TISSIEN MUUTOKSET

rv 33

mites on rinnat muuttuneet teillä raskauden aikana?
tämä eka raskaus ja olen hieman hämilläni, ensin rinnat kasvoivat ja kiinteytyivät ja nyt vklla 33 rinnat ovat löysät kun mätipussit :(

Mutta eiköhän ne raskauden ja imetyksen jälkeen johnkin palaudu..

6

2137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat viikot

Olen suunnilleen samoilla viikoilla, mut sama on kyllä ihmetyttänyt mua jo kauemminkin. Alussa rinnat turposivat ja olivat tosi kipeät. Myös erittivät jotain, varmaan sitä esimaitoa.
      Nyt, tai ehkäpä jostain noin puolivälistä lähtien jo, tissit ovat ainoastaan isommat, raskaammat. Sillä tavalla kuin olisin vaan lihonut. No ehkä nännit on tummemmat ja laajemmat, mutta yhtään arat ne eivät enää ole, mitään ei mielestäni erity, eivät ole kovat tms.
      Kyllähän tää nyt ihmetyttää, että tämä näin päin menee, kun imetys lähestyy. Vai lähestyykö... en tiedä mikä on normaalia, jospa multa ei loppujen lopuksi maitoa tulekaan kun tämä on näin päin mennyt. Tosi hyvä tietysti ettei tissit kipuile, mutta kummastuttaa hieman.

• -----

mulla taas on tuo rintojen pinkeys vaihdellut aika paljonkin. Saattaa viikon olla juurikin tuollaiset kuvailemanne mätipussit :D ja sitten taas yhtäkkiä melkein kivikovat ja nännit arat. Esikoista odottaessani en huomannut rinnoissa oikein mitään muutoksia, kunnes sitten pari päivää synnytyksen jälkeen... voi elämä, kyllä ne sieltä vielä siis kasvaa ja kipeytyy, odottakaas vaan :D.. nyt rv 37 menossa ja tällä hetkellä taas rinnat ovat pinkeät ja arat, viime viikolla ei niin mitään.. on tää naisen kroppa sitten ihmeellinen!? :)

• tammimamma

Mulla ei oo muita muutoksia kuin väri. Nännit ja nännipihat tummentuneet. Raskausviikkoja nyt tasan 30.

• rv 32

Siis tarkoittaako löystyminen ettei maitoa tuukkaan? koska täällä myös samanlaista ongelmaa.. alussa olivat pinkeät ja eritti jotain nyt rv32 ja löysät ovat. Toivotan että päästään imettämään :) vaikka sitten mätipusseilla :D

• .......

no ei tarkoita :). Itselläni en muista esikoista odottaessani minkäänlaisia muutoksia rinnoissa ennen synnytystä, mitä nyt nännit ehkä hieman laajenivat ja tummuivat. Pari ensimmäistä päivääkin synnytyksen jälkeen rinnat olivat tyhjän tuntuiset, mutta imetin kyllä. Vauva sai muistaakseni vain kerran tai kaksi lisämaitoa sairaalassa. Kolmantena päivänä sitten alkoikin tapahtua.. rinnat turposivat ihan julmetusti :D ja maito alkoi nousemaan toden teolla. Tissit olivat siis todella pinkeät ja maitoa valui ihan itsestäänkin. Vaikkei siis muutoksia ennen synnytystä ollut havaittavissa, täysimetin vauvaani sen puolisen vuotta ja jatkoin imetystä n. 13 kk asti. Eli älä huolehdi, ettei maitoa tulisikaan :) !

• hernepussit..

Täällä kans sellaiset "roikkuvat herne pussukat" :) Mutta en ole huolissani ollenkaan siitä nouseeko maito vai ei, kyllä se "luonto" sen asian melkein kaikille saa aikaan (on varmaan joku ihan mitätön prosentti määrä kenelle maito ei nouse ollenkaan..)
      Niille jotka synnyttävät normaalisti alakautta laukaisee synnytys jo usein maito tankkien reaktion, viimeistään vuorokausi synnytyksestä rinnat menevät "start" asentoon :) Moni ihmettelee miksi hoitaja tuo vauvan heti rinnalla vaikka maitoo ei vielä tulekkaan siihen on kaksi syytä 1: Vauvan oikea reaktio rinnalle, alkaako imemään? sekä 2.Vauva laukaisee stratti nappulan päästessään rinnalle.
      Sektiolla synnyttäville kestää usein hieman kauemmin se maidon nousu, koska keho ei ole kokenut luonnollista syntymää.

Älkäähän ainakaan maidon tulosta ressatko siis!

Esikoista odottaessa rinnat ei juurikaan muuttuneet, kuppikoko hieman muuttui isommaksi ehkä. Itse sain esikoisen sektiolla ja maito nousi rintoihin 2päivää syntymän jälkeen ja voin sanoa että kyllä huusin tuskissani kun niin saattu!! Sitä maitoo tosiaan alkoi tulemaan..pakkautumaan ja istuinkin pumppu koneen kanssa ekan yön ja hoitaja toi erilaisia kivunlievityksiä avukseni (lämpöpusseja yms..)

Ja niistä rintojen muutoksista raskaus ja imetys ajan jälkeen.. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä niin antakaa tulla.. Itsestä ainakin tuntuu ihan normaalilta että rinnat muuttuvat kiinteistä löysiksi hernepusseiksi. Itse en ole niinkään asiasta vielä harmissani, eikä kyllä miehenikään.. Mutta olishan se kiva kun ne pysyisivät terhakoina c-kupin tisseinä kun roikkuvina a-tai b-kupin hernepusseina. Äidilläni oli ennen synnytyksiä kiinteät c-kupit ja neljän lapsen jälkeen pelkät nahkapussukat koko A :( se kyllä kieltämättä ressaa et käykö mullekin niin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe