Miksi Toriparkkiin pitäisi sijoittaa miljoonia, onhan aivan selvää että Turku tulee maksumieheksi ja hinta kohoaa huimasti luvatusta.
Kun ajaa Louhen-parkkipaikkaan niin huomaa että se on aina puolityhjillään, ja kuitenkin Pohjola-talon reunalla, eli torin vieressä sekin on. Miksi joku muka käyttäisi toriparkkia sen enempää? Muutaman kymmenen metrin etu. Parkkipaikat tulevat olemaan kalliiden rakennuskustannusten takia niin tyyriitä, että kukaan ei toriparkkiluolaa käytä, mitä nyt muutama ökyturkulainen joka tulee torille ostamaan vihanneksia ja pääsee portaiden päähän kojuista. Kallis hinta ökyturkulaisten muutaman kymmenen metriä lyhyemmästä matkasta, kuin jos käyttäisivät Louhea. Jo nykyinen torin reunaparkkien 2,40 euron pysäköintimaksu on aivan sairaan korkea, jos vaikka vihanneksia hakisi torilta, tulee halvemmaksi ostaa marketeista. Paljon parempaa olisi unohtaa viimeinkin toriparkki ja laittaa tori muuten kuntoon ja parantaa kevyen liikenteen kulkua torin lähistöllä.
Toriparkki - Jyrkkä ei !
36
208
Vastaukset
- Veen vihree
Tyypillinen vihreä mielipide. Bussilla torille ostoksille tuleminen on yhtä kallista, ellei kalliimpaakin. Sitäpaitsi lanttusäkin raahaaminen bussissa ilmaiseksi vaatii lastenvaunut. Ketä torilla sitten käy kun sinne ei pääse autolla lähellekään? Ei ketään.
Vihreä logiikka tappaa niin torin kuin Turun ydinkeskustankin liike-elämän: ensin vastustettiin keskustan kevyen liikenteen yhteyksien kehittämistä, nyt valtuustoaloitteessa halutaan tyrmätä myös keskustaan pyrkivien autojen ajaminen maan alle parkkiin!?
Mitenkähän ne torin alle suoraan pääväyliltä ajavat autot torikauppaa tai keskustaa haittaavat? Vähiten autoista tulee pakokaasuja torille kun ne ovat piilossa maanalaisissa tiloissa. Vähiten ne myös aiheuttavat haittoja itse torikaupalle, kun ne ovat maan alla, eivätkä torimaiseman kaunistuksena tai käryttele torin reunamilla tyhjää ruutua odottelemassa? On meillä siinä vihreää logiikkaa!- Ei pössytellyt!
Miksi Toriparkkiin pitäisi sijoittaa miljoonia, onhan aivan selvää että Turku tulee maksumieheksi ja hinta kohoaa huimasti luvatusta.
VÄÄRIN! Toriparkin rakentaa perustettu yhtiö jonka osakkaat vastaavat toriparkin kustannuksista.
Kun ajaa Louhen-parkkipaikkaan niin huomaa että se on aina puolityhjillään, ja kuitenkin Pohjola-talon reunalla, eli torin vieressä sekin on.
VÄÄRIN: Louhen käyttöaste kasvanut vuosi vuodelta, vilkkaimpina kauppapäivinä sekin on täynnä.
Miksi joku muka käyttäisi toriparkkia sen enempää? Muutaman kymmenen metrin etu. Parkkipaikat tulevat olemaan kalliiden rakennuskustannusten takia niin tyyriitä, että kukaan ei toriparkkiluolaa käytä.
VÄÄRIN: Toriparkki palvelee esim. Hamburger Börs ja City Börs hotellien asukkaita jotka eivät laukkujaan raahaa Louhesta kauppatorin poikki räntäsateessa.
Kuopiossa paikallinen osuuskauppa tarjoaa toriparkkiin tunnin ilmaisen pysäköinnin Sokosella asioiville. Toriparkki ollut niin suosittu jotta sen laajennus tuplaa parkkipaikkojen määrän.
- Autoton asukas
"Tyypillinen vihreä mielipide. Bussilla torille ostoksille tuleminen on yhtä kallista, ellei kalliimpaakin. Sitäpaitsi lanttusäkin raahaaminen bussissa ilmaiseksi vaatii lastenvaunut. Ketä torilla sitten käy kun sinne ei pääse autolla lähellekään? Ei ketään."
Voi höpöhöpö... Kuka mersukokkare tai bemaridemari niitä lanttusäkkejä edes ostaa? Eihän niissä talouksissa edes osata laittaa ruokaa, vaan ostetaan eineksiä, joita kukin lämmittää mikrossa.
Liikenneselvitysten mukaan keskustaan tullaan julkisella,, kävellen ja pyörällä hyvin vahvasti. Mummotkin jaksaa Itäiseltä Pitkäkadulta asti kävellä torille ja ostaa tavaransa ja joko kävellä tai tai palata bussilla takaisin perässä vedettävän pyörillä olevan kassin kanssa. Mutta aktiiviset ja urheilulliset autoilevat miehet eivät jaksa kävellä edes Louhesta torille.
Ja taksikin on keksitty ja asema on torin varrella. Minä käytän taksia, jos en jaksa kantaa.
Autosta tulee vähiten pakokaasua, kun se on siellä pihalla parkissa. Ja vähiten tilaa auto vie, jos sitä ei ole ollenkaan.
Muualla Euroopassa autottomat keskustat toimivat, mutta Suomen Turussa pitää 'yrpänsä jatkeena autoaan pitävien päästä melkein vessaankin autolla. - Entinen turkulainen
Autottomia, pieniostovoimaisia asukkaita ei keskustelussa kannata ottaa kovin vakavati. Joten se siitä.
Turku on maakunnallinen keskus, joten henkilöauto on ja tulee olemaan merkttävä liikenneväline Turussa. Louhi on vähän syrjässä, sille ei voi mitään. Suomessa rakennetut toriparkit: Helsinki, Vaasa, Mikkeli toimivat hyvin, joten miksi Turun toriparkki ei toimisi?
Toriparkin lisäksi Turku tarvitsee kipailukykyisen joukkoliikenteen. Bussi ei ole sitä. Raitiovaunu on ainoa joukkoliikeennemuoto, joka kaupungin sisäisessä liikenteessä voi aidosti kilpailla henkilöauton kanssa niillä makoilla, joilla kevyt liikenne ei ole kilpailkkyinen.- Huuhaa!!
Voisitko jotenkin selittää väitteesi?
- Autoton asukas
"Autottomia, pieniostovoimaisia asukkaita ei keskustelussa kannata ottaa kovin vakavati. Joten se siitä."
Ohoh... aika paksua *askaa.
Autoton sinkku ostaa enemmän kuin nelihenkinen perhe per pärstä - paitsi bensaa ja autotarvikkeita. Lisäksi keskustaan mennään myös palveluiden vuoksi, siellä on ravintolat ja kahvilat teatterit ja elokuvateatterit, kauneus- ja terveyspalvelut. Lisäksi me autottomat käytämme taksipalveluja.
Autoperheet menevät Myllyyn ja istuvat kotona töllöttömässä teeveetä ja laittavat mikroruokaa kotona.
Jos Louhi on syrjässä, niin kannattaa kyllä ryhtyä kuntoilemaan.
Mistä näitä autofasisteja oikein sikiää? - Kyyninen ihminen
Autoton asukas kirjoitti:
"Autottomia, pieniostovoimaisia asukkaita ei keskustelussa kannata ottaa kovin vakavati. Joten se siitä."
Ohoh... aika paksua *askaa.
Autoton sinkku ostaa enemmän kuin nelihenkinen perhe per pärstä - paitsi bensaa ja autotarvikkeita. Lisäksi keskustaan mennään myös palveluiden vuoksi, siellä on ravintolat ja kahvilat teatterit ja elokuvateatterit, kauneus- ja terveyspalvelut. Lisäksi me autottomat käytämme taksipalveluja.
Autoperheet menevät Myllyyn ja istuvat kotona töllöttömässä teeveetä ja laittavat mikroruokaa kotona.
Jos Louhi on syrjässä, niin kannattaa kyllä ryhtyä kuntoilemaan.
Mistä näitä autofasisteja oikein sikiää?Muutamat äänekkäät viherfasistit ovat yhteiskunnalle hyödyttömiä ja kaupungin kehitykselle haitallisia. Toriparkkia tehdään yksityisellä rhoituksella, joten viherfasistien älämölö on kiusaantekoa.
Helsingin kaikki toriparit ovat kannattavia. Samoin Vaasa ja Mikkeli. Eivät yksityiset sijoittajat laita rahaa hankkeeseen, jos se ei heidän kannaltaan ole järkevää. - Entinen turkulainen
Kyyninen ihminen kirjoitti:
Muutamat äänekkäät viherfasistit ovat yhteiskunnalle hyödyttömiä ja kaupungin kehitykselle haitallisia. Toriparkkia tehdään yksityisellä rhoituksella, joten viherfasistien älämölö on kiusaantekoa.
Helsingin kaikki toriparit ovat kannattavia. Samoin Vaasa ja Mikkeli. Eivät yksityiset sijoittajat laita rahaa hankkeeseen, jos se ei heidän kannaltaan ole järkevää.Kokonaisuuden kannalta on parempi, etteivät Turun vihreät tue raittiotiehanketta, koska se on helpompi silloin saada läpi. Kun raitiotiehanketta tarkastelaan puhtaasti taloudelliselta pohjalta, on se kannattava. Samoin on toriparkkihankkekkin.
Turun vihreiden tapa vastustaa kaikkea ei tue kaupugin kehitystä. Kaupunki voi vain kehittyä tai kuolla pois. - keskustan vuokrat
Autoton asukas kirjoitti:
"Autottomia, pieniostovoimaisia asukkaita ei keskustelussa kannata ottaa kovin vakavati. Joten se siitä."
Ohoh... aika paksua *askaa.
Autoton sinkku ostaa enemmän kuin nelihenkinen perhe per pärstä - paitsi bensaa ja autotarvikkeita. Lisäksi keskustaan mennään myös palveluiden vuoksi, siellä on ravintolat ja kahvilat teatterit ja elokuvateatterit, kauneus- ja terveyspalvelut. Lisäksi me autottomat käytämme taksipalveluja.
Autoperheet menevät Myllyyn ja istuvat kotona töllöttömässä teeveetä ja laittavat mikroruokaa kotona.
Jos Louhi on syrjässä, niin kannattaa kyllä ryhtyä kuntoilemaan.
Mistä näitä autofasisteja oikein sikiää?Hah hah. Sinkulla menee suurin osa rahasta asumiseen, ei hän mitään ostele.
- Jurristeriaa
Entinen turkulainen kirjoitti:
Kokonaisuuden kannalta on parempi, etteivät Turun vihreät tue raittiotiehanketta, koska se on helpompi silloin saada läpi. Kun raitiotiehanketta tarkastelaan puhtaasti taloudelliselta pohjalta, on se kannattava. Samoin on toriparkkihankkekkin.
Turun vihreiden tapa vastustaa kaikkea ei tue kaupugin kehitystä. Kaupunki voi vain kehittyä tai kuolla pois.Hah, hah...
Kun Turun Mafia suunnittelee jo 4-5 kerroksista 1500 paikkaista luolaa mutaan ortodoksikirkon viereen ja alle, niin voi etukäteen tietää, että hallinto-oikeus kumoaa sellaisen asemakaavan.
Joten suunnitelkaa te pojat vaan... - Autoton asukas
keskustan vuokrat kirjoitti:
Hah hah. Sinkulla menee suurin osa rahasta asumiseen, ei hän mitään ostele.
Sinkut muodostavat noin 60 % Turun kotitalouksista.
Ja meistä suurin osa asuu omistusasunnossa - vain opiskelijat eivät.
Joten ei kannattaisi väheksyä sinkkujen ostovoimaa ja poliittista voimaa.
Ja edelleen ihmettelen sitä, että autoilijoilla katsotaan olevan joku oikeus saastuttaa, aiheuttaa melua ja viedä kaupungin arvokasta tilaa eli tehdä kaupungista epämiellyttävä ja epäviihtyisä.
Taksi on keksitty ja auton yhteiskäyttöä pitäisi edistää eurooppalaiseen tapaan.
Turku on pikemminkin jenkkiläinen 1970-luvun autokaupunki kuin eurooppalainen 2000-luvun kulttuurikaupunki, joten oliskos korkea aika siirtyä sinne "Eurooppaan": laajat kävelykeskustat, hyvät pyörätiet ja pyöräilykaistat, autoilun rajoittaminen keskusta-alueella, tietullit, paikoitustalot keskustan liepeillä, taksiliikenteen kehittäminen ja auton yhteiskäytön edistäminen, kauppakeskusten rakentamisen rajoittaminen taajamien ulkopuolelle ja yhdyskuntarakenteen hajoamisen estäminen ( Turussa tarkoittaa saarien rakentamisen lopettamista/rajoittamista) ?
Ne jotka puhuvat toriparkin yhteydessä "edistyksessä", itse asiassa elävät 1970-lukua. Eikä se ole vain Turun ongelma , vaan laajemmin koko Suomen ongelma.
- Totuus vai kepponen
Vihreä valtuutettu käskee lukea KHO:n päätöksen huolella, jotta lukija näkisi miksi toriparkkia ei voida rakentaa! Ihmeellistä politikointia!?
KHO:n ratkaisussa ei ole kertaakaan sanottu, ettei toriparkkia voitaisi rakentaa. KHO sanoo ainoastaan, että se katsoo, etteivät tehdyt maaperää koskevat tutkimukset sen mielestä ole vielä riittäviä. Tästä seuraa, että jos tutkimuksia tarkentamalla voidaan edelleen osoittaa, että rakentaminen ei tule haittaamaan vaarallisesti ympäristön maaperän olosuhteita, rakentaminen on mahdollista!- A. Tomi
Tarkoitus pyhittää keinot, sanovat vihreät muunnettua totuutta tekojensa perusteeksi levittäessään. Vanhastaan on puhuttu valkoisesta valheesta. Nyt väri on muuttunut vihreäksi?
- KHO naurutti vähä
Vihreät vetoavat Hallinto-oikeuden vitsikkääseen epäilyyn, että asemakaavann vaikutukset olisivat pysyviä!? Eikö kaavan vaikutukset aina ole suunniteltu pysyviksi. Mikäli toisin olisi, toriparkki voitaisiin rakentaa tilapäisellä luvalla, vihreät ja HO?
- kiitos vastauksesta
Kysymys aloittajalle: mainitsehan muutama esimerkki "ökyturkulaisesta".
Ja perustelut sanalle "öky". Mikä tekee ihmisestä ökyn. - Sama suunta!
kiitos vastauksesta kirjoitti:
Kysymys aloittajalle: mainitsehan muutama esimerkki "ökyturkulaisesta".
Ja perustelut sanalle "öky". Mikä tekee ihmisestä ökyn.Kehitys kehittyy: USA näyttää esimerkkiä ökyilylle, siellä yksi (1!) prosentti kansasta omistaa neljäkymmentäneljä (44!) prosenttia kansallisvarasta!
- W.L. Turku city
Ei kyllä ole vihreän aatteen kannattaja, joka vastustaa autojen maan alle piilottamista. En äänestäisi sellaista puoluetta, joka vastustaa "keskusta ihmisille" -hanketta.
Eikö ole aivan itsestään selvää, että tori ympäristöineen on tarkoitettu jalankulkijoille ja autot pitää kätkeä maan alle rumentamasta toria ???- Autoton asukas
Autot voidaan kätkeä siten, ettei yksityisautolla pääse keskustaan. Helppoa!
Tulkaa taksilla ostoksille, niin kuin minä !
- maaperä
on juuri se seikka, miksi Turkuun ei kannata torin alle rakentaa parkkia. Siksi riittäviä selvityksiäkään ei ole tehty. Kannatan edelleen yhdistelmää rakentaa Aninkaistenmäen tunneli ja sen liittäminen Puutorin ja Louhen parkkiluoliin. Rahaa on Turulla mennyt muutenkin ihan liiaksi Turun Toriparkki Oy:n juttuihin. Osan siitä olisi varmastikin voinut laittaa tällaiseen hankkeeseen.
Ja kaikista paras. Salmela-yhtiöihin kuuluva G-valvonta on vuokrannut Eskelin parkkitalosta ruudut, joten siellä ei ole enää lyhytaikaista pysäköintiä. Kannattava bisnes? Ehei! Se on Salmelan keino vaikuttaa siihen asiaan, että hän ja ne muut saisivat toriparkkina. Ja syönkö vielä Hesellä? En. On moni muukin asia meikäläisellä boikotissa =)
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/36887-eskelin-parkkitalosta-on-joka-ruutu-vuokrattu- jep jep
Turun keskustassa vain on liian vähän parkkitilaa verrattuna todelliseen tarpeeseen. Toriparkit, joita on mm. Helsingissä, Vaasassa ja Mikkelissä, toimivat hyvin. Kaupungin ei kannata lähteä mukaan, pl. torin huoltotilat, koska yksityistäkin rahaa on saatavissa.
Toinen keskeinen hanke keskustan elävöittämiseksi on ratiovaunu. Siihen vaaditaan kaupingnkin rahaa. Tosin vastaavia on toteutettu yksityiselläkin rahalla ainakin osittain.
- L. Uomu
Näinpä luulisi, vaan ei: vihreet vastustaa kevyen liikenteen yhteyksien parantamista kohti toria mutta samalla odottavat, että yksityisautot parkkeerataan torin pinnalle niinkuin nytkin - varsinkin jälleenmyyjien etelänhedelmäkylmärekkakolonna ortodoksisen kirkon eteen! Odottavatko he jälleenmyyjien todella tuovan maahan elämänsä ehtoopuolella olevia luomupersikoita? Koko homman pyhittää rekkojen kylkeen tehty siirtokuva Turun linnasta kiinni Tuomiokirkon kyljessä.
Omituista eroavaisuutta sanojen ja tekojen välillä? - maalaispappa62
Kävin eilen mielenkiinnosta kävelykadulla katsomassa mielenosoitusta toriparkkia vastaan.
Paikalla noin 15 vastustajaa. Turun alueella jotakin 200.000 asukasta. Että sillälailla voimasuhteet. Mutta vastustaa täytyy.
Paradoksi, jonka huomasin mielenosoituspaikalla: harvat mielenosoittajat saapuivat paikalle ennen kello 15.30. Siis parhaaseen työaikaan. Kun kello tuli 16.00, viereisen rakennuksen sisältä tuli kaksi remonttimiestä. Molemmat virolaisia, kysyin heiltä. Eli nämä kaksi duunaria rakentavat Turkua. Mielenosoittajat sensijaan vastustavat toriparkkia työtätekevien verovaroilla.
Törkeää.
Kyllä lakiin pitää saada muutos. Ja nopeasti, etteivät tällaiset yhteiskunnan viholliset pysty jatkuvasti estämään asuinympäristömme kehitystä.- Autoton asukas
Mitäs sinäkin , maalaispappa62 siellä teit? Miksi et ollut töissä?
"Mielenosoittajat sensijaan vastustavat toriparkkia työtätekevien verovaroilla"
Mikäs logiikka tässä on? Ei kukaan ole antanut mielenosoittajille mitään rahaa.
Taidat olla oikein kunnon fasisti, koska et kannata mielenosoitusoikeutta, joka on kirjattu mm. Euroopan ihmisoikeussopimukseen.
Kuvastaa autofasistien mielentilaa oikein loistavasti.
- ei kiusahenki
Aina kehitystä vastaan! Sitä eräät ovat.
Toriparkin- kuten Kirjastosillankin vastustajilla on ruma luonteenlaatu: harrastavat kiusantekoa. - Iäimistynyt
Onko palstan valvoja poistanut sen toisen toriparkkiaiheisen kirjoituksen, missä oli linkki tämän päivän Turun sanomien kirjoitukseen? Jos olet, niin sinun olisi hyvä erota sheriffin tehtävästäsi.
Jos taas joku on poistattanut sen, niin sellaisen olisi hyvä ilmoittaa rumasta teostaan. - Näin se ompi
Ei näitä voi poistaa kuin palstan "seriffi"joka on tiettyyn suuntaan "kallellaan"ja siksi sopimaton hommaan!Jättää ne kirjoitukset esille jotka HÄNTÄ miellyttää!
- Sinne tänne...
Mediakin puhuu milloin kenenkin suulla. Mainio esimerkki on tämä Valviran johtajan jääminen vapalle viranhoidosta poliisikuulustelun ajaksi. Monesti lehdistö on ollut vastaavanlaisissa tapauksissa vaatimassa asianomaista henkilöä eroamaan tehtävistään poliisikuulustelujen ajaksi. Nyt mm. Hesari paheksuu johtajaa, kun tämä laistaa vastuistaan ilmoittamalla jäävänsä syrjään tutkinnon ajaksi. Lehti paheksuu myös sitä, että luvan poissaoloon antoi kansliapäällikön ohi minkisteri.
Valtisääntötieteen professorin mielestä ministerillä on oikeus antaa mainittu loma kansliapäällikön mahdollisista kiukutteluista huolimatta! Päällikkö se on kansliapäällikölläkin - ja nimenomaan poliitikko - vaikka kuinka harmittaisi! Se on demokratian luonne.
- Ex-turutar
Turun toriparkin toteuttaminen hävittäisi ikuisesti suomalaisen kaupunkikuvan historian kehitystä aina keskiajalta alkaen. Siis Turun Toriparkki ei todellakaan ole pelkästään turkulaisten juttuvaan koskee Suomen historiaa !Turuntauti on kyllä tiiedossa kaukaisimmassakin korvessa!
Siis ehdoton ei Turun toriparkille! Laajentakaa lähes tyhjillään nököttäviä Louhea ja Julian parkkiluolia!- Entinen turkulainen
Vilkaisepa tyttö Turun keskiaikaisia karttoja ja tule sitten uudestaan tänne keskustelemaan aikuisten kanssa. (Voinko sanoa asian vielä selvemmin?)
- Kuva kuin kuva
Vastaan tieten provokatooriseen heittoon.
Siis miten maanalainen pysäköinti hävittää kaupunkikuvan?
Eivät tänään torilla koko päivän seisovat sata autoa ja parkkitaskuissa kinastelevat toiset sata autoilijaa mitenkään häiritse keskiaikaista kaupunkikuvaa?
Mahtoiko muinaisuudessa olla edes Heseä, Kallun Grilliä tahi vesivessojakaan torin laitamilla?
Vaikka pysäköintilaitosta ei torin alle ikimaailmassa rakennettaisikaan, historilallisesti arvokas torikiveys joudutaan liikuntaesteisistä laaditun lain mukaan poistamaan ja vaihtamaan kivet nykyaikaisiksi Kiinassa sahatuiksi laatoiksi.
Kukaan nyt puhuu puhu katukuvan menettämisestä halaistua sanaa? - maalaispappa62
On harmi ja suuri vahinko, ettemme tiedä näiden vastustajien taustoja, esim:
- missä asuvat?
- missä käyvät töissä?
- miten saapuvat nyt keskustaan?
- missä ovat syntyneet?
- mitä puoluetta kannattavat?
- miten pukeutuvat?
- mitä nautintoaineita käyttävät?
Olisin kiinnostunut ym. asioista, jotta oppisin ymmärtämään heidän motivaatioitaan paremmin. Nyt en ymmärrä........- Saa jäädä rakentamat
En vastusta sinänsä toriparkkia, mutta vastustan sitä että kaupungin, eli meidän yhteistä omaisuutta, luovutetaan markkinavoimien käyttöön käytännössä ilmaiseksi. Torihan on kaupungin paras tontti ja se pitisi luovuttaa toisarvoiseen käyttöön parkkitilaksi jotta torin ymäristön ahneet liikemiehet saavat suurempia voittoja kun ei tarvi huolehtia pysäköinnistä omalla tontilla vaan voi ulkoistaa sen kaupungin tontille.
Toinen asia on se että hankkeella ei ole taloudellisia edellytyksiä. Yhden parkkiruudun hinta muodostuu niin kalliiksi että sitä ei saada maksettua pysäköintimaksuilla. Tästä syystä kaupunki oli haalittu hankkeen lainojen takaajaksi, joka käytännössä tarkoittaa sitä että muutaman vuoden jälkeen yhtiö olisi mennyt konkurssiin ja veronmaksajat olisivat maksaneet ne lainat.
Turussa näyttää olevan tällainen tapa että asioita yritettään viedä läpi sillä verukkeella että joku mystinen liike-elämä muka haluaa lahjoittaa ne kaupungille (Pennisilta, toriparkki jne.). Jokainen ajattelutaitoinen tajuaa että liikemiehet ei lahjoita rahaa ellei heille ole siitä kaksinverroin hyötyä.
Kaupunki oli myös sitoutunut kustannuksiin jotka tulee torin kunnostuksesta, mutta tuta sitoutumista ei ollu määritelty mitenkään eikä sille ollu laskettu hintalappua. Eipä ole vaikea arvata että olisiko merkittävä osuus hankkeesta laskettu torin ehostamisen kuluihin.
Louhen laajennuksella saadaan samat edut, eikä kaadu veronmaksajien syliin. - maalaispappa62
Saa jäädä rakentamat kirjoitti:
En vastusta sinänsä toriparkkia, mutta vastustan sitä että kaupungin, eli meidän yhteistä omaisuutta, luovutetaan markkinavoimien käyttöön käytännössä ilmaiseksi. Torihan on kaupungin paras tontti ja se pitisi luovuttaa toisarvoiseen käyttöön parkkitilaksi jotta torin ymäristön ahneet liikemiehet saavat suurempia voittoja kun ei tarvi huolehtia pysäköinnistä omalla tontilla vaan voi ulkoistaa sen kaupungin tontille.
Toinen asia on se että hankkeella ei ole taloudellisia edellytyksiä. Yhden parkkiruudun hinta muodostuu niin kalliiksi että sitä ei saada maksettua pysäköintimaksuilla. Tästä syystä kaupunki oli haalittu hankkeen lainojen takaajaksi, joka käytännössä tarkoittaa sitä että muutaman vuoden jälkeen yhtiö olisi mennyt konkurssiin ja veronmaksajat olisivat maksaneet ne lainat.
Turussa näyttää olevan tällainen tapa että asioita yritettään viedä läpi sillä verukkeella että joku mystinen liike-elämä muka haluaa lahjoittaa ne kaupungille (Pennisilta, toriparkki jne.). Jokainen ajattelutaitoinen tajuaa että liikemiehet ei lahjoita rahaa ellei heille ole siitä kaksinverroin hyötyä.
Kaupunki oli myös sitoutunut kustannuksiin jotka tulee torin kunnostuksesta, mutta tuta sitoutumista ei ollu määritelty mitenkään eikä sille ollu laskettu hintalappua. Eipä ole vaikea arvata että olisiko merkittävä osuus hankkeesta laskettu torin ehostamisen kuluihin.
Louhen laajennuksella saadaan samat edut, eikä kaadu veronmaksajien syliin.No nythän saat haluamasi, eli Louhen laajennuksen.
Koneet töihin ja heti, vai mitä? - Autoton asukas
maalaispappa62,
Missä sinä olet töissä?
Miksi et ollut töissä klo 15.30 viime maanantaina?
Paljonko juot viinaa?
Oletko kännissä kun kirjoitat näitä juttujasi (siltä vaikuttaa)?
Oletko syntynyt Heidekenilla perse edellä?
Juotko kahvia ilman sokeria vai sokerin kanssa ?
Kannatatko sekoomusta tai muita sosiALIdemokraatteja?
Pukeudutko suoriin housuihin ja karvalakkiin? - Autoton asukas
maalaispappa62 kirjoitti:
No nythän saat haluamasi, eli Louhen laajennuksen.
Koneet töihin ja heti, vai mitä?maalaispappa62 on maalta, eikä tiedä mistä puhuu.
Suunniteltu juttu mutakuoppa ortodoksisen kirkon alla, ei Louhen laajennus kallioon.
Koneet leikkaavat kiinni hallinto-oikeuden kumoavaan päätökseen.
- poppanahatut
Pössytteleviä viherhippejä? kuten kuvassa näkyvä poppanahattu:
http://yle.fi/alueet/turku/2009/03/toriparkista_jalleen_mielenosoitus_642788.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723