Kummilapsi vierastaa

Jenni258

Hei, minulla on noin 3kk vanha kummilapsi, joka on minulle tärkeä ja rakas, ongelma on siinä, että aina kun otan lapsen syliin hän alkaa itkeä ei välttämättä heti, mutta hetken päästä kuitenkin. Se on kiusallista varsinkin kun itku loppuu heti äidin tai toisen kummin sylissä. Haluaisin pitää sylissä ja tutustua, mutta se itku särkee sydämmeni.Mitä teen väärin?

3

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nou vörriis

      Hyvin todennäköisesti et mitään. Tuon ikäisen aivoituksia on mahdoton arvata, se vierastaminen voi johtua tuoksusta (pyykinpesuaine, suihkusaippua, hiuslakka, hajuvesi), äänestä, silmälaseista, hiusten väristä, käsittelyotteista, mistä vain. Oma kummityttöni vierasti jopa äitiään kun äidillä oli suihkun jälkeen pyyheturbaani päässä, huusi puolituntisen ja itku loppui kuin seinään kun äiti otti turbaanin pois. Se voi olla mitä vaan! Tietysti asiassa auttaa jos olet kummilapsen kanssa paljon ja annat myös tutustua sinuun (kuulla, katsoa, koskea, haistaa, ehkä maistaakin) äidin sylin turvasta. Ja sitäkin voi kokeilla, että pidät lasta ensin sylissäsi selkä itseäsi vasten niin että hän näkee esim. äidin, tottuu käsiisi katsellessan sitä tutuinta ja turvallisinta.

      Mutta älä ota asiasta vähääkään stressiä!! Niin tai näin, tuo on vain vaihe eikä tarkoita että olisit vähemmän tärkeä tai edes välttämättä vähemmän tuttu kuin se toinen kummi. Tai että olisit jotenkin huonompi sylissäpitäjä. Monet lapset vierastaa jopa isäänsä jossain vaiheessa! Ja kaikki "lapselliset" tietää että lasten vierastukset voi olla kummallisia, varmasti kummilapsesi äitikään ei ajattele vierastuksesta mitään erityistä (itse muistan joskus miettineeni, että ajatteleekohan lapsen vanhemmat että pidän lasta jotenkin huonosti, satutin tms. jos hän puhkeaa itkuun - tuskin!).

    • kummin pulma

      Monesti myös se, miten pitää lasta, vaikuttaa. Miehet usein pitää vauvoja kauempana, naiset lähempänä sylissä. Jos on varma ote vauvasta, on turvallisempi olla. Voit myös kokeilla jutella vauvalle varovasti, leperrellä ja nauraa? Yleensä kun naurat ja hymyilet, vauvakin lopettaa itkut.

    • LEILAdd

      Tai jos kokeilet niin, että vauva on ensin äitinsä sylissä niin ,että näkee sinut. Vähän niinkuin tutustutte uudestaan, ja sitten vasta otat syliin?

      Oma kummipoikani 5,5kk ei vielä ainakaan vierasta, mutta viimeksi kun kävin hakemassa hänet sängystään (olin tullut heille, kun lapsi nukkui), oli hänellä aika kumma ilme naamalla, vähän sellanen "Kuka sä oot? ;o", mutta nopeasti tottui uudestaan (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe