesästä alkaen kaljapäissään ryhtymässä aina "lapsentekoon"... No eikö sitä sanota, että haukkuva koira ei pure ja niillä kerroilla sitä on itsekin aina varuillaan ja varmistaa vielä, että kumi on varmasti siellä, missä sen kuuluu ollakin;).

Vaikka me ollaankin miehen kanssa asia jo sovittu, niin se tässä pikkuisen vieläkin mietityttää, että mihin se oikein pyrkii, kun se oli nyt täysin selvinpäin, mutta kuitenkin teki noin hölmösti?

Mutta mitäpä sitä ei nainen miehensä vuoksi kärsis... Vielä tänäänkin on vatsaa nippaillut ikävän menkkamaisesti. Laitoin aamulla ohuen siteenkin varuilta, kun koko ajan semmoinen olo, et menkat ois alkamassa. No, sitteeseen asti ei kyllä ole tullut mitään, mutta joka kerta pissalla käydessä pyyhkäistessä, tulee paperiin pikkuisen punaista.
      Jos täällä kellään ois kokemusta miten je-pilleri on teille menkkoihin ja kiertoon vaikuttanut, niin ois kiva tietää.

• 9+7

Kerran olen jälkiehkäisyä käyttänyt ja kiertohan siinä sekaisin meni. Alkoi vuoto, mikä oli ihan kuin olisi menkat ollut. Seuraavia menkkoja en muista koska tuli, mutta ei silloin kun alunperin olisi pitänyt. Sen jälkeen sitten kierto normalisoituikin. Typerä teko mieheltä, luulisi että oppi kerrasta. Tai ei kai niin tyhmä luulisi olevan, että samaa koittaisi uudestaan, etenkin kun otit sen jälkiehkäisypillerinkin. Itse tosin vastaavassa tilanteessa varmaan tarkastaisin jonkun aikaa että varmasti laittaa sen kortsun paikalleen.

• ..............

Kuinka tyhmä voi nainen olla....

• kommenttina

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

• ap.

Juupajuu, kiitosta vaan teillekin. Vai että tyhmä nainen...
      No tuohan nyt on niin tyypillistä ja odotettavissa täällä, että antaa olla:/

Tänään alkoi runsaampi menkkamainen vuoto ja piti ottaa tampoonit käyttöön.
      Kyllä tuo je-pilleri sen kieron nyt sekoitti. Normaalisti menkkojen ois pitänyt alkaa vasta joskus 21-22 päivä ja nyt sitte saakin arvuutella, kauanko tää vuoto mahtaa kestää ja milloin tulee ne seuraavat menkat, jos tulee?

Mies pyöri tuossa ympärillä pitkin iltaa ja yritti alkaa hiplata pepusta, niin tulinpa siinä kiukuspäissäni laukoneeksi sille pari totuutta siitä, miten ois naisen elämä paljon helpompaa, jos sais oman kuukautiskieron edes pitää normaali rytmissään.
      No sehän siitä pikkuisen loukaantui. Sanoi minun kiertävän veistä vanhassa haavassa, vaikka kerran jo se sovittiin.
      Olinko teidän mielestä kohtuuton miehelle?

• ap.

Voihan himskatti, mikä riesa tästä tuli. Nyt tuota kunnollista vuotoa on tullut jo viis päivää. Ei ihan niin runsasta, kuin normaali menkoissa, mut kuitenkin niin, et päivälläkin joutuu kerran tai pari tamppoonia vaihtamaan.
      Miten on, tietääkö kukaan sanoa, et alanko laskemaan kiertoa nyt tuosta viime perjantaista, jolloin oli eka menkamainen vuotopäivä, vaikka se tuhnuttelu alkoi jo silloin keskiviikkona?

• Anonyymi

Miehen vasektomiaa en ole katunut tehtyäni 4 lasta jo. Se helpottaa vähän kaikkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2605
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1785
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1387
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      340
      1290
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1244
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1166
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1103
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1002
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      883
    Aihe