Selässä välilevynpullistuma jossa hermo pinteessä.

Pinnissttii

Selässä välilevynpullistuma jossa hermo pinteessä. Voiko tuo pinne jotenkin laueta, ettei tarvi jossakin vaiheessa leikata? Muutenkin tuntuu että toi hermopinne jotenkin välillä meinaa takareittä vetää kramppii, onko tuo mahdollista.

8

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LL

Melkein sata prosenttia rauhoittuu ilman leikkausta, leikkaus on siis harvinainen hoito tässä. Odottele rauhassa, jos oireet on hyvin siedettävät.

• pinnniisttii

Mukava kuulla että voi tuosta parantua ilman leikkausta. Onko nuo krampit kuitenkin mahdollisia tässä tapauksessa?

• Kapas
        pinnniisttii kirjoitti:

Mukava kuulla että voi tuosta parantua ilman leikkausta. Onko nuo krampit kuitenkin mahdollisia tässä tapauksessa?

Mä odotin leikkausta 7kk. Vuosi leikkauksen jälkeen tuli hermosärky takaisin. Nyt ei pysty edes autoa ajamaan ilman hirveää kipua, saati istua. Joko liikkeessä tai maate pitää olla. Vahvat kipulääkkeet,ei paljon auta. Yöllä herään kipuun myös. 4vk tässä on näin menty. Olo on kuin pahassa unessa.

• Hei!
      Ajattelin tulla lukemaan tänne kokemuksianne. Olen itse todella nuori ja haluan auttaa vain jos on mahdollista.
      Itse löysin avun sattumalta tämmöisiin ongelmiin. Minulla on ollut vuoden päivät selkä/jalkaongelmia, en voinut nukkua, en kävellä, seistä piti koulussakin. Välilevynpullistumaa sanoivat kuvissa, venytyshoitoa sain omt-fysioterapeutilta. Lääkkeitä söin joka päivä, että sain kivun pidettyä "tasapainossa" elämäni kanssa.
      Sattumalta äitini löysi sivun jossa kerrottiin lantion epäsuhdetasapainosta. Saattaa siitä tulla lopulta välilevynpullistumakin!! Minulla oli lantio -ja ristiluu vinossa. Oli ollut 13v. Oli lihakset tottuneet asentoon ja tullut triggereitä lihaksiin ns. kivunlähettäjiä. (tipuin 3 vuotiaana rappuset alas, mennyt siinä luultavasti vinoon). Lääkäri laittoi lantion paikalleen, käynnit ovat olleet kuin taikatemppuja. Jos joku sanoo tälläisten olevan puppua, kokeilkoon itse. Minulle oli apua. Katsokaa nämä, jos tuntuu siltä:
      http://personal.fimnet.fi/vastaanotto/fysiatri_Timgren/TRIGGERKYHMYT_.html
      http://personal.fimnet.fi/vastaanotto/fysiatri_Timgren/LANTIO.html
      http://personal.fimnet.fi/vastaanotto/fysiatri_Timgren/TUTKIMUS.html
      VARSINKIN, jos teille on joskus sanottu teillä olevan skoljoosi selässä. Sitähän siis ei ole. Minullakin oli, mutta kun lantion tiputti paikalleen, hävisi selästä jos minkäkin näköiset mutkat!!

• Larsri

Kivut saatiin aika hyvin lääkkeillä paljon pienemmiksi. Vessassa saa istua,kun mitään ei meinaa ulos tulla normaalisti.

Fysioterapeutilla kävin tänään ja sanoi,että hän ei oikein voi tehdä mitään ja sanoi,että tilanne on jo niin huono,että tuskin pääsen kuviin ja lääkäriin asti,kun olen jo leikkauksessa. Tutki lantiot,taivutukset ja pakaroiden lihasten toiminnan. Antoi jumppaohjeita joilla mahdollisesti hermokipua saa vähän lievitettyä lisää.

Joka päivä liikun enemmän ja vähemmän,eläimet pitää liikkeessä. Tuleen en jää makaamaan ja valoa näkyy silti tunnelin päässä,vaikka vessareissut kestääkin aika kauan :-)

• Normalisointia
        Larsri kirjoitti:

Kivut saatiin aika hyvin lääkkeillä paljon pienemmiksi. Vessassa saa istua,kun mitään ei meinaa ulos tulla normaalisti.

Fysioterapeutilla kävin tänään ja sanoi,että hän ei oikein voi tehdä mitään ja sanoi,että tilanne on jo niin huono,että tuskin pääsen kuviin ja lääkäriin asti,kun olen jo leikkauksessa. Tutki lantiot,taivutukset ja pakaroiden lihasten toiminnan. Antoi jumppaohjeita joilla mahdollisesti hermokipua saa vähän lievitettyä lisää.

Joka päivä liikun enemmän ja vähemmän,eläimet pitää liikkeessä. Tuleen en jää makaamaan ja valoa näkyy silti tunnelin päässä,vaikka vessareissut kestääkin aika kauan :-)

Jos vatsa on kovalla, kerrotaan että magnesium voisi auttaa. Ohjeeksi kerrotaan, että yksi aamulla ja yksi illalla. Jos ei vielä auta, hiukan lisää. D-vitamiinia mukaan, niin pitäisi helpottaa. Ainakin joitakin on auttanut.

• Hej Jonsku,

Mulla on aika samanlaisia oireita skolioosineen. Olisiko mahdollista, että kertoisit lisää tästä saamastasi hoidosta?

Minua kiinnostaisi tietää tästä lisää.

Terveisin Ruotsista, Malmöstä!

• neiti_20

kannatan lantion ja SI-nivelen asennon tarkistamista. Oman vastaavanlaisen vuoden kestäneen selkävaivani kanssa marssin ns. kansanparantajalle, joka korjasi vinoutuneen lantioni, virheasennossa olleet lonkkani ja vielä SI-nivelen laittoi paikalleen. Kävelin yli 200m matkoja ensimmäisen kerran yli puoleen vuoteen. Nykyään menee jo paljon pidempiä matkoja ja tuntuu hyvältä käydä lenkillä. Lääkärit osaavat hoitaa korvatulehduksia mutta eivät lantiosta johtuvia tuki-ja liikuntaelin vaivoja. Mikäli haluat elämäsi takaisin, niin mars lähimmälle, osaavalle kansanparantajalle, jolla on edellämainituista asioista kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe