Hyvää isänpäivää kaikille isille, papoille, ukeille, vaareille jne. tasapuolisesti. :)
Vaikka isä on isä joka ainut päivä vuodessa, on mielestäni hyvä että tätä erillistä juhlapäivää vietetään. Minun lapsuudessani oli vain äitienpäivä...tai ei meillä ainakaan koskaa isänpäivää vietetty.
Isovanhempien päivää kaipaisin myös. Nämä juhlapäivät kun näyttävät nostavan välillä jopa asialliseen keskusteluun erilaisia perhetilanteita (esim. tämän aamun aamusydämellä ohjalma)
Isovanhempana kaipaisin syvällisempää keskustelua ja vähemmän musta- valkoista keskustelua mm. isovanhemman roolista silloin kun lastenlasten vanhemmat ovat eronneet.
Näyttää siltä että liian usein erossa lapsia "erotetaan" paitsi siitä vanhemmasta joka jää ns. "etävanhemmaksi", mutta myös ns. "etäisovanhemmista".
Itse olen surrut tätä asiaa syvästi lapseni eron jälkeen, ja vaikka saankin lapsenlapsiani tavata, on ilmassa varautuneisuutta ja vihamielisyyttä, joka ei voi olla vaikuttamatta lapsiin. Itsekin olen varmasti osaltani tätä ilmapiiriä luomassa ja siksi juuri vertaistukea ja keskustelua kaipaisi.
Onko muuilla ajatuksia/ kokemuksia asiasta?
Isänpäivänä
1
267
Vastaukset
- E
Voisin keskustella suoraan kanssasi, en tämän palstan kautta. Haluatko suoran kontaktin?
Mummo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802095
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641836Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461796- 1231513
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1701334Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571297Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen651104- 71991
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27952- 15939