Terve hyvät viinin ystävät
Tein juuri muutaman pienehkön erän kotiviinia huolella, puhtaudella ja kärsivällisyydellä.
Tein yhden erän omenamehusta, sekaan laitoin vanilijasokeria sekä rusinoita. Sokeria siten että tuli noin 10%. Ajattelin tehdä siideriä, joten hieman liian väkevää tuli. 7-8% olisi ollut varmaan paremman makuistakin. Kirkastin sen jääkaapissa 5 päivää ja lapposin. Tuli täysin kirkaista, heleän vihreä/keltaisen väristä. Erittäin kauniin väristä. Haju kuitenkin kotiviinimäinen ja maussa hieman samaa vikaa. Pullotin ja laitoin fariinisokeria sekä canderellia. Sokeria 1-2tl /0,33l ja canderellia 2tl.0,75l pulloihin laitoin canderellia 4 tl ja fariinisokeria 3-4 tl. Luulisi tulevan hyvin kuplivaa. Canderel ei jälkikäy vaan jää makeuttamaan. Pysäytintä en ole laittanut koska haluan sen jälkikäyvän ja kuplivan.
ASIAAN: Maun parannusehdotuksi!!!!!!
Saisiko kotiviinin kaupallisen vertaiseksi aktiivihiilellä? Onko kokemuksia? Lähteekö huonot sivuaromit pois vai onko kyseessä vain kirkastumisen parantuminen?
Miten säilytysaika vaikuttaa? Kuinka kauan pitää säilyttää ja miten se vaikuttaa ominaisuuksiin?
Itse olin tyytyväinen makuun, suoranaisen yllättynyt kun tavara oli ollut pullossa 2 viikkoa. Kuitenkin tuttu haistoi ja maistoi ja sanoi: "Eihän minun tarvitse juoda?" Oma lapsi aina kaunehin. Mitenkä saisin parannettua makua ettei se eroa kaupan vastaavasta juurikaan?
Miten parantaa kotiviinin makua? Aktiivihiili, suodattimet jne.
Ismotaalasmaa
2
4524
Vastaukset
- nimimerkki10
Pysäytä käyminen ja kirkasta kuten viinit. Sitten pistä sodastreamilla hiilihappoa ja pullota.
- kirkashta
Ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521076Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 65744
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627