Mitä käytätte?

Pankeista ja sivuist

Missä pankeissa teillä on tilejä? Itselläni on Nordeassa, johon olen ollut ihan tyytyväinen. Nordean palvelumaksuistahan on kyllä puhuttu paljon, kun ovat niin kovin korkeita, mutta eipä nuo itseäni ole juurikaan haitanneet.

Mitä talousaiheisia sivuja ihmiset tykkää lukea? Itse olen käyttänyt pääasiassa http://talousviesti.fi/ -sivustoa, johon tulee melko tiheään uutisia ja on muutenkin hyviä oppaita ym. Myös http://taloussanomat.fi/ sivustolla tulee vierailtua melko usein. Mistä te tykkäätte?

13

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omat tilit (kaksi kappaletta) ovat Sampo Pankissa, eikä suuremmin ole ainakaan vielä ollut valittamisen aihetta.

Talousaiheisia sivustoja ei tule paljoa luettua, mutta Taloussanomien ja Kauppalehden sivuistoilla on toisinaan tullut vierailtua..

• osuuspankkilainen

Osuuspankkia on tullut käytettyä jo aivan skidistä asti. Ei ole valitettavaa,mitään. Kauppalehti sivustoa seuraan...

• la bank

nordeassa ei maksa mikään mitään avainasiakkaalle, tallelokerostakin saa verovähennyksen...muu on ilmaista.

• kovat vaatimukset

"nordeassa ei maksa mikään mitään avainasiakkaalle"

joo ei maksa, mutta samoilla edellytyksillä, kunn saa Kanta-asiakkuuden Nordeassa, musta tuntuu että Op saa jo rahaa, jolla voi maksaa vakuutusmaksuja yms.

lisäksi kortit parempia OP
        saahan Nordeassa ilmaisen Gold kortin, jossa matkavakuutus, mutta vain ulkomailla,
        useiko olet sitä käyttänyt vuosittain,
        tutustu OP korttiehtoihin, voi olla että käsitys muuttuu,

lue vaikka matkavakuutuksen >voimassaolo<

Muuten oletko kysellyt korkoja op-nordea, usein suuria eroja,
        op-voi tingiäkin lisää % kun ovat paikallisia ja oma päätäntävalta.

• L - L

Asiointipankkina Nordea.
      la bank kertoi miksi.

Tällä hetkellä rahasto-osuuksia ja tili myös Sampossa.
      Tilit mutta ei nykyisiä sijoituksia H-B:ssa ja Tapiolassa.

Suoraveloituksia varten tili myös Deutsche Bank:ssa.

• 10+2

Tilit Sampo pankissa, Säästöpankissa ja Osuuspankissa. Yhdestä laina ja kahdessa muussa talletuksia. Kilpailutuksen takia olen kolmen pankin asiakas.
      Ei valittamista yhdestäkään noista pankeista. Kaikki on voittanu jonkun tarjouskilpailun.

Lisäks osakkeita ostan Nordnetin kautta ja indekseihin sijoitan Seligsonin kautta, joka on edullisin suomalainen.

Luen Kauppalehti, Taloussanomat ja pörssien liikkeitä seuraan https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/varlden/karta.html

• bankken.

Tilit POP-pankissa ja S-pankissa. Pop-pankissa olen ollut pienestä pitäen ja toisena tilinä pidän s-pankkia. Tyytyväinen olen ollut.

Kauppalehteä tulee silloin tällöin luettua.

• op:läinen

Kaksi tiliä osuuspankissa. Käyttötili on ollut siitä asti kun minut on kastettu eli 29vuotta ja säästötilin aukaisin alkukesästä, kun sain suht hyväpalkkaista kesätöitä.

Ihan tyytyväinen osuuspankin palveluihin olen ollut.

• Niiilo

Nordean kanta-asiakas kk maksu 4,50€ miten muilla?

Ei tuu luettua.

• L - L

Runsaasti kuluja! Tarkistin juuri.

Omaisuudenhoito 1,25€
        Notariaatti 3,00€
        Rinnakkaiskortti 2,75€

Kalliiksi tulee!

• 8 tilit, ei rahaa.

kaikissa pankeissa on tilit, myös eQ, Evli, FIM, yms., ja rahaakin kaikissa silloin kun talletussuoja oli 25 000 e,
      nyt on enää 3 suomalaisessa pankissa ja niiden joukossa ei ole Nordeaa.

Nordea koska on ne maksut, ne on hurjia jos laskee että 40-50 vuotta maksaa turhaan muutamia euroja, kun edullisemminkin saa.
      Vaikka olisikin varaa maksaa maksuja ja pitää rahat hieman pienemmällä korolla, en silti pidä sitä viisaana.

Nordea ei siksi kun siellä on käsittääkseni
      Visa ja Master korttien matkavakuutus on vain ulkomaanmatkoissa,
      niitä meillä on vähän.
      Omassa kortissani on myös vakuutus kotimaassa ja niitä matkoja tulee usein,
      hyöty on paljon suurempi.

Lisäksi Nordeassa ei ole päässäpidettävää tunnuslukua, pidän sellaisia vaarallisena, aina en voi kätkeä tunnuslukuja niin että joku niitä ei koskaan löytäisi, sillä olen usein pois kodista ja joku voi ne silloin valokuvata ja käyttää myöhemmin.

Nordea vastasi että ihmiset ei halua muistaa useita lukuja, siksi ei nordeassa niitä ole,
      meillä on ainakin kahdessa pankissa ja kaikissa puhelimissa sama pin, eikä ole muistiongelmia,
      kai se on laillista.

• turbo5022

Tilejä on: sampo pankki, nordea, FIM, Nordnet, S-pankki.

Käyttelytilit sampossa ja S-pankissa. Sampon peruspaketti maksaa 3,4e. Ilmeisesti peruspalvelut S-pankissa ovat ilmaisia. Pitäisi varmaan siirtää kaikki päivittäinen pankkiasiointi S-pankkiin... ilmeisesti nykyään pankista toiseen siirtyminen pitäisi onnistua helposti: Fivan säädöksen mukaan uusi pankki voi ottaa kontolleen asioinnin siirtämisen vanhasta pankista heille - vähän samaan tyyliin kuin miten operaattorin vaihto menee matkapuhelinpuolella.

Säästöt ovat Nordnetissa, joka on monipuolisin, selkein ja halvin vaihtoehto osake- ja rahastosäästäjälle.

• Jantteri

Tili Tapiolassa, johon olen ollut erittäin tyytyväinen.

Eniten käyttämäni sivu myöskin http://talousviesti.fi/ ! Enpä tiennyt että tuota muutkin lukevat :) On kyllä hyvä sivusto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2655
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      99
      2118
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      36
      1855
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1695
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1558
    Aihe