Nokka-akseli

kulunut

Tervehdys! Ostin Opel Astran vm.02. Viikon jaälkeen vikavalo alkoi palamaan, auto huoltoon ja diagnoosi, että nokka-akseli kulunut ja aiheuttaa sytyskatkoksia.
Onko siis Opel näin paska auto, että 112 tkm jälkeen nokka-akseli kulunut? Kyllä
vituttaa maksaa 800 egeä remontista...

5

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astraaliukko.

      viittaisi vähän valmistusvialliseen nokkakeppiin ( karkaisu epäonnistunut ). Tai sitten, astrallasi tuupattu menemään samoilla öljyillä liian pitkiä aikoja & kilometrejä. ( huonolla ylläpidolla/huollolla ollut ?? )

    • diyman

      Olikohan oikea diagnoosi... millä koneella? Mulla -98 g.astra 1.6 /8v koneella ja kilometrejä kohta kuin taksimersussa. Vikavalo välillä paloi ja välillä ei. Nyt ei ole vähään aikaan palanut, kun oli muutamat piuhat ja kaikki imupuolen kumiletkut irti, kun tuli roikoteltua moottoria taljan varassa. Samalla oli hyvä tilaisuus putsata auki olleita osia ja liittimiä.
      En kyllä millään jaksa uskoa, että Opelin tai minkään muukaan auton kone sippaa jakopäästään jo 100kkm:ssä. Paitsi jos niinkuin edellä ehdotettu, että remmit/öljyt vaihtamatta ja kierrokset vedetään punaiselle joka vaihteella, ralliautojen ei kuulukaan kestää...
      Mulla 1.6 ääntelee välillä niikuin olis nokka-akselihäikkä. Vika on väljä vesipumppu, joka kaipaa vaihtoa so. tee-ite-mies vetänyt pumppua vaihtaessaan remmin kiristyssysteemin liian tiukalle ja joutuu vaihtamaan pumpun ehkä useammin kuin ammattilaisen jälljiltä.

    • 1.9 cdti

      Nokka-akselin asentotunnistin on rikkoutunut, eikä mikään nokka-akseli.
      Emännällä vaihdettiin jokin aika sitten 1.6l/8v koneiseen (vm 2002) Astraan, kilometrejä oli silloin 125 tkm.

    • diyman

      Ok, 1,6szr 8v masiinasta löytyy siis sellainenkin. Kun ei ole tarvinnut vielä vaihtaa, niin ei ole aiheeseen tullut vielä tutustuttua. Mulla Astrassa muutaman sata km alle 440kkm mittarissa, ja koneeseen ei ole vaihdettu muuta kuin tulppia, vesipumppuja ja jakopään remmejä kiristimineen. Öljyt ja ö-suodattimet tietysti myös haminoilleen 15kkm välein. Autossa vielä alkuperäinen toimiva kytkinlevykin l. en ole ihan samaa mieltä, että Astra olis täys ****** auto. Oon tietysti ite jo noihin kilometreihin rempannut yhtä sun toista mm. jarrut ja jouset, etenkin taakse, ja kaikki iskarit kertaalleen, raidetangonpäitä ja palloniveliä, koiranluita, kerran ohjausvaihde ja mitähän muuta pienempää. Auton käyttö on ollut suht, kovaa l. vähintäänkin 700km viikko, jos sattuu töihin joka päivä vaivautumaan. En jaksa uskoa, että japsiropposet, mersut sun muut kestäis sen kummemmin kun puolimilj. km rupee jo häämöttämään.. Enkä ole sen kummemmin opeli-mies. Astra -G sattuu nyt olemaan kasan päällimmäinen. Voi olla, että se laukeaa aamulla pihaan vaikka tohon postilaatikon viereen. Eihän sitä näitten autojen kanssa koskaan tiedä.

    • Opelisti

      Kulunut? Minulla aikoinani Astra vm. 99 2l. Siinä vastaavanlainen vika. Vikavalo syttyi välillä, koodinluku tuotti, nokka-akselin asentovirhe. (Anturivika) Uuden anturin vaihto n. 300 €, kylläkin vuosia sitten. Merkki huolto sanoi, ettei välttämäton vaihtaa kun ei muuten haittaa.

      En ruennut anturia vaihtamaan kun ei aiheuttanut muuta vaivaa. Vika poistui kun tarttasi auton käyntiin ja nytkäytti vähän autoa eteenpäin, seuraavalla kerralla ei valopalanut. Valo syttyi satunnaisesti ja sammui myös omin konstein, kun huollossa luettu vikakoodi, ilmoitti aina saamaa vikaa. (anturivika).

      Ensimmäiset valovaivat ilmestyi juuri tuossa 100 t km kohdalla ja auto meni vaihtoon mittarin näytettyä 215 t km, eikä ko. vaivaa tullut korjattua. Kylläkin kaikki huollot tehty oikeaan aikaan ja öljyt vaihdettu 10 t km välein vaikka ei olis tarvinnut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe