Terve hyvät viinin ystävät
Tein juuri muutaman pienehkön erän kotiviinia huolella, puhtaudella ja kärsivällisyydellä.
Tein yhden erän omenamehusta, sekaan laitoin vanilijasokeria sekä rusinoita. Sokeria siten että tuli noin 10%. Ajattelin tehdä siideriä, joten hieman liian väkevää tuli. 7-8% olisi ollut varmaan paremman makuistakin. Kirkastin sen jääkaapissa 5 päivää ja lapposin. Tuli täysin kirkaista, heleän vihreä/keltaisen väristä. Erittäin kauniin väristä. Haju kuitenkin kotiviinimäinen ja maussa hieman samaa vikaa. Pullotin ja laitoin fariinisokeria sekä canderellia. Sokeria 1-2tl /0,33l ja canderellia 2tl.0,75l pulloihin laitoin canderellia 4 tl ja fariinisokeria 3-4 tl. Luulisi tulevan hyvin kuplivaa. Canderel ei jälkikäy vaan jää makeuttamaan. Pysäytintä en ole laittanut koska haluan sen jälkikäyvän ja kuplivan.
ASIAAN: Maun parannusehdotuksi!!!!!!
Saisiko kotiviinin kaupallisen vertaiseksi aktiivihiilellä? Onko kokemuksia? Lähteekö huonot sivuaromit pois vai onko kyseessä vain kirkastumisen parantuminen?
Miten säilytysaika vaikuttaa? Kuinka kauan pitää säilyttää ja miten se vaikuttaa ominaisuuksiin?
Itse olin tyytyväinen makuun, suoranaisen yllättynyt kun tavara oli ollut pullossa 2 viikkoa. Kuitenkin tuttu haistoi ja maistoi ja sanoi: "Eihän minun tarvitse juoda?" Oma lapsi aina kaunehin. Mitenkä saisin parannettua makua ettei se eroa kaupan vastaavasta juurikaan?
Miten parantaa kotiviinin makua? Aktiivihiili, suodattimet jne.
Ismotaalasmaa
2
4339
Vastaukset
- nimimerkki10
Pysäytä käyminen ja kirkasta kuten viinit. Sitten pistä sodastreamilla hiilihappoa ja pullota.
- kirkashta
Ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673