Dacia Duster 4x4 diesel

hyvin menee

häpeällisiä kirjoituksia miksi

avatessani merkkipalstaa kuvittelin että voisin vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia saman merkin omistajien kanssa

mutta täällähän sössii kaikenlaiset hörhöt ketä sitten lienevätkään

tulin siihen tulokseen että tällä sivustolla on erittäin vaikea saada keskustelua kulkemaan asiallista latua

en vain tiedä ketä tällainen vouhotus palvelee

voisiko tuo serihvi olla kriittisempi saataisiin juttu kulkemaan edes vähän paremmin

41

4268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vessan seinä:.

      .

      Mitä voi odottaa virtuaaliselta vessan seinältä

      .

      • carbenter

        esim.bemaria.


    • 2+9

      Täällä purkavat katkeruuttaan kaikki silmään kustut bmw- ja mesemiehet, pihassa vuotaa öljyä kylmä saksantuontia oleva (3)95 tkm kosla. Myyjän mukaan naisen käytössa ollut sunnuntaisin ajettu peli, sen huoltokirjakin on autoa 3 vuotta nuorempi. Halvemmalla olisi saanut UUDEN Dacian.

    • 5008
    • pikkumaasturi

      - kuis paljo maksaa vuodessa käyttömaksu ja diiselivero ?
      - oletko laskenu kuinka paljo kilometrejä pitää ajaa ennen kuin diesli kannattaa ???

      Itte ajattelin ottaa bensa version, kun jää noin 15 000 km ne vuosiajot.....
      -ja eihän toi dacia oikea maasturi ole, kun ei ole jakolaatikkoa ja alennusvaihteita, mutta kauppakassina menee kyl tääkin.
      Ja jos ottaa etuvetona bensana, niin hinta on n. 14.900. e
      --- sillä rahalla ei uusi maasturi -audin/ -bemarin särkyvää vaidelootaakaan.....
      turboahtimesta puhmattakaan.
      ( ------osta käytetty maasturi, uusi vaihdeloota ja turboahtimet... jne.. )

    • aut kau

      täytyy siinä olla alennusvaihteisto on se niin halpa.

      • tuleva duster mies

      • 2012/1

        Moikka.
        Dusterissa ei ole alennusvaihteistoa vaan lähes puolet lyhyempi ykkönen kun normaaliautoissa. On halpa ratkaisu ja sopiva maastoon.


    • Daakia

      Duster on mielenkiintoinen vaihtoehto.Itse ottaisin bensamallin,ei mitään järkeä ostaa dieseliä vuosittaisten kilometrien takia(n.7000).Harmi kun siihen ei saa ESP:tä.Ilmeisesti varsin maastokelpoinen lyhyen 1.vaihteen takia?Dacia tuntuu olevan varsin luotettava vaihtoehto mitä lukee tyytyväisyys/kestotestejä?

      • ESC on vakiona Laureate-tasossa mallivuotena 2012.


      • moscort
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        ESC on vakiona Laureate-tasossa mallivuotena 2012.

        Hyvin on mennyt jo virallisesti 36 vuotta, vaikka ei ikinä ole ollut ESP :tä .
        Amazonilla jo vedettiin kunnon sladissa, siitä se taitoharjoittelu alkoi.
        Mistähän ne moottoritoimittajat aina löytää ne ristiriipuntaojat , kun ei ole tarvinnut 40 vuoteen joutua sellaiseen tilanteeseen maantiellä eikä edes nuoruusvuosien huimilla nk. peltoautolla.


      • Diesel oikein

        Noo bensa kone on surkeahko vetämään ja diesel on aika vahva ja pihi joten besat voisi jättää kokonaan pois suomen valikoimista.


    • Vonundzu

      En minä esp:tä kynnyskysymyksenä pitäisi. Eikös paras esp ole penkin ja ratin välissä. Enemmän harmittaa kun Dusteria ei sa automaattivaihteistolla: ei tarttis hämmentää

      • Facelift:.!1%#+

        .

        ehkä seuraavassa faceliftissä on automaatti varustelistalla

        .


      • >Eikös paras esp ole penkin ja ratin välissä.

        Ei.

        Kukaan kuski ei pysty esim. tarvittaessa jarruttamaan yksittäistä pyörää, vaikka olisi rallin maailmanmestari. Dusterin ESC osaa myös hillitä sutimista ristiriipuntatilanteissa tavalla joka on ilman ESC:tä mahdotonta.

        Ota selvää mistä puhut. Ai niin, tämä onkin suomi24, ei täällä tarvitsekaan...


      • ferguäijä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Eikös paras esp ole penkin ja ratin välissä.

        Ei.

        Kukaan kuski ei pysty esim. tarvittaessa jarruttamaan yksittäistä pyörää, vaikka olisi rallin maailmanmestari. Dusterin ESC osaa myös hillitä sutimista ristiriipuntatilanteissa tavalla joka on ilman ESC:tä mahdotonta.

        Ota selvää mistä puhut. Ai niin, tämä onkin suomi24, ei täällä tarvitsekaan...

        Vain hölmö ajaa autonsa ristiriipuntatilanteeseen.
        Lumipöppörössökin on aina pärjännyt tavallisella henkilöautolla. melkoisten lumivallienkin läpi on hyökätty pienellä vauhdilla .
        Kaikki avustimet ovat osaamattomien puppelipoikien juttuja.


    • Aika kamalaa on sunkin höpinäsi lukea, kun ei ole kieliopin alkeellisimmista säännöistä tuoksahdustakaan.

      Jos nyt asiasta jotain selvää sain, saatat kyllä siinä olla oikeassa.

      • repe rutiklllo

        Repe ruutikallio?


    • Vonudzu

      "Kukaan kuski ei pysty esim. tarvittaessa jarruttamaan yksittäistä pyörää, vaikka olisi rallin maailmanmestari. Dusterin ESC osaa myös hillitä sutimista ristiriipuntatilanteissa tavalla joka on ilman ESC:tä mahdotonta."

      Ei pysty ei, mutta voi myös ajaa niin ettei ole tarvetta jarruttaa yksittäistä pyörää tai suditella hillittömästi. Pitää osata lukea olosuhteita ja käyttää oikeaa tilannenopeutta. Myönnän toki, että espin kaltaiset avut helpottavat ajamista tietyisisä tilanteissa, mutta ovat samalla heikentäneet yleisesti ajotaitoja. Luotetaan liikaa automaattisysteemeihin, mutta fysiikan lakeja nekään eivät kumoa. Itse olen ajanut kohta 40 vuotta ilman yhtäkään esp-autoa ja selvinnyt takavetoisellakin, joskaan ei se aina helppoa ja miellyttävää ollut.

      • klutipää

        Puhut asiaa. Tuo ylimääräinen ajoa helpottava tekniikka on tehnyt väestä huonompia ajajia kuin ennen ja tekniikkaan luotetaan liikaa jolloin nopeudet ja riskinotto kasvaa. Fysiikan lakeja ei mikään teknihme voi kumota.
        Ennen kuljettajat arvioivat riskin ja oman taitonsa paremmin ja siten oppivat auton käsittelyn varhaisesta vaiheesta asti. Tänään nämä ns kaikentietavät velkavangit ajavat kuin kilparadalla ylisuurilla ja -tehokkailla autoilla kaikenmaailman avustimet käytössä. Sitten kun auto vie miestä tai naista, ollaan suu auki, ei osata tehdä mitään.
        Itse olen ajamiset aloittanut takavedolla, pärjäsi kanssa kun järkeä käytti. Nykyisessä toki on kaikki muut paitsi ajovakaus.
        Turhia kalliita teknisiä ratkaisuja jotka vievät ajotaidon väeltä, toki turvallisuuden lisä on myönnettävä... johonkin rajaan asti.


      • osssss
        klutipää kirjoitti:

        Puhut asiaa. Tuo ylimääräinen ajoa helpottava tekniikka on tehnyt väestä huonompia ajajia kuin ennen ja tekniikkaan luotetaan liikaa jolloin nopeudet ja riskinotto kasvaa. Fysiikan lakeja ei mikään teknihme voi kumota.
        Ennen kuljettajat arvioivat riskin ja oman taitonsa paremmin ja siten oppivat auton käsittelyn varhaisesta vaiheesta asti. Tänään nämä ns kaikentietavät velkavangit ajavat kuin kilparadalla ylisuurilla ja -tehokkailla autoilla kaikenmaailman avustimet käytössä. Sitten kun auto vie miestä tai naista, ollaan suu auki, ei osata tehdä mitään.
        Itse olen ajamiset aloittanut takavedolla, pärjäsi kanssa kun järkeä käytti. Nykyisessä toki on kaikki muut paitsi ajovakaus.
        Turhia kalliita teknisiä ratkaisuja jotka vievät ajotaidon väeltä, toki turvallisuuden lisä on myönnettävä... johonkin rajaan asti.

        Kyllä esp asiaa on.Touranilla ainakin hyvin muistutaa talvella ja vie puskemiset pois käännyttäessä.
        Golfin neliveto taas laittaa vähän leikkimään ja sitten mennään lujaa ojaan ilman esp:tä.
        Kyllä se tärkein vakautus on omassa päässä.


    • esp.on.must

      Dacia 4x4 on varmaan hyvä vaihtoehto ja ainakin tosi järkevä sellainen.
      Hyvä tieto että ESP on tulossa.

      Täällä aina hullut meuhkaajat asialla, ei niistä kannata välittää.

      ESP:stä: olin ostamassa hyvää ja hienoa Suomi-autoa vm 2005. Osassa mallia oli esp, osassa ei.
      Tässä ei ollut ja sanoin etten siksi osta. Siihen myyjä: '' esp on niille jotka ei osaa ajaa''.
      Niinpä, kaikkihan me ollaan keskivertoa parempia kuskeja.
      MUTTA Saksassa suurin turvaparannus pitkään aikaan on esp:n yleistyminen.
      Heillä ei juurikaan jäättä , lunta ym silti esp on erittäin tarpeellinen. Nyt uutta autoa ei pidä ostaa ilman esp:tä. Vertaa, kuka ostaa uutta ilman ilmastointia tai abs tai airbags?
      Valtava turvaparannus on ESP eikäö sitä tartte hyväkään kuski kuin ehkä kerran elämässään ja silloin se vasta hyvä onkin. Jos ei olisi pahassa tilanteessa esp:tä niin elämä voisi päättyä siihen!

      • Anglia gt

        Myyjä oli oikeassa. Autolehtien toimittajatkin ovat menneet mukaan tuohon varustelukilpailuun ja autolle ropisee miinuspisteitä, jos ei ole kaikki härpättimiä.
        On tiketysti totta, että suurelle osalle tavis kaupunkilaisia noista apulaitteista on hyötyä, mutta sellainen ihminen, joka osaa vaikka vain jarrutus-väistö-tekniikan ja luistonoikaisun, ei tarvitse apulaitteita.
        Daciasta näkyy hyvin se, että jos autoon ei laiteta kaikkia mahdollisia härpäkkeitä, niin se voidaan valmistaa puolta halvemmalla.
        Auraamattomalla kylätiellä luistoneston joutuu kytkemään pois kun auto ei suostu enää kulkemaan ylämäkiä. Siinäkö on tekniikan edut ?


      • osssss
        Anglia gt kirjoitti:

        Myyjä oli oikeassa. Autolehtien toimittajatkin ovat menneet mukaan tuohon varustelukilpailuun ja autolle ropisee miinuspisteitä, jos ei ole kaikki härpättimiä.
        On tiketysti totta, että suurelle osalle tavis kaupunkilaisia noista apulaitteista on hyötyä, mutta sellainen ihminen, joka osaa vaikka vain jarrutus-väistö-tekniikan ja luistonoikaisun, ei tarvitse apulaitteita.
        Daciasta näkyy hyvin se, että jos autoon ei laiteta kaikkia mahdollisia härpäkkeitä, niin se voidaan valmistaa puolta halvemmalla.
        Auraamattomalla kylätiellä luistoneston joutuu kytkemään pois kun auto ei suostu enää kulkemaan ylämäkiä. Siinäkö on tekniikan edut ?

        Asialinja.Varmaan joku merkki ottaa mallia dacian politiikasta ja kilpailua tulee halpoihinkin.


      • Justus1952

        Mitä enemmän näita sähköllä ohjattuja hienouksia on peltin alla ,varoitusvalot palaa mittaritaulussa ja diaknoosireissut imee rahaa korjauksineen yleensä niissämäärin että lähitulevaisuudessa moni juppie auto on jo alle 10 vuoden iässä romulassa. Mieluimmin panen rahani halvempaan autoon jonka saan aikaisemmin maksettua ,pidän sen paremmassa kunnossa ,jää vähän ylimääräistä rahaa renkaisiinkin eikä tarvitse aika kytätä halvinta rengasta. Minulle auto on palvelija eikä toisinpäin. Jää vielä jokunen killinki jäljelle että pääsee käymään ABC.llä bufeessa


    • PeR-vaari

      Dusteri oli ennakkoluuloihin nähden kiva yllätys.
      4-veto dieseli pikkuauton hinnalla on houkutteleva yhdistelmä.
      Lyhyt ykkönen sopii metsäteille, kakkonen normaali liikkeellelähtövaihde. Nelivedon saa lukittua ja ESP:n pois kytkettyä.
      Kulkee paksussakin lumessa ja huonoilla metsäteillä mökille!

      Ei ole ihme että sitä esim. Ranskassa on myyty paljon.
      Ei tahdo riittää meille pohjolaan ja on pitkät toimitusajat.
      Vaikka tehtaitakin on avattu Dustereille jo lisää.

      Suomessahan ainoa järkevä vaihtoehto on 4-vetoinen! Varsinkin kun siihen on tottunut 20 vuoden aikana. Talviliukkailla on aina kiva liikkua.
      Muut "härpäkkeet" onkin sitten eri asia. Paljon turhaa ja täysin tarpeetonta pitää ympätä nykyisiin autoihin.

      Terveisin tuleva Dusteristi.

      • carbenter

        mulla on ollut bemareita,mersuja ja muita rilloja,mutta enään tässä iässä 63 v en viitsi ajella velka autolla,niinkuin moni muu tekee,joten tästä lähtien duster.


      • liiteri
        carbenter kirjoitti:

        mulla on ollut bemareita,mersuja ja muita rilloja,mutta enään tässä iässä 63 v en viitsi ajella velka autolla,niinkuin moni muu tekee,joten tästä lähtien duster.

        joo,kiva katella kun monet suupaltit ajelevat velka autoilla ja ajelevat leveästi ohi, ajaisivat sellaisilla autoilla mihin olisi varaa,kuten esimerkiksi vaikka japseilla tai dustereilla.


      • osssss
        liiteri kirjoitti:

        joo,kiva katella kun monet suupaltit ajelevat velka autoilla ja ajelevat leveästi ohi, ajaisivat sellaisilla autoilla mihin olisi varaa,kuten esimerkiksi vaikka japseilla tai dustereilla.

        Ja vw korjauskustannukset ovat korkeat.
        Ei köyhän auto.
        Omakokemus.Vikoja vikoja,ruostetta.


      • Justus1952

        Onkohan tuo jokin alemmuuskomplexi että heitä luullaan köyhäksikin ellei heiillä ole kallis pirssi perseen alla. Totuushan kuitenkin on että jos rahaa tulee vai töistä niin kyllä se kalliimpi pankkivelka on maksettava näkyvällä nuukailulla ja mahdollisella perheriitelyllä ja sitten itkeskelään rähnöidään varaosaliikkeesä kun äänenvaimentaja satuukin olemaan liian kallis tinestiin näden. Olen nyt 63 v. ja omistan käytetyn MCV.n 2010. 260000km ,ja sanon kyllä että auto vastaa odotuksiani.Enkä kylläymmärrä mistä nämä räminät ja kolinat pitäis tulla kun niitä ei minun autossa ole, ja tiedän tarkkaan 40 vuoden ammattivuoden jälkeen autovertaassa että kolinoita tulee kaikkiin joskus mutta halvalla ne saadaan myös pois esim. Daciasta.


    • Hyvä Auto sellaiselle joka ei tarvitse mulkun jatkeeksi ökyautoa,
      Toiminut hyvin!!!

      • näin on

        varsinkin tää gen 2 malli on loistava.


    • dusteriton

      Maailman suosituin, englantilainen autoohjelma Top Gear valitsi
      maastureiden ja katumaastureiden Top 5 -listan:

      1. Land Rover Discovery (alk. 61 472 €)
      2. Land Rover Defender (alk. 46 081 €)
      3. Dacia Duster 4x4 (22 555 €)
      4. Subaru Forester (alk. 32 866 €)
      5. Mercedes-Benz G (alk. 168 321 €

      • näin on

        Oliko se tämä uuden sukupolven gen 2 malli?


    • dusdus

      Oli se Dacian genitaalimalli heheeheeheeh

      • näin on

        Ei tämä ole naurun asia. Kysyin vain oliko top gearissa tämä minunkin omistama uuden sukupolven gen2 malli?


    • topgear

      Dacia on vitsi joten kyllä se on naurun asia.

    • Longlife

      Hyvä puoli tässä on se että väitetään naurun pidentävän ikää!

      • näin on

        Koirat haukkuu, ja uuden sukupolven gen 2 mallinen duster kulkee!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

      Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2233
    3. Näin susta unta

      Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1554
    4. Katu täyttyy askelista...

      Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    5. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

      Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

      Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

      Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      118
      963
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

      Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

      Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      893
    Aihe