Ihmiset heivaa usein ison rahamäärän matkoihin nykyään ihan noin vaan. Jos jättäs matkarahat tililleen, olisiko parempi niin? Ja siis laittas ne vaikka sijoitusasuntoon.
Yksi ulkomaanmatka vie ison rahasumman joka kerta ihmiseltä.
45
152
Vastaukset
Tietenkin noin vois kans ajatella.
Tai sitten ei.
Meitä on sekä heinäsirkkoja että muurahaisia. Molempia tarvitaan. Muurahaiset elättää heinäsirkkoja. Heinäsirkat viihdyttää muurahaisia että ne jaksaa taas raataa.Täysin samaa mieltä kanssasi. Eläinkuntaa ilmaistakseni uskon, että muuttuisin harmaaksi hiireksi, ilman mahdollisuutta vaihtaa maisemaa.
Luin eilisesta Korven sanomista eläkemiehistä jotka matkustvat Thaimaahan nuorien tyttöjen hoidettaviksi.
Kyllä suominainen sai naiseudessaan huonot arvosanat.korppis kirjoitti:
Täysin samaa mieltä kanssasi. Eläinkuntaa ilmaistakseni uskon, että muuttuisin harmaaksi hiireksi, ilman mahdollisuutta vaihtaa maisemaa.
Luin eilisesta Korven sanomista eläkemiehistä jotka matkustvat Thaimaahan nuorien tyttöjen hoidettaviksi.
Kyllä suominainen sai naiseudessaan huonot arvosanat.Miten sinä näet tämän asian jotenkin suomitytön naiseuden moitteeksi?
Paloma.se.co kirjoitti:
Miten sinä näet tämän asian jotenkin suomitytön naiseuden moitteeksi?
Kirjauduin jo ulos koska lähden solariumiin ja uimaan, mutta en minä nähnyt asiaa näin.
Haastateltava mies antoi lausuntojaan suomalasisita naisista. Mies oli muuten hyvän näköinen, kelpais varmaan monelle suomisinkulle. Haaastateltava oli eläkkeellä oleva 60 mies.
Mikä on iso rahasumma?
Kaveri joutui laittamaan mökille uuden pashahuusin, senlaisen jossa itsekin maatuu jos laihtuu reikään nähden liikaa.
H.- hyyskä.
Myös meillä on aikomus tehdä näyttävä sijoitus ensi kesänä. Olen tilaannut uuden luontoystävällisen huusin.
Siellä on kiva istua kauniina kesä aamuna ja seurailla luonnon ihmeitä.
- tässäjanytjaheti
Sijoitusasuntoon?
Miksi lapseton pariskunta sijoittaisi rahansa sijoitusasuntoon?
Antaa mennä, nautitaan, kun eletään, itse, itsekkäästi. - kirjaudu sisään
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040613498668_uu.shtml
Ei ainakaan sijoitusasuntoa. Olen ollut vuokraemäntä, lähes samanalainen tapaus sattui kohdalleni, ei maksanut vuokraansakaan.
Yleensäkin on huonoja kokemuksia vuokralaisista, jos on luottoa ostaa oman asunnon, vuokralle on hakeutunut ainakin meille sellaisia joilla ei ole aikomustakaan maksaa, tietävät että vuokralaisesta on aika vaikea päästä eroon jos heittäyvät hankalaksi.
Ei luottotietojen tarkastaminenkaan auta, ovat säilyttäneet luottotietonsa joten ihmeellisesti vaikka eivät asioitaan hoidakaan.
Minä matkustan aina kun siltä tuntuu. Saa ainakin kaiken itselleen.
Harmittaa luopua kuolinvuoteellaan mittavasta omaisuudestaan, matkustelusta on jäänyt edes muistot.
Minulla ei mittavaa omaisuutta ole, mutta pärjään ja jää rahaa joskus matkoihinkin. - henrjii
Rahtaisivat sitä Kreikkaan, niin maailma pelastuisi, ja me veronmaksajat.
- viksua?
Minäkin vähiä rahojani viime keväänä sinne kannoin, halpamatkalla tosin mutta kyllä sinne jokunen euro jäi ihan voitoksensa asti. Eli olen yrittänyt osaltani paikata tilannetta Kreikassa ja sitä kautta ehkä koko Euroopassa.
En muuten olisi sillä rahalla saanut kuin yhden neliön "sijoitusasuntoa", ei kun puoli, vaikka laskisi koko matkan aikana kulutetun rahamäärän.
Hieno ajatus se että saataisiin takuina yksi saari, vaikka pienikin, niitä Kreikalla riittää.
- Kaupan täti.
Eläköitynyt 12 vuotta etuajassa.
Joulukuun lomamatkani kustannukset, Berllinin lennot, sieltä Dresdenin junamatkat sekä 5:n vuorokauden keskustan hotellimajoitus maksavat yhteensä 320€.
Samalla rahalla olisi toki päässyt johonkin muuallekin mutta joulumarkkinat kuuluvat vuoden menoon.
Viimeiset Espanjan lennot kustansivat 152€, veroineen.
Asunnon säästämisessä saattaisi noutaja tulla ennen tavoitetta.- akkapaha
Olen jonkun kerran ollut matkoillani Dresdenissä. Kaupunki on sekoitus vanhoja arvokkaita rakennuksia sekä kommunistikauden tuotoksia. Viimeksi kävin syyskuussa, mutta majoitus oli kaupungista etelään noin 30 kilometriä Erzgebirgessä. Se oli neljän tähden hotelli ja maksoi kahdelta aamiaisineen 38 euroa vuorokausi.
- Kaupan täti.
akkapaha kirjoitti:
Olen jonkun kerran ollut matkoillani Dresdenissä. Kaupunki on sekoitus vanhoja arvokkaita rakennuksia sekä kommunistikauden tuotoksia. Viimeksi kävin syyskuussa, mutta majoitus oli kaupungista etelään noin 30 kilometriä Erzgebirgessä. Se oli neljän tähden hotelli ja maksoi kahdelta aamiaisineen 38 euroa vuorokausi.
Olimme kaksi vuotta sitten mieheni kanssa Dresdenin joulumarkkinoilla viikon.
Asuimme heti päätien itäpuolella halvassa hotellissa.
Menen nyt ystävättäreni kanssa.
Joulumarkkoiden ohella käymme jossakin Saksan kaupungissa mieluimmin heinäkuussa jolloin alkuasukkaat ovat lomillaan ja majoitukset halvimmillaan.
Kaverini ja mieheni puhuvat saksaa, minä vieraista vain espanjaa.
Ensimmäisen Saksan matkamme teimme omalla autolla 1971 jonka jälkeiset käynnit, useimmiten lähimaiden kiertelyjen yhteydessä, ovat sen verran lukuisia että täytyisi ryhtyä erikseen laskemaan. - akkapaha
Kaupan täti. kirjoitti:
Olimme kaksi vuotta sitten mieheni kanssa Dresdenin joulumarkkinoilla viikon.
Asuimme heti päätien itäpuolella halvassa hotellissa.
Menen nyt ystävättäreni kanssa.
Joulumarkkoiden ohella käymme jossakin Saksan kaupungissa mieluimmin heinäkuussa jolloin alkuasukkaat ovat lomillaan ja majoitukset halvimmillaan.
Kaverini ja mieheni puhuvat saksaa, minä vieraista vain espanjaa.
Ensimmäisen Saksan matkamme teimme omalla autolla 1971 jonka jälkeiset käynnit, useimmiten lähimaiden kiertelyjen yhteydessä, ovat sen verran lukuisia että täytyisi ryhtyä erikseen laskemaan.Me aloitimme automatkailun vasta 80-luvun puolella. Sitä ennen ei rahat riittäneet, kun maksoi asuntolainaa. Tiedän myös automatkojemme määrän: se on 31 yhteensä. Paria poikkeusta lukuunottamatta kukin matka on ollut vähintään kuukauden pituinen. Nykyisin voi olla parikin kuukautta.
Pitkällä matkalla joutuu ajattelemaan majoituksen hintaa, jotta pääsee seuraavallekin matkalle. Varaan majoituksen usein saksalaiselta matkatoimistoilta, jotka myyvät hotellihuoneita aikaisin varaaville joskus poikkeavan edullisesti. Hotelliketjuista esim. www.accorhotels.com tekee samaa.
Jaa, perikunta olkoon huolissaan vain omasta rahankäytöstään. Miulta jää mitä jää ja se on sen ajan murhe.
Painottanet asiassa nuorempia ikäluokkia?
Meidän ryhmässämmehän asuntosäästäminen, varsinkin sijoitussellaisen, lienee hieman myöhäistä?
Matkustajia lienee äärestä toiseen?
Osa matkustaa marginaali Euroilla.
Osa aurinko- tai jollakin muulla luotolla.
Tuhon väliin sopinee suurin osa.
Matkojen kokemuksia ja vaikutelmia ei ruoste raiskaa eikä inflatio nakerra.
Kuka panostaa mihinkin.
Tavallisella palkansaajalla ja eläkeläisellä kyse on valinnoista.
Jospa kaikki, varsinkaan 6-kymppiset, eivät tavoittele sijoitusasuntoa?Hah, mitä ihmettä tekisin sijoitusasunnolla? Nautin elämästä niin kauan kun mahdollisuuksia on.
Aivan naurettavaa olisi ruveta säästämään ja sijoittamaan johonkin ainakaan enää tällä iällä. Itsellä on oma asunto, lapsilla samoin ja taloudellisesti huomattavasti leveämmin lapset elävät muutenkin, eivät todellakaan enää halua minun kartuttavan heille perintöjä, vaan toivovat, että mutsi eläisi mahdollisimman tyydyttävää elämää - ja se minulla on mm. matkustamista, harrastamista ja muuten vain mitä milloinkin haluamaani humputtelua. Jopa kannustavat minua näissä. Olen aikoinani yksinhuoltajana turvannut heille niin hyvän lapsuuden kuin olen kyennyt ja tinkinyt silloin omissa tarpeissani. Nyt siihen ei ole tarvetta. Onko minulla siis liian hyvät lapset, koska eivät odota minulta enää muuta kuin että itse elän mahdollisimman onnellista elämää? :)) Olen kyllä tartuttanut heille jo lapsena myös kroonisen matkailutaudin, joten kannustavat jatkuvaa reissaamistanikin. Joskus heidän mukanaankin :)
Ainuttakaan matkaani en kadu. En ainuttakaan.Yhtä matkaa ainakin kadun.
Läksin jouluksi Marokkoon yksin. Olen aina järjestänyt perheelle joulua, silloin päätin lintsata.
Kai se kostautui;( sain salmonella, kaikki lentokoneessa menomatkalla olleet saivat salmonellan, siis ne jotka ottivat pastaa kermakastikkeessa.
Pari päivää meni, sitten nousi kuume. WC- läheltä ei uskaltanut poistua.
Oli viikkolehtiä ja ristikkolehtiä mukana, niitä täyttelin vessa istuntojen välillä.
Ostin jotain sieltä lääkkeitä, vähän auttoivat.
Kotiin tultua kävin kokeissa, salmonella löytyi, oin hyvin varovainen, toinen koe oli jo puhdas.
Tästä on aikaa noin 10v, läksin ostamaan basaarista nahkatakkia, siellä jouduin niin vaikeaan tilanteeseen että en ole koskaan joutunut. Nopea reagointi ja juoksu pelastivat. En edes viitsi kertoa, puistattaa vieläkin.auli-auli kirjoitti:
Yhtä matkaa ainakin kadun.
Läksin jouluksi Marokkoon yksin. Olen aina järjestänyt perheelle joulua, silloin päätin lintsata.
Kai se kostautui;( sain salmonella, kaikki lentokoneessa menomatkalla olleet saivat salmonellan, siis ne jotka ottivat pastaa kermakastikkeessa.
Pari päivää meni, sitten nousi kuume. WC- läheltä ei uskaltanut poistua.
Oli viikkolehtiä ja ristikkolehtiä mukana, niitä täyttelin vessa istuntojen välillä.
Ostin jotain sieltä lääkkeitä, vähän auttoivat.
Kotiin tultua kävin kokeissa, salmonella löytyi, oin hyvin varovainen, toinen koe oli jo puhdas.
Tästä on aikaa noin 10v, läksin ostamaan basaarista nahkatakkia, siellä jouduin niin vaikeaan tilanteeseen että en ole koskaan joutunut. Nopea reagointi ja juoksu pelastivat. En edes viitsi kertoa, puistattaa vieläkin.Anteeksi kirjoitusvirheet, katsoin samalla telkkaria:)
- :))
auli-auli kirjoitti:
Anteeksi kirjoitusvirheet, katsoin samalla telkkaria:)
Älähän turhaan pyydä, ihminen, meistä jokainen, on erehtyväinen.
Itsekin, viimevuotisen sairauskohtauksen jälkeen olen huomannut tekeväni runsaasti kirjoitusvirheitä.
Ihan se ja sama miten kirjoitetaan, aina siitä selvää saa. :))
- piipiloo
Niin on vienyt meikäläiseltäkin.Lähes 30v olen reissannut milloin missäkin,enkä kadu,joka reissu on ollut sen arvoinen.
Rahaa on palanut,mitä niitä laskemaan,olishan niillä saanut vaikka millaisen asunnon,mut ei sitä mitä on nähnyt.
En ole koskaan laskenut asioita siten ja on ollut omistusasuntokin,nyt vuokralla ja löysää on vieläkin mennä minne haluaa.
Kukin elää tavallaan. - Oma linnani
Miksi asunto pitää hankkia sijoitusmielessä?
Miksei ostaa (tai vuokrata) pelkästään kodiksi, joka on niin hyvä ettei sitä myisi mistään hinnasta?Käyttötarkoituksen muutos?
Entä jos muuton myötä pääasiallisessa asuinkäytössä ollut asunto jää tyhjäksi ja omaan omistukseen?
Muuttuuko se vuokraamisen kautta sijoitusasunnoksi vai ei?
Jos ei, niin mikä siitä tulee?
Entä vuorakäytössä ollut sijoitusasunto.
Jos sen jättää vuokraamatta ja omaan vähäiseen osittaiseen käyttöön niin onko se silloin huonosti hoidettua sijoitustoimintaa?- Oma linnani
laiska-lasse kirjoitti:
Käyttötarkoituksen muutos?
Entä jos muuton myötä pääasiallisessa asuinkäytössä ollut asunto jää tyhjäksi ja omaan omistukseen?
Muuttuuko se vuokraamisen kautta sijoitusasunnoksi vai ei?
Jos ei, niin mikä siitä tulee?
Entä vuorakäytössä ollut sijoitusasunto.
Jos sen jättää vuokraamatta ja omaan vähäiseen osittaiseen käyttöön niin onko se silloin huonosti hoidettua sijoitustoimintaa?Ei jymmärrä. :)
Asunnossa joko asun minä tai sitten ei. Mutta myymistä silmälläpitäen minä en ole ikinä, enkä tule koskaan ostamaan asuntoa.
Riippuu ihmisestä.
Itse kun olen pääsyt matkustelun makuun niin mielelläni heivaan se summan.
Saan sitä vastaan erittäin paljon eri asioita ja ennenkaikkea voimaa jaksaa tätä normaalia elämää.
Jossain tilillä se ei antais paljonkaan, se menis johonkin tavalliseen ja mitä sen jälkeen, tylsyyttä.Kuten sanoin.
Kokemuksia, elämyksiä, henkistä avartumista ei ruoste raiskaa eikä inflatio kalua!- Nojatuolimatkaaja
laiska-lasse kirjoitti:
Kuten sanoin.
Kokemuksia, elämyksiä, henkistä avartumista ei ruoste raiskaa eikä inflatio kalua!Mä olen kyllä sitä mieltä että elämyksiä, kokemuksia ja henkistä avartumista ei matkustelu missään nimessä takaa.
Kun turisti palaa kotiin niin ulkomaailma muuttuu taas oudoksi, pelottavaksi ja pahimmillaan muslimeja täynnä olevaksi. :) - ::--;;
laiska-lasse kirjoitti:
Kuten sanoin.
Kokemuksia, elämyksiä, henkistä avartumista ei ruoste raiskaa eikä inflatio kalua!Hyvä Lasse, samaa mieltä.
Eniten katuu lopulta kokemattomuuttaan. - Nojatuolimatkaaja
Nojatuolimatkaaja kirjoitti:
Mä olen kyllä sitä mieltä että elämyksiä, kokemuksia ja henkistä avartumista ei matkustelu missään nimessä takaa.
Kun turisti palaa kotiin niin ulkomaailma muuttuu taas oudoksi, pelottavaksi ja pahimmillaan muslimeja täynnä olevaksi. :)Selvennyksenä sanon kuitenkin, että tuo "oppimaton turisti" et ole sinä. ;)
Sen verran olen lukenut matkakertomuksiasi. Nojatuolimatkaaja kirjoitti:
Mä olen kyllä sitä mieltä että elämyksiä, kokemuksia ja henkistä avartumista ei matkustelu missään nimessä takaa.
Kun turisti palaa kotiin niin ulkomaailma muuttuu taas oudoksi, pelottavaksi ja pahimmillaan muslimeja täynnä olevaksi. :)Mä olin nojatuolimatkaaja niin kauan kun en uskaltanut lähteä mihinkään.
Aina kuitenkin haaveilin pääsystä muihin maihin.
Kun tein ensimmäisen matkani, se oli huima.
Kun olin sen tilannut niin hypin ja pelkäsin ja tein kaikkea mahdollista.
Huusin systerille puhelimeen, nyt mä sen tilasin. Lähden Kreetalle.
Mulla meni maha sekaisin monta kertaa kun sitä ajattelin.
Olin perua monesti sen matkan, mutta systeri toppuutteli.
Ja nyt ihan muutaman vuoden sisään multa tullaan kysymään mihin olet seuraavksi menossa. Se on jo tutuille selvää että kun yhden olen tehnyt niin seuraavaa jo mietin.
Elämä voi olla mielenkiintoista jos uskaltaa toteuttaa unelmiaan.
Mulla oli ennen aina kaikkia omasta mielestä hyviä selityksiä miksi en VOI matkustaa, mutta nyt ne syyt on poissa.- Maailma nurkan takan
tulisilla kirjoitti:
Mä olin nojatuolimatkaaja niin kauan kun en uskaltanut lähteä mihinkään.
Aina kuitenkin haaveilin pääsystä muihin maihin.
Kun tein ensimmäisen matkani, se oli huima.
Kun olin sen tilannut niin hypin ja pelkäsin ja tein kaikkea mahdollista.
Huusin systerille puhelimeen, nyt mä sen tilasin. Lähden Kreetalle.
Mulla meni maha sekaisin monta kertaa kun sitä ajattelin.
Olin perua monesti sen matkan, mutta systeri toppuutteli.
Ja nyt ihan muutaman vuoden sisään multa tullaan kysymään mihin olet seuraavksi menossa. Se on jo tutuille selvää että kun yhden olen tehnyt niin seuraavaa jo mietin.
Elämä voi olla mielenkiintoista jos uskaltaa toteuttaa unelmiaan.
Mulla oli ennen aina kaikkia omasta mielestä hyviä selityksiä miksi en VOI matkustaa, mutta nyt ne syyt on poissa.Ostan tuon!
On ihmisiä joiden on Pakko päästä näkemään paikan päälle. ;) Mulle riittää kun luen teidän matkakertomuksia. Nehän ovat minun nojatuolimatkoja! ;) Maailma nurkan takan kirjoitti:
Ostan tuon!
On ihmisiä joiden on Pakko päästä näkemään paikan päälle. ;) Mulle riittää kun luen teidän matkakertomuksia. Nehän ovat minun nojatuolimatkoja! ;)Mulla on aina ollut levoton sielu.
Silloin kun en vielä tehnyt ulkomaan matkoja kiertelin suomea.
Suomi on tullut kierreltyä ristiin ja rastiin. Mutta vielä riittää kierrettävää kotimaassakin ja monta paikkaaa on minne haluan mennä.
Jos mun olis pakko pysähtyä niin mun sielu näivettyis.
Toisaalta kun ei ole sitä pakkoa niin voin olla paikoillani tosi pitkiä aikoja.
Kesällä olen pitkiäkin aikoja ilman nettiyhteyttä, ilman tv:tä. Puhelinkin on mukana vaan sitä varten että joskus katson onko missään hätää. Omat tietää että silloin en vietä aikaani puhelimessa, tosin en muutenkaan juurikaan ole puhelimessa.
Saaressa aika kuluu kun siivillä, siellä ei tarvii näitä koneita.tulisilla kirjoitti:
Mulla on aina ollut levoton sielu.
Silloin kun en vielä tehnyt ulkomaan matkoja kiertelin suomea.
Suomi on tullut kierreltyä ristiin ja rastiin. Mutta vielä riittää kierrettävää kotimaassakin ja monta paikkaaa on minne haluan mennä.
Jos mun olis pakko pysähtyä niin mun sielu näivettyis.
Toisaalta kun ei ole sitä pakkoa niin voin olla paikoillani tosi pitkiä aikoja.
Kesällä olen pitkiäkin aikoja ilman nettiyhteyttä, ilman tv:tä. Puhelinkin on mukana vaan sitä varten että joskus katson onko missään hätää. Omat tietää että silloin en vietä aikaani puhelimessa, tosin en muutenkaan juurikaan ole puhelimessa.
Saaressa aika kuluu kun siivillä, siellä ei tarvii näitä koneita.Kulkijan mieli taitaa olla minullakin. Kun koko suuri sukuni asuu eri puolilla Suomea, niin kotimaakin on aika tuttu ja läpi reissattu moneen kertaan. Kaunis maa tämäkin, kotimaatani en väheksy. Mutta jos lomalla täällä aiot viettää viikon kaksi hotellissa, niin niillä rahoilla jo minä matkustaisin kauas pois, jossa kokee ja näkee aivan erilaista elämää. Elämänuteliaisuus ei liene pahe ja toivon sen itselläni yhä jatkuvan. Nojatuolimatkailija ei varmasti koe asioita samalla tavoin kuin paikan päällä käynyt, se on vain kuvitelma, mutta tietenkin hyvä jos se riittää. Oma henkilökohtainen kokemus on matkailussa minulle juuri se jokin. Ensimmäinen matka tietenkin pelotti ja jännitti, mutta seuraavalle lähti jo reippain mielin eikä loppua näy. Silti nautin kyllä olemista omassa kodissanikin, johon on aina ilo matkalta palata.
Tyttären mökillä kesäisen järven rannalla nautin päiväkausia hiljaisuuden kuuntelemisesta ilman tietokoneita rantasaunan terassilla. Maalailen maisemaa tai muuta kiinnostavaa. Elämässä on siis monenlaista iloa tuottavaa muutakin kuin matkailua maailmalla, hiljaisuuskin on joskus herkkua. Molempi parempi.
En halua tulla katkeraksi, kitkeräksi, kateelliseksi ehkä ikuiseksi säästäjäksi/säästöliekillä eläjäksi ja olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että elämä on elettäväksi tarkoitettu. :) Teen juuri kaikkea sitä, mitä ei työvuosina ollut mahdollisuus tehdä ja mikä tuo elämääni makua. Eräs harrastuskaveri sanoikin, että hän eläkkeelle jäätyään päätti tehdä vain sitä, mikä on kivaa, mitään pakkopullia ei elämäänsä enää huoli. Oli minusta niin viisaasti sanottu, että jäi mieleeni. Lastenlasten hoitokeikka joskus ei ole pakkopullaa vaan suurimpia iloja.
Ymmärrän toki, että joku toinen elää täysin toisin miettein, on niin koti-ihminen, ettei koskaan halua siitä pidemmälle. Erilaisuutta vain. Samaan muottiin ei voi kaikkia survoa.
- >aarrearkku<
Sijoitusasuntoon?
Arkkuunko vuokralaisten rahat laitetaan?
Kuolinpaidassa ei lie taskuja, ja meidän ikästen lapset ovat yleensä jo uransa ja elämänsä auranneet. - iloa elämään
Miks sitä rahaa pitäis pelkästään säästää ja sijoittaa. Ei niitä sijoitusasuntoja ja säästöjä arkkuun mukaan saa. Minä olen sitä mieltä, että säästöjä kannattaa toki kerätä pahanpäivän varalle, mutta yli jäävän rahan voi käyttää omaksi ilokseen.
- Jalalla koreasti.
Käytän rahani
Hyvään autoon , kunnon saksalaisiin kodinkoneisiin , merkkivaatteisiin, asuntoni sisustamiseen. - k/k
omituisia tunteita herättää tää aloitus.
Haluanko omaisuutta?en mittaani enempää ja mul on ruokaa kaapissa ja katto päänpäällä.
kaipaanko kaukomaille? no en tosiaankaan oikein hävettää olla vaan ja möllöttää kotona.
Jostain pitäs saaraintoa matkustaa ja sivistää ittiään,ainoastaan yks metka on varma.
Runon ja rajan tie kutsuu,päähän asti sen aion körötellä.- k/k
Mikkä metka kun matka.
- Reppuselkä:
...On prioriteettikysymys.
Toinen haluaa turvallisuutta omistusasunnon myötä.
Toinen rakastaa uusia kokemuksia ja matkoja on niiden vuoksi valmis uhrauksiin.
Kuka voi sanoa mikä on kenellekin oiken.
Jokainen ihminen priorisoi mielensä ja tarpeidensa mukaan... - kerosiini,
Voihan sitä matkustella vaikka olisikin sijoitusasunto ja toinen asumista varten. Onhan monella kesämökkikin mukavuuksilla, monesti kalliimpi kun vakituinen asunto.
"Kesämökki" eteläisessä EU-maassa mahdollistaa joustavan matkailun muualle hyvien liikenneyhteyksien ansiosta.
Työttömälle se on erinomainen vaihtoehto 3kk:n lomiin.
Asunnon ei tarvitse olla edes oma.
Eipä ahditele työkkäri koska sen ajan on rehellisesti sijaintimaan viranomaisten käyttävissä.
Eivät käytä!
Jos ei ole moraalisia esteitä niin sieltä käsin voi käytännössä vaaratta matkailla missä päin maapalloa tahansa.
Ahdaspipoisuuttani minä ilmoitin aina muualle suuntautuvista matkoista työkkäriin ja liittoni kassaan.
Ns. ansiosidonnaiset ovat niin pieniä ettei niiden menetys katastrofia merkinnyt.
Myös luonnekysymys.
1964, tönttyröidessäni väsyneenä krapulaisena pienestä laivasta Tukholman vanhan kaupungin laiturille pallo täysin hukassa, päätin että jos minulla on joskus lapsia niin ne eivät saa olla yhtä avuttomia kuin minä!
-72 ja -74 syntyneitä tenaviamme retuutimme mukanamme -79 alkaen kaikki lomamme Euroopassa.
Tärkeysjärjetys elämässämme oli kuitenkin
- Arkielämän perusturvallisuus käsittäen ravinnon, asunnon ja vaatetuksen.
- Makustaminen
- Muut elämän puitteet kuten piittaamattomuus muodista ja trendeistä, vanhan auton pitäminen itse korjaten, jne.
Matkamme olemme tasollisesti mitoittaneet siten etteivät ne uhkaa muuta elämisen turvallisuutta, pitemmälläkään tähtäyksellä.
Joukkoon on mahtunut suunnilleen kaikkea telttareisuista Karibian risteilyihin.
Oman talouden suunnittelu on aloitettava ajoissa.
Tässä vaiheessa olisi turha itkeä maahan kaatunutta maitoa tai alkaa etsimään lypsettävää lehmää.Olen sitä mieltä että lypsylehmän voi ostaa koska tahansa jos vain jaksaa ja on kiinnostusta sen lypsämiseen, hoitamiseen, juottamiseen, syöttämiseen...mutta ainoastaan jos sen hoitoi ja lypsäminen tuntuu kivalta.
Olen kuullut myös että jos sinulla on yksi ainoa lehmä ja sitä lypsää kitkutat ja elät siitä juuri ja juuri niin olisi parempi myydä se ainut lehmä, koska silloin sinulla ei olisi sitä estettä tielläsi eteenpäin elämässä.Eivät lehmät mitään esteitä, eivätkä oikeastaan hidasteitakaan ole.
Muutaman lehmän voi siirtää jälkikasvulle pidättäen ainoastaan lypsyoikeuden.
Muita lehmiä voi, harkinnan mukaan, antaa hoitoon, vaatien osuuden maidosta.
Jos oikein laiskottaa niin voihan lehmän ruokinnan pudottaa siihen tasoon että maidon tulo ehtyy.
Syököön yksin ollessaan nurkkaan varattua rehukasaa.
Eivät ne mitään esteitä ole. Päin vastoin.laiska-lasse kirjoitti:
Eivät lehmät mitään esteitä, eivätkä oikeastaan hidasteitakaan ole.
Muutaman lehmän voi siirtää jälkikasvulle pidättäen ainoastaan lypsyoikeuden.
Muita lehmiä voi, harkinnan mukaan, antaa hoitoon, vaatien osuuden maidosta.
Jos oikein laiskottaa niin voihan lehmän ruokinnan pudottaa siihen tasoon että maidon tulo ehtyy.
Syököön yksin ollessaan nurkkaan varattua rehukasaa.
Eivät ne mitään esteitä ole. Päin vastoin.Niin, voihan sitä noinkin ajatella, tai sitten ei. Yhdestä lehmästä tuleva taloudellinen hyöty (puhun siis edelleenkin vain siitä leskiäidin ainoasta lehmästä) on niin pieni että se on vain näennäisesti turvallisuustekijä olemassololle.
Sen voisi vaihtaa vaikka kolmeen papuun, kuten sadun poika. (Joka muuten olisi ansainnut ekonomian Nobel.palkinnon), pavut vihainen mamma nakkasi ikkunasta ulos ja niistä kasvoi sitten se silta rikkauksiin: köynnös jättiläisen kartanolle mistä poika sitten huijasi itselleen jättiläisen kultamunia munivan kanasen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5592871Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892552Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211611Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480- 691404
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔421385- 271308
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3091286Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901183