kestääkö 1.8 tsi koneen jakopää

ohiegiou

onko ketjun venymistä 1.8 tsi:ssä vai vaan 1.4tsi:ssä entä millä kilometreillä näin käy. tukkeentuuko öljypumpunsihti kyseisistä moottoreista vai miten on asian laita. kiinnostaisi tietää

33

11200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relax..

      Tuskin enää missään koneessa, eiköhän ne viat ole jo korjattu uusissa malleissa..

    • 411 E

      Olet orm onnekas, sillä ketjuongelmat koskevat vain 1,4 ja 1,2 koneita.

      • tsi_tsi

        Kylläpä 1.2 TSIn ketjuongelma on jo korjattu. Ei ole Suomessa yhtään tapausta jossa 1.2 koneesta olis ketju venyny.


      • xcryfgvthnuijo
        tsi_tsi kirjoitti:

        Kylläpä 1.2 TSIn ketjuongelma on jo korjattu. Ei ole Suomessa yhtään tapausta jossa 1.2 koneesta olis ketju venyny.

        Noita tapauksia 1,2 tapauksia oli suomessakin, oli aiemmin pikä juttu tälläkin palstalla. Nykyisin kait viat korjattu.


      • tsi_tsi
        xcryfgvthnuijo kirjoitti:

        Noita tapauksia 1,2 tapauksia oli suomessakin, oli aiemmin pikä juttu tälläkin palstalla. Nykyisin kait viat korjattu.

        Ei muuten löytynyt vikoja, pelkästään väitteitä.


      • VW 411 E
        tsi_tsi kirjoitti:

        Ei muuten löytynyt vikoja, pelkästään väitteitä.

        Lukuisissa tietolähteissä eli merkkipalstoilla ja lehdissä eri puolilla eurooppaa niistä kuitenkin puhutaan eli avaa silmäsi ja lakkaa uskomasta merkkihuollon hokeman mantraan "lieveilmiöstä" tai "yksittäisviasta".


      • tsi_tsi
        VW 411 E kirjoitti:

        Lukuisissa tietolähteissä eli merkkipalstoilla ja lehdissä eri puolilla eurooppaa niistä kuitenkin puhutaan eli avaa silmäsi ja lakkaa uskomasta merkkihuollon hokeman mantraan "lieveilmiöstä" tai "yksittäisviasta".

        Mikä ihmeen jänkhä-joonas sinäkin oikein olet kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä ja jänkkäät olemattomia? Kuka on puhunut mitään "yksittäisvioista"? Avaa silmäsi ja lue tämä:

        Suomeen tuoduissa 1.2TSI Yeteissä ei ole jakoketjuvikoja. Ongelma on ollut tiedossa jo silloin kun autoja on alettu tuoda Suomeen, ja maahantuojan toimesta on sataan ensimmäiseen vaihdettu kestävämmät osat, sen jälkeen Suomeen tulleissa autoissa on jo valmiiksi tehtaalta lähtiessä asiat kunnossa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei mene jostain syystä jakeluun vaikka kuinka yrittää rautalangasta taivuttaa!


      • höpö höpö
        tsi_tsi kirjoitti:

        Mikä ihmeen jänkhä-joonas sinäkin oikein olet kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä ja jänkkäät olemattomia? Kuka on puhunut mitään "yksittäisvioista"? Avaa silmäsi ja lue tämä:

        Suomeen tuoduissa 1.2TSI Yeteissä ei ole jakoketjuvikoja. Ongelma on ollut tiedossa jo silloin kun autoja on alettu tuoda Suomeen, ja maahantuojan toimesta on sataan ensimmäiseen vaihdettu kestävämmät osat, sen jälkeen Suomeen tulleissa autoissa on jo valmiiksi tehtaalta lähtiessä asiat kunnossa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei mene jostain syystä jakeluun vaikka kuinka yrittää rautalangasta taivuttaa!

        Etkös sä tuolla toisaalla kirjoittanut että ne viat olivat sadassa esisarjan autossa jotka myytiin ulkomailla. Sit ne sata esisarjalaista olikin yhtäkkiä täällä suomessa ja maahantuoja korjasi ne.. Puhuit ittes täysin pussiin, juttu kokonaisuudessaan tuolla toisaalla.


      • cfyvtgubihnk
        tsi_tsi kirjoitti:

        Mikä ihmeen jänkhä-joonas sinäkin oikein olet kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä ja jänkkäät olemattomia? Kuka on puhunut mitään "yksittäisvioista"? Avaa silmäsi ja lue tämä:

        Suomeen tuoduissa 1.2TSI Yeteissä ei ole jakoketjuvikoja. Ongelma on ollut tiedossa jo silloin kun autoja on alettu tuoda Suomeen, ja maahantuojan toimesta on sataan ensimmäiseen vaihdettu kestävämmät osat, sen jälkeen Suomeen tulleissa autoissa on jo valmiiksi tehtaalta lähtiessä asiat kunnossa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei mene jostain syystä jakeluun vaikka kuinka yrittää rautalangasta taivuttaa!

        Tässäpä tekstiäsi tuolta aiemmalta postaukselta

        Menikö poju vähän ristiin..."koska jakoketjun ongelmat on korjattu esisarjan 100 ensimmäisen auton jälkeen. "

        "Puudelin ydin on siinä, että 1.2 kone tuli tietenkin Suomeen vasta myöhemmin kuin moneen muuhun maahan Euroopassa. Nuo englantilaisten ja saksalaisten linkit viittaavat juurikin noihin alkupään sarjan autoihin. Sittemmin ongelmat on korjattu,"

        "Sittemmin ongelmat on korjattu, mutta Suomeen pääsi noin sata autoa joissa ketjua ei ollut vielä korjattu. "

        Jos jakoongelma oli vain 100 esisarjan autossa ja ne olivat saksassa ja englannissa ja ne oli jo korjattu niin kuinka on mahdollista että suomeen pääsi 100 autoa jossa ketjua ei oltu korjattu.


      • Luetun ymmärtäminen?
        cfyvtgubihnk kirjoitti:

        Tässäpä tekstiäsi tuolta aiemmalta postaukselta

        Menikö poju vähän ristiin..."koska jakoketjun ongelmat on korjattu esisarjan 100 ensimmäisen auton jälkeen. "

        "Puudelin ydin on siinä, että 1.2 kone tuli tietenkin Suomeen vasta myöhemmin kuin moneen muuhun maahan Euroopassa. Nuo englantilaisten ja saksalaisten linkit viittaavat juurikin noihin alkupään sarjan autoihin. Sittemmin ongelmat on korjattu,"

        "Sittemmin ongelmat on korjattu, mutta Suomeen pääsi noin sata autoa joissa ketjua ei ollut vielä korjattu. "

        Jos jakoongelma oli vain 100 esisarjan autossa ja ne olivat saksassa ja englannissa ja ne oli jo korjattu niin kuinka on mahdollista että suomeen pääsi 100 autoa jossa ketjua ei oltu korjattu.

        ESISARJAN AUTOISTA NOIN SATA TULI SUOMEEN. Tahallasiko väännät tuota asiaa väärään suuntaan? Et halua ymmärtää?

        Lopputulema on kuitenkin se, että Suomessa olevista autoista ongelmat on korjattu. No problemos, comprendo?


      • heh ................
        Luetun ymmärtäminen? kirjoitti:

        ESISARJAN AUTOISTA NOIN SATA TULI SUOMEEN. Tahallasiko väännät tuota asiaa väärään suuntaan? Et halua ymmärtää?

        Lopputulema on kuitenkin se, että Suomessa olevista autoista ongelmat on korjattu. No problemos, comprendo?

        Haista home. Itse aiemmin kirjoitit että esisarjan 100 ekaa joissa oli vikoja meni ulkomaille. Nyt ne tulikin suomeen .. Olet älykääpiö..

        ETKÖ TIEDÄ MITÄ KIRJOITAT?????????TUOSSA SINUN KIRJOITTAMAA TEKSTIÄ,, KOITA NYT PÄÄTTÄÄ OLIKO NE 100 ESISARJAN AUTOA ULKOMAILLA VAI SUOMESSA...



        "Menikö poju vähän ristiin..."koska jakoketjun ongelmat on korjattu esisarjan 100 ensimmäisen auton jälkeen. "

        "Puudelin ydin on siinä, että 1.2 kone tuli tietenkin Suomeen vasta myöhemmin kuin moneen muuhun maahan Euroopassa. Nuo englantilaisten ja saksalaisten linkit viittaavat juurikin noihin alkupään sarjan autoihin. Sittemmin ongelmat on korjattu,"

        "Sittemmin ongelmat on korjattu, mutta Suomeen pääsi noin sata autoa joissa ketjua ei ollut vielä korjattu. "

        Jos jakoongelma oli vain 100 esisarjan autossa ja ne olivat saksassa ja englannissa ja ne oli jo korjattu niin kuinka on mahdollista että suomeen pääsi 100 autoa jossa ketjua ei oltu korjattu. "


        No problemos, comprendo?

        kOITA MUISTAA MITÄ KIRJOITTELET, JOOKO??


      • ewrrwe

        tääki tielly jäänyt oli 1.8TSI josta on joka palstalla


    • hanaa s aatana

      Revität ja kyykytät vaan niin per keleesti niin kyllä siinä röörit pysyy auki, eikä tukkeennu.

      • Taustapeili sokota

        Juuri näin.nuo älyttömät kyykytys tarinat kuvastaa skoda miehen alemmuuden tunnetta.eipä ne joista satut ohi pääsemään mielipidettään skodasta muuta.itäautona ja sinua duunarin reppanana.ostaisit oikean auton niin voisit vaikka joskus antaa muillekin tietä tuntematta sitä alemmuuden tunnetta mitä tunnet skodalla niska punaisena ajaessasi.


      • tojota gorolla
        Taustapeili sokota kirjoitti:

        Juuri näin.nuo älyttömät kyykytys tarinat kuvastaa skoda miehen alemmuuden tunnetta.eipä ne joista satut ohi pääsemään mielipidettään skodasta muuta.itäautona ja sinua duunarin reppanana.ostaisit oikean auton niin voisit vaikka joskus antaa muillekin tietä tuntematta sitä alemmuuden tunnetta mitä tunnet skodalla niska punaisena ajaessasi.

        Älä jaksa reppana torveta.

        Kyllä nämä kyykytysjutut ovat juurikin provoilijoiden laittamia. Skodistilla ei ole tarvetta pröystäillä millään kyykytyksillä. Skoda etenee nopeasti ja luontevasti, ja niska taitaa enempikin punoittaa noilla edellisen kirjoittajan kaltaisilla luonnevikaisilla ääliöillä.

        Kyykytystarina on muuten yhdyssana. Skodistit ovat pääsääntöisesti enemmän kouluja käyneitä kuin nämä onnettomat tunarit.


    • vghfuyhgu

      Wholesale all kinds of world brand shoes,jeans,
      t-shirts,bikini,beach pants,handbags,wallets,
      sunglasses,belt,caps,watches etc..

      ---- http://www.goodoye.com/ ---

      We are the best online dealer.
      YOU MUST NOT MISS !
      -
      --- http://www.goodoye.com/ ---

      Reply to this Comment | Report This

    • joopajoojahuhhuh

      Joo,skodalla kyykyttää kaikki mersu,bemari,corvette ja rekkakuskit.Laittavat sitten vielä herneen nenäänsä kun kateellisena katsovat horisonttiin katoavaa kaunotarta.

    • lahnaskoda,

      No vot,ennenvanhaan skoda oli ainakin ihan pas,ka auto.Tiedä sitten nykyisin.
      Skooda ,neljäpyörää ja loora isä työntää ja äiti ohjaa ja lapset pitävät pohjaa.
      Sitä hoilattiin monta vuotta sitten.

    • jokke 44

      Kaikissa vw koneissa kokemukseni mukaan venyy ketjut uusissa ei ole korjattu mitään samoja paskoja kun vanhat ketjukoneet 1.4 tsi (bmy-moottorissa ketju venyy eniten) 1.8 tsi saattaa kestää jopa 100tkm. 1.9 tdi ainut volkswagenin moottori.

      • Aika leveetä

        Jaa kokemuksesi mukaan? Onko sinulla kokemusta KAIKISTA VW-moottoreista? Montako miljoonaa niitä on liikenteessä? Oletko ajanut niillä kaikilla?


      • 2+10

        Ainoa kirjoitus joka pitää PAIKKANSA.


    • Kuljen metrolla

      Osta pari ja kokeile!

    • Vag..

      VAG (Audi/VW/Skoda/Seat) myyjä oli sitä mieltä, että ketjut on venyneet vain tuplaturbo-koneissa. Ehkä niistä on otettu vähän liikaa tehoja irti 1.4 koneessa.

      DSG-ongelmista sanoi toinen VW-myyjä, että mersun automaateissa on yhtä paljon viallisia, mutta VAG-laatikoita on myyty moninkertainen määrä suhteessa viallisiin yksiköihin. Eli vikaprosentti olisi pienempi VAG.laatikoissa.

      • exeolla

        Ei siinä prosenttilasku auta, kun se omalle kohdalle sattuu.
        Eurot vain vilisee silmissä. Ja savu tulee korvista. Se on oikeaa kyykytystä !


    • hepskukkuuuu

      Vastauksena alkuperäiseen viestiin, muutamasta tapauksesta 1,8 TSI:n kohdalla on raportoitu suomalaisilla keskustelupalstoilla.

      Tästä voi päätellä, että Volkkarin/Skodan jakopäät ovat jakotavaraa...

    • 2+2=?

      Jos vain muutama tapaus on viallisia, on laatu aika hyvä. Päättelytaitosi on jostakin amiksen kurssilta peräisin..

    • Autoinssi

      Moottorin suunnitteluvirheestä kyse joten ei siitä selviä kiristimiä tms. vaihtamalla, tarvitaan suurempi remppa mutta sitä tuskin koskaan tullaan näihin nykyisiin moottorimalleihin tekemään. Noiden nykyisten mallien virheet lakaistaan, hys-hys, maton alle ja eiku uutta moottorimallistoa kehiin! Toivoisi että myös Saksassa pidettäisiin kokeneita autoinsinöörejä töissä mahdollisimman pitkään ettei käy niin kuin pienten TSI -moottorien kohdalla että nuoret kokemattomat inssit luovat tikittävän pommin. Veikkaan ettei näitä *oikeasti* korjata koskaan vaan jatkossakin vaihdetaan joitakin osia mutta varsinainen vika eli suunnitteluvirhe jää korjaamatta. Tällä hetkellä taitaa hihnakoneet olla luotettavimpia kuin ketjukoneet.

      • Retinax'

        Volkkareilla on se poikkeus, että remmit kestää kauemmin kuin ketjut.
        Muilla merkeillä ketju kestää koko moottorin iän ! Volkkarilla on siis tehty perustavaa laatua oleva kömmähdys ketjun ja turbon voitelun osalta.


      • zapava
        Retinax' kirjoitti:

        Volkkareilla on se poikkeus, että remmit kestää kauemmin kuin ketjut.
        Muilla merkeillä ketju kestää koko moottorin iän ! Volkkarilla on siis tehty perustavaa laatua oleva kömmähdys ketjun ja turbon voitelun osalta.

        Kyllä volkkarillakin ketju kestää koko moottorin eliniän.......... ;-D


      • Kjiäh,kjiäh
        zapava kirjoitti:

        Kyllä volkkarillakin ketju kestää koko moottorin eliniän.......... ;-D

        -koko moottorin eliniän! Kysymys: Kuinka monta ketjua tarvitaan
        ennen kuin volkkari on paalissa? Olisikohan tuo ketju kiinalaista?
        Kiinalainen rullaketju ainakin venyy.


    • mekaanikko

      Itse olen näitä ketjuja joutunut vaihtelemaan ja huonoimmat löytyy vw ja nissan autoista.

      Tuo vw:n tsi viritys on jo silmämääräisesti täysin lelu. tuplanokkia pyöritetään samalla ketjulla siten että ketju vain hipoo nokkapyörien sivuja. Kaiken huippu on se että vw:n ketjun laatua ei olla parannettu vaan korjauksena asennetaan samaa tavaraa ja taas 40 000km päästä ketjua vaihdetaan. taisi olla rattaat kiinasta ja ketju italiasta?

      Kaikki höpinä huonoista öljynpainesta liittyen ketjun venymiseen on täyttä paskaa. kyllä ne kiertokangen laakerit sieltä ensin korkkaa huonojen paineiden alla.

      hyvin suunniteltu jakopää kestää kyllä. pääsääntöisesti jakoketju kestää kun sillä pyöritetään vain yhtä nokkapyörää, tällöin voima toiselle nokalle on joko toisella lyhyellä ketjulla tai rattailla.

      Kaikissa ongelmajakopäissä auton merkkiin katsomatta on yksi yhteinen vika - samalla ketjulla pyöritetään kahta nokka-akselia siten että ketju tapaa vain pieneen osaan nokkapyörää.

      btw koomista hommaa on näiden nyky bensapihien autojen kanssa kun huoltokulut on mitä on. 70luvun 7l bensa v8 alkaa olla oikea talousihme näiden rinnalla

      uusitaan nox anturia, jakoketjuja, suuttimia, sytytyspuolia, lämpöantureita, ovien lukkolaitteita.

      Koskahan joku taho herää siihen että kaiken tämän paskan uudelleen tuottaminen kuluttaa luonnonvaroja. TSi:n egologisuus on ainakin siinämielessä mennyt pieleen.

    • vituttaa1

      Vein juuri 28000 km ajetun vm 2010 1,2 tsi octavian huoltoon. Jakoketju venynyt ja vaihdetaan. paree mennä takuuseen tai nousee tosi iso meteli.

    • Anonyymi

      Hehe.. Nyt näin jälkilöylyksi voisin kysyä, että mikä auto minun kannattaa ostaa käytettynä, koska noiden uusien autojen tekniikka kaikilla automerkeillä kuulemma pettää muutaman kymmenentuhannen kilsan jälkeen?? Näillä nykyisillä bensanhinnoilla kun ei mielellään muutenkaan tällainen vähävaraisempi ihminen täältä syrjäkylältä raaski kaupunkiin saakka ajella kuin aniharvoin. Matkaakin on noin 150 kilometriä eikä yleistä liikennettä ollenkaan. Lähin bussikin menee 20 kilometrin päästä ohi. Kelataksi kyllä joskus hakee pihasta, tai joku hyvä kaveri maksua vastaan tietty. Eipä siinä turhia remontteja enää viitsis maksella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      851
    8. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90
      850
    9. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      839
    10. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      55
      789
    Aihe