Painon noususta, toinen raskaus

Painoasiaa:)

Esikoisen aikana painoa tuli kaiken kaikkiaan 11,6kg. Oli 2vkoa yliaikainen.

Esikoisen aikana lähtöpaino oli 51kg, ja nyt kuopuksen aikana 48,6kg. Pituutta itselläni on 165cm. Eli melko hoikka. Esikoinen syntyi 2009, ja täytin juuri 19v. Nyt kuopuksen aikana tulen täyttämään hänen synnyttyään 22v. Paino lähtenyt nousuun seuraavanlaisesti:
Aamupaino/iltapaino

5vko 48,6 / 48,5
6vko 48,3 / 49,0
7vko 48,8 / 49,9
8vko 48,5 / 49,2
9vko 48,8 / 49,8
10vko 48,7 / 49,8
11vko 48,3 / 49,8
12vko 49,5 / 49,4
13vko 49,1 / 49,6
14vko 48,8 / 50,0
15vko 49,9 / 51,8
16vko 50,1 / 51,0
17vko 50,5 / 51,1
18vko 51,0 / 52,1
19vko 51,8 / 52,4

Esikoisen aikana (neuvolapainot) meni seuraavanlaisesti:

8vko 50,9
17vko 52,6
22vko 54,9
24vko 55,9
27vko 58,1
30vko 60,0
34vko 60,2
37vko 61,0
38vko 61,5
39vko 61,2

Miten muilla. Onko liikaa painoa tulossa tällä kertaa?? :(

13

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murr murr

Esikoisen aikana lähtöpaino oli 50kg ja tuli kaiken kaikkian 13kg olin kans 19v.
      Nyt kuopuksen kanssa lähtöpaino 50kg mutta arvion kaiken kaikian tulevan noin 16 tai enemmän , koska raskausviikkoja on nyt 15 1 ja mä oon jo 7kiloo lihonnut, että reilusti näyttää tulevan tään kerran ja poika syntyy mun 23v syntymän päivänä :)

• vauvat.on.söpöii

Omg yhyy lihoin raskauden aikana!?! Luulin ett maha vaa söpösti pyöristyy ja sit tulee se vauva mut siis ei ku kamalaa kun se vauva painaa ja lisää mun painoo ja mulle kertyy jotai josta imettääki . Pakko varmaan rueta oksentaa ruoka pois ettei vaa vauva kasva ja lisää tätä mun painoo. Ois nii helppoo jos se syntyis gramman kokosena nii en mä lihois näi paljo!!

• RrrrXxX

Ahaa nykyäänkö voi ihan itse päättää lapsensa syntymäpäivän?

• yaminaminami

Anoreksia vaivaa vai miksi kyselet? Kaipaatko täällä egollesi jotain vai trollaatko? Etkö neuvolassa käy? Siellä kyllä mainitaan jos painoa tulee liikaa. Onko nyt jokin villitys "lihoin niin ja niin vähän raskauden aikana" Eikö tärkeintä olekaan vauvan ja öidin terveys ja hyvinvointi? Itsellä lähtöpaino 51(pituus 168cm) ja nyt rv30 painoa tullut n.10kg ja neuvolassa sanottiin että hyvin noussu paino eikä haittaa jos nousee lisääkin koska olin raskauden alussa niin hoikka. Itseäni eivät kilot häiritse vaikka tulisikin reilummin kunhan vauvalla kaikki hyvin. Laihduttaminen tai painon kontrollointi ei tulisi raskauden aikana mieleenikään. Elän terveellisesti mutta kyllä myös sallin itselleni herkkuja(=elän normaalisti) , en laskeskele kaloreita ja katso painoani ja kertyneitä kiloja kropassani kriittisesti.
      Ystäväni paino nousi raskausaikana 27kg (52->79) muttei hänkään ollenkaan stressannut siitä raskauden aikana tai sen jälkeenkään. Painokin oli noussut ilman erityistä herkuttelua, paino siis vain sattui hänen kohdallaan nousemaan sen verran eikä neuvokassakaan toppuuteltu tai laitettu dieetille. Terve äiti ja terve vauva :-) Ja puolen vuoden päästä oli imettämällä lähtenyt jo melkein 20kg ilman minkäänlaista nurehtimista ja märehtimistä. Eikä kenenkään TARVITSE olla lähtöpainossaan synnäriltä lähdettyä. Miksi siis painosi huolettaa??

• murr murr

Miks joku aina ottaa negatiivisesti? Ap ei ajatellut:

"Pakko varmaan rueta oksentaa ruoka pois ettei vaa vauva kasva ja lisää tätä mun painoo. Ois nii helppoo jos se syntyis gramman kokosena nii en mä lihois näi paljo!! "
      Vaan Sinä KÄSITIT niin!!!

Painonnousu keskustelu on minustakin yks turhimmista keskusteluista, mutta vastasin kuitenkin. Kukaan puhunut dietistä, mutta siinä ole mitään väärä et toinen seurailee tarkasti painonsa raskauden aikanakin, kaikki eivät halua katsoa ittensä ihan porsaan kokoisena lapsen syntymän jälkeen. Painonnousu ja miten se jakaantuu lapsi, lapsivedet, rinnat, istukka, kohtu ja näit niin yhteensä on arvioitu noin 12,3kg eikä sen enempää. Voi kans syntyä ihan terve lapsi vaikkei lihoiskaa 30kg.

• viivi the vaavi

Ei täällä kukaan ole sanonut että pitäisi "porsaalta näyttää". Minusta aloittaja trollaa tai vittuilee sellaisille joilla lähtöpainoa on oikeasti reilusti ja painoa jos vielä kertyylin vielä raskauden aikana n.15kg ja hän nyt täällä "huolestuneena kyselee" onko painoa tullut liikaa vaikka aloituspaino on alipainon indeksissä ja ekan raskaudenkin loppupaino aivan normaalipainoa. Jos.kerran oikeasti lapsen on saanut ja.neuvolassa käynyt ja käy niin kyllä siellä ihan ekalla kerralla kerrotaan tuo painonnousu ja sen jakautuminen raskauden aikana ja n.12kg on aivan normaalia,hänellä painonnousu on ollut tätäkin vähäisempi ja jos kerran neuvolassa ei olla painosta sanottu niin se on OK. Jos.a.p joka viikko aamulla ja illalla punnitsee desimaalin tarkasi painoa joka välillä on myös laskuun päin ollut, voi hyvinkin miettiä onki a.p;llä syömisen ja painon suhteen ongelmia? Täältä nyt kerätään sit sympatiapisteitä odottamalla "voi oletpa hoikassa kunnossa vaikka oletkin raskaana!"-kommentteja. Vauva pitäis olla painoa tärkeämpää, en sano että pitäisi 30 kiloa lihoa raskauden aikana,mutta alipainoisen odottavan ihmisen painosta murehtiminen ja sen tarkkailu ei ole enää tervettä..

• MonBelle ja juniori

SIIS OH MY GOOOD..jokainen on yksilö ja joillekin painoa kertyy enemmän ja joillekin vähemmän. Mutta mitä a.p odottaa vastaukseksi täältä jos neuvolassa ei olla asiasta huolestuttu. Jo yhden lapsen saaneena hän varmasti raskaudesta tietää sen verran että tietää mitä on sitten "normaali" painonnousu. Miksi a.p kysyy "onko liikaa painoa tulossa...?" Kukaan meistä ei(?) osaa ennustaa..Mutta eihän tuo paino ja painonnousu mitään suurta luokkaa ole (ollutkaan).

• ninin

Itselläni myös toinen raskaus menossa. Esikoiselta tuli 12,5kg ja hän syntyi rv38. Nyt toivon, että tulisi muutama kilo enemmän ja olisi mukavaa jos jäisikin 2-3kg kroppaan "ylimääräistä". Lähtöpaino toisen raskauden alkaessa oli 48kg, nyt rv27 ja paino noussut n.7kg.

• ällöt mahat

Ketä helkkaria oikeasti kiinnostaa teidän painokäyränne? Yäk! Lopettakaa se sikiäminen niin ei tarvi paisua ja plösähtää. Sisältä ja ulkoa. Pian ette kelpaa enää kenellekään. Miehenne vilkuilevat hoikkia normaaleja lapsettomia naikkosia ja te jäätte kakaroinenne lehdelle soittelemaan. möhömahat!

• trolleille.blokki

Pakko olla provo . Tai sit kannattais hakeutua hoitoon jos tollanen pinttymä päässä.

• iso vanha täti

Ymmärrän huolenne kun ootte noin nuoria..
      Mutta oikeesti, syö kun on nälkä, syö riittävästi kasviksia lihaa ja maitotuotteita äläkkä missään nimessä unohda rasvoja. nopeat hiilarit lihottaa ja turvottaa sitä ylimääräistä. Ja lähtökohtaisestikin hoikat kerää raskaudessa enemmän painoa kuin ylipainoiset. Ja toki hoikalle (ja nuorelle) ihmiselle se ihan normaali raskauden aikainen painonousu eli 10-12kg tultuu hurjalta, ihan kannettavana massana ja lukuina ja prosentteinakin, kun minäkuva ei oo tottunut moiseen.

Ottakaa rennosti, älkääkä itkekö noita aamu ja iltapainoja, onko ne nyt ihan aikuisten oikeesti olennaista tuossa elämäntilanteessa?? Keskittykää nyt siihen hyvään oloon ja heittäkää vaikka se kotivaaka pois kaapin alle kunnes on ihan vikat viikot, silloin voi turvotuksen seurailussa (raskausmyrkytys) olla hyvä.

Niin, ja itselle on tullut tuo 12kg ekassa, ja lähti jälkitarkastukseen mennessä pois. nyt tokassa ei oo puoleen väliin mennessä tullut kuin kilo. Ja oon pitkä ja levee, enkä huolehi niistä. 6kk:n täysimetyksellä hoitelen taas nämä nyt kertyvät ja muutkin.

• kaikkea sitä jne

Syökää siat, syökää! Lisääntykää ja täyttäkää maa. On se hienoa kun on joka paikka rääkyviä kakaroita ja typeriä äitejä pullollaan. : D : D : D

• onnellinen.

itse olin 18v melkein 19v kun esikoiseni syntyi lahto paino oli 74kg ja painoa oli tullu 5 kg 8kk menessa ja sitten yks kaks tuli viel 9 kiloo, noin poika tuli ja painoi 4720g

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe