Lääkitys ja hiustenlähtö

hiukseton

Onko jollakin kokemusta hiustenlähdöstä lääkityksen sivuvaikutuksena? Ja jos, niin mikä lääke kyseessä? Huomasin, että melkein kaikissa tasaavissa lääkkeissä olisi tämä haittavaikutuksena. Itselläni on tietystä syystä hiukset ohentuneet todella pahasti ja sen vuoksi en halua enää mitään lääkettä, mistä lähtisi hiukset päästä. Kaljuus tämän sairauden lisäksi ei oikein innosta. Mielummin sitten kärsin maniasta.

21

4169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokityttönen

Lamictalista alkoi melkoinen sulkasato, vaikka sivuvaikutuksissa ei sellaista lukenutkaan. Monissa manian esto lääkkeissä näyttää tuo hiustenlähto olevan sivuvaikutus. Ei se onneksi kaikilla sitä tee. En kyllä itsekään mielelläni niitä lääkkeitä halua. Kärsitään sitten. Kaljuus ei tosiaan tämän kamalan sairauden lisäksi tue elämänhalua.

• kalmarinnainen

Täällä sama. Lähtenyt todella paljon hiuksia ja lähtö alkoi noin kolme viikkoa lääkityksen jälkeen. Kyseessä poikani, jolla ehkä kaksisuuntainen.

• Nelikanavaääni
        kalmarinnainen kirjoitti:

Täällä sama. Lähtenyt todella paljon hiuksia ja lähtö alkoi noin kolme viikkoa lääkityksen jälkeen. Kyseessä poikani, jolla ehkä kaksisuuntainen.

Mistä noilla perustein tiedät, ettei ole kolmisuuntainen?

• kalmarinnainen

Poikani kertoi minulle asian.

• yks pibo vaan

Mulla lähti hiuksia sen takia, kun söin ja syön edelleen litoa, ja siitä tuli sivuvaikutuksena kilpirauhasen vajaatoiminta, ja se puolestaan on helppo hoitaa thyroxin lääkityksellä

• 565689878342009

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa juuri hiustenlähtöä myöskin niin kuin likatoimintakin. Tasapino olisi hyvä pysyä myös kilpirauhasen kohdalla. Ja kilpirauhasen vajaatoimintahan juuri aiheuttaa alakuloa ja voimattomuutta ja liikatoiminta taasen maanisia oireita. Missä tässä nyt sitten oikeen mennään? Mikä on syy ja mikä seuraus?????

• donna_konna

Oma kokemukseni on, ettei kilpirauhasen vajaatoimintaa ole ihan niin helppo hoitaa Thyroxin -lääkkeellä. Itselläni on arvot kunnossa, mutta oireita on siltikin koko aika. Hiukset lähtee edelleen päästä. Lito on tosiaan sellainen, että lamaa kilpirauhasen toimintaa ja hiukset saattavat lähteä molemmista lääkkeistä. Hitto tällaisia sairauksia. :( Juuri tuollaisten sivuvaikutuksien vuoksi en halua lääkkeitä itselleni.

• Järki ja tukka pääss

Vanha keskustelu, mutta sanon silti: Minusta on äärettömän paljon parempi hoitaa tämä vaiva lääkkeillä ja menettää kenties hiuksia, kuin olla se sama up-down-hirviö, joka olin yli 30 vuotta.

Hiusongelmiin on olemassa hoitoja, hiustuuhennoksia ja -pidennöksiä sekä hienoja peruukkeja.

Uskoisin, että myös teidän läheisenne pitävät teistä enemmän vaikka ohuthiuksisena kuin siinä kunnossa, jossa kohelsitte lääkkeettä.

Ellei Thyroxin auta, on olemassa muita kilpirauhashormonivalmisteita, jotka voivat toimia paremmin. Meillä ei muuten lääkärini suostu uusimaan kilpirauhashormonia muiden lääkkeiden yhteydessä, vaan joudun hakemaan reseptin yleisen terveydenhoidon puolelta. Eikö ole kiva?

• kallepekkah

Mikä paikkakunta on kyseessä?

Miksiköhän ei uusittu....hormonihan tuo vaan on.

• mikäihmeenpakkaus

Sitä vaan miettii, kun noita lääketehtaita on maailma pullollansa ettei sitten yksikään tehdas osaa valmistaa mielialaa kohottavaa lääkettä, joka ei tuhoaisi hiuksia päästä.

Alkuainetauluko loppuu kyllä johonkin, niin ei sitten ole kuitenkaan ymmärrystä eikä todellista älyä aivan uusiin alkuaineisin.

Nythän on vaan niin, että lääketehtaiden kyky on rajallinen. Lääkevalmisteita on todellisuudessa monin tuhansin valmistein enemmän mitä on alkuaineluettelossa. Tosin vaan niin monissa tuhansissa valmisteissa kun sattuu olemaan sama vaikuttava aine,....ainoa ero on vaan hinnoissa ja pakkauksen ulkonäössä.

• Toinenmoinen

Sanotaan, ettei tukka ja järki samassa päässä pysy. Sinä aiot näköjään toteuttaa tuota periaatetta ja vaihtaa järkesi tukkaan.

Koska kirjoituksestasi on jo vuosi, olisi kiva kuulla, vieläkö keikut elävien kirjoissa, vai oletko jo tappanut itsesi hoitamattomaan maniaan tai depikseen.

• MoSo

Vau miten empaattista ja ystävällistä vertaistukea sairastuneelta toiselle... Tällaiset ne aina valaa uskoa ihmisiin, kun etsii tietoa...

• 4+7

Deprakine vei tukasta aikamoisen määrän.

• minä vaan

Niin lähti minullakin hiuksia aiemmin mutta kun aloitettiin Thyroxin-lääkitys niin se loppui.Lisäksi olen ainakin pari vuotta käyttänyt Silicea-piihappogeeliä.Lusikallinen päivässä riittää,otan sen mehun seassa.Kuontalo on tosi paksu ja hyvän näköinen!

Ja kuka kärsii heikoista kynsistä niin se auttaa siihenkin ihon kimmoisuuteen.Mahavaivoihin se käy myös sekä ulkoisesti ihovaivoihin ja hyttysen pistoihin.

Eikä maksa paljon...puolen litran pullo maksaa vähän yli kympin.

• hiuksetvailääke

Nythän on kysymys lääkkeiden aiheuttamasta haitasta. Mikäli lääke aiheuttaa hiustenlähtöä niin Silicea- piihappogeeli ei tuota hiustenlähtöä korjaa niin kuin ei mikään muukaan aine. Hiukset saa pysymään päässä ja kasvamaan uudelleen, kun hiuksia irroittava lääke lopetetaan.

• deprishhhj

Deprakine: ohentui hiukset hurjasti.

• loikl

Deprakinen lopetuksesta puoli vuotta...kasvavatko hiukset enää ennalleen? Kokemuksia?

• sdkjhb

Itse söin deprakinea vuodesta 1988-2000. Hiukset olivat aina olleet tasaisen ohuet mutta vielä ei kaljuuntumista sentään. Kun aloitin muun lääkityksen, hiukset jatkoivat normaalin ikääntymisen tuomaa ohentumista. Nyt aloitin Deprakinen uudestaan ja hiukset ovat mitä ovat.
        Pointtini: deprakinella ei tunnu olevan mun kuontalooni vaikutusta. Hiusten oheneminen johtuu ihan ikääntymisestä.

• puolikalju

Disperoni.

• harvahapsi

Kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkityksen jälkeen pikkuhiljaa hiusten laatu muuttui huonoksi. Antihistamiini Loratadiinin säännöllinen vuosien käyttö jatkoi huonontumista. Hiuksia myös alkoi lähteä ja erityisesti Deprakine/Absenorilla todella paljon 9 kk aikana, kun sille lääkitykselle jouduin. Tuli kiharaa, värikin muuttui ja koko ajan harvenee. Lääkäri sanoi,ettei johdu tästä lääkkeestä, mutta se on todellinen haittavaikutus valmistajan mukaan. Asiasta on paljon kirjoitusta netissä. Ikävä tosiasia!

• Vesku_

14 vuoden ajan ollut tullut eri lääkkeitä tähän vaivaan syötyä eikä ainakaan itselläni se ole hiustenlähtöä tai ohentumista aiheuttanut. Meillä on tosin kaikilla suvun miehillä tuuhea tukka vielä 7kymppisinäkin.

Potenssiin ja seksihaluihin kyllä joillakin lääkkeillä on ollut hyvinkin selkeä vaikutus jonka takia joitain lääkkeitä olenkin lopettanut kokonaan vaikka muuten niistä olisi ehkä jotain apua saanutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5171
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2839
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2478
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1819
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1334
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1298
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe