mistä syystä lastentarhanopettajaksi?

ammattikriisi?

Tiedän, että seuraava voi kuulostaa tosi väärältä syyltä ryhtyä lastentarhanopettajaksi, mutta onko mulla huonot lähtökohdat pyrkiä kyseiselle laitokselle, kun pelkään jääväni yksin? Oon jo 29 vuotias nainen ja elämäni tuntuu tosi tyhjältä. Kukaan ei ikinä ole ollu kiinnostunut musta. En usko, että tulen ikinä saamaan lapsia. Musta mä olen hieman jopa kuollut nykyiseen työhöni. Mua ei naurata normaalit asiat enää ollenkaan ja kaipaan iloa elämääni. Oon joskus nuorempana ollut paljon töissä iltapäiväkerhoissa ja mua kehuttiin siellä kyllä paljon. Mutta teenkö väärin ja onko se väärin lapsia kohtaan jos pyrin lastentarhanopettajaksi oman itseni takia? Tarviiko lastentarhanopettajaksi olla palavaa intohimoa? Pidän kyllä lapsista paljon ja olen tullut toimeen heidän kanssaan aina hyvin leikkien sekä ohjaten. Tuntuu välillä niin väärältä mun tilanne ja en tiedä jaksanko itse henkisesti nykyisessä työssä mummoksi asti?
Millä perusteella te muut olette opsikelleet lastentarhanopettajiksi?

5

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      En opiskele lastentarhanopettajaksi, mutta mielestäni kuulostaa ihan hyvältä syyltä hakea :) Kaikilla on varmaan omat sekalaiset syynsä hakea opiskelemaan. Sanot että pidät lapsista ja osaat olla lasten kanssa, joten varmaan olisit hyvä lastentarhanopettaja.

    • mie vain

      Syitä hakea lto-koulutukseen on monia. Älä suotta mieti liian syvällisesti, vaan anna palaa. Hakupaperit sisään, ehdottomasti!

      Opiskelu ja itse työn tekeminen kertoo sitten aikanaan sen, että onko se sun juttu. Varhaiskasvatuksen kentällä töitä riittää ja töitä on tarjolla monenlaisissa paikoissa: päiväkodeissa, koulujen eskariryhmissä, iltapäiväkerhoissa sekä eri ikäisten lasten parissa. Voi olla opettaja tai vaikka päiväkodinjohtaja. Lisäksi voi jatkaa maisteriohjelmassa, jos vaikka tutkijan ura tai asiantuntijatehtävät kiinnostaa. Varmasti tulet löytämään oman paikkasi.

    • lastope

      kyllä lastentarhanopettajaksi pitää ryhtyä niiden lapsien ei oman itsen takia!

      • Nimimerkki unohtui

        Teet sitten töitä vissiin ilmaiseksi.


    • lastenkoskija

      Sullahan on mitä parhain motivaatio lastentarhanopettajaksi. Lastentarhanopettajaksi soveltuu tietysti paljon paremmin sellainen jolla on asiaan motivaatiota, kuin alalle esimerkiksi perinteen tai huonon työtilanteen perusteella päätynyt.

      Naisen biologinen kello motivaattorina on varsin hyväksytty. Sensijaan miespuolisilla kasvatustieteiden opiskelijoilla on aivan liian usein motivaationa jonkinasteinen pedo tai ebefilia.

      Mielummin vien lapseni päiväkotiin jossa on lapsista pitävä nainen kuin että siellä olisi lapsista pitävä "mies"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe