En tykkää tappaa hirviä

pakko tunnustaa

Tuntuu pahalle aina kun ampuu hirven itse tai näkee toisen ampuvan, ja kun näkee hirven ammuttuna. Varsinkin vasoja en pidä ampua saatika leikata lihoiksi. Jotenkin menee monta päivää sitten miettiessä sen elukan elämää ja sitä, kun sen elämä nyt ahneen ihmisen toimesta lopppui.
Onko tervettä, vai olenko yliherkkä?

14

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riistanainen

      Pysy pois sieltä metsästä sitten. Ja olethan tietenkin kasvissyöjä, vai onko sinunkin lautasellasi K-kaupan tätin jauhelihapihvejä... Niissäkin kun on vähän jopa lihaa, mistä sen ajattelit olevan peräisin? Minä olen ajatellut tämän niin, että hirven ym. riistan liha on ainakin onnellisen eläimen lihaa, vapaudessa kasvanutta ja luonnon omaa luomua, siis parasta mitä voi syötäväkseen saada, ja myös eettisesti ajateltuna. Ja kun lihaa syön kuitenkin, niin parempi vaihtoehto kai sen on olla riistaa, kuin tehotuotettua broileria. Olen entinen maataloustuottaja, joten nämä tuotantoeläinten asiatkin on toki tuttuja. Nykyisin sitten metsästelen, en vain huvikseni, vaan ihan hyödyksikin, onhan metsästys parhaimmillaan myös riistakantojen hoitoa -ja sitä pakastimen täyttöäkin toki. Metsästys on tarkasti laissa säädettyä ja kurinalaista toimintaa, sekä myös hyvää liikuntaa ja siten suositeltava harrastus monenikäisille.

      • Jortikka 15cm

        Haluttaisko riistanaisella saada munaa mättään päällä edestä ja takaa? Olis aika iso!! Vai haiseeko vittus miten älyttömän pahalle ja minkä ikäinen olet?
        Jos olet ihan soiva peli, niin voin astua sut tiineeksi, jos lupaat itse elättää sen mulkunkuulan?


      • Riistanainen
        Jortikka 15cm kirjoitti:

        Haluttaisko riistanaisella saada munaa mättään päällä edestä ja takaa? Olis aika iso!! Vai haiseeko vittus miten älyttömän pahalle ja minkä ikäinen olet?
        Jos olet ihan soiva peli, niin voin astua sut tiineeksi, jos lupaat itse elättää sen mulkunkuulan?

        Haluttaisi. Mutta tuollainen 15 cm pituinen on vasta pippeli.
        Luulenpa että tuollaisen teinipojan kyvyt ei edes tiineeksi tekemiseen riitä sillä kuitenkin lastisi (no jos nyt sitä kolmea tippaa voi edes lastiksi sanoa) roiskahtaa jo ennenkuin saisin edes pikkuhousuja alas.
        Niin ja olen ainakin tuplasti ikäisesi, sillä täytin juuri 30 vuotta.


      • Se oikea riistanaine
        Riistanainen kirjoitti:

        Haluttaisi. Mutta tuollainen 15 cm pituinen on vasta pippeli.
        Luulenpa että tuollaisen teinipojan kyvyt ei edes tiineeksi tekemiseen riitä sillä kuitenkin lastisi (no jos nyt sitä kolmea tippaa voi edes lastiksi sanoa) roiskahtaa jo ennenkuin saisin edes pikkuhousuja alas.
        Niin ja olen ainakin tuplasti ikäisesi, sillä täytin juuri 30 vuotta.

        Pöllit mun nimimerkkini perkule!
        Ja olen kyllä jo 45 v.
        Minä olin se alkuperäinen riistanainen.
        Eiköhän ne mun jälkeläiset mahda olla jo aikamiehiä itsekin, enpä niitä enempiä tartte, ja mies on jo omasta takaa, mättäillä voi keskittyä hirvipassiin.


      • Ihan utaliaana
        Se oikea riistanaine kirjoitti:

        Pöllit mun nimimerkkini perkule!
        Ja olen kyllä jo 45 v.
        Minä olin se alkuperäinen riistanainen.
        Eiköhän ne mun jälkeläiset mahda olla jo aikamiehiä itsekin, enpä niitä enempiä tartte, ja mies on jo omasta takaa, mättäillä voi keskittyä hirvipassiin.

        Onko ukollas iso vehje?


    • pakko tunnustaa

      En kyllä pysy pois metsästä. MIksi pysyisin? Asiahan on niin, että jos minä en ole hirviä ampumassa, niin ne joku ampuu kituuttamalla. Eräs mikä minua häiritsee on myöskin se, kun hirvenlihat leikataan piloille ahneudella -tai siis itseasiassa jaetaan piloille, ei niinkään leikata. Riistaa ja riistanlihaa tulee kunnioittaa! MInulla ainakin on aina juhlapäivä kun saan kunnian laittaa riistaa omasta kunnialla kaatamastani hirvieläimestä. Vielä juhlempaa se olisi, kun ne laittamani lihat olisi leikelty vielä järjellä eikä vain sillä "lihaa lihaa, mulle lihaa ja kuhan on lihaa" -meiningillä!

      • syrä

        Muut ne ampuu kituuttamalla ja leikkelee lihat piloille???
        Mistä moinen katkeruus muita metsästäjiä kohtaan?


      • Vai on pakko...

        Ja mikäs pakko juuri sun on siiten sitä hirvenlihaa saada?
        Metsästä jotain sellaista sitten mitä tykkäät tappaa.
        Tai OSTA ne lihat mitkä haluat syödä.


    • juarkka

      Vaikea sitä hirveä on ampumatta saaliiksi saada...

      • ei se kivalle tunnu

        Ei kai niitä kukaan täyspäinen tykkää TAPPAA, mutta hyvät lihat siinä on ja se jahti on kivaa touhua. Ei siinä ampuessa ajattele, mutta sitten kun se elukka on dead, sitten tulee tunteet pintaan.


      • kkk...
        ei se kivalle tunnu kirjoitti:

        Ei kai niitä kukaan täyspäinen tykkää TAPPAA, mutta hyvät lihat siinä on ja se jahti on kivaa touhua. Ei siinä ampuessa ajattele, mutta sitten kun se elukka on dead, sitten tulee tunteet pintaan.

        No onhan niitä metsästäjiä joka lähtöön, jotkin ampuvat suunnilleen tatti ojossa sitä riistaa ja hekumoivat jälkikäteen sitten lopetuslaukauksilla tippa munan päässä. Mutta se hyvä puoli siinä on, että saavat sen tappamisviettinsä tyydyttää metsällä, vielä sairaammat ihmiset sitten alkavat vaikka sarjamurhaajiksi.


      • Tatti 20cm
        kkk... kirjoitti:

        No onhan niitä metsästäjiä joka lähtöön, jotkin ampuvat suunnilleen tatti ojossa sitä riistaa ja hekumoivat jälkikäteen sitten lopetuslaukauksilla tippa munan päässä. Mutta se hyvä puoli siinä on, että saavat sen tappamisviettinsä tyydyttää metsällä, vielä sairaammat ihmiset sitten alkavat vaikka sarjamurhaajiksi.

        Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin ihmisiä sais vähentää eikä hirviä!


    • metsästykseen kuuluu

      No itse olen metsästänyt noin 40 vuotta, enkä ole "tykännyt" tappaa mitään riistaa enää viimeisen kymmenen vuoden aikana. Aikaisemmin asiaa ei niinkään tullut mietittyä ja hyvä kaato toi mielihyvän tunteen teknisen suorituksen hyvästä onnistumisesta, eläimen kuolema siinä aina on hieman säälittänyt. Tavallaan tämä "tykkäämättömyys" tuo suoritukseen varmuutta, koska pulssi pysyy aika alhaalla koko suorituksen ajan.
      Metsästystä vielä harrastan, koska riistaruoka on minulle suuri asia ja jotenkin tuntuu, että riista kuuluu itse vielä ampua.
      Peuroja en juuri kyttäämällä halua ampua, vaikka se onkin tehokas ja inhimillinen tapa niitä saada eräksi. Sitä vain kun aikansa tarkkailee ja odottaa sopivaa hetkeä laukaukselle, niin se tuntuu lähinnä teloitukselta ja siinä mielessä jätän sen mielellään muille.

    • passittaja

      Kyttääminenhän on paras tapa kaataa hirvet ja kaikki, ja varmin. Ei ole niin itsestäänselvyys että pääsee sen hirvielimen kaatamaan, vaan se peltopassitus esimerkiksi hirvillä on taitolaji.

      Eihän se koskaan ole kiva riistää elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe