Öljylämmitys kerrostalossa?

öljynenkauko

Kuinka yleisiä nykyään ovat öljykattilalla toimivat keskuslämmitykset kerrostaloissa? Mitä hyviä puolia siinä on verrattuna kaukolämpöön?

25

2786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljysheikki

      Kyllähän niitä on käytössä varmaan paljonkin. Asukkaallehan tilanne on sama oli kaukolämpö tai öljykattila, ei sitä pattereista tai lämpimästä vedestä huomaa.

      Öljylämmitys on parempi kuin kaukolämpö, sillä kaukolämmön hinta tulee nousemaan aina vaan enemmän ja siitä ei pääse sitten helposti enään eroon. Öljylämmityksessä voi ostaa öljyn sieltä mistä halvimmalla saa, ja tulevaisuudessa käytetään bio-öljyjä.

      Öljylämmitteiset talot pysyy lämpimänä myös kaukolämpökatkon aikana.

      Esim. tuollaisen olen löytänyt netistä, kolme kerrostaloa ja niitten öljylämmitys:
      http://www.rsaarela.com/kiinteisto/

    • 5+12

      Öljylämmitys on perseestä. öljy haisee joka paikassa on kallista jatkuvasti joku on rikki milloin ei ole kuumaa vettä milloin talot kylmänä kun talkkari ei muista tilata öljyä tai joku pamahtaa piipusta tulee pahanhajuista savua koko ajan

      talot on kuin myrkkypilvessä. Ehdoton ei öljylämmitykselle varsinkin kerrostaloissa.

    • Mitähän sinäkin

      näistä oikein ymmärrät. Erittäin hyvin kerrostaloon sopiva lämmitysmuoto. Lämpöä riittää ja kulutukseen voi vaikuttaa eikä perusmaksut paina.

      • 5+12

        Et taida itse ymmärtää yhtään mitään kun kerta öljylämmitystä puolustat. Toki se on sama millä jokainen omakotitalonsa lämmittää valinta on sinun ja sinä kärsit.

        mutta kerrostalossa öljylämmitykselle ehdoton EI sillä siellä saattaa asua ihmisiä jotka ei halua myrkyttää itseään rikkipäästöillä. öljylämmitys pitäisi kieltää lailla vikaherkkä kallis saastuttaa. jos joku vielä vuonna 2011 haluaa mykyttää itsensä tuolla kivikautisella paska lämmityksellä niin tehkööön sen jossain korvessa yksin omasssa talossaan.

        todella edesvastuutonta lämmittää kerrostalo öljyllä. monikaan ei tiedä että öljylämmityksen rikkihapot ym lyhentää elinikää jopa 10-20 vuotta ja aiheuttaa vakavia sairauksia jo hyvin nuorena. tätäkö haluat kaikille kerrostalo asukeille.

        taidat itse olla vittuuntunut öljylämmitykseen ja ei ole varaa vaihtaa sitä kaukolämmitykseen ja sitten pitää olla muna pystyssä puolustelemassa nettipalstalla paskaa systeemiä.


      • htitnwtw
        5+12 kirjoitti:

        Et taida itse ymmärtää yhtään mitään kun kerta öljylämmitystä puolustat. Toki se on sama millä jokainen omakotitalonsa lämmittää valinta on sinun ja sinä kärsit.

        mutta kerrostalossa öljylämmitykselle ehdoton EI sillä siellä saattaa asua ihmisiä jotka ei halua myrkyttää itseään rikkipäästöillä. öljylämmitys pitäisi kieltää lailla vikaherkkä kallis saastuttaa. jos joku vielä vuonna 2011 haluaa mykyttää itsensä tuolla kivikautisella paska lämmityksellä niin tehkööön sen jossain korvessa yksin omasssa talossaan.

        todella edesvastuutonta lämmittää kerrostalo öljyllä. monikaan ei tiedä että öljylämmityksen rikkihapot ym lyhentää elinikää jopa 10-20 vuotta ja aiheuttaa vakavia sairauksia jo hyvin nuorena. tätäkö haluat kaikille kerrostalo asukeille.

        taidat itse olla vittuuntunut öljylämmitykseen ja ei ole varaa vaihtaa sitä kaukolämmitykseen ja sitten pitää olla muna pystyssä puolustelemassa nettipalstalla paskaa systeemiä.

        Puhut asiaa. Meilläkin vaihdettiin koko lähiön öljypolttimet kunnon hiiliuuneihin. Nyt on niin kotoisa olo kun näkee heti piipunsuusta että lämpöä syntyy. Kevätkin tulee aikaisemmin kun talven pörränneet kivihiilirekat ovat mukavasti pölyttäneet lumihangen ottamaan auringon lämpöä itseensä.


      • Kivikausi 2
        htitnwtw kirjoitti:

        Puhut asiaa. Meilläkin vaihdettiin koko lähiön öljypolttimet kunnon hiiliuuneihin. Nyt on niin kotoisa olo kun näkee heti piipunsuusta että lämpöä syntyy. Kevätkin tulee aikaisemmin kun talven pörränneet kivihiilirekat ovat mukavasti pölyttäneet lumihangen ottamaan auringon lämpöä itseensä.

        Meidän talossa taas siirryttiin puulämmitykseen. Kaikki asukkaat ottavat osaa puiden kantamiseen. Ja halkojen uuniin mättämiseen on vuorolistat, ettei tulet pääse sammumaan ja kylmyys vaivaamaan.


      • Taidatkin olla
        5+12 kirjoitti:

        Et taida itse ymmärtää yhtään mitään kun kerta öljylämmitystä puolustat. Toki se on sama millä jokainen omakotitalonsa lämmittää valinta on sinun ja sinä kärsit.

        mutta kerrostalossa öljylämmitykselle ehdoton EI sillä siellä saattaa asua ihmisiä jotka ei halua myrkyttää itseään rikkipäästöillä. öljylämmitys pitäisi kieltää lailla vikaherkkä kallis saastuttaa. jos joku vielä vuonna 2011 haluaa mykyttää itsensä tuolla kivikautisella paska lämmityksellä niin tehkööön sen jossain korvessa yksin omasssa talossaan.

        todella edesvastuutonta lämmittää kerrostalo öljyllä. monikaan ei tiedä että öljylämmityksen rikkihapot ym lyhentää elinikää jopa 10-20 vuotta ja aiheuttaa vakavia sairauksia jo hyvin nuorena. tätäkö haluat kaikille kerrostalo asukeille.

        taidat itse olla vittuuntunut öljylämmitykseen ja ei ole varaa vaihtaa sitä kaukolämmitykseen ja sitten pitää olla muna pystyssä puolustelemassa nettipalstalla paskaa systeemiä.

        vihertävä huuhaa-ukkeli ja kovasti kuumapäinen änkyrä vielä. Muutenkin näyttää olevan tunteet pinnassa, päätellen puheistasi rikkipäästöistä, itsensä myrkyttämisestä ja eliniän lyhenemisestä. Tai sitten olet vaan yksinkertaisesti tyhmä.
        Olen itse ollut lvi-alalla koko ikäni ja joutunut pelaamaan pääsääntöisesti lämmitysjärjestelmien kanssa joten ehkä tiedän näistäkin jotain. Se kirjoituksestasi kuitenkin paljastui heti ettet tiedä näistä asioista yhtään mitään vaan sotket tunteet mukaan selvään asiaan.
        Öljylämmitys on tälläkin hetkellä hyvin varteenotettava vaihtoehto ja ainoa negatiivinen asia on öljyn hinnan ennustettavuus pitkällä tähtäimellä. Kaasu olisi tietysti vielä parempi mutta sillä on sama ongelma öljyn kanssa ja toimitusvarmuuskin teoriassa epäilyttää vaikkei mitään ole toistaiseksi sattunutkaan. Naapurista kun ei koskaan tiedä.
        Siinä sinäkin olet oikeassa että minulla on öljylämmitys, ja vieläpä ongelmitta toimiva sellainen. Missään muussa asiassa et sitten olekaan.


      • 5+12
        Taidatkin olla kirjoitti:

        vihertävä huuhaa-ukkeli ja kovasti kuumapäinen änkyrä vielä. Muutenkin näyttää olevan tunteet pinnassa, päätellen puheistasi rikkipäästöistä, itsensä myrkyttämisestä ja eliniän lyhenemisestä. Tai sitten olet vaan yksinkertaisesti tyhmä.
        Olen itse ollut lvi-alalla koko ikäni ja joutunut pelaamaan pääsääntöisesti lämmitysjärjestelmien kanssa joten ehkä tiedän näistäkin jotain. Se kirjoituksestasi kuitenkin paljastui heti ettet tiedä näistä asioista yhtään mitään vaan sotket tunteet mukaan selvään asiaan.
        Öljylämmitys on tälläkin hetkellä hyvin varteenotettava vaihtoehto ja ainoa negatiivinen asia on öljyn hinnan ennustettavuus pitkällä tähtäimellä. Kaasu olisi tietysti vielä parempi mutta sillä on sama ongelma öljyn kanssa ja toimitusvarmuuskin teoriassa epäilyttää vaikkei mitään ole toistaiseksi sattunutkaan. Naapurista kun ei koskaan tiedä.
        Siinä sinäkin olet oikeassa että minulla on öljylämmitys, ja vieläpä ongelmitta toimiva sellainen. Missään muussa asiassa et sitten olekaan.

        joo vai että olet ihan lvi alalla. lvi alallahan tosiaan käsitellään öljypolttimia. ja mikä onkaan lvi alan perustarkoitus. tuottaa voittoa tietysti. voittoahan tuotetaan myymällä uusia tuotteita. eli sinä yritätkin luoda öljylämmitykestä hyvää kuvaa jotta saisit taas myytyä naapurin hölmölle uuden polttimen.

        itselläsikin on öljylämmitys. taitaa olla rikkihappopäästöt jo sumentanut järkesi. jokaisella henkäyksellä hengität sisään rikkihappoa ym. myrkkykaasua joka piipustasi tupruaa. koko talosi ympäristö on rikkilaskeuman peitossa. joka kerta kun kävelet pihalla niin maasta nousee myrkyllistä pölyä jota hengität sisään.

        maalaisjärjellä sen ymmärtää ettei öljyssä olevat myrkyt voi tehdä hyvää kellekkään. jumala ei ole luonut ihmistä hengittämään öljyn polttamisesta syntyviä myrkkyjä joten on selvää että se lyhentää elinikää merkittävästi sekä aiheuttaa vakavia sairauksia.

        asiasta ei tietenkään puhuta sillä valtion kassaankin kilisee mukavasti rahaa kun hömöläiset polttaa öljyä. öljylämmitys pitää yllä suurta rahasampoa. saadaan myytyä öljyä polttimia ja kattiloita öljypolttimia pitää huoltaa piippu on nuohottava ym. siksi asiasta ei puhuta.

        monet syövät ym. vakavat sairaudet on öljylämmityksen takia.

        öljylämmitys on kaiken lisäksi tosi huono. talkkari ei muista tilata öljyä ja sitten jäätyy talot ja loppuu lämmin vesi. myös jatkuvasti menee joku rikki. on kallista ja saastuttaa.

        olen joutunut kymmeniä vuosia pakenemaan öljylämmitystä sillä sen ongelmien takia se aina pimitetään ihmisiltä. heti kuitenkin kun edes lähellä on öljylämmitys talo tulee kamalat oireet. öljylämmityksen tunnistaa mm säiliöautosta joka on talon pihalla silloin tällöin. talon seinässä on putket joihin säiliöauto työntää sitä mustaa ympäristömyrkkyä.

        öljylämmitystaloissa asuu vain todella tyhmiä ja hölmöjä ihmisiä joten öljylämmitys on aistittavissa muutenkin ympäristöstä.


      • öljypoltinhuoltaja
        5+12 kirjoitti:

        joo vai että olet ihan lvi alalla. lvi alallahan tosiaan käsitellään öljypolttimia. ja mikä onkaan lvi alan perustarkoitus. tuottaa voittoa tietysti. voittoahan tuotetaan myymällä uusia tuotteita. eli sinä yritätkin luoda öljylämmitykestä hyvää kuvaa jotta saisit taas myytyä naapurin hölmölle uuden polttimen.

        itselläsikin on öljylämmitys. taitaa olla rikkihappopäästöt jo sumentanut järkesi. jokaisella henkäyksellä hengität sisään rikkihappoa ym. myrkkykaasua joka piipustasi tupruaa. koko talosi ympäristö on rikkilaskeuman peitossa. joka kerta kun kävelet pihalla niin maasta nousee myrkyllistä pölyä jota hengität sisään.

        maalaisjärjellä sen ymmärtää ettei öljyssä olevat myrkyt voi tehdä hyvää kellekkään. jumala ei ole luonut ihmistä hengittämään öljyn polttamisesta syntyviä myrkkyjä joten on selvää että se lyhentää elinikää merkittävästi sekä aiheuttaa vakavia sairauksia.

        asiasta ei tietenkään puhuta sillä valtion kassaankin kilisee mukavasti rahaa kun hömöläiset polttaa öljyä. öljylämmitys pitää yllä suurta rahasampoa. saadaan myytyä öljyä polttimia ja kattiloita öljypolttimia pitää huoltaa piippu on nuohottava ym. siksi asiasta ei puhuta.

        monet syövät ym. vakavat sairaudet on öljylämmityksen takia.

        öljylämmitys on kaiken lisäksi tosi huono. talkkari ei muista tilata öljyä ja sitten jäätyy talot ja loppuu lämmin vesi. myös jatkuvasti menee joku rikki. on kallista ja saastuttaa.

        olen joutunut kymmeniä vuosia pakenemaan öljylämmitystä sillä sen ongelmien takia se aina pimitetään ihmisiltä. heti kuitenkin kun edes lähellä on öljylämmitys talo tulee kamalat oireet. öljylämmityksen tunnistaa mm säiliöautosta joka on talon pihalla silloin tällöin. talon seinässä on putket joihin säiliöauto työntää sitä mustaa ympäristömyrkkyä.

        öljylämmitystaloissa asuu vain todella tyhmiä ja hölmöjä ihmisiä joten öljylämmitys on aistittavissa muutenkin ympäristöstä.

        "talkkari ei muista tilata öljyä"...

        Taidatkin asua öljylämmitteisessä taloyhtiössä jossa on öljylämmitys jota ei ole huollettu, talkkari ei jaksa tehdä asialle mitään, öljy loppuu vähän väliä jne... Noissa muuten isoissa kerrostaloissa ym. yleensä on todella paljon pienemmät öljysäiliöt kuin omakotitaloissa jos suhteteutetaan kulutukseen.

        Öljy-auto saa käydä talvella kerran kuukaudessa.

        Itse toimin öljypoltinhuoltajana ja öljylämmitys on tosiaan varma ja hyvä lämmitysmuoto, riittää lämpöä ja lämmintä vettä jne... Ainoa haittapuoli tosiaan öljyn hinta.

        Öljylämmitys kerrostalossa on oikein hyvä lämmitysmuoto, kaukolämpö on menneen talven lumia, omat kattilat parempi.


      • Täyttä huuhaata
        5+12 kirjoitti:

        joo vai että olet ihan lvi alalla. lvi alallahan tosiaan käsitellään öljypolttimia. ja mikä onkaan lvi alan perustarkoitus. tuottaa voittoa tietysti. voittoahan tuotetaan myymällä uusia tuotteita. eli sinä yritätkin luoda öljylämmitykestä hyvää kuvaa jotta saisit taas myytyä naapurin hölmölle uuden polttimen.

        itselläsikin on öljylämmitys. taitaa olla rikkihappopäästöt jo sumentanut järkesi. jokaisella henkäyksellä hengität sisään rikkihappoa ym. myrkkykaasua joka piipustasi tupruaa. koko talosi ympäristö on rikkilaskeuman peitossa. joka kerta kun kävelet pihalla niin maasta nousee myrkyllistä pölyä jota hengität sisään.

        maalaisjärjellä sen ymmärtää ettei öljyssä olevat myrkyt voi tehdä hyvää kellekkään. jumala ei ole luonut ihmistä hengittämään öljyn polttamisesta syntyviä myrkkyjä joten on selvää että se lyhentää elinikää merkittävästi sekä aiheuttaa vakavia sairauksia.

        asiasta ei tietenkään puhuta sillä valtion kassaankin kilisee mukavasti rahaa kun hömöläiset polttaa öljyä. öljylämmitys pitää yllä suurta rahasampoa. saadaan myytyä öljyä polttimia ja kattiloita öljypolttimia pitää huoltaa piippu on nuohottava ym. siksi asiasta ei puhuta.

        monet syövät ym. vakavat sairaudet on öljylämmityksen takia.

        öljylämmitys on kaiken lisäksi tosi huono. talkkari ei muista tilata öljyä ja sitten jäätyy talot ja loppuu lämmin vesi. myös jatkuvasti menee joku rikki. on kallista ja saastuttaa.

        olen joutunut kymmeniä vuosia pakenemaan öljylämmitystä sillä sen ongelmien takia se aina pimitetään ihmisiltä. heti kuitenkin kun edes lähellä on öljylämmitys talo tulee kamalat oireet. öljylämmityksen tunnistaa mm säiliöautosta joka on talon pihalla silloin tällöin. talon seinässä on putket joihin säiliöauto työntää sitä mustaa ympäristömyrkkyä.

        öljylämmitystaloissa asuu vain todella tyhmiä ja hölmöjä ihmisiä joten öljylämmitys on aistittavissa muutenkin ympäristöstä.

        Mistähän kannon alta sinäkin oikein olet noussut kun suollat p askaa tänne palstalle vailla minkäänlaista tietoa ja oikeaa kokemusta lämmityksestä. Kävin tänään katolla katsomassa että minkälaista savua sieltä oikein tulee. No eipä tullut savua vaan alussa vesihöyryä joka hetken kuluttua muuttui pelkäksi lämpöväreilyksi. Työnsin naamani putken päälle ja hengitin palokaasua hetken. Se oli siinä ja siinä että huomasiko sen kaasun olevan edes palokaasua. Tältä osin ongelmaa ei näillä nykylaitteilla ole olemassa ainakaan silloin kun polttimen säädöt ovat kohdallaan.
        Mutta jatka sinä huuhaa-ukkeli kaltaistesi tyhmien peloittelemista täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella äläkä vaan koskaan anna kenenkään kertoa sinulle, miten asiat todellisuudessa ovat.


      • 5+12
        Täyttä huuhaata kirjoitti:

        Mistähän kannon alta sinäkin oikein olet noussut kun suollat p askaa tänne palstalle vailla minkäänlaista tietoa ja oikeaa kokemusta lämmityksestä. Kävin tänään katolla katsomassa että minkälaista savua sieltä oikein tulee. No eipä tullut savua vaan alussa vesihöyryä joka hetken kuluttua muuttui pelkäksi lämpöväreilyksi. Työnsin naamani putken päälle ja hengitin palokaasua hetken. Se oli siinä ja siinä että huomasiko sen kaasun olevan edes palokaasua. Tältä osin ongelmaa ei näillä nykylaitteilla ole olemassa ainakaan silloin kun polttimen säädöt ovat kohdallaan.
        Mutta jatka sinä huuhaa-ukkeli kaltaistesi tyhmien peloittelemista täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella äläkä vaan koskaan anna kenenkään kertoa sinulle, miten asiat todellisuudessa ovat.

        minä olen kuule asunut öljylämmitteisessä kerrostalossa joten tiedän asioista jotain.

        siellä minulla oli vakavia oireita mm. huimausta väsymystä heikkoutta ym. juoksin pitkään lääkäreissä. talvella oireet aina paheni mitä kylmempää oli = mitä enemmän sitä öljyä siellä paloi. piipusta ei tullut vain vesihöyryä, sinertävänmustaa savua, sitä tuli paljon ja se oli pahanhajuista.

        aivan varmasti täynnä kaikkia rikkihappomyrkkyjä häkää ym. vaarallisia kaasuja joita tulee kun öljyä poltetaan. siitä tuli varmasti kaikille asukkaille vakavia sairauksia ja tulee edelleenkin jos tuossa talossa vielä öljyä poltetaan.

        kaiken lisäksi vikoja tuli vähän väliä useamman kerran kuukaudessa oli patterit kylmänä ja vesi kylmänä. talkkari oli laiskanpuoleinen ja ei jaksanut välittää asiasta kävi sitten aina joskus tekemässä jotain ja taas alkoi palaa ja savu valtasi pihan.

        öljy loppui monta kertaa talvessa kun talkkari ei välittänyt tilata lisää ajoissa. saattoi olla monta päivää lämpö pois ennenkuin öljy tuli. kovalla pakkasella se toi sitä kanisterilla huoltoasemalta mutta kanisterit loppui aina yöllä ja hirveä kylmyys vaivasi.

        sitten taas kun se öljynpoltto toimi niin asunnossa oli kuuma. patterit hönki kuumana ja niitä piti laittaa pienemmälle. taloyhtiön rahoista suurin osa meni öljylämmitykseen ja rahaa ei riittänyt piha alueen kunnostukseen.


      • Nyt tiedän, kävit
        5+12 kirjoitti:

        minä olen kuule asunut öljylämmitteisessä kerrostalossa joten tiedän asioista jotain.

        siellä minulla oli vakavia oireita mm. huimausta väsymystä heikkoutta ym. juoksin pitkään lääkäreissä. talvella oireet aina paheni mitä kylmempää oli = mitä enemmän sitä öljyä siellä paloi. piipusta ei tullut vain vesihöyryä, sinertävänmustaa savua, sitä tuli paljon ja se oli pahanhajuista.

        aivan varmasti täynnä kaikkia rikkihappomyrkkyjä häkää ym. vaarallisia kaasuja joita tulee kun öljyä poltetaan. siitä tuli varmasti kaikille asukkaille vakavia sairauksia ja tulee edelleenkin jos tuossa talossa vielä öljyä poltetaan.

        kaiken lisäksi vikoja tuli vähän väliä useamman kerran kuukaudessa oli patterit kylmänä ja vesi kylmänä. talkkari oli laiskanpuoleinen ja ei jaksanut välittää asiasta kävi sitten aina joskus tekemässä jotain ja taas alkoi palaa ja savu valtasi pihan.

        öljy loppui monta kertaa talvessa kun talkkari ei välittänyt tilata lisää ajoissa. saattoi olla monta päivää lämpö pois ennenkuin öljy tuli. kovalla pakkasella se toi sitä kanisterilla huoltoasemalta mutta kanisterit loppui aina yöllä ja hirveä kylmyys vaivasi.

        sitten taas kun se öljynpoltto toimi niin asunnossa oli kuuma. patterit hönki kuumana ja niitä piti laittaa pienemmälle. taloyhtiön rahoista suurin osa meni öljylämmitykseen ja rahaa ei riittänyt piha alueen kunnostukseen.

        väärällä lääkärillä. Oikeassa ovessa olisi lukenut "psykiatri". Oireet viittaavat vahvasti pahoihin vammoihin korvien välissä. Toivottavasti ne ovat vain asennevammoja. Uskotko että tänne kirjoittavista aika moni on asunut öljylämmitteisessä talossa, oli se sitten iso tai pieni. Vielä useampi asuisi jos öljyn hintaa ei spekuloinnilla ja veroilla pidettäisi keinotekoisesti korkeana.
        Kuinka on mahdollista että kerrostalossa on varaa pitää niin p askaa talkkaria että koko talo kärsii. Eihän se ole talon eikä öljylämmityksen vika jos talkkarista ei ole mihinkään. Asukkaiden vika on se etteivät he älynneet potkaista laiskaa ja tyhmää talkkaria pellolle.


      • kerrostalosta
        5+12 kirjoitti:

        minä olen kuule asunut öljylämmitteisessä kerrostalossa joten tiedän asioista jotain.

        siellä minulla oli vakavia oireita mm. huimausta väsymystä heikkoutta ym. juoksin pitkään lääkäreissä. talvella oireet aina paheni mitä kylmempää oli = mitä enemmän sitä öljyä siellä paloi. piipusta ei tullut vain vesihöyryä, sinertävänmustaa savua, sitä tuli paljon ja se oli pahanhajuista.

        aivan varmasti täynnä kaikkia rikkihappomyrkkyjä häkää ym. vaarallisia kaasuja joita tulee kun öljyä poltetaan. siitä tuli varmasti kaikille asukkaille vakavia sairauksia ja tulee edelleenkin jos tuossa talossa vielä öljyä poltetaan.

        kaiken lisäksi vikoja tuli vähän väliä useamman kerran kuukaudessa oli patterit kylmänä ja vesi kylmänä. talkkari oli laiskanpuoleinen ja ei jaksanut välittää asiasta kävi sitten aina joskus tekemässä jotain ja taas alkoi palaa ja savu valtasi pihan.

        öljy loppui monta kertaa talvessa kun talkkari ei välittänyt tilata lisää ajoissa. saattoi olla monta päivää lämpö pois ennenkuin öljy tuli. kovalla pakkasella se toi sitä kanisterilla huoltoasemalta mutta kanisterit loppui aina yöllä ja hirveä kylmyys vaivasi.

        sitten taas kun se öljynpoltto toimi niin asunnossa oli kuuma. patterit hönki kuumana ja niitä piti laittaa pienemmälle. taloyhtiön rahoista suurin osa meni öljylämmitykseen ja rahaa ei riittänyt piha alueen kunnostukseen.

        Ompa ollut harvinaisen surkea talkkari, jos polttimet siinä kunnossa että sinertävänmustaa pahanhajuista savua tulee piipun täydeltä ja häiriöitä jatkuvasti. Kyllä asiansa osaavan talkkarin pitäisi hoitaa asia kuntoon, tilata poltinmies säätämään polttimet, huolehtia öljytilanteesta ettei tarvitse kanistereilla kantaa jne...

        Varmaan on mennyt taloyhtiön rahat kaikkeen turhanpäiväiseen jos tuollainen talkkarikin ollut talossa, mitähän kaikkea muuta siellä on sitten ollut.


        Itsekin asun öljylämmitetyssä kerrostalossa, paikkakunta sen verran pieni ettei kaukolämpöä ole niin öljylämpö ainoa mahdollisuus. Hyvin se on kyllä pelannut, aina on ollut asunnossa lämmin, jopa vähän liiankin lämmin mutta eihän se lämpö luita riko, lämmin vesi on aina riittänyt suihkussakin jne.

        Itselläni ei ole mitään valittamista öljylämmityksestä kerrostalossa, oikein hyvä systeemi.


      • Ihmetteleekovin
        5+12 kirjoitti:

        joo vai että olet ihan lvi alalla. lvi alallahan tosiaan käsitellään öljypolttimia. ja mikä onkaan lvi alan perustarkoitus. tuottaa voittoa tietysti. voittoahan tuotetaan myymällä uusia tuotteita. eli sinä yritätkin luoda öljylämmitykestä hyvää kuvaa jotta saisit taas myytyä naapurin hölmölle uuden polttimen.

        itselläsikin on öljylämmitys. taitaa olla rikkihappopäästöt jo sumentanut järkesi. jokaisella henkäyksellä hengität sisään rikkihappoa ym. myrkkykaasua joka piipustasi tupruaa. koko talosi ympäristö on rikkilaskeuman peitossa. joka kerta kun kävelet pihalla niin maasta nousee myrkyllistä pölyä jota hengität sisään.

        maalaisjärjellä sen ymmärtää ettei öljyssä olevat myrkyt voi tehdä hyvää kellekkään. jumala ei ole luonut ihmistä hengittämään öljyn polttamisesta syntyviä myrkkyjä joten on selvää että se lyhentää elinikää merkittävästi sekä aiheuttaa vakavia sairauksia.

        asiasta ei tietenkään puhuta sillä valtion kassaankin kilisee mukavasti rahaa kun hömöläiset polttaa öljyä. öljylämmitys pitää yllä suurta rahasampoa. saadaan myytyä öljyä polttimia ja kattiloita öljypolttimia pitää huoltaa piippu on nuohottava ym. siksi asiasta ei puhuta.

        monet syövät ym. vakavat sairaudet on öljylämmityksen takia.

        öljylämmitys on kaiken lisäksi tosi huono. talkkari ei muista tilata öljyä ja sitten jäätyy talot ja loppuu lämmin vesi. myös jatkuvasti menee joku rikki. on kallista ja saastuttaa.

        olen joutunut kymmeniä vuosia pakenemaan öljylämmitystä sillä sen ongelmien takia se aina pimitetään ihmisiltä. heti kuitenkin kun edes lähellä on öljylämmitys talo tulee kamalat oireet. öljylämmityksen tunnistaa mm säiliöautosta joka on talon pihalla silloin tällöin. talon seinässä on putket joihin säiliöauto työntää sitä mustaa ympäristömyrkkyä.

        öljylämmitystaloissa asuu vain todella tyhmiä ja hölmöjä ihmisiä joten öljylämmitys on aistittavissa muutenkin ympäristöstä.

        Se myrkkypolttoöly on samaa tavaraa kuin dieselautoihin tankattava dieselöly. Eroa on vain verossa, siis hinnassa. Pakenetko myös kaikkia dieselautoja?


    • öljy oli, ja meni

      Sodan jälkeen rakennettu täystiilikerrostalo ja alunperin oli öljykattila, mutta vaihtui kaukolämmitykseen (pääosin puuta ja maakaasua) tuossa -60/-70 luvuilla.

    • hjuva suhna

      Aika monessa paikassa kaukolämpöäkin tehdään vielä raskaalla polttoöljyllä, kivihiilellä ja maakaasulla. Eli kaikella sillä mitä Venäjältä saa.

    • yli-älykäs

      Ei hiilessä varsinaisesti mitään vikaa ole, itse tykkään hiilestä eniten. Se sisältää paljon energiaa ja on helppo varstoida ja kuljettaa.

    • Puhdasta

      Totta hiili on puhdas luonnontuote , helppoa on varastoida vaikka sängyn alle .

    • kari789

      Olipa tuossa monenlaisia mielipiteitä öljylämmityksestä, joita ei 12 v öljyllä lämmittänyt voi allekirjoittaa.

      Öljy on ollut miltei rikitöntä jo vuosia. Näin meillä. Pannua puhdistan kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Mitään hajua ei tule, pannuhuoneen ovi on ollut jatkuvasti auki asumistiloihin koko ajan. Pyykki kuivuu hyvin pannuhuoneessa. Huoltomiestä ei ole tarvittu kertaakaan 12 v aikana. Öljyä ostan joka toinen vuosi 3000 l säiliöön. Öljy maksaa saman kuin suora sähkö.

      Kuuma vesi tai lämmitys ei ole loppunut kertaakaan ja varalla on vielä sähkövastukset.

      • kuumaa öljystä

        Ei kannata pannuhuoneen ovea pitääa asumistiloihin auki koko aikaa. Mitäs jos jostain syystä savukaasut pääsevät sisälle, syttyy tulipalo tms? Pannuhuoneen ovi on syytä olla kiinni ja esim. lapinsalvalla varmistettuna.


      • Uskomaton äijä.
        kuumaa öljystä kirjoitti:

        Ei kannata pannuhuoneen ovea pitääa asumistiloihin auki koko aikaa. Mitäs jos jostain syystä savukaasut pääsevät sisälle, syttyy tulipalo tms? Pannuhuoneen ovi on syytä olla kiinni ja esim. lapinsalvalla varmistettuna.

        Änkyrä täällä vaan jatkaa näköjään tuota öljylämmityksen dissausta. Kunnossa olevan öljykattilan savukaasut eivät pääse pannuhuoneeseen eikä myöskään syty tulipaloa jos laitteet ovat huollettuja ja säädöt kohdallaan. En ymmärrä mistä tällaisia luulotautisia ja sairaalloisia pelkureita oikein ilmestyy. Asiasta eivät ymmärrä kuitenkaan yhtään mitään.


    • Asukas1

      Öljylämmitys on energiatehokas, ympäristöyställinen, toimiva ja edullinen tapa lämmittää mitä tahansa kiinteistöä. Öljy-yhtiöltä ei tosin kannata uskoa ihan mitä tahansa ja poltinhuoltajakin kannattaa valita tarkkaan, että ei polta ylimääräistä. Huonot säädöt tai huonolaatuinen öljy kun on energiatehotonta. Hyvällä huolenpidolla oleva öljylämmitysjärjestelmä on tehokas ja viihtyisä, eikä hukkalämpöäkään synny. Laitteet ovat pitkäikäisiä ja suunnitelluilla huolloilla niin pannuhuoneessa kuin huoneistoissakin pitää kustannukset kurissa.

      Kaukolämpöön liittyy usein piiloverotusta, kohtuuttoman korkeat energian hinnat kuin myös valheellinen ympäristöyställisyys-aspekti. Megawatteja kuluu paljon kun energia on huonolaatuista.

    • Tässähän_olikin

      hauska ketju. Tuli vaan mieleen että olikohan tuo vastarannan kiiski kuitenkaan ihan tosissaan. Jos oli niin kai tuollaisiakin on mutta eipä ole elämä ollut helppoa jos noin pienellä aivokapasiteetillä on pitänyt elää tyylistä päätellen vanhaksi mieheksi asti.

    • weetuskaa

      Öljylämmityksen vanhat mielikuvat haisevasta, saastuttavasta, lämpöä tuhlaavasta lämmityksestä on virheellinen. Öljylämmityksen hyötysuhde on lähellä 100 prosenttia uudenaikaisella laitteistolla. Mielikuvat ovat täysin pielessä.

    • Anonyymi

      Öljylämpö olisi kannattanut. Taas maalämpöpumppu rikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe