Voisiko joku selventää amatöörille tuon?
Eli jos talossa lämmitetään pattereiden kiertovesi esim. öljyllä, niin vesihän kiertää koko järjestelmän läpi.
Mitä jos välissä on vaikka yksi patteri jonka termostaatti on laitettu kokonaan kiinni, niin kiertääkö siinä silti vesi ja toimiiko koko järjestelmä?
Jos minulla on esim. muutama huone jotka eivät kaipaa lämmitystä pattereilla (ne lämpiävät jollain muulla), niin voinko laittaa niistä huoneista pattereiden termostaatit pienimmälle ja säästää näin lämmityskuluissa?
Miten vesikiertoinen lämpöpatterijärjestelmä toimii?
4
670
Vastaukset
- patterit..........
Voit sulkea ja säätää muita huoletta. Vesi kiertää putkissa kokoajan ja tarvittaessa myös patterissa.
- vastaaja vain
Miten sähkökäyttöinen valaistusjärjestelmä toimii, jos valo tuotetaan esim. sähköllä niin sähköhän kiertää koko järjestelmän läpi.
Mitä jos välissä on vaikka yksi lamppu joka on pantu kokonaan pois päältä, niin kiertääkö siinä silti sähkö ja toimiiko koko järjestelmä?
Jos minulla on esim. muutama huone jotka eivät kaipaa valaistusta lampuilla (ne valaistaan jollain muulla), niin voinko laittaa niistä huoneista lamput sammuksiin ja säästää näin sähkölaskulla?
Päätteleppä siitä miten asia on. - ghmnfg
Voisiko joku selventää amatöörille tuon?
Eli jos talossa lämmitetään käyttövesi esim. öljyllä, niin vesihän kiertää koko järjestelmän läpi.
Mitä jos välissä on vaikka yksi rättipatteri jonka sulku on laitettu kokonaan kiinni, niin kiertääkö siinä silti vesi ja toimiiko koko järjestelmä?
Jos minulla on esim. kylpyhuone jotka eivät kaipaa lämmitystä pattereilla (ne lämpiävät jollain muulla), niin voinko laittaa niistä huoneista rättipattereiden sulut ja säästää näin lämmityskuluissa? - AM
Patterit on kytketty siten, että yhden sulkeminen ei sulje koko järjestelmään. Ne ovat ns. rinnan kytkettyjä. Voit huoletta sulkea haluamiesi pattereiden termostaatit, jos haluat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6262876- 1071512
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671466Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1141274
- 1381266
- 1031113
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1361045- 48950
- 49919