Kysymyksiä hinnoista

Akvaario vani

Kertoisko joku paljonko noin 80l akvaario maksaa. Entäs kalat, kasvit, hapetin ja muut tarvikkeet. Mitä ruoka maksaa viikossa (riippuu tietenkin kalojen määrästä.)

5

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akvaario vani

      Kertokaa ny jotain suuntaa antavia hintoja!.

    • MammaMiia

      Akvaarion saa käytettynä muutamalla kympillä valaisimineen ja suodattimineen päivineen.
      Kalat: riippuu kalastosta. Tosin akvaarion koko rajoittaa siinnä asiassa. Tuon kokoluokan akvaarioon ei siis laiteta mitään isoja kaloja ;) Tetroja saa yleensä hintaluokista 1.50-3.50€ / kpl. Karkea nyrkkisääntö on että senttimetri kalaa = litra vettä. Parvenkoko 5 ykilöä minimissään.
      Hintoja näät erinäisiltä nettisivustoilta.

    • MA7xGE

      Itsellä maksanut uusi 63-litrainen yhteensä nyt n. 400€...

      Siis nyt on toiminnassa, kalat, kasvit, laitteet...

    • MammaMiia

      Mulla maksoi 63 litranen kaloineen, kasvineen, hiekkoineen, sudattimineen, valoineen huimat 60€.
      330 litranen maksoi akvaarion, valon, suodattimen osalta 100€.
      Nämä siis käytettyjä mutta erittäin siistejä.

    • Iir

      Meillä maksoi käytetty 600-litrainen alustalla, kaikkine tekniikoineen ja sisustuksineen 600€, 45-litrainen poikasallas tekniikalla maksoi käytettynä 30€, tosin uuteen lämmittimeen meni vielä 27€. Kannattaa ehdottomasti yrittää löytää hyväkuntoinen käytetty, uudet maksavat maltaita. Uusissa toisaalta ei yleensä tule yllätyksiä, sillä vanhoissa pitää silikonisaumat tarkistaa kunnolla ja jopa vaihtaa itse, jottei ala vuotaa.

      Kalanruoka viikossa? Ei juuri mitään. Meillä on paljon pohjakaloja, joten niillä menee yksi pellettipurkki 1-1,5 kk, ja se maksaa n. 10€. Pintakalat taas syövät hiutaleita, joille yksi n. 10€ maksava purkki riittää kuukausia. Vedenparannusainetta meillä kyllä menee akvaarion koon takia 500 ml/kk, ja se maksaa 20€. Akvaarion perustaminen on kallista, mutta ylläpito ei enää.

      Koiran pitäminenkin maksaa mielestäni loppujen lopuksi enemmän kuin akvaario, sillä maksaahan se rotukoirakin, sen lelut, pannat, hihnat, kupit, rokotteet.... Ja koiranruoka maksaa kuukaudessa enemmän kuin akvaarion kunnollinen huolehtiminen. Kunnon ruoka, kunnon tekniikka, vettä pitävä akvaario, sen kypsyttäminen, kasvien lannoittaminen ja vedenparannusaine ovat kaiken a ja o. Kannattaa tosiaan etsiä mahdollisimman paljon tietoa etukäteen esim. aqua-web.fi, eikä tällaisiltä paska-foorumeilta. Ja ottaa tarkasti selvää, millaisia kaloja voit ottaa ja millaiset vesiarvot niillä pitää olla. Huonosti hoidettu akvaario ja väärät vesiarvot aiheuttavat vain turhia sairasteluita, kuolemia ja omistajalle harmaita hiuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe