Minä en pese, mutta olen kuullut kaikenlaista.
Pesetkö lattiamopin muiden pyykkien seassa koneessa?
35
4743
Vastaukset
- siisti mikä siisti
No en pese, pesen siivouspäivän päätteeksi samassa koneessa kaikki siivousrievut ja mopit, jonka jälkeen pesen vielä pesukoneen sitruunahapolla 90 asteessa ja tyhjennän sitten vielä nukkasihdin.
en ole edes kuullut.
- hyi epäsiistit
Kaikkea sitä kuuleekin. Ei tulisi mieleenikään pestä moppia tai muita siivousvälineitä pesukoneessakaan. Pesen ne aina käsin siivouksen jälkeen ja vaihdan uuteen, kun ei käsipesu ole enää riittävä.
Epäsiisteyttä on kaikenlaista. On ihmisiä, jotka eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen. Inhottavaa! Voidaan tulla kylään ja kävellä kahvi tai ruokapöytään käsiä pesemättä vessassa käynnin jälkeen. Mitä siivottomuutta! Kuka nyt haluaisi toisten ulosteiden jälkiä kosketella tai jopa syödä?
Siisteys lähtee kodista! Jos lapsille ei opeteta siisteyttä, niin sitä he eivät noudata aikuisinakaan, olipa koulusivistystä tai ei. Sen olen monesti todennut!- <<<<<<
Kuulin kerran erään miehen selityksen, että miksi ei pese käsiään huussin jälkeen, niin vastaus oli et äiti opetti pesmemään munat aina aamusin.
Siivousliinat pitäis pestä vähintään 60ssä, mieluiten 90ssä asteessa, että tulevat hygieenisiksi.
Kenen heevetin kädet kestää noin kuumaa vettä???
Pitääkin alkaa kytsiin vieraitaan, peseekö ne kätensä veskissä.
Ei oo aiemmin tullut mieleen. :D
Mistä sä "hyi epäsiistit" tiedät, mitä sun vieraat puuhailee vessassa?
Ootko korva ovessa, vai pyydätkö niitä jättämään oven auki?- niinpäää
"hyi epäsiistit"
"Kuka nyt haluaisi toisten ulosteiden jälkiä kosketella tai jopa syödä?"
Pyyhin pyllyni paperilla, en sormillani kuten teillä on tapana. Kaiken varalta pesen kuitenkin käteni wc käynnin jälkeen:) - Hei sun heiluvilles
<<<<<< kirjoitti:
Kuulin kerran erään miehen selityksen, että miksi ei pese käsiään huussin jälkeen, niin vastaus oli et äiti opetti pesmemään munat aina aamusin.
Miehen pitää käydä suihkussa vähintään kaksi kertaa päivässä.
Ja molemmilla kerroilla keskittyä "töhnien" poistoon.
Puhdas muna on kun laittais rahaa säästöön.
Minulla on tapanani pestä ikkunat lattiamopilla : DDD ja sitten vasta lattiat ja panna moppi valkopyykin sekaan puhdistumaan. Että tulee raikkaan puhdasta ja omolla tietty.
- Tase pappa
Mikä on Lattiamoppi?
Onko se joku Siivousväline?
En uskalla mennä kysymään Vaimolta asiasta, koska pelkään että jos se on sellainen ihmeellisen näköinen, varren päässä oleva laite Siivouskaapin nurkassa, jollaista naisväki käyttää lattiaa pestessään, niin saattaisin joutua ottamaan oppituinnin moisen käytössä.
Liika uteliaisuus väärässä paikassa on pahasta.
Kokemus puhuu.- voi minä poloinen..
Päivän ensimäiset naurut sait minulle, mutta minä en opi kai koskaan tuota viisautta. Aina, aina ja aina menen tuohon halpaan, että kyllä minä osaan!?!
Jo nuoruudessa parivuotta vanhempi siskoni kehui minua, kuinka hyvin osasin lantaa (se p..ka) levittää ja siirtyikin sitten itse pellonlaitaan kehumaan minua. No, kai hän muutaman talikollisen kävi muodonvuoksi viskaamassa, tiedä häntä??
On siitä kyllä naurua piisannut toisille, paitsi ei minulle, vaikka naureskelenkin mukana, koska olen yrittänyt kostaa tätä kaikin tavoin, mutta, mutta, aina minä jään häviölle.
Kyllä Sinä Tase pappa olet sitten" viisas ja pätevä", mutta varo noita sanoja!!!! Siinä on jo yksi varoituskello.
Koskahan minä opin? Kurkkaahan varovasti sinne kaappiin ettei matto-mikko ja sinipiika puuhastele mitään luvatonta.
- Tase pappa
koti-kiusattu kirjoitti:
Kurkkaahan varovasti sinne kaappiin ettei matto-mikko ja sinipiika puuhastele mitään luvatonta.
No nyt se selkis, vaikka olenkin hitaanpuoleinen ymmärtämään.
Olisit sanonut suoraan että siitä puuhastelusta niitä "villakoiria" nurkkiin ja Sohvan alle syntyy.
Kiitti vihjeestä.
- meeriamanda
Olen kuullut kuin myös nähnyt näin tehtävän. kukin toki tavallaan, minä en pese. Käytön jälkeen pesen mobin käsin pyykkipulveri vedessä.
Laitan mopin joksikin aikaa pesuveteen jossa on Domestosta tai Kloritea ja huuhtelen huolellisesti, samoin muidenkin siivousliinojen kanssa. - ei navettaoloja
Minä pesen ja jos ette satu tietämäänm, niin kerron, että pyykkikoneen TARKOITUS on pestä pestävät puhtaaksi.
Lattiamoppini pesuun laittaessa on taatusti puhtaampi, kuin käsipyyhkeeni.
Asunnossani ei hevoset eikä lehmät kuleksi, eikä kuse. Itse riisun kengäni eteisen maton päälle, ulkoa tullessani eli paskaa en mopillani pyyhi, se on vain pölyä.
Sitä samaa pölyä, mitä on lattiassa, lentelee myös vaatekaappiini ja siellä oleviin vaatteeisiin, kun kaapin ovea auon.- räkää syönnyt!..
Uskomatonta puhtausintoilijaa täällä riittää! Onko heidän taloutensa kuitenkin niiiiin saastainen, että yksi, tai muutama moppi ei peseydy koneesa, missä voi pestä nykyisin lenkkarit ja salivaatteet?
Onko pakko tunkea moppi juhlavaatteiden kanssa samaan koneeseen. Itse pesetän ko.juhlavaatteet pesulassa.
Enempi minua inhoittaa, jos taskut on jääneet tyhjentämättä ja siellä onkin ollut paperinenäliinoja! Silloin kyllä manailen, että ne entisajan kankaiset olisivat sittenkin parempia, koska paperisetkaan eivät ole näköjään kertakäyttötavaraa.
Ja voi taivahan talikynttilät, jos huomaa jonkun kaivelevan nenäänsä ja senjälkeen pistävän sormensa suuhun!! Ehkä on juuri käynyt WC:ssä ennen sitä ja unohtanut pestä kätensä!!!!
Olisi luullut pahemmankin ongelman syntyneen jo aikaisemmin, kun pesukoneita ei ollut. Lapset konttasivat lattialla, mihin äitikin tuli navetasta ja isä tallista....siis minun lapsuuskodissani.
Turha hurskastella, että vaatteet olisi pitänyt jättää kylmään eteiseen tai muuten vaihtaa heti sisälle tultua, koska muutenkin me penskat pyörimme navetassa ja tallissa heti kun kynnelle kykenimme. No niinpä.
Käsipyyhkeet ne vasta pöpöjä kuhisee.
Ainoo syy, miks siivousliinoja suositellaan pestäväks erillään on se, että ne ovat nykyään mikrokuitua ja se ei oo ite mopille tai pölyrätille hyväks olla muun pyykin seassa.
Mut kyllä ne pestä muunkin pyykin kans, ei vaan kantsi laittaa siihen koneellisen huuhteluainetta.- ei navettaoloja
minttupuu kirjoitti:
No niinpä.
Ainoo syy, miks siivousliinoja suositellaan pestäväks erillään on se, että ne ovat nykyään mikrokuitua ja se ei oo ite mopille tai pölyrätille hyväks olla muun pyykin seassa.
Mut kyllä ne pestä muunkin pyykin kans, ei vaan kantsi laittaa siihen koneellisen huuhteluainetta.Huuhteluaineen kanssa pitääkin olla nykyisin tarkkana.
Monet farkut, puserot, tissiliivit jne. eivät siedä kyseistä ainetta.
Tuolla ylempänä otit osaa keskusteluun käsienpesusta. Mulla on ystis, joka yleisessä vessassa (esim.pubi) käyntinsä jälkeen hankaa käsiään niin pirusti saippualla ja vedellä ja sitten pistää ne puhtoiset kädet veskin ovenkahvaan ja meikäläinen hymyilee. Toki pesen itsekkin käteni, vaan en niitä työnnä joka ovenkahvaan. - ei navettaoloja
räkää syönnyt!.. kirjoitti:
Uskomatonta puhtausintoilijaa täällä riittää! Onko heidän taloutensa kuitenkin niiiiin saastainen, että yksi, tai muutama moppi ei peseydy koneesa, missä voi pestä nykyisin lenkkarit ja salivaatteet?
Onko pakko tunkea moppi juhlavaatteiden kanssa samaan koneeseen. Itse pesetän ko.juhlavaatteet pesulassa.
Enempi minua inhoittaa, jos taskut on jääneet tyhjentämättä ja siellä onkin ollut paperinenäliinoja! Silloin kyllä manailen, että ne entisajan kankaiset olisivat sittenkin parempia, koska paperisetkaan eivät ole näköjään kertakäyttötavaraa.
Ja voi taivahan talikynttilät, jos huomaa jonkun kaivelevan nenäänsä ja senjälkeen pistävän sormensa suuhun!! Ehkä on juuri käynyt WC:ssä ennen sitä ja unohtanut pestä kätensä!!!!
Olisi luullut pahemmankin ongelman syntyneen jo aikaisemmin, kun pesukoneita ei ollut. Lapset konttasivat lattialla, mihin äitikin tuli navetasta ja isä tallista....siis minun lapsuuskodissani.
Turha hurskastella, että vaatteet olisi pitänyt jättää kylmään eteiseen tai muuten vaihtaa heti sisälle tultua, koska muutenkin me penskat pyörimme navetassa ja tallissa heti kun kynnelle kykenimme.Uskaltaakohan moiset intoilijat ostaa kaupasta ruokaa. Hyhyh, kukahan sitä lihaa on käsitellyt ja kuka leipiä leiponut ja käsitellyt. Hiiriäkin juoksee myllyissä, jossa jauhoja jauhetaan jne.
Perhana, tumman pyykin joukkoon eksynyt paperinenäliina...voi sitä nukkaa. - räkää syonnyt!..
ei navettaoloja kirjoitti:
Uskaltaakohan moiset intoilijat ostaa kaupasta ruokaa. Hyhyh, kukahan sitä lihaa on käsitellyt ja kuka leipiä leiponut ja käsitellyt. Hiiriäkin juoksee myllyissä, jossa jauhoja jauhetaan jne.
Perhana, tumman pyykin joukkoon eksynyt paperinenäliina...voi sitä nukkaa.Mitäpäs siitä, jos paperinenäliinat ovatkin vain farkkujen tai lenkkareiden riesana, mutta entäs ne tummat T-paidat, jotka on mahtuneet samaan koneeseen?
Eihän ne navettaolotkaan ole nykyisin navetoihin entisiin verrattavissa. Nythän on siistit navetat ja puku tilat siistiytymiseen ennen sisälle menoa. Olisiko se sittenkin syy nykyisiin allergioiden lisääntymiseen?
Molemmat lapseni saivat möyriä navetassa ja eläinten kanssa, mutta toisesta tuli maito allerginen, mutta aito lehmänmaito sopii!? Ihmeellistä? Tosin tämä "Hyla lapsi" joutui "keinomaidolle", koska jotenkin minun rintamaito tyrehtyi, vaikka ensimäisen aikaan sitä myytiin Lastenklinikalle.
Jotenkin olen myös yhdistänyt tuon Hyla homman myös siihen, että minulle syötettiin mieletön määrrä antibioottia raskauden alkuaikoina ja mielestäni aivan turhaan.
Nykyisellä tiedollani voisin haastaa Lääkärit oikeuteen hoitovirheestä. - ei pöpi-
minttupuu kirjoitti:
No niinpä.
Mut kyllä ne pestä muunkin pyykin kans, ei vaan kantsi laittaa siihen koneellisen huuhteluainetta."Käsipyyhkeet ne vasta pöpöjä kuhisee."
Kun luin ylläolevan tekstin riensin vaihtamaan käsipyyhkeet:)
- koneella....
En pese. Enkä pesisi astianpesukoneessa tuhkakuppeja, jos meillä sellaisia olisi.
Oli, miten oli.En tajua!!
Meillä pestään remonttireiskan työvaatteetkin samalla pesukoneella, jolla pyyhkeet ja lakanatkin.
ei nyt samassa koneellisessa tietenkään.
Missään tapauksessa en laittais rakkaita mikrokuituliinojani kyllä samaan niiden rytkyjen kans, :D.
Tossa edellä oli hyvin sanottu, että lattiamopissa ei oo kuin pölyä.
Ei meilläkään siinä muut oo.
Pitää olla tosi paskanen huusholli, jollei siivousrättejä voi pesukoneessa pestä.- mukana tuhkakupit..
Minä, kun kaiken keksin, niin siivotessani keittiön kuivaustelineitä huomasin, että astianpesukone sen hoitaa hienosti! Samoin pesi myös keittiön liesituulettimen ritilät!
Senjälkeen pistin kristallilasit ja kultareunaiset astiamme, kuten myös ihanat ruokailukalustoon kuuluvat hopeiset ruokailuvälineet!!!
Nyt huomasin, että ei se astianpesukonekkaan ole kovinkaan ihmeellinen! minttupuu kirjoitti:
En tajua!!
Meillä pestään remonttireiskan työvaatteetkin samalla pesukoneella, jolla pyyhkeet ja lakanatkin.
Missään tapauksessa en laittais rakkaita mikrokuituliinojani kyllä samaan niiden rytkyjen kans, :D.
Pitää olla tosi paskanen huusholli, jollei siivousrättejä voi pesukoneessa pestä.Olethan nainen minttupuu?
Ainakin toivon että olisit sillä erustat korkeampaa järkeä.
Olen käynyt loputtoman taistelun vaimoni kanssa noista haalarien pesusta ja valkopyykin pesusta niitten jälkeen.
Toimiva nykyaikainen kone kyllä putsaa ittensä ,ei sinne mitään rasvaa jää likapyykin jälkeen.- :))
mukana tuhkakupit.. kirjoitti:
Minä, kun kaiken keksin, niin siivotessani keittiön kuivaustelineitä huomasin, että astianpesukone sen hoitaa hienosti! Samoin pesi myös keittiön liesituulettimen ritilät!
Senjälkeen pistin kristallilasit ja kultareunaiset astiamme, kuten myös ihanat ruokailukalustoon kuuluvat hopeiset ruokailuvälineet!!!
Nyt huomasin, että ei se astianpesukonekkaan ole kovinkaan ihmeellinen!Pesisiköhän astaipesukone nuo meidän kruunummekin helpommin säteileviksi.
- koneella....
minttupuu kirjoitti:
En tajua!!
Pitää olla tosi paskanen huusholli, jollei siivousrättejä voi pesukoneessa pestä.Enpä päättele kenestäkään mitään näitten viestien perusteella. Sanoinkinhan lopussa, tarkoitin, etten kuvittelekaan olevani oikeassa.
Toimeni perustuu vain omiin tuntemuksiini. Vastasin aloittajan kysymykseen.
Kyllä meillä on kaksikin vessaa pönttöineen. koti-kiusattu kirjoitti:
Olethan nainen minttupuu?
Ainakin toivon että olisit sillä erustat korkeampaa järkeä.
Olen käynyt loputtoman taistelun vaimoni kanssa noista haalarien pesusta ja valkopyykin pesusta niitten jälkeen.
Toimiva nykyaikainen kone kyllä putsaa ittensä ,ei sinne mitään rasvaa jää likapyykin jälkeen.Ollaanhan me Kotikiusattu nyt sen verta vanhoja tuttuja, että sun pitäis tietää mun olevan nainen.
niitä työvaatteita on pakko arvostaa, nehän tuo meille leipää :D:)) kirjoitti:
Pesisiköhän astaipesukone nuo meidän kruunummekin helpommin säteileviksi.
Vai pitäiskö siihen olla lattiamoppi??
Sen jälkeen sitä tuskin uskaltais laittaa pesukoneeseen :DDDD- mukana tuhkakupit..
minttupuu kirjoitti:
Vai pitäiskö siihen olla lattiamoppi??
Sen jälkeen sitä tuskin uskaltais laittaa pesukoneeseen :DDDDKirjoitin edelliselle mielestäni hyvän kirjoituksen, mutta ei mene perille!! Tuskin menee sinullekkaan, koska taas pyörii vain "hulluna" tuo "lähetä"!!1
Kokeileeko täällä joku kykyjään estää kirjoituksiin vastaamisen? No en usko. Näitä on sattunut useinkin. mukana tuhkakupit.. kirjoitti:
Kirjoitin edelliselle mielestäni hyvän kirjoituksen, mutta ei mene perille!! Tuskin menee sinullekkaan, koska taas pyörii vain "hulluna" tuo "lähetä"!!1
Kokeileeko täällä joku kykyjään estää kirjoituksiin vastaamisen? No en usko. Näitä on sattunut useinkin."mukana tuhkakupit.."
Omasta mielestään kivat tarinat eivät useinkaan kiehdo kaikkia.
Varsinkaan turhanpäiväiset lurinat.
H.
- erillään pesevä.....
Pesen lattiamopit ja siivousliinat erillään muista pyykeistä.
Entäs ruosteiset alushousut ja astiapyyhkeet samassa koneessa tai farkut ja vauvan vaatteet? Olen nähnyt sellaistakin. Ei kuulema kannata erikseen pestä kun kerran samaan koneelliseen mahtui ja samalla säästyy sähköäkin ja vettä. - Lumikonp.aska.
Työmies pesee kädet ennenkuin menee p.askalle.
Herra vasta sitten kun tulee p.askalta.
Siinä oppineen ja oppimattoman ero. - 6+6
Ei käytä moppia, minulla on mikrokuituinen pyyhin.
En pese sitä koneessa, pesen käsin ja vaihdan uuteen kun alkaa olla ikää.
Kyllä normaalin kodin lattiamopin voi välillä pestä pesukoneessa, jos on valkoinen niin valkopyykissä. Nehän ovat tietääkseni puuvillaa, ei niistä laähde nukkaa.
Kun lasten passaa ryömiä lattialla ja lattiaan kosketuksessa olevat sukatkin pestään koneessa, niin mikä mopista yhtäkkiä niin saastaisen tekee.
Hiekkainen ja kurainen moppi kannatta ennen koneeseen panoa pestä käsin. Miten nyt milloinkin, toisinaan pesen toisinaan en. Tällä viikolla on tullut pestyä ikkunat ja muutenkin suursiivoa tehtyä, niin rätit on pesty erikseen, niitä kun kertyi sen verran et liki koneellinen tuli :). Keittopyykis pöpöt kuolee ja jos oikein törkynen rätti on niin heitän sen roskiin. Nimittäin keväällä oli, kun nuo ikkunalaudat pesin, olivat mahdottomas sammalees, siis" oikeesti".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185141Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 352651
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302438Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221710- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101580Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101188- 961187