Mitä kaikkea brikettipuristimalla voi puristaa kuin sahanpurua? Voiko niitä brikettejä polttaa ihan takassa ja normaalissa uunissa?
Brikettipuristimeen kelpaavat mössöt
5
601
Vastaukset
- kyseliä
Itse olen polttanut takassa ja keskuslämpökattilassa ja saunan pesässä . On tehokas lämmöntuottaja , kaksi kertaa tehokkaampi kuin koivu . Oletko ostanut puristimen , kerro ihmeessä mtä makso ja miten toimii.
- 19+3
Briketin lämpöarvo on noin 10% parempi kuin polttopuun yleensä johtuen kuivemmasta raaka-aineesta - yleensä kuivaamon jälkeen käytetystä sahan tai kutterinpurusta on briketit puristettu.
Jos ilmakuivaa 20% puuta briketöi se ei kestä kasassa niin hyvin vaan murenee. - kova sana
Mistähän tonkinprosentin repäsit , oletko halkokauppias kovalla pakkasella puilla lämmittäessä joutuu pannuhuoneessa asumaan . Priketin lämpöarvo on puolet isompi kuin koivupuulla .Kokeilkaa saunan pesässä eron huomaa heti , pari klapia sytykkeeksi ja prikettiä perään . Pankaas kokeillen ja kirjotelkaa kuinka kävi .
- puupää.
Briketin lämpöarvo on samaa luokkaa kuin pelletillä, eli 4.7-5kwh/kg. 20% kosteuden omaavan puun lämpöarvo on noin 4kwh/kg.
Eli ei briketillä ja klapilla kovin suurta eroa ole painoon nähden.
Ai niin, olen toki kokeillut polttaa brikettiä sekä yläpaloisessa puukattilassa että takassa. Ja eroa ei näppituntumalta huomannut.
- Anonyymi
Tuossa tuli kyllä totuus. Tälle lauhalle talvelle ottanut brikettiä ja täytyy sanoa että hypetys on markkinamiestenhommaa. Oli kyseesssä sitten nämät pyöreät kotimaiset tai ne halvemmat jossa joku Ruf. . Ja se siisteys verrattuna ulkonakuivattuun ja pienittyyn puuhun joka liiteristä sisälle puulaatikkoon kannettu niin vähemmän se oikea kalapi roskaa. Tälle käy samoin tälle sahajauholle kuin aikoinaan Turvebriketeille hypetystä enemmän niissä tuli myös tuhkaa. Mutta käyttö on uusavuttomille varmaan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3112784Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä522604- 1201712
- 1181410
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461380Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301265PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1441221- 691080
- 741079
- 701010