Miehen ja naisen ystävyys

Anonyymi-ap

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa tämän kanssa? Onko silloin järkevää jatkaa ”ystävyyttä”?

128

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ei ole kummankaan kannalta hyvä.

• Anonyymi00018
        UUSI

Nainen on panemista varten.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tietääkö hän sen vai unohditko kertoa?

• Anonyymi00094
        UUSI

Puhumalla kaikki selkiytyy, jollei löydy sitä ymmärrystä ystävyydelle tai sen syventämiselle, silloin hyvä punnita sen jatkoa. Järki syyt puoltaa sitä, jos yhdessä olossa on paljon hyvää, joka koetaan merkitykselliseksi? Jollei ole järkeä, silloin hyvä päättää yhdessä asiasta. Yksipuolisuus tuntemuksineen ei johda koskaan hyvään, jos erimielisyyttä on vähänkin olemassa asialle, jossa toinen on ehdoton. Luottamus syntyy parhaiten toiseen, olemalla läpinäkyvä toiselle.

• Anonyymi00114
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Yksinkertainen olet. Katoa pieru Saharaan ja pysy siellä!

• Anonyymi00002
      UUSI

Minusta se antaa toiselle vain turhaa toivoa ja tuskaa vaikka kuinka sovittaisiin, että ystävänä.

• Anonyymi00003
      UUSI

Ystävänä tutustuu toiseen ja arvio suhteen laadusta voi muuttua molemmilla suuntaan tai toiseen eli myös yhteneväiseksi. On raskasta olla huonoissa tai välttelevissä väleissä, haluaa olla sitten ystävä tai rakastettu.

• Anonyymi00004
        UUSI

Jos on tuntenut jo pidemmän aikaa ja toinen on aivan rakastunut ja toinen ei, silloin se ei ole hyvä ajatus. sivusta

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Jos on tuntenut jo pidemmän aikaa ja toinen on aivan rakastunut ja toinen ei, silloin se ei ole hyvä ajatus. sivusta

Eli siitä tietää, että toinen on aivan rakastunut, jos se ei halua ystävyyttä vaikka välit ovat hyvät?🤔

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Eli siitä tietää, että toinen on aivan rakastunut, jos se ei halua ystävyyttä vaikka välit ovat hyvät?🤔

Onhan se mahdollista, ihmiset reagoivat eri tavalla. Olisi varmaan sanonut noin tärkeän asian.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Se on yksi hyvin mahdollinen syy.

• Anonyymi00005
      UUSI

📢 Panic panic panic

• Anonyymi00006
      UUSI

Toinen haluaa panosuhteen ja toinen enemmän.

• Anonyymi00007
        UUSI

Siinä kohtaa peli poikki! Kai jokainen sen ymmärtää.

• Anonyymi00115
        UUSI

P a n osuhteen????? Saatanan yksinkertainen pövästi. Romanttisessa kiinnostuksessa EI ole kyse mistään pelkästä P A N E M I S E S T A

• Anonyymi00008
      UUSI

Niiden kannattaisi jutella.

• Anonyymi00009
      UUSI

Koska olen jo keski-ikäinen, kuolemakin käy välillä mielessä. Sitä punnitsee keiden seurassa loppuelämänsä päivät haluaisi viettää, keiden seurassa vanheta, jutella ja kokea asioita. Vaikka ei olisi mahdollista alkaa suhteeseen, ystävyys olisi oikein tervetullut hänen kanssaan. Haluaisin että minulle kerrottaisiin jos hänelle sattuisi jotain ja hänelle kerrottaisiin, jos minulle. Toivoisin myös sellaista keskusteluyhteyttä kuin ystävillä on, hänen kanssaan. Että voisin kertoa hänelle, jos elämässäni tapahtuu jotain kivaa tai kamalaa. Vaikka ihan ensimmäisenä tai ensimmäisten joukossa. Ja hän voisi kertoa minulle.

Mutta jos hän ei halua, asialle ei voi mitään. Se on sitten niin. Hänen valintansa yhtä paljon kuin minun.

Naiselta

• Anonyymi00010
      UUSI

Jokainen määrittää itse omat rajansa. Ei ole toisten asia yrittää lukea ajatuksia.

• Anonyymi00011
      UUSI

Näin hän voisi tilanteemme jollekin selittää peitelläkseen asioita.

• Anonyymi00014
      UUSI

En tiedä miehen tunteista, enkä haluakaan välttämättä tietää. Olemme molemmat varattuja. Minulla on ollut ja on edelleenkin tunteita, mutta pystyisin silti olemaan hänen kanssaan ystävä. Mieluummin olisin kunnolla ystävä, kuin pintapuolinen kaveri. Se olisi minulle myös ainoa tapa, josta minusta saisi seurustelukumppanin. Haluan tutustua ensin ystävänä, ennen kuin alan suhteeseen. Vaikka tunnemmekin pitkältä ajalta.
      Nainen

• Anonyymi00019
        UUSI

Otatko poskeen?

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Otatko poskeen?

Riippuu kuka kysyy. Voin ystävältäkin ottaa, jos on joku tietty ystävä.

• Anonyymi00039
        UUSI

Hyvä, että sysäsi sinut syrjään. Läsnäolosi hänen elämässään voisi estää jonkun aitoja tunteita omaavan naisen ilmestymisen hänen elämäänsä.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Hyvä, että sysäsi sinut syrjään. Läsnäolosi hänen elämässään voisi estää jonkun aitoja tunteita omaavan naisen ilmestymisen hänen elämäänsä.

Mikä ihmeen purkaus tämä oli? En ole tuo 00.05. vastannut, jos sitä luulit.
        Mistä päättelit, etteivät tunteeni olisi aidot, vaikken niitä näytäkään? Ei kai tunteita ole tarve piilottaa, jos niitä ei ole? Siksikö eivät, kun haluan olla ystävä? Jo on outoa logiikkaa.
        Nainen

• Anonyymi00015
      UUSI

No miksi et sano, että ei vain ole tunteita. Niin helppoa se.

• Anonyymi00017
        UUSI

Ai että toinen suostuu ystävyyteen, kun luulee, ettei toisellakaan ole sellaisia tunteita. Mutta kestääkö salaa rakastunut olla pelkkä ystävä?

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ai että toinen suostuu ystävyyteen, kun luulee, ettei toisellakaan ole sellaisia tunteita. Mutta kestääkö salaa rakastunut olla pelkkä ystävä?

"Mutta kestääkö salaa rakastunut olla pelkkä ystävä?"

Sehän nyt on ihan ihmisestä kiinni. Itse kestäisin kyllä. Moni varmaankaan ei. Jokainen päättäköön itse.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Mutta kestääkö salaa rakastunut olla pelkkä ystävä?"

Sehän nyt on ihan ihmisestä kiinni. Itse kestäisin kyllä. Moni varmaankaan ei. Jokainen päättäköön itse.

Jep, ja omalla vastuullahan se on jos ei kerro ja lähtee siihen silti. sivusta

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jep, ja omalla vastuullahan se on jos ei kerro ja lähtee siihen silti. sivusta

Tietysti. Itse en tosiaan ole ikinä kertonut, enkä kertoisi.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tietysti. Itse en tosiaan ole ikinä kertonut, enkä kertoisi.

Joo, idioottimaistahan se olisi. Nolaisi itsensä, jos toinen pitää vaan kaverina. Tyly tai välttelevä käytös ylipäätään viittaa mustasukkaisuuteen tai yksipuoliseen ihastumiseen.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Joo, idioottimaistahan se olisi. Nolaisi itsensä, jos toinen pitää vaan kaverina. Tyly tai välttelevä käytös ylipäätään viittaa mustasukkaisuuteen tai yksipuoliseen ihastumiseen.

Hyvää ja normaalia käytöstä tietysti. Ei mitään tylyyttä tai välttelyä.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Hyvää ja normaalia käytöstä tietysti. Ei mitään tylyyttä tai välttelyä.

Tarkoitan, että jos tylysti kieltäytyisi ystävyydestä, se aika helposti paljastaisi, että on ihastunut, eikä siksi kestä olla pelkkä ystävä.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tarkoitan, että jos tylysti kieltäytyisi ystävyydestä, se aika helposti paljastaisi, että on ihastunut, eikä siksi kestä olla pelkkä ystävä.

Ehkä. Pääseehän ystävyydestä tosin muutoinkin eroon kuin kieltäytymällä. Ei se tosin taida sen asiallisempaa käytöstä olla. Vaan kyllähän ihmisten ystävyyksistä valtaosa elämän varrella hiipuu pois.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Siis sinä olet se jolla on ja toisella ei? Jos tiedät että hänellä ei ole, niin päätät otatko sen vain ystävyytenä ja jos et pysty siihen annat olla.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ehkä. Pääseehän ystävyydestä tosin muutoinkin eroon kuin kieltäytymällä. Ei se tosin taida sen asiallisempaa käytöstä olla. Vaan kyllähän ihmisten ystävyyksistä valtaosa elämän varrella hiipuu pois.

Niin, tekemällä ihastukselle jonkun ikävän tempun, josta tämä suuttuu ja katkaisee välit? Se, jos mikä on paljastavaa käytöstä. Toisaalta silloin varmistaa sen, ettei ihastukselle tule koskaan vastatunteita. Tai jos on salaa ollut, ne ainakin haihtuvat siihen. Hyvä tai huono juttu, tiedä häntä. Itse en ole koskaan harkinnut kostoa. En ihastuksille enkä ex- ihastuksille. Vieras, tympäisevä ajatus.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Niin, tekemällä ihastukselle jonkun ikävän tempun, josta tämä suuttuu ja katkaisee välit? Se, jos mikä on paljastavaa käytöstä. Toisaalta silloin varmistaa sen, ettei ihastukselle tule koskaan vastatunteita. Tai jos on salaa ollut, ne ainakin haihtuvat siihen. Hyvä tai huono juttu, tiedä häntä. Itse en ole koskaan harkinnut kostoa. En ihastuksille enkä ex- ihastuksille. Vieras, tympäisevä ajatus.

Ei ystävyyden hiivuttamiseen draamaa tarvita.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ei ystävyyden hiivuttamiseen draamaa tarvita.

Ai niin, totta. Kunhan vain jättää huomiotta ym. Tuo on ehkä kuitenkin asiallisin tapa. Ja huomaamattomin. Hyväksyisin tuon, olisin sitten kumpi tahansa osapuolista.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ai niin, totta. Kunhan vain jättää huomiotta ym. Tuo on ehkä kuitenkin asiallisin tapa. Ja huomaamattomin. Hyväksyisin tuon, olisin sitten kumpi tahansa osapuolista.

Oikeastaan tuohon se menee luonnostaan, jos ei hetkeen tapaa. Ehkä se on helpointa niin.
        Sivusta n

• Anonyymi00016
      UUSI

Tuhoon tuomittu ei mukava homma alkuunkaan. En suosittele. Sellainen kituminen syö sydäntä.

• Anonyymi00029
      UUSI

Ei se onnistu. Tunteita omaavalla on kuitenkin toiveet jostain muusta ja itse en ainakaan jaksaisi tuollaista tilannetta.

• Anonyymi00030
        UUSI

Ei välttämättä ole. Been there, done that. Joskus ystävyys on arvokkaampaa kuin se "jokin muu".

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei välttämättä ole. Been there, done that. Joskus ystävyys on arvokkaampaa kuin se "jokin muu".

Olisiko se edelleen fine, ok tms. jos tämä kehen rakastuttu haluaisi parisuhteen jonkun tai olisi parisuhteessa muualla?
        Eihän ne tunteet siitä muuksi muutu, niin miten tämän kumppanin pitäisi mielestänne suhtautua?

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Olisiko se edelleen fine, ok tms. jos tämä kehen rakastuttu haluaisi parisuhteen jonkun tai olisi parisuhteessa muualla?
        Eihän ne tunteet siitä muuksi muutu, niin miten tämän kumppanin pitäisi mielestänne suhtautua?

Ystävyyteen? No sen näkee sitten. Minun kaivatullani on ja on ollut paljon naisystäviä, ei sillä ole ymmärtääkseni ollut vaikutusta hänen parisuhteisiinsa. Miksi siis minullakaan.
        Sivusta n

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ystävyyteen? No sen näkee sitten. Minun kaivatullani on ja on ollut paljon naisystäviä, ei sillä ole ymmärtääkseni ollut vaikutusta hänen parisuhteisiinsa. Miksi siis minullakaan.
        Sivusta n

puhuin siitä, jos tämä joku on rakastunut mieheesi, niin onko se ystävyys heidän välillä edelleen ok.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Tietysti. Tuo se tilanne juurikin oli. Ei sen kumppanin tarvitse suhtautua siihen mitenkään, kun ei sitä kerrota edes kohteelle, eikä asialle koskaan tapahdu mitään.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

puhuin siitä, jos tämä joku on rakastunut mieheesi, niin onko se ystävyys heidän välillä edelleen ok.

Jos siitä rakastumisesta ei tiedä, niin vaikea siihen on suhtautua mitenkään.

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Tietysti. Tuo se tilanne juurikin oli. Ei sen kumppanin tarvitse suhtautua siihen mitenkään, kun ei sitä kerrota edes kohteelle, eikä asialle koskaan tapahdu mitään.

Tuo on epäluotettavaa!

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Sivusta n

Olet rakastunut häneen. Mies on kertonut vaimolle tunteistasi.

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Olet rakastunut häneen. Mies on kertonut vaimolle tunteistasi.

Niin, kas kun se siitä kolmannestapyörästä tietysti on ihan ok 😂

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Tuo on epäluotettavaa!

Ei, vaan juurikin luotettavaa. Minun tunteeni eivät kuulu kenellekään. Se mitä minä tunnen on ihan oma asiani ja oma päätökseni tuonko esille, olipa se tunne mikä tahansa. Kukaan muu ei tee sillä tiedolla mitään.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ei, vaan juurikin luotettavaa. Minun tunteeni eivät kuulu kenellekään. Se mitä minä tunnen on ihan oma asiani ja oma päätökseni tuonko esille, olipa se tunne mikä tahansa. Kukaan muu ei tee sillä tiedolla mitään.

Jos se mies tietää se on epäluotettavaa kumppaniaan kohtaan. Sinä olet myös epäluotettava miestä kohtaan, koska olet "vääristä" syistä ystävä ja aivan varmasti olisit valmis sotkemaan heidän välit. Etkä varmasti toimi puhtaasti kaverillisesti, vaikka jopa itseäsi yrität niin ksettaa.

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Jos se mies tietää se on epäluotettavaa kumppaniaan kohtaan. Sinä olet myös epäluotettava miestä kohtaan, koska olet "vääristä" syistä ystävä ja aivan varmasti olisit valmis sotkemaan heidän välit. Etkä varmasti toimi puhtaasti kaverillisesti, vaikka jopa itseäsi yrität niin ksettaa.

Se ei ole minun asiani, miten muut parisuhteensa hoitavat. Minä en ole tunteitani ilmaissut, enkä tule koskaan ilmaisemaan. Se ei olisi sen arvoista. Olen ystävä juurikin oikeista syistä, eli ystävyyden vuoksi ja se ystävyys menee edelle. Olen aina ollut ja tulen aina olemaan 100%sti ystävä. Vaikka sinä et ystävyyteen pystykään, niin muut kyllä pystyvät.

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Juuri noin. Minun tunteeni ovat minun oma ongelmani. Ei niitä toisen niskaan kaadeta. Ei sen kaverin, eikä hänen mahdollisen kumppanin. Naurettavaa ajattelua tuollainen, että olisi joku tarve kertoa.

• Anonyymi00055
        UUSI

Miksi haluaisin mitään muuta? Hän on hyvä ystävä, mutta huono poikaystävä.

• Anonyymi00057
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Se ei ole minun asiani, miten muut parisuhteensa hoitavat. Minä en ole tunteitani ilmaissut, enkä tule koskaan ilmaisemaan. Se ei olisi sen arvoista. Olen ystävä juurikin oikeista syistä, eli ystävyyden vuoksi ja se ystävyys menee edelle. Olen aina ollut ja tulen aina olemaan 100%sti ystävä. Vaikka sinä et ystävyyteen pystykään, niin muut kyllä pystyvät.

Kyllä minä pystyn oikein hyvin niin miesten kuin naisten kanssa ystävyyteen. Tiedän myös, kun olen ollut ihastunut, että milloin minun on syytä siirtyä kauemmaksi, etten sotke muiden suhteita. Osaan siis erittäin hyvin ja haluta aidosti välittävästi ystävälleni hyvää ja näin olen toiminut myös eksien kanssa, kun ovat uuden löytäneet. siitä syystä olemmekin äärettömän hyvissä väleissä sekä nykyisten että ystävämiestenkin kanssa.

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Lisäksi, sinä aliarvioit ihmisten kykyä huomata asioita.

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Lisäksi, sinä aliarvioit ihmisten kykyä huomata asioita.

En aliarvoi, vaan kun tosiaan kukaan ei mitään tiedä. Eivät edes ne minut kikkein parhaiten tuntevat. Olen hyvä piilottamaan tunteeni, jos niin haluan.

• Anonyymi00063
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kyllä minä pystyn oikein hyvin niin miesten kuin naisten kanssa ystävyyteen. Tiedän myös, kun olen ollut ihastunut, että milloin minun on syytä siirtyä kauemmaksi, etten sotke muiden suhteita. Osaan siis erittäin hyvin ja haluta aidosti välittävästi ystävälleni hyvää ja näin olen toiminut myös eksien kanssa, kun ovat uuden löytäneet. siitä syystä olemmekin äärettömän hyvissä väleissä sekä nykyisten että ystävämiestenkin kanssa.

Sinulla voi olla tuollainen tarve, mutta ei kaikilla ole. "haluta aidosti välittävästi ystävälleni hyvää ja näin olen toiminut myös eksien kanssa, kun ovat uuden löytäneet. siitä syystä olemmekin äärettömän hyvissä väleissä sekä nykyisten että ystävämiestenkin kanssa." Sitten luulisi sinun tietävän myös, että ihastumisia ei kerrota, eikä ystäviä hylätä omien typerien tunteiden takia. Ne eivät ole heidän ongelmansa, eivä kuulu heille, eikä niiden kuulu mitenkään heihin vaikuttaa. Se on sitä, että ystävälle halutaan hyvää, vaikka itse jotain tunteita itselleen kehittäisikin.

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kertominen on itsekkyyttä, piittaamattomuutta ja suoranaista ilkeyttä. Oikea ystävä ei koskaan toimi niin. Kauemmas siirtyminen tai ystävyyden lopettaminen on itsekkyyttä ja välittämisen puutetta. Sellainen ihminen ei ole koskaan ystävä ollutkaan. Siinä ei silloin ole ollutkaan ystävyyttä.

• Anonyymi00068
        UUSI
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Sinulla voi olla tuollainen tarve, mutta ei kaikilla ole. "haluta aidosti välittävästi ystävälleni hyvää ja näin olen toiminut myös eksien kanssa, kun ovat uuden löytäneet. siitä syystä olemmekin äärettömän hyvissä väleissä sekä nykyisten että ystävämiestenkin kanssa." Sitten luulisi sinun tietävän myös, että ihastumisia ei kerrota, eikä ystäviä hylätä omien typerien tunteiden takia. Ne eivät ole heidän ongelmansa, eivä kuulu heille, eikä niiden kuulu mitenkään heihin vaikuttaa. Se on sitä, että ystävälle halutaan hyvää, vaikka itse jotain tunteita itselleen kehittäisikin.

En puhunut hylkäämisestä, vaan toisen kunnioituksesta ja etenkin toisten suhteiden kunnioituksesta. Ei ole mitään radikaalia tarvinnut tehdä, kun ei väkisin yritä olla tekemisissä, niin sopiva etäisyys löytyy kyllä ihan luontevasti. Ketään ei ole hylätty, eikä kenenkään ole tarvinnut niin tuntea.
        Minäkeskeisyys ja itsestään korvaamattoman tekeminen näköjäön jatkuu, nyt siinä muodossa kuin olisitte jotenkin välttämättömiä ja korvaamattomia ja toisen elämä hajoaisi, jos otatte etäisyyttä.

• Anonyymi00069
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

En puhunut hylkäämisestä, vaan toisen kunnioituksesta ja etenkin toisten suhteiden kunnioituksesta. Ei ole mitään radikaalia tarvinnut tehdä, kun ei väkisin yritä olla tekemisissä, niin sopiva etäisyys löytyy kyllä ihan luontevasti. Ketään ei ole hylätty, eikä kenenkään ole tarvinnut niin tuntea.
        Minäkeskeisyys ja itsestään korvaamattoman tekeminen näköjäön jatkuu, nyt siinä muodossa kuin olisitte jotenkin välttämättömiä ja korvaamattomia ja toisen elämä hajoaisi, jos otatte etäisyyttä.

Lisään, Tuo nimenomaan jo kertoo siitä, kuinka ne tunteet muka ei vaikuttaisi 😉😚

• Anonyymi00070
        UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Kertominen on itsekkyyttä, piittaamattomuutta ja suoranaista ilkeyttä. Oikea ystävä ei koskaan toimi niin. Kauemmas siirtyminen tai ystävyyden lopettaminen on itsekkyyttä ja välittämisen puutetta. Sellainen ihminen ei ole koskaan ystävä ollutkaan. Siinä ei silloin ole ollutkaan ystävyyttä.

Samaa mieltä. Ystävä ei aseta ystäväänsä niin vittumaiseen tilanteeseen, että menisi kertomaan. Siinä pakottaa toisen käytännössä valitsemaan ja se ääretöntä itsekyyttä. Muutaman kerran itselle on kerrottu ihastuksesta (olivat muuten naispuoleisia ja itse olen nainen) ja olen hyvin surullinen siitä, että he toimivat noin itsekkäästi. Koen myös hienoista halveksuntaa ihmisiä kohtaan, jotka eivät kykene itse kantamaan vastuuta omista tunteistaan, vaan kaatavat ne muiden kannettaviksi.

• Anonyymi00073
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Kertomatta jättämistä. Kertominen taas on hyvin epäkunnioittavaa ja itsekästä.

Ja toki, jos sinä et muutenkaan ole tekemisissä ystäviesi kanssa, vaan väkisin pidät heihin yhteyttä. Niin eipä sen lopettamisessa tosiaan kukaan mitään hävia.

• Anonyymi00074
        UUSI
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Samaa mieltä. Ystävä ei aseta ystäväänsä niin vittumaiseen tilanteeseen, että menisi kertomaan. Siinä pakottaa toisen käytännössä valitsemaan ja se ääretöntä itsekyyttä. Muutaman kerran itselle on kerrottu ihastuksesta (olivat muuten naispuoleisia ja itse olen nainen) ja olen hyvin surullinen siitä, että he toimivat noin itsekkäästi. Koen myös hienoista halveksuntaa ihmisiä kohtaan, jotka eivät kykene itse kantamaan vastuuta omista tunteistaan, vaan kaatavat ne muiden kannettaviksi.

sitten voisi ryömiä pois sieltä mustavalkoisia ajattelusta 😂
        Pakottaa valitsemaan 🤣 Ai jmlauta.

• Anonyymi00075
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

"Minäkeskeisyys ja itsestään korvaamattoman tekeminen näköjäön jatkuu, nyt siinä muodossa kuin olisitte jotenkin välttämättömiä ja korvaamattomia ja toisen elämä hajoaisi, jos otatte etäisyyttä."

Kuvittelet asiat kovin dramaattisiksi. Ei ihme, ettei sinulla ole ystäviä.

• Anonyymi00076
        UUSI
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Lisään, Tuo nimenomaan jo kertoo siitä, kuinka ne tunteet muka ei vaikuttaisi 😉😚

Kyllä sinuun ne selvästi vaikuttavat. Juhtuneeko itsekkyydestäsi vai draamaattisuudestasi, paha sanoa. Tavallinen draamaton elämä on sinulle selvästi aivan vieras käsite.

• Anonyymi00077
        UUSI
        Anonyymi00075 kirjoitti:

"Minäkeskeisyys ja itsestään korvaamattoman tekeminen näköjäön jatkuu, nyt siinä muodossa kuin olisitte jotenkin välttämättömiä ja korvaamattomia ja toisen elämä hajoaisi, jos otatte etäisyyttä."

Kuvittelet asiat kovin dramaattisiksi. Ei ihme, ettei sinulla ole ystäviä.

Kuka sanoi, ettei minulla ole ystäviä?
        En koe dramaattisiksi, vasn ymmärrän oman ihastumisen vaikutuksen toiseen tai toisiin, enkä yritä väittää etteikö sillä ole merkitystä, koska sillä on, vaikka sitä ei ääneen sanoisi!

• Anonyymi00078
        UUSI
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Kaikkein vittumaisinta ja k.päisintä tuossa kertomisessa on se, että se hyvin usein vaikuttaa muihinkin ihmisiin, jotka ovat täysin syyttömiä siihen tilanteeseen. Mikäs siinä, jos on joku paita ja peppu tilanne, jossa vain yksi häipyy yhden elämästä. Useammin tilanne on kuitenkin se, että se vaikuttaa isompaan joukkoon ihmisiä ja pakottaa muitakin valitsemaan.

• Anonyymi00079
        UUSI
        Anonyymi00074 kirjoitti:

sitten voisi ryömiä pois sieltä mustavalkoisia ajattelusta 😂
        Pakottaa valitsemaan 🤣 Ai jmlauta.

Minä ajattelen nimenomaan kaikkia tuhansia harmaan sävyjä, mutta sinä itsekkyydessäsi pelkkää mustaa ja valkoista.

• Anonyymi00080
        UUSI
        Anonyymi00077 kirjoitti:

En koe dramaattisiksi, vasn ymmärrän oman ihastumisen vaikutuksen toiseen tai toisiin, enkä yritä väittää etteikö sillä ole merkitystä, koska sillä on, vaikka sitä ei ääneen sanoisi!

Sen näkee jo viesteistäsi, ettei sinulla ole ainoatakaan ystävää. Hyvän päivän tuttuja korkeintaan ja hengailuseuraa, mutta ei ainoatakaan ystävää. Et tiedä mitä ystävyys edes on. Ystävyys menee edelle ihastumisista.

• Anonyymi00081
        UUSI
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Eli teet itsestäsi itsekkäästi numeron. Kasva aikuiseksi ja ota itse vastuu omista tunteistasi. Ne eivät ole muiden ongelma.

• Anonyymi00082
        UUSI
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Sen näkee jo viesteistäsi, ettei sinulla ole ainoatakaan ystävää. Hyvän päivän tuttuja korkeintaan ja hengailuseuraa, mutta ei ainoatakaan ystävää. Et tiedä mitä ystävyys edes on. Ystävyys menee edelle ihastumisista.

"Ystävyys menee edelle ihastumisista."

Ihastumiset tulevat ja menevät, ystävät pysyvät. 👍

• Anonyymi00084
        UUSI
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Eli teet itsestäsi itsekkäästi numeron. Kasva aikuiseksi ja ota itse vastuu omista tunteistasi. Ne eivät ole muiden ongelma.

jätän teidät parisuhdekokemattomat ja itsekkäät tänne nyt keskenään huutaman vttua ja jauhamaan päätöntä lapsellista diipadaapaa.

• Anonyymi00089
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

jätän teidät parisuhdekokemattomat ja itsekkäät tänne nyt keskenään huutaman vttua ja jauhamaan päätöntä lapsellista diipadaapaa.

Itsekeskeinen keskenkasvuinen siellä huutelee. 😂

• Anonyymi00090
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Käyttäydyt kuin viisivuotias lapsi ... minä minä minä minä. Et näe muuta kuin itsesi.

• Anonyymi00091
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Kyllä elämä sinullekin opettaa, että ystävistä kannattaa pitää kiinni, jos nyt joskus sellaisia satut löytämään.

Parisuhdekumppaniasi käy sääliksi, kun joutuu tuollaista draamailijaa katselemaan.

• Anonyymi00037
      UUSI

Ei siinä ole mitään järkeä. Siksi katkaisinkin välit edelliseeni kokonaan, kun omat tunteet vain voimistuivat, mutta hänen tunteensa alkoivat hälvenemään.

• Anonyymi00044
      UUSI

Yököttää kaikki seksiystävyyteen nojaavat miehet.

• Anonyymi00049
        UUSI

Miksi olet sitten tekemisissä sellaisten kanssa.

• Anonyymi00056
      UUSI

Ei tuo ole toisen puolelta ystävyyttä jos toivooki parisuhdetta ja on sellaisia tunteita. Silloin on parempi olla esittämättä ystävää jos ei sellaiseen kykene. Ärsyttävää jos odotetaan enemmän mitä on itse valmis antamaan. Ystävyys on kauneinta tasavertaisina ystävinä, ei niin että tahtotilat ei kohtaa.🤷‍♀️

• Anonyymi00059
        UUSI

Entä jos ei toivo parisuhdetta? Ihastunut voi yhtä hyvin myös odotella ja toivoa tunteiden mahdollisimman pikaista ohimenoa ja paluuta normaalitilaan. Se taas onnistuu parhaiten jatkamalla normaalisti ja näkemällä niitä toisen huonoja puolia.

• Anonyymi00060
        UUSI

Mitä ystävyys sinusta sitten on? Väliinpitämätöntä hengailua vai? Ystävyyteen kuuluu välittäminen ja hyvässä ystävyydessä hyvinkin toisen rakastaminenkin (en tarkoita romanttisesti). Kyllä minä rakastan kaikkia hyviä ystäviäni ja he ovat minulle tärkeitä. Rakastan myös naispuolisia ystäviäni, vaikkakaan näin heterona se ei koskaan voi muuttua romanttiseksi rakkaudeksi. Joiden miesten kohdalla on joskus päässyt käymään noinkin, mutta kyllä se siitä ohi menee, kun realiteetit muistuvat mieleen.

• Anonyymi00064
        UUSI
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Entä jos ei toivo parisuhdetta? Ihastunut voi yhtä hyvin myös odotella ja toivoa tunteiden mahdollisimman pikaista ohimenoa ja paluuta normaalitilaan. Se taas onnistuu parhaiten jatkamalla normaalisti ja näkemällä niitä toisen huonoja puolia.

Ystävät ei keskity näkemään ja hakemaan toisesta huonoja puolia, vaan tsemppaamaan , kuuntelemaan ja jopa auttamaan. Jakamaan asioita ja kokemuksia. Ystävät ei vaadi, eikä aseta rimoja. Jos noin niin ei ole ystävä.🤷‍♀️

• Anonyymi00067
        UUSI
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Ystävät ei keskity näkemään ja hakemaan toisesta huonoja puolia, vaan tsemppaamaan , kuuntelemaan ja jopa auttamaan. Jakamaan asioita ja kokemuksia. Ystävät ei vaadi, eikä aseta rimoja. Jos noin niin ei ole ystävä.🤷‍♀️

Et siis ymmärtänyt lukemaasi.

• Anonyymi00071
        UUSI
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt lukemaasi.

Ai en vai, tuo miten kirjoitit on kaukana aidosta epäitsekkäästä, välittävästä ystävyydestä. Kai ymmärrät vai etkö vaan TAHDO ymmärtää..?🤷‍♀️

• Anonyymi00083
        UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Ai en vai, tuo miten kirjoitit on kaukana aidosta epäitsekkäästä, välittävästä ystävyydestä. Kai ymmärrät vai etkö vaan TAHDO ymmärtää..?🤷‍♀️

Varmasti, jos ei tajua sanaakaan lukemastaan. tuo kuvasi nimenomaan aitoa, epäitsekästä ja ymmärtävää ystävyyttä.

"Kai ymmärrät vai etkö vaan TAHDO ymmärtää..?🤷‍♀️"

Puhut ilmeisesti itsestäsi.

• Anonyymi00098
        UUSI
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Varmasti, jos ei tajua sanaakaan lukemastaan. tuo kuvasi nimenomaan aitoa, epäitsekästä ja ymmärtävää ystävyyttä.

"Kai ymmärrät vai etkö vaan TAHDO ymmärtää..?🤷‍♀️"

Puhut ilmeisesti itsestäsi.

Viestini oli aloittajalle jos tulit siihen väliin sähläämään niin omapa on asiasi. Vai aloittajan viestikö on epäitsekästä ja pyyteetöntä?🤷‍♀️

• Anonyymi00099
        UUSI
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Viestini oli aloittajalle jos tulit siihen väliin sähläämään niin omapa on asiasi. Vai aloittajan viestikö on epäitsekästä ja pyyteetöntä?🤷‍♀️

Eikö ole suht pyyteetöntä ja epäitsekästä miettiä onko järkevää jatkaa ystävyyttä, jos ei pysty kestämään heränneitä tunteitaan? Varsinkaan, jos ei tunteitaan edes kerro toiselle, miin ei silloinnole mitään pyytänyt. Toki itseään on lupa suojella, jos tietää, ettei jatko voi onnistua.

• Anonyymi00101
        UUSI
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Eikö ole suht pyyteetöntä ja epäitsekästä miettiä onko järkevää jatkaa ystävyyttä, jos ei pysty kestämään heränneitä tunteitaan? Varsinkaan, jos ei tunteitaan edes kerro toiselle, miin ei silloinnole mitään pyytänyt. Toki itseään on lupa suojella, jos tietää, ettei jatko voi onnistua.

No enkö juurikin kertonut että turhaakin turhempaa on. Jos tunteineen ei pysty pyyteettömään ystävyyteen niin se todellakin on turhaa. Ymmärretty vai piirtääkkö vielä pitäisi?🤷‍♀️

• Anonyymi00103
        UUSI
        Anonyymi00101 kirjoitti:

No enkö juurikin kertonut että turhaakin turhempaa on. Jos tunteineen ei pysty pyyteettömään ystävyyteen niin se todellakin on turhaa. Ymmärretty vai piirtääkkö vielä pitäisi?🤷‍♀️

Jos et pysty pyyteettömään rakastavaa aitoon ystävyyteen, kerro se. Älä pakota itseäsi sellaiseen mihin et kykene. Ole rehellinen toiselle ja itsellesi. Se on parempi parempi molemmille.🤷‍♀️

• Anonyymi00104
        UUSI
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Sehän juuri on pyyteetöntä, ettei pyydä mitään. Eikä ystävyyttä tarvitse lopettaa, vaikka hetkeksi etäisyyttä ottaisikin. Pääosin tunteet kyllä laimentuvat, kun ei niiden eteen mitään tee.

• Anonyymi00105
        UUSI
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Sehän juuri on pyyteetöntä, ettei pyydä mitään. Eikä ystävyyttä tarvitse lopettaa, vaikka hetkeksi etäisyyttä ottaisikin. Pääosin tunteet kyllä laimentuvat, kun ei niiden eteen mitään tee.

No sitten teet niin. Teet juuri niinkuin parhaaksi näet. Mutta asioita voi ja saa pitkittää. Jokaiselle tulee aika kohdata totuus ja joskus se ottaa aikaa. Päätäkin saa seinään hakata, kunhan on oma pää. Tsemppiä! Kyllä se siitä.🤷‍♀️

• Anonyymi00117
        UUSI
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Jos et pysty pyyteettömään rakastavaa aitoon ystävyyteen, kerro se. Älä pakota itseäsi sellaiseen mihin et kykene. Ole rehellinen toiselle ja itsellesi. Se on parempi parempi molemmille.🤷‍♀️

Juuri näin!

• Anonyymi00062
      UUSI

Tässä ketjussa paistaa kyllä niin minäkeskeisyys kuin jäätävä itsekkyyskin.
      Minä en väitä pystyväni olemaan objektiivisesti ja puhtaasti vain ystävä, jos olen rakastunut. En myöskään usko muidenkaan siihen pystyvän, vaikka niin koittavat kovasti väittää.

• Anonyymi00066
        UUSI

Sinä oletkin minäkeskeinen ja jäätävän itsekäs. Tietysti se näkyy.

• Anonyymi00072
        UUSI
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Sinä oletkin minäkeskeinen ja jäätävän itsekäs. Tietysti se näkyy.

ok 😂
        ole hyvä 🥇

• Anonyymi00087
        UUSI

Sinä ja sinun tunteesi ovat maailman napa. Eihän itsekkäämpää ajattelua olekaan.

Minä en muuten ole hirveän objektiivinen yhdenkään ystäväni suhteen. Miten voisinkaan, hehän ovat ystäviäni ja minä välitän heistä. Ihan niin naiivi ja hölmö en ole, ettenkö tajuaisi olevani ystävieni suhteen varsin puolueellinen, vaikka yritänkin olla myös reilu ja huomauttaa, jos esimerkiksi heidän käytöksessään on jotain huomautettavaa jne.

• Anonyymi00092
        UUSI
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Sinä ja sinun tunteesi ovat maailman napa. Eihän itsekkäämpää ajattelua olekaan.

Minä en muuten ole hirveän objektiivinen yhdenkään ystäväni suhteen. Miten voisinkaan, hehän ovat ystäviäni ja minä välitän heistä. Ihan niin naiivi ja hölmö en ole, ettenkö tajuaisi olevani ystävieni suhteen varsin puolueellinen, vaikka yritänkin olla myös reilu ja huomauttaa, jos esimerkiksi heidän käytöksessään on jotain huomautettavaa jne.

tarkoitin objektiivisuutta esimerkiksi heidän muita suhteitaan kohtaan, jos on itse rakastunut.

• Anonyymi00096
        UUSI
        Anonyymi00092 kirjoitti:

tarkoitin objektiivisuutta esimerkiksi heidän muita suhteitaan kohtaan, jos on itse rakastunut.

Siinä ei minusta ole mitään vaikeaa, mutta ongelmansa tietysti jokaisella.

• Anonyymi00097
        UUSI
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Siinä ei minusta ole mitään vaikeaa, mutta ongelmansa tietysti jokaisella.

Samoin. Oletan, että ihmisille, jota muutoinkin ottavat kantaa ja pohtivat muiden parisuhteita, tuo on vaikeampaa. Itselleni, joka on muutoinkaan ikinä ota kantaa ja ajattelen, että ihmiset hoitakoon itse omat suhteensa, tuo ei tuota lainkaan ongelmaa. Sekin varmaan vaikuttaa, että onko mustasukkaisuuteen taipuvainen. Itsehän en ole.

• Anonyymi00107
        UUSI
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Samoin. Oletan, että ihmisille, jota muutoinkin ottavat kantaa ja pohtivat muiden parisuhteita, tuo on vaikeampaa. Itselleni, joka on muutoinkaan ikinä ota kantaa ja ajattelen, että ihmiset hoitakoon itse omat suhteensa, tuo ei tuota lainkaan ongelmaa. Sekin varmaan vaikuttaa, että onko mustasukkaisuuteen taipuvainen. Itsehän en ole.

Ei siinä oteta varsinaisesti rauhaa, vaan ei ole mitään tarvetta häiritä toiste suhteita millään tavalla tai aiheuttaa kitkaa. se on se ja sama onko mustasukkaisia vai ei, niin lähtökohta on sama. se on myös silloin jos ei ole kyse edes tunteista toista kohtaan. kunnioitan ihmisiä ja heidän suhdettaan ja rauhaa. Liian moni olettaa, että niin kauan kun ei sanota mitään, niin kaikki on ok.

• Anonyymi00109
        UUSI
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Ei siinä oteta varsinaisesti rauhaa, vaan ei ole mitään tarvetta häiritä toiste suhteita millään tavalla tai aiheuttaa kitkaa. se on se ja sama onko mustasukkaisia vai ei, niin lähtökohta on sama. se on myös silloin jos ei ole kyse edes tunteista toista kohtaan. kunnioitan ihmisiä ja heidän suhdettaan ja rauhaa. Liian moni olettaa, että niin kauan kun ei sanota mitään, niin kaikki on ok.

Se, jos valitsee hankalan kumppani, on myös ihan ihmisen oma valinta. Ei ole muiden homma yrittää pitää jonkun dramaattista kumppania tyytyväisenä. Henkilö saa hoitaa senkinnihan itse, jos haluaa. Eli katkoo sitten itse ne ystävyyssuhteet, jos kokee tarpeelliseksi.

Joillain ihmisillä on todella outo tarve ylianalysoida toisten ihmisten ihmissuhteita ja vatvoa kaiken maailman olemattomiakin ja itse keksimiään ongelmia. Ei ole väliä välittääkö toisen kumppani tästä asiasta yhtään ja onko se hänelle minkäänlainen ongelma, koska minä nyt olen päättänyt tämän olevan ongelma. Kummallisia neurooseja ihmisillä.

• Anonyymi00126
        UUSI
        Anonyymi00107 kirjoitti:

"ei ole mitään tarvetta häiritä toiste suhteita millään tavalla tai aiheuttaa kitkaa", "kunnioitan ihmisiä ja heidän suhdettaan ja rauhaa".

Ihme lässytystä taas. Hoida kuule ihan vaan oma elämäsi, älä lässytä muiden parisuhteista. Jos itse et pysty kestämään pelkkänä kaverina olemista, niin poistu ihmeessä. Vaan älä yritä selittää omaa tunnettasi muiden niskaan.

• Anonyymi00085
      UUSI

Minä rakastun ihmiseen vasta kun olen hänen kanssaan syvällisestä keskusteluyhteydessä eli ystävyyssuhteessa. Ilman ystävyyttä en siis rakastu, ainoastaan ihastun, mutta en rakastu tietenkään kaikkiin ystäviini vaan hyvin hyvin harvoihin.
      Mn

• Anonyymi00086
      UUSI

Aloitukseen vastaan, ettei ole järkevää antaa toivoa rakastuneelle ystävälle. Rakastunut voi tipahtaa korkealta ja satuttaa itsensä jos ei saa vastakaikua. Tässä tilanteessa on hyvä etääntyä.
      Mies ja naisystävyydet ovat aina harmaata aluetta ja jotain niillä haetaan esim. väljehtyneeseen parisuhteeseen.
      Toki näistä löytyy hyviä ystävyyssuhteita myös, mutta ilman romantiikkaa ja p. Neske. Ua.

• Anonyymi00088
        UUSI

Se on selvä, ettei toivoa kannata antaa, jos ei toivoa ole. Se ei ole asiallista tuntematontakaan kohtaa, saati sitten kaveria/ystävää. Siksi onkin hieman epäreilua mennä edes kertomaan omista tunteistaan ja pakottaa siten se toinen tekemään päätös itsen puolesta. Reilumpaa on vain etäännyttää itsensä, jollei tunteidensa kanssa pysty elämään.

• Anonyymi00093
        UUSI
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Se on selvä, ettei toivoa kannata antaa, jos ei toivoa ole. Se ei ole asiallista tuntematontakaan kohtaa, saati sitten kaveria/ystävää. Siksi onkin hieman epäreilua mennä edes kertomaan omista tunteistaan ja pakottaa siten se toinen tekemään päätös itsen puolesta. Reilumpaa on vain etäännyttää itsensä, jollei tunteidensa kanssa pysty elämään.

Mielestäni on reilua etäännyttää silloinkin, jos ei aio kertoa! Etenkin, jos mukana on muita osapuolia.

• Anonyymi00095
        UUSI
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Mielestäni on reilua etäännyttää silloinkin, jos ei aio kertoa! Etenkin, jos mukana on muita osapuolia.

Minusta siihen ei ole mitään tarvetta, mutta toki tajuan, etteivät kaikki ole tunteidensa herroja.

• UUSI

Ystävyys kestää kaiken toivomisen, myös hylkäämisen. Minusta ystävyys on jatkuvampaa, pitkäkestoisempaa kuin rakkaus =) - Eniten siinä häviää varmaan se, joka ei ystäväänsä osaa rakastaa, omalla tavallaan.

• Anonyymi00102
        UUSI

Niin, jostain syystä osa ihmisistä on täysin tunteidensa orjia. Heidän on pakko hyppiä tunteiden mukana sinne ja tänne. He eivät kykene vain antamaan niiden tunteiden olla.

• UUSI
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Niin, jostain syystä osa ihmisistä on täysin tunteidensa orjia. Heidän on pakko hyppiä tunteiden mukana sinne ja tänne. He eivät kykene vain antamaan niiden tunteiden olla.

Niin, tilanteet tulee, tunteet muuttuu, mutt mun mielestä ystävyydestä kannattaa pitää kiinni. Toki rakkaudestakin, mutt jos se ei oo mahdollista, niin miksei ystävyys olisi mahdollista =)

• Anonyymi00106
        UUSI
        Mummunen kirjoitti:

Niin, tilanteet tulee, tunteet muuttuu, mutt mun mielestä ystävyydestä kannattaa pitää kiinni. Toki rakkaudestakin, mutt jos se ei oo mahdollista, niin miksei ystävyys olisi mahdollista =)

Ihmisillä on paljon vähän erikoisiakin ystävyydelle. Ystävyys on muka asia, joka heti "saastuu käyttökelvottomaksi", jos siinä vaikkapa on koskaan ollut vähänkään seksuaalista vetovoimaa. Jos olet koskaan edes miettinyt seksiä jonkun kanssa, et voi ikinä olla tämän ystävä. Eksän kanssa ei voi olla ystävä. Jos olet joskus ollut johonkin rakastunut/ihastunut, et voi olla ikinä tämän ystävä jne. En keksi mitään muuta mistä tuollainen ajattelu voi kummuta kuin mustasukkaisuus. Ei kestetä sitä mahdollisuutta, että vaikkapa oma kumppani olisi joskus ollut ihastunut johonkin kaveriinsa.

• UUSI
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Ihmisillä on paljon vähän erikoisiakin ystävyydelle. Ystävyys on muka asia, joka heti "saastuu käyttökelvottomaksi", jos siinä vaikkapa on koskaan ollut vähänkään seksuaalista vetovoimaa. Jos olet koskaan edes miettinyt seksiä jonkun kanssa, et voi ikinä olla tämän ystävä. Eksän kanssa ei voi olla ystävä. Jos olet joskus ollut johonkin rakastunut/ihastunut, et voi olla ikinä tämän ystävä jne. En keksi mitään muuta mistä tuollainen ajattelu voi kummuta kuin mustasukkaisuus. Ei kestetä sitä mahdollisuutta, että vaikkapa oma kumppani olisi joskus ollut ihastunut johonkin kaveriinsa.

joo . ymmärrän sun kantas. Mä oon jotenkin oppinut anteeks annon ja anteeks saamisen kautta, asioiden uudelleen oppimista. Mikään ei oo niin lopullista, ettei sitä pystyis muuttaa, tai edes yrittää muuttuu itsekin. Exän kanssa voi olla ystävä, onhan hänen kanssaan vietetty hyvinkin romanttinen kausi elämässä :) eiks !!! mutt yleensäkin joku jännä katkeruus siinä että ystävyydelle annetaan kriteeri, ja rakkaudellekin - näissä sanoissa on selkee sävy ero :) mielestäni. mutt kuitenkin
        välittämisestähän tässä on kyse - sitoutumisesta ja sen lämmön sävyeroista.

• Anonyymi00100
      UUSI

Iteppähän kiusadit jatkuvasti olet ihan tyhmä kun et osaa aikuismaisesti käyttäytyä

• Anonyymi00108
      UUSI

Ystävykset eivät tapaile salaa.

• Anonyymi00110
        UUSI

Ei siihen pitäisi olla tarvetta. Vaikka toki ihmissuhteistaan voi saada helvetillisen vaiketa, jos alkaa kovin mustasukkaiseksi ja omistushaluiseksikin. Kyllähän monissa parisuhteissa saadaan aikaiseksi ongelmia ajan viettämisestä saman sukupuolisten heterokavereidenkin kanssa. Omistushalu ja mustasukkaisuus kun ei ole niin rajoittunutta.

• Anonyymi00113
        UUSI
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Ei siihen pitäisi olla tarvetta. Vaikka toki ihmissuhteistaan voi saada helvetillisen vaiketa, jos alkaa kovin mustasukkaiseksi ja omistushaluiseksikin. Kyllähän monissa parisuhteissa saadaan aikaiseksi ongelmia ajan viettämisestä saman sukupuolisten heterokavereidenkin kanssa. Omistushalu ja mustasukkaisuus kun ei ole niin rajoittunutta.

Kysymys ei ole omistudhalusta eikä mustasukkaisuudesta vaan ystävistä jotka tapailee salaa. Huvittavaa ystävyyttä. Ilmankos muita epäilyttää😂

• Anonyymi00116
        UUSI
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Kysymys ei ole omistudhalusta eikä mustasukkaisuudesta vaan ystävistä jotka tapailee salaa. Huvittavaa ystävyyttä. Ilmankos muita epäilyttää😂

Kysymys voi olla ihan kummasta vaan. Alkaako salailu ensin vai kyttääminen. Toisinaan kyttääminen ja draamailu aloittaa salailun ja toisinaan salailu aloittaa kyttäämisen ja draamailun. Kaikella on alkunsa, eikä tämäkään asia ole aina yksioikoinen. Itse esimerkiksi kuulun niihin, jotka taatusti salaavat kaiken, jos toinen alkaa kytätä ja draamailla vaikkei olisi edes mitään salattavaa. Menen vaikka suihkuun puhelimeni kera, vain jottei siihen kosketa luvatta.

• Anonyymi00118
        UUSI
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Kysymys voi olla ihan kummasta vaan. Alkaako salailu ensin vai kyttääminen. Toisinaan kyttääminen ja draamailu aloittaa salailun ja toisinaan salailu aloittaa kyttäämisen ja draamailun. Kaikella on alkunsa, eikä tämäkään asia ole aina yksioikoinen. Itse esimerkiksi kuulun niihin, jotka taatusti salaavat kaiken, jos toinen alkaa kytätä ja draamailla vaikkei olisi edes mitään salattavaa. Menen vaikka suihkuun puhelimeni kera, vain jottei siihen kosketa luvatta.

Tämä taitaa olla luonnekysymys ja toisen luontoisen on vaikea tajuta sitä tunnetta, jonka käytöksellään luoda. Olen elänyt suhteessa, jossa lopulta salasin ihan kaikki menoni, meninpä kaverin kanssa kirpparille, käymään vanhemmillani tai vaikka lääkäriin. Jos jokin tietty meno olisi aina aiheuttanut draamaa, niin olisin taatusti tehnyt sen salassa.

• Anonyymi00119
        UUSI
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Tämä taitaa olla luonnekysymys ja toisen luontoisen on vaikea tajuta sitä tunnetta, jonka käytöksellään luoda. Olen elänyt suhteessa, jossa lopulta salasin ihan kaikki menoni, meninpä kaverin kanssa kirpparille, käymään vanhemmillani tai vaikka lääkäriin. Jos jokin tietty meno olisi aina aiheuttanut draamaa, niin olisin taatusti tehnyt sen salassa.

On se nyt ihmeellistä et puolisolle ei voi kertoa kenen kanssa aikansa viettää ja viestittelee. Kyllä itse ainakin kerron oli mies tai nainen.
        Ja kuka kyttää jos ei tiedä et salaa jotain. Ootteko te aivan sekasin. 😂

• Anonyymi00120
        UUSI
        Anonyymi00119 kirjoitti:

On se nyt ihmeellistä et puolisolle ei voi kertoa kenen kanssa aikansa viettää ja viestittelee. Kyllä itse ainakin kerron oli mies tai nainen.

Minä taas en tajua kuinka sekaisn pitää olla, että pitää tollasia edes kysellä. Nykyään en kyllä suostuisi alkuunkaan katselemaan sellasta käytöstä, vaan osottasin heti ovea. Silloin vielä jaksoin, enää en.

• Anonyymi00121
        UUSI
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. onneksi ei tarvitse heidän kanssaan olla tekemisissä 😆 vaikka paljon provoilua onkin, mutta myös hyvin erikoista ajatusmaailmaa.

• Anonyymi00122
        UUSI
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. onneksi ei tarvitse heidän kanssaan olla tekemisissä 😆 vaikka paljon provoilua onkin, mutta myös hyvin erikoista ajatusmaailmaa.

Onnekseni löysin kumppanin, joka ei ole neuroottinen kyttääjä. Hän ei esimerkiksi taatusti ikinä koske yhteenkään, ei kysele kenelle viestittelen, missä olen tai kenen kanssa.

• Anonyymi00123
        UUSI
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Kumppanini ei ole huoltajani, enkä minä ole lapsi. Minä päätän itse missä olen ja minne menen. Kun pidän sovitut, niin muuhun ei toisella ole nokan koputtamista.

• Anonyymi00124
        UUSI
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Kumppanini ei ole huoltajani, enkä minä ole lapsi. Minä päätän itse missä olen ja minne menen. Kun pidän sovitut, niin muuhun ei toisella ole nokan koputtamista.

Ja jos ei luota, niin hittojako tekee sitten mun kanssani.

• Anonyymi00125
        UUSI
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Kyllä. Suhde perustuu luottamukseen, rakkauteen ja välittämiseen, eikä toistensa kyttämiseen ja vahtimiseen. Ei tarvitse salata, kun ei kytätä, eikä yritetä kontrolloida.

• Anonyymi00111
      UUSI

Ei estää toista jatkamasta elämäänsä ja vaikka jatkaisi pilaa sen osaltaan vähintään kuitenkin

• Anonyymi00112
      UUSI

Tässä kaksi kaunista kappaletta, tempotza: kesäyön katse, ja Darca:rakasta mua. Mitä jos et odota ja vaadi/ omi , tätä itsellesi vaan lahjoitat sen jokaiselle lähimmäisellesi. Tätä on aito pyyteetön Rakkaus.🤷‍♀️

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1789
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1121
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1106
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      972
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      846
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      151
      828
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      751
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      684
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      52
      681
    Aihe