PHP ja MySQL

12+34

Jos teen ohjelmiston käyttäen PHP:ta ja MySQL, jotka ovat avointa lähdekoodia ja myyn ohjelman asiakkaalle, niin tarkoittaako avoimen lähdekoodin käyttö sitä, että jos joku pyytää asiakkaalta ohjelman itselleen, niin asiakkaan täytyy se luovuttaa?

3

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+12=?

Ei.

Sinulla on oikeudet OMAAN koodiisi. Copyrightisi on hyvä mainita kooditiedostoissa tai erillisessä tiedostossa ja dokumentaatiossa ja käyttöoikeus sopimuksessa asiakkaan kanssa: asiakkaalle oikeus käyttää (ja modifioida) sitä, mutta ei oikeutta levittää eteenpäin, jollei toisin sovita.

Jos modifioit jotain olemasssaolevaa koodia, etkä tee puhtaasti omaa, sen käyttöoikeus/lisenssi pitää huomioida.

Tässä tapauksessahan et ilmeisesti ole muuttamassa itse PHP tai MySQL-pakettien koodia, joissa on GPL-lisenssi, joten OMA koodisi on itsenäistä koodia, älä merkkaa omaa koodiasi GPL-lisenssiin, vaan merkkaa vain tuo copyright, niin koodisi (levitys)oikeudet on vain sinulla.

• 12+34

Ok,

Kiitos tiedosta!

• ukko30v

Heh joo ja ei
      Käsittääkseni saa kopioida koko koodin ja jakaa eteenpäin. Itse koodin levittämisestä ei tietääkseni voi mitään seurata, mutta graafinen ulkoasu lasketaan teokseksi ja näin ollen tämän edelleen jakaminen ilman lupaa rikkoo tekijänoikeuksia.
      Eli jokatapauksessa ei, ellei sitä ulkoasua ole muokattu radikaalisesti.
      Tottakai saa korjata jos olen väärässä

Tuossa pari linkkiä GPL asiasta:
      Sinänsä tuo on jopa huvittavaa, että asia on monimutkainen ja tapauskohtainen.
      http://sange.fi/~atehwa/cgi-bin/piki.cgi/gpl-lisenssin tulkinta
      http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/gpllisenssi testataan oikeudessa/a647124

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      146
      1648
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      54
      1574
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      69
      1172
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      109
      1114
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      108
      970
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      54
      875
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      88
      855
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      753
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      715
    10. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      9
      694
    Aihe