Löytyykö kohtalotovereita? Itselläni tehtiin osapoisto ja patologin lausunnon jälkeen taitaa mennä koko rinta. Selviää lähipäivinä. Kirurgi kertoi, että olikin kuulemma laaja, mutta ei imusolmukkeissa, jotka myös poistettiin (13).
Kainalon alla oleva turvotus on suorastaan tuskallista. Ympärysmittani oli ennen 70cm, nyt varmaan 85cm. Kivut rajoittavat kuntoutumista. Täytyy varmaan mennä punkteerattavaksi, vai millä ihmeellä tästä selviää. Leikkauksesta on reilut 3 viikkoa, mutt...
Onko niin, että tämä versio rintasyövistä olisi leviämätöntä?
lobulaarinen karsinooma
6
7042
Vastaukset
- in situ muoto
Lobulaarisen rintasyövän in situ -muotoa (LCIS) ei pidetä syöpänä, vaan rintasyövän vaaratekijänä. Joka neljännellä naisella, jolla on todettu LCIS, löydetään rintasyöpä 25 vuoden kuluessa
- in situ
Kyllä se oli sitä in situ muotoa.Mielenkiintoisen siitä tekee se, että kaikki tieto, minkä netistä olen kaivanut aiheeseen liittyen, on vähätellyt sen vakavuutta. Kuitenkin kahden eri sairaalan kirurgit, patologi ja onkologi ovat sitä mieltä, että laajana se vaatii koko rinnan poiston. En tiedä, onko vastaavia tapauksia hoidettu jonkun toisen kohdalla toisin.. näin täällä Hämeessä menetellään. Vaihtoehtona olisi ollut 5 viikon sädehoito päivittäin monen sadan kilometrin päässä, ja tulos ei olisi sittenkään varma. En jaksa sitä rumbaa..
- Kokenut
in situ kirjoitti:
Kyllä se oli sitä in situ muotoa.Mielenkiintoisen siitä tekee se, että kaikki tieto, minkä netistä olen kaivanut aiheeseen liittyen, on vähätellyt sen vakavuutta. Kuitenkin kahden eri sairaalan kirurgit, patologi ja onkologi ovat sitä mieltä, että laajana se vaatii koko rinnan poiston. En tiedä, onko vastaavia tapauksia hoidettu jonkun toisen kohdalla toisin.. näin täällä Hämeessä menetellään. Vaihtoehtona olisi ollut 5 viikon sädehoito päivittäin monen sadan kilometrin päässä, ja tulos ei olisi sittenkään varma. En jaksa sitä rumbaa..
Kyllä se on ihan samaa syöpäsolua kuin toisessakin syöpämallissa, eli invasiivisessa, joka leviä. In situ myöskin leviää pois tiehyeen sisältä, jos sitä ei ajoissa löydetä.
Minulla myös ensin vähäteltiin, koska oli Duktaalinen Carsinooma In Situ, leikattiin vaan itse kasvain pois.
Kuitenkin huomattiin, että se olikin levinnyt yli leikattujen rajojen, joten toinen leikkaus perään, sitten otettiinkin koko rinta pois.
Hyvä asia siinä on se, että se ei todellakaan leviä imusuonia pitkin, joten ei tarvitse kainaloita putsata ja hyvällä lykyllä saat samantein tehtäväksi uuden rinnan!
Minä en saanut, koska löytyi myös ns. varsinaista syöpää, joka oli levinnyt myös kainalon imusolmukkeisiin. - Neena
Kokenut kirjoitti:
Kyllä se on ihan samaa syöpäsolua kuin toisessakin syöpämallissa, eli invasiivisessa, joka leviä. In situ myöskin leviää pois tiehyeen sisältä, jos sitä ei ajoissa löydetä.
Minulla myös ensin vähäteltiin, koska oli Duktaalinen Carsinooma In Situ, leikattiin vaan itse kasvain pois.
Kuitenkin huomattiin, että se olikin levinnyt yli leikattujen rajojen, joten toinen leikkaus perään, sitten otettiinkin koko rinta pois.
Hyvä asia siinä on se, että se ei todellakaan leviä imusuonia pitkin, joten ei tarvitse kainaloita putsata ja hyvällä lykyllä saat samantein tehtäväksi uuden rinnan!
Minä en saanut, koska löytyi myös ns. varsinaista syöpää, joka oli levinnyt myös kainalon imusolmukkeisiin.Minullakin oli duktaalinen karsinooma in situ. Ensimmäisessä leikkauksessa tehtiin osapoisto ja tyhjennettiin kainalo kuuden viikon sädehoito, kaksi vuotta myöhemmin lähti sitten koko rinta.
Kolme kuukautta sen jälkeen rakennettiin uusi rinta.
- selvinnyt
Vuonna 2001 löytyi laaja lobulaarinen in situ ja sovittiin, että tehdään samalla uusi rinta. Leikkauksessa löytyi vielä 2sm kasvain 2 etäpesäkettä!
Ilmeni vasta kotiin lähetetyssä epikriisissä. Sytostaatit Finher trajalissa ja sädehoidot.
Pientä tasapainoilua mielen kanssa. Paras apu hoitojen jälkeen oli vertaistuki! Kaksi ihanaa ihmistä samassa tilanteessa! - triankeli
Minulta leikattiin toukokuussa loburaalinen karsinooma . Koko rinta ja imusolmukeet poistettin. Nyt sytostaattihoito menossa. Nestettä on pitänyt punktoida jo 14 kertaa, melkeinpä joka toinen päivä olen käynyt. Mene ihmeessä terveyskeskukseen nesteenpoistoon, jos noin kipeä on. Ja on myös tulehdusvaara, jos ei poisteta. Punkteeraus on ihan nopea toimenpide, eikä ainakaan minulla tunnu miltään, koska leikkausalue on niin tunnoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783