Olen mahdollisesti ostamassa 2008 vuotisen 308 jolla on ajettu alle 60 000km. 120heppanen 1.6.
Haluaisin lukea muiden kokemuksia. Lehtien testiajoartikkelit on jo luettu. Kertokaas rehellisesti hyvät ja huonot puolet autosta.
308
16
21415
Vastaukset
- p308sw
Mulla on 2009 mallinen sw, ajettu 59000. Vertailen vähän edelliseen 307:aan. Kuluttaa n litran vähemmän kuin 307 1.6 farkku, moottorin käy sivistyneemmin. Ei ole ollut vikoja kuin 1, eli jokin tunnistin, joka korjattiin takuuna. Näppärä, tilava, hiljainen.Lasikatto on mukava. Ei polttimonpalamisvikoja kuin 307:ssa. Kohtuuhalvat huollot ainakin Automaassa, alle 300.
- leo307
Onko sulla turbo vai Vti? Aattelin vain tuota vertailua edelliseen ykskutoseen...
Turbokoneella 308:ssa on kuusilovinen manuaalihämmennin, vti:ssä viisi pykälää, mikäli oikein muistan.
Kiinnostaisi nimittäin itseäkin tuo 308.
- 5008
Tuosta noin kolmekymmentä käyttäjäkokemusta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=21561.0
Omia mietteitä: Tekniikan ja yleisen laadun ja luotettavuuden puolesta selkeä parannus 307:aan. Alusta ja ohjaus sopiva yhdistelmä jämäkkyyttä ja mukavuutta, erittäin hiljainen verrattuna vastaavankokoisiin muihin automerkkeihin (vain Megane taitaa olla hiljaisempi) ja Sport (nyk. Allure) varustetasoisena mukavasti varusteita.
1.6 VTi 120 on ihan ok perusmoottori ja ilmeisesti markkinoiden parhaita vapaastihengittäviä bensakoneita (plussana huoltovapaampi jakoketju, ei jakohihna), mutta ei tarjoa mitään erityistä, varsinkaan kun monilla kilpaijoilla on jo pienet bensaturbot tarjolla. Itse valitsisin VTi 120:n sijasta 1.6 HDi 110 dieselin, jossa käytännön suorituskyky on ihan toiselta planeetalta. Myöskin VTi 120:ssa on melko lyhyeksi välitetty 5 vaihteinen manuaalilaatikkoa, josta syystä 120 km/h:ssa kierrokset ovat 3600 kieppelillä, jolloin moottorin mökä' kuuluu jo selkeästi sisäänkin. Dieselissä vaihteita on kuusi ja välitykset muutenkin asiallisesemmat.
Yhteenvetona mainio auto, mutta VTi 120 on koneena (plus tuo 5 pykäläinen laatikko) on erittäin keskinkertainen ja ei varmasti herätä minkäänlaisia intohimoja. Tosin jos autoilusta muutenkaan ole kiinnostunut niin kyllä silläkin pärjää. Suosittelen koeajamaan molemmat jos mahdollista.- sdfsdfsf234
"(plussana huoltovapaampi jakoketju, ei jakohihna),"
jossa suunnitteluvika jonka seurauksena ei kestä.... - HEH HEH HEE
"1.6 VTi 120 on ihan ok perusmoottori ja ilmeisesti markkinoiden parhaita vapaastihengittäviä bensakoneita"
Ja tuo perustuu mihin? - 5008
sdfsdfsf234 kirjoitti:
"(plussana huoltovapaampi jakoketju, ei jakohihna),"
jossa suunnitteluvika jonka seurauksena ei kestä....Käsittääksen noita jakoketjun aiheuttamia ongelmia on ollut lähinnä 1.6 THP 150 eli 150hp turbokoneissa.
- 5008
HEH HEH HEE kirjoitti:
"1.6 VTi 120 on ihan ok perusmoottori ja ilmeisesti markkinoiden parhaita vapaastihengittäviä bensakoneita"
Ja tuo perustuu mihin?No perustuu ihan siihen että vapaaksihengittäväksi koneeksi se ei tunnu niin nuhaiselta alakierroksilla kun monet muut vastaavat. Johtuu ilmiesesti tuosta moottorille ominaisesta muuttuvasta venttiilien ajoituksesta. Ja samaa ovat sanoneet useat autolehdet jossa ko. kone ollut testattavassa autossa, vaikkakin on sanottava että kaupunkiajossa moottori ei ole mitenkään erityisen taloudellinen.
Moottorihan on muuten BMW/PSA yhteistyön tulos, ja sitä on käytetty Peugeotin ja Citroen lisäksi ainakin Minissä. - sfsfdsfddfsfdsdfsf
5008 kirjoitti:
Käsittääksen noita jakoketjun aiheuttamia ongelmia on ollut lähinnä 1.6 THP 150 eli 150hp turbokoneissa.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=c23a4d34a93902e6a8223780e4297a4d&topic=23398.0
toivotaan että linkki toimii.... mutta kiteytettynä, kaikissa tuohon samaan moottorikonstruktioon perustuvissa, on ollut ketjuongelmaa, turbo tai ei - 5008
sfsfdsfddfsfdsdfsf kirjoitti:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=c23a4d34a93902e6a8223780e4297a4d&topic=23398.0
toivotaan että linkki toimii.... mutta kiteytettynä, kaikissa tuohon samaan moottorikonstruktioon perustuvissa, on ollut ketjuongelmaa, turbo tai eiI stand corrected
- 200 GTi
Suosittelen ehdottomasti tuomaan Ranskasta 200 heppasen GTi mallin ! Niitä saa sieltä jo käytetyynäkin.
On voimaa ja ulkonäköä ja kaikkea muuta :) - ex309gti
uosittelen ehdottomasti tuomaan Ranskasta 200 heppasen GTi mallin ! Niitä saa sieltä jo käytetyynäkin.
On voimaa ja ulkonäköä ja kaikkea muuta :) "
Suosittelen myös että on lähellä kohtuu hintainen korjaamo sitä nimittäin tarvitset. - x
onkos premium vti 120 mallissa siis jakoketju?
- vai vetoketju?
Juu on, oikein premium jakoketju.
- 5008
On
- dasfesfdsfssfe
tarkista takaluukku ettei ole ruosteessa. joissain yksilöissä on maalivikaa. maali alkaa kuplia takaluukun alareunassa, sisäpuolella olevan sauman vieressä.
- Juksu
Kannattaa harkita. Minulla 2018 ja pikku vikoja auto ei lukitu, ohjaustehostin ei toimi . Vasen takavalo ja myöhemmin oikea ei toimi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889