Mukavuusabortit "ehkäisynä"

HYSSYTELTÄVÄÄ!

Viime aikojen toistuvien poistojen perusteella lepsulain lieveilmiöistä ei ole
saanut hiiskua palstalla. Ei ole saanut kysyä milloin päättäjät
huomaavat lain härskin hyväksikäytön ja tekevät asialle jotain.

Epäkohta on kuitenkin huomioitu jo julkisellakin taholla.

http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2011/03/1298975.xml?p=0

>Neuvoloiden huoli: Aborttia käytetään ehkäisynä

Suomessa abortteja käytetään ehkäisyneuvoloiden työntekijöiden mukaan
lähes ehkäisynä. Työntekijöiden mielestä osa aborteista on turhia, sillä
valtaosa keskeytykseen hakeutuneista ei ole käyttänyt ehkäisyä ollenkaan
tai on käyttänyt kondomia väärin.

Turun Sanomien mukaan sama ihminen hakeutuu yleensä monta kertaa
keskeytykseen. Esimerkiksi vuonna 2009 tehtiin 270 naiselle jo neljäs
abortti.>

>Vielä muutama vuosi sitten keskeytyksen syyksi ilmoitettiin yleisemmin
opintojen keskeneräisyys, huono parisuhdetilanne tai taloudelliset
vaikeudet.

- Nyt on alkanut tulla sellaisia asiakkaita, joiden asiat ovat liiankin
hyvin lapsensaannin kannalta. He ajattelevat, että eivät halua, eivät
jaksa, vauva pilaa elämän, sanoo lääketieteen ja kirurgian tohtori
Anneli Kivijärvi Turun Sanomissa.>

On jopa puhuttu aivan suoraan mukavuudenhalusta tehdyistä aborteista:

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011032313419025_rb.shtml

>TS: Mukavuudenhalu yhä useammalla syy aborttiin

- Abortti on monille liki sama kuin ehkäisykeino, toteaa Turun
ehkäisyneuvolan vastaava lääkäri Turun Sanomille>

Tässä vielä eräs pöyristyttävä käytännön esimerkki, jossa varmasti
seuraukset saisi hoidettua näppärästi tämän lain puitteissa, onhan se
tiedossa, että hepposten syiden abortti on kaikille saatavilla!

http://www.iskuri.net/index.php?prof=545644&inr=2&s=0&osp=1&hsp=2&imin=20&imax=40&lk=6
"Lopetin pillereiden käytön vuoden vaihteessa erikoista ja kovin
riskialtista fantasiaani varten, joten tällä hetkellä hormonaalista
ehkäisytehoa ei enää ole."
"Se, että saattaisit minut raskaaksi on suuri, mutta se ajatus
kiihottavaa varsin paljon. Raskaaksi en sinänsä vielä halua."

MIten luulette että käy jos tälläinen riskikokeilija tulee raskaaksi?
Tämä lienee vain jäävuoren huippu lastensa elämillä pelleilevien
"fantasioijien" joukoista.

13

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuhio89y8

      ei oo kyl oikein et jotkut käyttävät tätä ehkäisynä. Voin kertoa oman kokemukseni; olen tehnyt 2 kertaa abortin ja ok ekalla kerralla taisin unohtaa ehkäisyn kun kyseessä oli yhden illan juttu ja olin tosi nuori jne,.. TOisella kerralla käytössä oli rengas, itse saan kokoajan pelätä raskaaksi tulemista... Tiedän, tää loukkaa joidenkin arvoa ja ajatusmaailmaa mutta itse en lapsia halua. Teen lähes joka kk raskaustestinkin varmuuden vuoksi..

      Mutta jooo, jokaisen pitäisi huolehtia ehkäisystä!! Jos kuitenkin sitten meinaa abortin tehdä.. Mutta eiköhän se abortti tuu halvemmaksi kun se et joutuis tehdä lapsen tähän maailmaan ilman omaa tahtoa, ku kuitenkin sekin tulis kustantaa enemmän...

      • MUTTA..

        abortti on yhteiskunnalle pelkkä menoerä, lapsissa on tulevaisuus ja maksaa vuosikymmenissä itsensä takaisin ja enemmänkin!


    • Kansainvälisesti tarkasteltuna Suomessa tehdään erittäin vähän abortteja, nuorison tietämys ehkäisystä on kohtuullisen hyvällä tasolla ja ei-toivottuja vauvoja syntyy hyvin vähän. Mikään edellämainituista ei muuten ole toteutunut niissä maissa, joissa abortti on kielletty kokonaan tai äärimmäisen tiukasti rajoitettu. Niissä maissa henkarieukot ja myrkkytohtorit puoskaroivat...

      Ei kuitenkaan pidä jäädä lepäämään laakereillaan Suomessakaan: yhä uusia teinisukupolvia kypsyy seksuaalisuuteen ja sukukypsässä iässä jo olevienkin valistamisesta on pidettävä huoli jatkossakin sekä ehkäisyvälineitä vapaasti ja edullisesti jokaisen saatavilla.

      Kaikille on opetettava ja tähdennettävä, että abortti _ei_ ole ehkäisykeino, vaan potentiaalisesti sekä fyysisesti että etenkin henkisesti vahingoittava toimenpide. Toisaalta abortin saanti kaiken ehkäisyn petettyä olisi mielestäni oltava nykyistäkin vapaampaa ja vähemmän syyllistävää. Näin vähennetään jo muutoinkin hädissään olevan (yleensä) nuoren hätää ja ahdistusta ikävässä tilanteessa.

      • pihlainens

        Abortti ei koskaan saa toimia ehkäisymuotona, sillä abortti on aina, tai sen pitäisi olla, äärimmäinen keino.

        Omasta, kenties hyvinkin konservatiivisesta, mielestäni, abortti on oikeutettu vain, jos raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta, jos odottavan äidin tila käy hengenvaaralliseksi tai jos kehittyvällä sikiöllä todetaan sellainen kehityksellinen vaurio, ettei mahdollisuuksia ihmisarvoiseen elämään ole.

        Tiedän toki, että jokaisella naisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Mutta toisaalta, missä kulkee ihan oikeasti se raja, milloin on oikeus päättää kehittyvästä elämästä? Kun on nähnyt, moneen kertaan, kuinka pienen sikiön sydän lyö voimallisesti, pakostakin miettii, että elämäähän se edustaa...ei enää mitään pelkkää solujen rykelmää.

        Itse en hyväksy abortteja (yllätys), sillä vakaumukseni (ei-uskonnollinen) on se, ettemme voi päättää elämästä.

        Vahvasta näkemyksestäkin huolimatta olen ollut rakkaan (itse asiassa kahdenkin) ystävän tukena all the way, kun hänelle on tehty abortti. Ja olen ollut tukena vielä jälkeenkin päin, kun asia on alkanut henkisesti vaivaamaan. Ja uskoakseni kukaan ei ole niin itseään kovettava, etteikö nämä asiat jollain tasolla vaivaisi elämän jossain vaiheessa.

        Meille on täällä annettu lain suomat oikeudet tehdä päätöksiä liittyen raskauteen. Olkaamme myös niin vastuullisia elämän suhteen, ettei koskaan, milloinkaan kuulisi abortteja tehtäneen pelkästään ehkäisykeinona.


    • -

      Ihan yhtä helppoa, jos ei jopa helpompaa, on kaivaa ikäviä yksittäisuutisia niiden joukoista, joilla abortti on kielletty sanotaan nyt vaikkapa uskonnollisten syiden vuoksi. Lapsia liukuhihnalta tehtaileva hihhulipariskunta pedofiilisarnaajien ympäröimänä ei sekään ole lapselle mikään turvallinen ympäristö.

    • päivän.uutisia
    • Tietajavain

      Jutut vuodelta 1 ja nakki. Oliko tuoreempia tutkimuksia?

      • silmääkäteenvaan

        Mitä se sokee taas horisee? Viimesin linkki on EILISEN uutisista!
        Ja miten tilanne nyt on alotuksen juttujen kannalta mullistavastikin toinen kun muutama vuosi sitten?


      • Tietajavain
        silmääkäteenvaan kirjoitti:

        Mitä se sokee taas horisee? Viimesin linkki on EILISEN uutisista!
        Ja miten tilanne nyt on alotuksen juttujen kannalta mullistavastikin toinen kun muutama vuosi sitten?

        Kumma juttu että eiliseltä mukamas "uutinen" kun linkkiä klikkaa, menee iskuri.nettiin jossa lukee ettei hakuilmoituksilla löydy enempää ilmoituksia :) Jos taas tarkoitat tota MTV-uutista, niin selkeellä suomenkielellä luettavissa että Suomessa on pienin keskeytysluku Pohjoismaissa :) Eli miten se menikään taas? ;)


      • voiälyhoiXD
        Tietajavain kirjoitti:

        Kumma juttu että eiliseltä mukamas "uutinen" kun linkkiä klikkaa, menee iskuri.nettiin jossa lukee ettei hakuilmoituksilla löydy enempää ilmoituksia :) Jos taas tarkoitat tota MTV-uutista, niin selkeellä suomenkielellä luettavissa että Suomessa on pienin keskeytysluku Pohjoismaissa :) Eli miten se menikään taas? ;)

        Viimesin UUTISlinkki VIESTEISTÄ!!!
        https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/abortti-tehdaan-usein-uudestaan-samalle-naiselle-katilo-ei-niinkaan-nuoria-vaan-kolmeakymppia-lahenevia/6656428
        Että ihan turha hölistä mistään iskureista.

        "Suomessa on pienin keskeytysluku Pohjoismaissa :) "

        Niin? Mitä toi nyt taas varsinaiseen uutiseen liittyy, että ne näyttäs yhä useemmin kasautuvan yksille ja samoille? Ja tottakai Suomessa on pienempi luku kun lakikin on tiukempi kun esim. Ruotsissa :)


    • MikäMukavuus

      Jos aborttia käytetään ehkäisynä kyseessä on kehitysvammainen mies ja nainen, joten voiko kehareita tuomita näistä tekosistaan? Mielestäni he eivät ole täysivaltaisia.

      Tämän vuoksi ei aborttilakeja saa tiukentaa, koska silloin kärsivät ihmiset, jotka ehkäisystä huolimatta tai raiskauksen seurauksena ovat joutuneet tähän tilanteeseen.

      • taaskotrolliränkyttää

        "Jos aborttia käytetään ehkäisynä kyseessä on kehitysvammainen mies ja nainen, "

        Ja tämäkin "faktas" perustuu taas mihin tietämykseen?
        Eikös 'keharit' (huom. SUN käyttämä termi kehitysvammaisista) oo yleensä steriloituja juuri ska kun ei oo täysvaltasia?

        "silloin kärsivät ihmiset, jotka ehkäisystä huolimatta tai raiskauksen seurauksena ovat joutuneet tähän tilanteeseen. "

        Juu, varmaan on hirvittävä kärsimys sille suurelle osaa joka ei viitsi mitään ehkäsyjä edes käyttää välttääkseen jatkuvan aborteissa ravaamisen... nyyh!


      • aniin.ja_

        "Taidat itse juurikin kuulua niihin kehareihin"
        "Koska sinä et kuulu täysivaltaisiin,"

        Huomhuomhuom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä halventavan törkysolvausnälvinnän!!

        Epätoivosen säälittävyyden huippu se häämöttää aina kun murhasakin huterat argumentit on jälleen kerran rysähtäneet kasaan ja paniikki jyllää...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe