Hei,
Meillä on ensimmäinen lapsi 10kk ikäinen ja häntä yritimme noin 9kk. Ovulaatiotestien perusteella yritimme ja tärppäsi kun ne näyttivät positiivista. Positiivinen tulos tuli joka kierrolla. Nyt olen 6kk tehnyt testejä (kuukautisten alkamisesta asti), mutta yhtään plussaa ei ole tullut.
Mikä mahtaa olla vialla ja pitäisikö lähteä johonkin tutkimuksiin / minne? Olen jo 34-vuotias.
Toinen lapsi toiveena
2
144
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
Ovulaation puuttuminen voi johtua esim. maidonerityksestä, vai imetätkö vielä? Prolaktiinihormoni on silloin koholla ja voi estää ovulaation. Onko ovulaatiotestisi korkealaatuinen ja siten luotettava?
Mikäli selitystä ei löydy, kannattaa käydä gynekologin vastaanotolla kierron puolivälin aikoihin, jolloin ultraäänitutkimuksen avulla voidaan varmistaa ovulaatiotilanne. Mikäli lähistöllä ei ole gynekologin vastaanottoa, voidaan myös terveyskeskuksessa määrittää verikokeesta ns. loppukierron progesteroni, joka nousee jos ovulaatio on tapahtunut. Paras ajankohta on noin viikko arvioidusta ovulaatiosta.
Ikäsi tuskin asiaan vielä vaikuttaa.
Toisaalta tilastollisesti yhden vuoden yrittämisen jälkeen puolet pareista tulee raskaaksi ja kahden vuoden yrittämisen jälkeen 80%, joten kannattaa suhtautua asiaan myös kärsivällisesti.
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- Toinen haaveissa
Hei,
Kiitos paljon vastauksesta. Lopetin imettämisen jo huhtikuussa, joten siitä ei ole kyse. Saman merkkinen ovulaatiotesti antoi plussan joka kierrolla kun ensimmäistä yritimme. Nyt vain haaleita tuloksia, eli negatiivisia.
Paras varmaan varata gynekologille aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 235138
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34587- 1031352
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361330Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike19971viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168865En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61813- 37779