400 odottaa pakolaisleireillä

Oma maa ....

Hävetkää Suomalaiset .

23

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä häpeä

Jo tänne tulleetkin pitäisi palauttaa takaisin! Miksi meidän pitää elättää pakolaisia, miksi eivät pysy omassa maassaan! Sotisivat vähemmän ja eläisivät kaikki sovussa.

• __

Miksi meiltä aikoinaan laitettiin lapsia Ruotsiin? Olisimme vähemmän sodittu, niinkö?
        Helppo maalla olla viisas, kun merellä vahinko sattuu.

• vaikea aihe..
        __ kirjoitti:

Miksi meiltä aikoinaan laitettiin lapsia Ruotsiin? Olisimme vähemmän sodittu, niinkö?
        Helppo maalla olla viisas, kun merellä vahinko sattuu.

Oletko lukenut historiaa? Käsittääkseni juuri Ruotsin takia emme saaneet tänne lisä apuja esim. Englannista ja Amerikasta, siis Yhdysvalloista.

Olenko väärässä itse? (Venäjä kai oli jo silloin Neuvostoliitto)

Jotenkin olen tulkinnut, että Suomikin teki virheen, kun ei luovuttanut niitä saaria ennen sotaa, joita Venäjä vaati, mutta ilmeisesti oli jo tiedossa viisaammilla, että Stalin ja Hitler olivat jo sopineet nämä valtauksensa, että Suomi kuuluu Venäläisille ja Saksa saa osansa, mutta kaiketi Hitler päättikin vallata "koko maailman" suuruuden hulluudessaan?

Vähintä, mitä Ruotsi olisi voinutkaan tehdä, oli edes lasten evakuointi.

Oliko sekin jotenkin ennakointia?

Entä jos olisimme hävinneet sodan ja Suomea ei olisi? Ruotsissa olisi nuorta kansaa ja tulevia halpa työläisiä. No, ei niinkään. Useimmathan kiintyivät lapsiin, kuten lapset heihin, poikkeuksia lukuun ottamatta.

• tämä nyt..
        vaikea aihe.. kirjoitti:

Oletko lukenut historiaa? Käsittääkseni juuri Ruotsin takia emme saaneet tänne lisä apuja esim. Englannista ja Amerikasta, siis Yhdysvalloista.

Olenko väärässä itse? (Venäjä kai oli jo silloin Neuvostoliitto)

Jotenkin olen tulkinnut, että Suomikin teki virheen, kun ei luovuttanut niitä saaria ennen sotaa, joita Venäjä vaati, mutta ilmeisesti oli jo tiedossa viisaammilla, että Stalin ja Hitler olivat jo sopineet nämä valtauksensa, että Suomi kuuluu Venäläisille ja Saksa saa osansa, mutta kaiketi Hitler päättikin vallata "koko maailman" suuruuden hulluudessaan?

Vähintä, mitä Ruotsi olisi voinutkaan tehdä, oli edes lasten evakuointi.

Oliko sekin jotenkin ennakointia?

Entä jos olisimme hävinneet sodan ja Suomea ei olisi? Ruotsissa olisi nuorta kansaa ja tulevia halpa työläisiä. No, ei niinkään. Useimmathan kiintyivät lapsiin, kuten lapset heihin, poikkeuksia lukuun ottamatta.

Lue historiaa ja opi. Tässä iässä ei pitäisi olla hölmö. Mitä venäjä vaati?
        Karjalan kannaksen suuren osan suojatakseen Leninradin myös saaret laivaston takia, Suomi olisi heidän mukaan saanut suuret alueet ylenpää.
        Tämä 1938.. 40 luvulla oli Hitler toveri ja USA auttoi venäjää.

• vaikea aihe..
        tämä nyt.. kirjoitti:

Karjalan kannaksen suuren osan suojatakseen Leninradin myös saaret laivaston takia, Suomi olisi heidän mukaan saanut suuret alueet ylenpää.

No, empä ole vielläkään oppinut, koska kouluaikana ei näistä puhuttu, vai puhuttiinko? Minähän olin aika huono historiassa.

Vielläkin sekoitan, mikä oli rauha, välirauha ja rauha?

Nyt on jotenkin "valaistunut", että oli Moskovan rauha (1940) ja sotien jälkeen oli välirauha ja vihdoinkin se Rauha.

Kalle Päätalon kirjoista olen paljolti oppia saanut, koska sitä on jotenkin myös suositeltu joskus historian kirjaksi, joille ei koulu historia mene päähän.

Itse kun hakeuduin koulujeni jälkeen tsekkailemaan näitä yhtiöiden tilijejä ja tilinpäätöksiä, niin historian kirjat jäivät väliin pitkäksi aikaa.

Nyt on taas ongelmana, että en jaksa muistaa lukemaani kovinkaan pitkään, koska lainailen eri kirjoittajien kirjoja ja aina ne mielestäni kerrotaan eri tavalla. Sodatkin!

• tiedostaja
        tämä nyt.. kirjoitti:

ehkä pieni historian oppitunti olisi paikallaan.
        Neuvostoliitto kielsi jo huomattavasti ennen 1938 Suomen liittymisen Kansainyhteisöön, josta myöhemmin kehittyi YK. Samoin se kielsi Suomea liittymästä Tanskan ja Ruotsin suunnittelemaan Itämeren liittoon. Samaa linjaa oli myös vaatimus Ahvenanmaan demilitarisoinnista, eli siellä ei saanut olla sotilastoimintaa. Historiankirjojen mukaan sekin tapahtui huomattavasti ennen vuotta 1938.
        Miksi sitten NL keskitti huomattavia sotilaallisia yksiköitä 1939 Raatteen tien suunnalle? Eihän sillä, ollut mitään mielekkyyttä Helsingin-marssin kannaltaJos sen sijaan vetää viivottimella viivan kartalla linjalle Salla - Narvik niin voi päätellä NL:n olleen kiinnostunut Ruotsin malmikentistä sekä Narvikin satamasta, pohjoisin ympäri vuoden sulana pysyvä satama Atlantilla. Turvatakseen sodan kannalta tärkeän rautamalmin saannin sekä siihen liittyvät kuljetukset meriteitse Saksaan sekä Saksa että NL painosti Ruotsia pysymään ehdottomasti puolueettomana. Saksa puolestaan vaati NL:a tekemään ns. välirauhan Suomen kanssa ennen maaliskuun 15.1940. Syynä oli Englannin ja Ranskan nimellisesti Suomen avuksi kerättävä 15.000 vapaaehtoisen armeijayksikkö. Todellisuudessa apu olisi ollut uhka Ruotsin malmikentille sekä Murmanskin satamalle. USA oli vielä tässä vaiheessa sodan ulkopuolella.

• Eiks niin ?

Meille voisi ihan hyvin ottaa 1000-1500 , ketään se ei heilauttaisi.
      Tarvitsemme työvoimaa esim bussikuskeja pääkaupunkiseudulle.

• mamut takaisin

Kyllä bussikuskeja löytyy ihan Suomestakin. Ja paljon mielekkäämpää olisi rahdata aitoja suomalaisia kuskeja pohjoisesta päin. Tosin heidän on vaikea saada asuntoja kun kaikki vapaat asunnot annetaan näille loismamuille, vaikka eivät missään töissä olisikaan. Missä ihmeessä on päättäjien maalaisjärki?

• Sinäkö se koulutat omalla kustannuksellasi nämä luku- ja kirjoitustaidottomat elämäntapapakolaiset bussikuskeiksi pääkaupunkiseudulle? Ja maksat näitten olemisen ja elämisen siellä pääkaupunkiseudulla niin kauan, että heillä on se ABCDE -kortti taskussa ja pystyvät itse itsensä rehellisellä työllään elättämään?

Tuskin pystyst edes itseäsi siihen kouluttamaan vaikka nähtävästi jo lukea ja kirjoittaa osaatkin. Ja vieläpä suomeksi!
        Ja kai heiltäkin se rantaruåtsi vaaditaan?
        Jo tämäkin on näille elämäntapapakolaisille yleensä ylivoimaista. Sitä kokemusta kun on pääasiassa vain tappelusta, raiskauksista ja muista rikoksista ja työhaluisiakin saattaa olla harvemmassa

• bessie*
        sitroen kirjoitti:

Sinäkö se koulutat omalla kustannuksellasi nämä luku- ja kirjoitustaidottomat elämäntapapakolaiset bussikuskeiksi pääkaupunkiseudulle? Ja maksat näitten olemisen ja elämisen siellä pääkaupunkiseudulla niin kauan, että heillä on se ABCDE -kortti taskussa ja pystyvät itse itsensä rehellisellä työllään elättämään?

Tuskin pystyst edes itseäsi siihen kouluttamaan vaikka nähtävästi jo lukea ja kirjoittaa osaatkin. Ja vieläpä suomeksi!
        Ja kai heiltäkin se rantaruåtsi vaaditaan?
        Jo tämäkin on näille elämäntapapakolaisille yleensä ylivoimaista. Sitä kokemusta kun on pääasiassa vain tappelusta, raiskauksista ja muista rikoksista ja työhaluisiakin saattaa olla harvemmassa

Aika paljonhan noissa bussikuskeissa näkyy selvästi ei-suomalaista syntyperää olevia olevan, ja suomalaisen näköisetkin usein puhuvat aika huonoa suomea.

Sen vain sanon, että kunnioitan näitä syntyperältään afrikkalaisen näköisiä (muitakin tietysti) bussikuskeja, jotka viikonlopun yövuorojakin yksinään ajavat. Pelottaa joskus itseänikin sanoa näille raivoaville humalaisille rasisteille että nyt turpa kiinni ja pois sieltä kuljettajaa häiritsemästä.
        Yritetään pelottelemalla saada kuski päästämään ulos itselle sopivassa paikassa, pysäkki tai ei ym..

• bessie* kirjoitti:

Aika paljonhan noissa bussikuskeissa näkyy selvästi ei-suomalaista syntyperää olevia olevan, ja suomalaisen näköisetkin usein puhuvat aika huonoa suomea.

Sen vain sanon, että kunnioitan näitä syntyperältään afrikkalaisen näköisiä (muitakin tietysti) bussikuskeja, jotka viikonlopun yövuorojakin yksinään ajavat. Pelottaa joskus itseänikin sanoa näille raivoaville humalaisille rasisteille että nyt turpa kiinni ja pois sieltä kuljettajaa häiritsemästä.
        Yritetään pelottelemalla saada kuski päästämään ulos itselle sopivassa paikassa, pysäkki tai ei ym..

Totta tuokin. Vaan suuri osa ei ole edes kiinnostunut muusta kuin ilmaisesta täysihoidosta ja loisimisesta meidän rahoillamme.

• Auttaisin pakolaisia

Kyllä saisi tulla maanjäristys Suomeen ja panna puoli maata säpäleiksi. Siinähän istuisitte hangessa, jos lähtö olisi kielletty johonkin, missä voisitte elää sen ajan, kun Suomessa olisi maanjäristyksiä. -Mutta niinhän se on, se, jolla menee huonosti, kuten nämä pakolaiset, sillä on mentävä vielä huonommin!

• "Auttaisin pakolaisia"

"Minä saattaisin itkeä ilonkyyneleitä jos ylikansoitus ja siitä johtuvat köyhyysongelmat saataisiin jollain myrkyllä loppumaan.
        Ymmärrä tuo lauseeni oikein. Se ei ole rasismia vaan viisasta raakuutta ja rakkautta tähän maapalloomme."

Suomesta katoaisi 5 miljoonaa, Kiinalaiset olisivat asiasta vasta iloisia.
        Intialaiset eivät huomaisi koko asiaa.

Mutta Suomalaisia on niin vähän, että YK kiinnittäisi huomiota meihin, me olemme katoavaa, ainutlaatuista Geeniperimää.
        Armeijallamme on myös telttoja ylenmäärin.
        Ja minä osaan senlaisen pystyttääkin ja sytyttää kamiinan. Osaan metsästää, kalastaa, tunnen kasvit ja Yrtit.. Olen rakastellut lumiluolassakin.
        Minusta tulisi kunkku!

Noh, ei sekään tietysti voittaisi puutarhanhoitoa.
        H.

• ei säälitä, ei..

Olen aivan varma, että ne, jotka säästyisivät tuosta valtavasta maanjäristyksestä auttaisivat toinentoisiaan.

Emme suinkaan istuisi hangessa, vaan kaivaisimme hankeen kuopan, iglun, ja istuisimme siellä porukalla ja läheisten lämpö auttaisi meitä.

No, eihän meitä paljon jäljelle jäisi, mutta hätätilanteessa paistaisimme kuolleet ruoaksi, mikäli tuo järistys talvella sattuisi.

Kesällä sitten kaivelisimme kaikkien kellarit, joista ruokaa riittäisi seuraavaan satokauteen, koska kyllä me osaamme "porkkanoita" viljellä.

Tuli vain mieleeni, kun lapseni oli Boliviassa opettamassa porkkanan viljelystä paikallisille asukkaille.

Ei pakolaisten auttaminen ole välttämättä sitä, että heidät kuskataan aivan utopisiin olosuhteisiin toisellepuolelle maapalloa. Tärkeintä on huolehtia, että se apu, joka pakolaisille lähetetään, menee todellakin perille. Mutta kun se ei mene. Siitä pitävät huolen rosvot.

Kyllä kai mukamas Suomen pitäisi hävetä, jos ei pysty pakolaisille ruokaa saamaan ja vettä. Mielestäni ei. Kyllä siellä pyörii isommat kansainväliset organisaatiot, joilla on rahaa, valtaa ja aseita, joilla voisi asian ratkaista.

Nämä "ruikutukset" ja kerjäykset pienemmiltä mailta tuovat noiden byrokraattien "taskuun" vain lisää massia, että kurjuus saa jatkua.

• On jo 2 venettä !

ja se maajärjestys kyllä sulattaa hyvin jäätä, kun täällä rannikolla olen.

JA !

Miksi minun pitäisi verorahoilla maksaa ulkomaalaisten koulutus ?

Itse en saanut minkäänlaista koulutusta Suomesta !
        Ammattikoulu oli vajaan 500 metrin päässä, mutta minulle siellä ei ollut paikkaa.

Maalta tuleville löytyi kyllä ?

Nyt siellä on vaikka kuinka paljon jopa Afrikasta roudattuja nokikeppejä ?

Joten toive listalla onkin tuo sinun maanjärjestys, siinähän nähdään kuka selviä ja kuka ei.

• PohojosPohojammaalta
        On jo 2 venettä ! kirjoitti:

ja se maajärjestys kyllä sulattaa hyvin jäätä, kun täällä rannikolla olen.

JA !

Miksi minun pitäisi verorahoilla maksaa ulkomaalaisten koulutus ?

Itse en saanut minkäänlaista koulutusta Suomesta !
        Ammattikoulu oli vajaan 500 metrin päässä, mutta minulle siellä ei ollut paikkaa.

Maalta tuleville löytyi kyllä ?

Nyt siellä on vaikka kuinka paljon jopa Afrikasta roudattuja nokikeppejä ?

Joten toive listalla onkin tuo sinun maanjärjestys, siinähän nähdään kuka selviä ja kuka ei.

Taidat olla niitä kuuluisien Munsalan soutajien jälkeläisiä kun on oikein kaksi venettä?
        Minä en kyllä elvistelisi sillä, että en edes ammattikouluun päässyt. Itse pääsin aikanaan parhaimmalla pistemäärällä. Samoin ammattikoulusta pois. Ja samat tekusta.

• Mee - hään

oitis perustamaan sinne leirille sossu sillähän Suomen köyhätkin on poistettu huutolaisten kirjoista, leipäjonojahan eivät tämän maan sosiaalidemokratia pidä köyhyytenä ?

"• Jos Somaliassa soditaan, niin eihän se tarkoita, että koko Afrikassa soditaan?

• Lumeliitot, lumelapset, rikollinen tausta, lapsikaappaukset ja kunniaväkivalta yleistymässä. Pitääkö uhrien hakea turvapaikkaa ulkomailta, kun kotimaassa ei suojele kukaan?

• Somalitytölle tiedoksi: Suomikin on kokenut sodan koettelemukset. Minunkin isäni kuoli sodassa. Me olemme kuitenkin itse korjanneet olomme. Tehkää tekin se kotimaassanne.

• hätä on hätä suomalaisillakin. isot firmat kylvää lisää hätää ja työttömyyttä.suomen asiat kuntoon ensin ja sitten autetaan muita! "

http://atuubi.yle.fi/node/2200

• sovinnolla.

Kyllä asia on niin, että asukoon ihmiset omissa maissaan, jos heillä ei ole valmiina muuttomaanhan työtä ja asuntoa.

Suomessa on ulkomaalaisia hyvin vähän jos kaikki eivät ole samassa paikassa.

Tämä ilmainen oleskelu maissa ei ole minun mieleen, eikä kenenkään alkuperäisen maan asukkaan, sillä aika rahassa on liian pitkä hyötyyn nähden voi kuitenkin olla jos maan väkilu ei kasva katsottuna vanhaan väestöön sillä aika tässä nykyaikana on melko pitkä ja kallis.

• babbgagfafaa

En häpeä! Turpa kiinni!

Lopettakoot sotimisen, siihen menee rahaa ja kaikki.

Toiseksi, laittakoot tänne ensinnä lapsia ja vanhuksia pakolaisiksi, eikä riskejä nuoria miehiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• veli häpeä

Juu. Häpeän.
      Ja näin tuli pakolaisongelma ratkaistua.

• 1964 lähtivät läheiset sukulaiseni Ruotsiin, 1966 lähdin minä perässä.
      Ihqu Suomalialaisina menimme.
      Harmillisesti kävi niin että pieni "Botnia"- laivamme ei uponnut.
      Norrtäljen tulli oli tulostamme ilahtunut.
      Ihan ilmaisesti emme saaneet elää, en minäkään 16v. vaan laittoivat aikuisten töihin, vaan ei se minua haitannut, rahnaa sikisi ja Suomenlomilla olin kunkku.
      Joteskin tuntuu tutulta tarinani.
      Siinä on kyllä pikkuinen ero, Hinteissä oli töitä.
      Pikkuisen kateellisena seuraan nyt muinaista emämaatani, he ovat pitäneet kaivoksensa itsellään, me Suomessa taas myymme ne Pekkarisesti pois.
      Kaiken mikä irti lähtee.
      H.

• 1969 lähdin minäkin ja seuraavana vuonna tulin takaisin. Opinpahan ainakin hihnatyön ja mikäpä sitä olikaan tehdessä. Vaan satuin pääsemään enemmän koulutustani vastaavaan työhön täällä Suomaassa ja tulin takaisin.

Pakolaisena en ollut vaan ihan vain töitä tekemässä. Parakissa asuin niin kauan että kielsivät parakkiasumisen. Sen jälkeen ne olivatkin paviljonkeja. Vain nimi muuttui... Tämä se on sitä tyypillistä ruåtsalaisuutta...

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että enemmän meidän päättäjämme osaavat omalle kansalle vahinkoa tehdä kuin ne siellä...

• tiedostaja
        sitroen kirjoitti:

1969 lähdin minäkin ja seuraavana vuonna tulin takaisin. Opinpahan ainakin hihnatyön ja mikäpä sitä olikaan tehdessä. Vaan satuin pääsemään enemmän koulutustani vastaavaan työhön täällä Suomaassa ja tulin takaisin.

Pakolaisena en ollut vaan ihan vain töitä tekemässä. Parakissa asuin niin kauan että kielsivät parakkiasumisen. Sen jälkeen ne olivatkin paviljonkeja. Vain nimi muuttui... Tämä se on sitä tyypillistä ruåtsalaisuutta...

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että enemmän meidän päättäjämme osaavat omalle kansalle vahinkoa tehdä kuin ne siellä...

Olinhan siellä minäkin. Nyt vain luen lehdistä tai tyttäreni kertoo elämän ihanuudesta siellä. Sairaanhoitajana tyttäreni on joutunut todistamaan siellä saman kehityksen kuin se, mistä täällä puhutaan sairanhoidon alasajona.
        Entä sitten lähes konkurssiin joutuneen Ruotsin teollisuuden lippulaivan Asean joutuminen ulkomaisten omistajien haltuun. Volvo on nykyään kiinalainen ja Saabin autoteollisuus sätkii GM:n haluttomuuteen myydä johdosta kuolinkouristuksissa. Ericsson puolestaan lopettaa matkapuhelimien valmistamisen. Paperiteollisuus voi devalvaatiokruunujen johdosta hyvin, kansalle siitä ei tosin paljon heru, devalvaatio kun merkitsee aina kansalaisten ostovoiman jyrkkää alamäkeä. Eikä taida näin lamaaikana kaivoksistakaan ruotsalaisille kultahipuja herua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      325
      5201
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      111
      1531
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      120
      1420
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe