Etu iskarin vaihto -95 farmari

Astrasti

Meinasin vaihtaa etuiskarit, mutta en saanut millään raidetangon niveltä irti, jykevä ulosvetäjä, vasaralla lisäpotkua, ei vaan irtoa? Onko vinkkejä? Kaasua ei ole, että vois lämmittää. Vaatiiko myös alapallonivelen irroituksen, että saa rungon käsille?

2

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diyman

      ks. keskustelu http://keskustelu.suomi24.fi/node/10129992, missä vaihdettiin etujouset (ja korjailtiin paljon muutakin) l. periaatteessa aivan sama harjoitus kuin iskarinvaihto. Siellä hra nimeltä Jousi Poikki on ottanut selkävoiton Astra G:n pyöränripustuksesta ja ruostuneista muttereista, ja saanut auton kulkukuntoon.
      Ite joskus etuiskarit vaihtaneena muistelisin, ettei ole ihan pakko irrottaa raidetangon päätä olka-akselista/laakeripesästä, mutta alapallo kyllä. Samallahan noi nivelet menee vaihtoon, kun on jo aika iso remontti kyseessä. Ja hyvä tarkastaa raidetangon sisemmät päät & haitarikumit samalla.
      Mä olen noitten kiinnijuuttuneitten raidetangon nivelten (ja muittenkin alustan osien) kanssa käyttänyt pikkurälläkkää, jos kiinnitysmutteri ei ole auennut tai pyörii tyhjää so. erittäin varovaista ohutteräisen rälläkän käyttöä olka-akselia/-vipua silpomatta, ja suojalasit päässä. Jos r.t.nivelen tappi on jämähtänyt olka-akselin kartioreikään, niin sitten paras tapa on lämmittää tapin ympäristöä. Voi vaikka aueta ulosvetäjän kanssa. Muita epävarmempia menetelmiä on kaikenlaiset jäähdyttävät crc:t, rost flash:it ja muut vastaavat, jolla voi yrittää jäädytellä ja liottaa osia irti toisistaan.
      Lämmityshommaan riittää melko pienikin kaasutoho, näitä löytyy vaikka
      Tarjoustaloista jne. Itelläni on Motonetistä ostettu kertakäyttösäiliöllä oleva pietsosytytteinen poltin (Tuote 80-6818) . Se on riittänyt muttereiden aukomiseen ja osien lämmittelyyn. Mikään hitsi- tai kovajuotospoltin se ei ole.

      • Astrasti

        Kiitos vastauksesta, täytyy viedä pajalle jossa voi kunnolla lämmittää kartion ympärystää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe