Teini isä toistamiseen.

Teiniisä

Minun tarina.

Vuonna 2008 löysin elämäni naisen 14vanhana.Eka oltiin ystäviä ja heinäkuussa 2009 aloimme seurustella.Saman vuoden syyskuussa saimme tietää että naiseni oli raskaana, olin tuolloin 15v. ja sitte mietin että ei helvetti munhan pitää kertoo omille vanhemmille tyttöystäväni raskaudesta.Naiseni kyllä halusi pitää lapsen ja minä kyllä myös, mutta eihän meillä ollut mitää mahdollisuuksia pärjätä yksin olimmehan me vasta 15v.Kaiken tämän lisäksi Asuimme 330km päässä toisistamme.Tyttöystäväni vanhemmat ovat hyvin lapsirakkaita ja heillä itsellään on tyttöni lisäksi 6 lasta,siis he pitivät ajatuksesta.Minun vanhemmat ovat aina olleet sitä mieltä että koulu ensin ja kaikki muu ennen kuin lapset, olin siis tiukan paikan edessä,mutta sitte sain kerrottua mummolleni, ja Mummoni ei pystynyt pitämään suutaan kiinni tietenkää ja sain aika ikävän puhelun isäinpäivänä 2009.Minut haukuttii aivan lyttyyn vanhempieni toimesta, olin silloin juuri muuten matkalla junalla Tytöltäni kotiin taikaisin kotiin.Kävin siis joka Viikonloppu siellä. Kotona odotti semmonen huuto jota en ikinä halua enää kuulla, ja he vaativat välitöntä aborttia ja soittivat Tyttöni vanhemmille ja huusivat täyttä kurkkua kun tyttöni vanhemmat puhuivat vaan että lapsi pidetään.Vanhempani eivät saaneet tahtoaan läpi vaan lapsi todella syntyi kesäkuussa 2010.olin itse todistamassa pienokaisen syntymää,ja ilmoitin myös omille vanhemmille siitä mutta siitähän he vaan suuttuivat ja käskivät kotiin takaisin.Mutta en saanut heitä hyväksymään asiaa loppuvuoden aikana,ja asia jäi ikäänkuin unholaan koska eihän vanhempani nähneet lasta ikinä koska tyttöni asui niinkaukana ja kävin vain joka viikonloppu siellä. kunnes pitkäperjantaina 22 huhtikuuta 2011 juoduin todistamaan lapseni kuolemaa Ja tästä ilmoitin vanhemmilleni ja yllätyin kun molemmat vanhempani itkivät puhelimassa ja sanoivat "en oo ikinä sulle mitää pahaa halunnut"ja käskivät minut ja naiseni minun kotiini kertomaat mitä oikeen oli tapahtunut.No me menimme ja vanhempani olivat aivan ihania molempia meitä kohtaan.Me päätettiin jatkaa elämää ja nauttia siitä, kesä meni hyvin kävimme omien vanhempieni kanssa ulkomailla ja naiseni oli myös mukana ja naisellani ja minun vanhemmilla on kohtuu hyvät välit nykyään vaikka silloin vanhempani haukkuivat naiseni aivan lyttyyn.Tyttöystäväni jonka kanssa olen muuten kihloissa muutti Kotipaikkakunnalleni ja minäkin vietän aikaa suurimman osan viikosta meidän pikkukodissa.viikonloput menee minun kotona 1km päässä. Mutta Elokuussa Naiseni on taas raskaana enkä tiedä millainen sota syttyy taas vanhempieni ja minun välillä kun ne saa tietää.Onko odotettavissa samanlainen vai minkälainen reaktio.Ja loppuun vielä vähän meistä nyt olemme molemmat 17v nyt ja minä täytän helmikuussa 18 ja naiseni maaliskuussa olemme molemmat absolutisteja kaikkien päihteiden suhteen, ja minulle henkilökohtaisesti ei ole mitää muuta tärkeämpää kuin naiseni ja nyt tulevan lapseni.

9

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhani1990

      Moi itsestänikin tulee isä ensi keväänä, sulla on ollu varmasti rankkaa tuon tekstin mukaan. Mulla oli melkein sama tilanne raskauden alussa vaikka en ole lasta menettänytkään, hienoa nähdä että vaikka teillä noin on käynytkin niin sulle on silti tärkeää oma vaimosi ja lapsesi. Moni nuori isä jättää äidin ja lapsen kun ei haluakkaan isäksi. olen itse 21v ja olen joutunu tosiaan samanlaista sotaa käymään raskauden alussa nyt ollaan jo melkein puoli välissä. Mua koko ajan epäiltiin ja kyseltiin että olenko valmis ja tuntui ihan että olenko minä tässä ainoa syntipukki. Nyt meille on tulossa tyttö lapsi ja kaikki suhtautuu asiaan positiivisesti.

      Mä olen ylpeä susta ja toivotan sulle kaikkea hyvää.

    • kadiiiiiiiiiiiiiiiii

      Ihanaa että tuollasiakin miehiä maailmaan mahtuu..
      Itse odotan esikoistani yksin, eli lapseni isä kuului näihin vastuuttomiin, onhan taustalla muutakin,mutta on se lapselta pois jos ei isäänsä tunne. Neuvolassa olon tunsi helpottuneeksi koska ne ei tuomitse sen perusteella että olen yksin, vaan pyrkivät tukemaan että pärjään. Mutta samalla tuli yksinäinen olo, olisi ihanaa kun olisi joku joka siellä olisi ollut mukana, käsittelenpä kaiken yksin, menen neuvolaan aina yksin, ultrat yksin, synnytys yksin.. Silti yritän olla tyytyväinen siihen mitä minulla on, saanhan kuitenkin paljon tukea ja rakkautta perheeltäni.

    • rrrrrrrggggggggggggg

      huoooooh..
      te olette vielä niin helvetin nuoria!
      se on hyvä nyt, vielä lähes alaikäisenä selittää kuinka ei bilettäminen ja alkoholin kokeileminen kiinnosta, saatika mikään muukaan kuin "pikkuperheen" perustaminen.
      entäs sitten kun se lapsi syntyy?
      te ette ole varmaankaan nuoruuttanne elänyt saatika kerenneet siitä paljoa nauttimaan. entäs koulutus?työpaikka?itsenäistyminen? millä meinasitte rahoittaa perhe-elämänne?vai vanhempanneko ja sossut ja kelatko sen rahoittavat kun teillä itsellänne ei ole edellytyksiä elää itsenäisesti perheenä.

      olen toki pahoillani että menetitte lapsenne. mutta harmillista on myös se, miten te molemmat laiminlyötte omaa parastanne. ehkä tällä hetkellä koulutus ja työnteko eivät tunnu tärkeiltä saatika nuoruusmuistojen luominen, mutta jonain päivänä tulette miettimään aika rankasti että miten hukkasitte nuoruutenne, ja miten olisi mukava jos olisi vain malttanut opiskella ettei tarttis duunarihommia tehdä paskapalkalla, kun ei kouluttamattomille voida maksaa kuin minimipalkkaa.

      toivottavasti muistatte myös vastuunne silloinkin kun menojalkaanne alkaa vipattamaan..teille tulee lapsi, ja lapsen vanhemmat ovat ensisijaisesti lapsestaan vastuussa, EIVÄT ISOVANHEMMAT.
      ja lapsi tulee tarvitsemaan tukeanne, rakkauttanne, ymmärrystänne ja kuria niin pienenä kuin isompanakin, vastuunne lapsestanne ei koskaan katoa.

    • dhjvhmk

      ei kaikille nuorille edes tule meno aikaa.. itse olen kohta 23v elämäni aikana käynyt 4 kertaa stadissa baareissa, koskaan en oo vetäny perseitä juon kerralla max. 4 siideriä.. Itellä nyt 4kk ikäinen neiti, kerkesin hyvin käydä merkonomi opinnot ja olla 3 vuotta työelämässäki ennen lasta joka on taloudellisesti helpottanut. Mies on samanikäinen ei ole minkään alan koulutusta ja silti tienaa paljon enemmän kuin mitä ite tienasin töissä ollessani. Joo-o en välttämättä kuulu tälle palstalle mutta ärsyttää kun kaikki olettaa että joka ikiselle nuorelle tulee jossain vaiheessa menokausi

    • utelias_kysyy

      Hei teiniisä

      Oletko sinä mistäpäin Suomea?

    • lukitttö

      Ja aika monet kyllä nykyään tietävät 17-vuotiaana, haluavatko sitä alkoholia hulluna juoda vai eivätkö. Nyt nimittäin aion järkyttää teitä, hyvät aikuiset: nuoret eivät juo alkoholia ensimmäistä kertaa 18-vuotiaina! Oh, miten järkyttävää.

      Olen itse myös pian 18, ja alkoholia olen juonut 15-vuotiaasta asti. En juo joka viikonloppu, en edes joka kuukausi, enkä keskimäärin edes joka toinen kuukausi. En myöskään aio lisätä alkoholinkulutustani, kun täytän 18, koska minulla ei ole mitään intoa juhlia niin rankasti. Eikä rahaakaan. Osa ystävistäni on jopa absolutisteja, yksi ei ole koskaan edes maistanut alkoholia.

      Hyvä, teiniisä! olen ylpeä sinusta, ihanaa, että maailmaan löytyy sinunlaisiasi miehiä! (saisinpa itsekin sellaisen ;))

    • hahhah naurata lisää

      Ai onko se sitten niin hieno asia, että aloit ryyppäämään jo 15-vuotiaana, että se tulee toitottaa pitkin nettiä?

      Ja siis 17-vuotias ei tiedä vielä MITÄÄN elämästään, eikä tulevaisuudestaan.

    • yksinuoriäiti

      Tuota tarinaa on kyllä kovin vaikea uskoa... kyllä se teinin kirjoittamana menee, mutta, että muutetaan alaikäisinä pitkiä matkoja ja vanhemmat eivät välitä? Ja sitten hommataan uusi lapsi? Olisihan se järkyttävää menettää oma lapsi mutta.. En kyllä sulata, että kukaan haluaisi tosissaan noinkin nopeasti toisen? Itse en varmasti ikinä haluaisi enää lapsia, jos omalle pojalleni kävisi jotain ....

    • öööööö

      Anteeksi vain eräs aiempi kirjoittaja, 17-vuotiaita ei voi kutsua millään muotoa mieheksi / naiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe