Ajastin ohjaamaan pakastinta

Mr Freezy

Pienen kaappipakastimen kompura huutaa 24 h. Pikadiagnoosi on, että termostaatti sökö (kylmää kyllä piisaa). Termarin vaihto liian arvokasta ja itse ei jaksaisi ruveta värkkäämään. Onko kokemusta kohtuuhintaisesta ajastimesta pistorasiaan, jolla käyntiä voisi säädellä esim. 30 min päällä/30 min. pois päältä?

5

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyristeliä

Tuskimpa termari, nestevuoto tai venttilivika.

• jafödöafjdöajd

Tuo kaappi vie sitten sähköä aivan hirveästi.

• oseb

Tässäkin tapauksessa lämpömittari kertoisi kaiken. Ei siihen ritilän päälle, vaan vaikka jonkin tuotteen...
      Jos pakkasta -30, kone kunnosssa ja termari ei.
      Jos pakkasta vain esim -15, silloin SER -keräykseen.

Tuohon jälkimmäiseen vikaan jos alat vielä käyntiä katkomaan, niin alkaa kohta sulamaan.

Onhan siellä pakkasta vaikka olisi -1. On kovin laaja tuo (kylmää kyllä piisaa). Ei vaan tuotteet säily pitkään...

• Pakastimesta ei kokemusta mutta jääkaapista on. Tavallinen muutaman euron kellokytkin johon vartti käyntiä ja kolme varttia seis. Viitosen kellokytkin kestää ainakin tuplasti sen kuin 35 euron termostaatti (asennus itse, ei ole vaikeaa).

Tahallaan tekevät (Danfoss) kelvottomia termostaatteja, kestoikä noin 3 vuotta. Ei ole kilpailua, ei ole myöskään kuluttajansuojaa.

• 50-50

Pakastimen kanssa on tosiaan vähän lirissä kuten oseb asian ilmeisesti oikein diagnosoi. Ei voi kovin lähelle nollaa päästää lämpenemään jos siellä on tarkoitus sapuskaa paria päivää kauemman säilyttää.

Jääkaapista minullakin samanlaista kokemusta kuin sitroen tuossa yllä neuvoo.
      Minäkin käytin sellaista mekaanista vuorokausiajastinta hätäapuna kun jääkaappi alkoi leikkiä pakastinta. Ajastimessa oli 15 min välein mahdollisuus asettaa joko ON tai OFF asentoon eli 4 kertaa tunnissa. Säädin yö-ajaksi 3*15min OFF ja 1*15min ON. Päivällä 50-50 paitsi ruuan laitto aikaan 3*15min ON ja 1*15min OFF.
      Aika hyvin pelitti ja kun ei ollut parempaakaan mittaria niin vilkuilin paistimittarista (mikä oli sopivan keskeisellä paikalla kaapissa) lämpöjen pysymistä kohtuullisena.
      Tais tuo systeemi olla pari kk käytössä ennenkuin ehdin ostamaan uuden kaapin.

Näissä elektronisissa olisi muuten hienovaraisempia toi säätöajat mutta niistä ei saa riittävän tiuhaan sähköjä vaihtumaan päälle ja pois? Käsittääkseni kaikissa alle 10 vaihtoa kun tarve olisi ainakin 30?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      325
      5201
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      111
      1531
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      120
      1420
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe