kuinka helposti "isot herrat", tässä tapauksessa nainen, saavat sairaslomaa. Ihan tuosta vain. Varmaan edes ei tarvinnut lääkärissä käydä. Olikohan kyseessä valelääkäri!? Aamulla ja vielä päivälläkin terve, sitten yhtä äkkiä kipeä! Miksiköhän minun töissä ollessa piti olla melkein kuollut, ennen kuin sain sairaslomaa!?
en voi kuin ihmetellä
69
256
Vastaukset
Maan tapa:
Valelääkäri kirjoitti valevirkamiehelle/naiselle valelääkärintodistuksen valesiraudesta.- ((
Jospa pysyttäisiin asiassa?
Jos ei tule vale pieru. - Ihhettelen://
Millä kompetenssilla sinä arvostelet lääkärin määräämää sairauslomaa? Oletko ollut mukana vastaanotolla?
Mikä sinun koulutuksesi on, alalla? - ...
Mnaaah.
Normaaleissa työpaikoissa sairaslomaa saa kome päivää ilmoittamalla asiasta, koskee myös valtion virkamiehiä. Jatkossa sitten tarvitaan lääkärintodistus.
Toi pimatsu tyri täydellisesti koko homman, se oli päällikkö, jos vastuun kantaminen ei kiinnosta, ainoa oikea vaihtoehto olisi sitten niinkuin eroaminen. Vaan, sairauslomaltakin maksetaan palkkaa, mikä taas kasvattaa eläkekertymää jne. Oikeastaan koko säätämisestä pitäisi nostaa virkarikossyyte. Ei ollenkaan vastuullista toimintaa johtavassa asemassa olevalta virkamieheltä, Lisäksi täydellistä ammattitaidottomuutta, kun ei edes virkamieslakia tunne, miten helevatassa siellä sitten duuneja on hoideltu?
=DW=Muuten lienee OK, mutta oikeassa työpaikassa ei sairaslomaa saa ollenkaan ilman lääkärintodistusta vaan poissaolo katsotaan rokuliksi ja siitä saa sanktiot. Näin on ollut ainakin viimeiset 30 vuotta. Virkailijoilla saattaa olla eri säännöt, mutta eivät he oikeissa työpaikoissa olekaan vaan suojatyöpaikoissa.
Virkailija muuten on Oulun murteessa rutilaiskan synonyymi.- ...
sitroen kirjoitti:
Muuten lienee OK, mutta oikeassa työpaikassa ei sairaslomaa saa ollenkaan ilman lääkärintodistusta vaan poissaolo katsotaan rokuliksi ja siitä saa sanktiot. Näin on ollut ainakin viimeiset 30 vuotta. Virkailijoilla saattaa olla eri säännöt, mutta eivät he oikeissa työpaikoissa olekaan vaan suojatyöpaikoissa.
Virkailija muuten on Oulun murteessa rutilaiskan synonyymi.Jaa.
Olin joskus nuorena tehtaassa, silloin piti roudata ittensä lekurille ja kiikkuttaa paperi työpaikalle sairista varten, vaikkei kunnolla kävelemään pystynyt. Sekö sitten oli "oikea työpaikka"? Mun mielestä se oli paikasta minne aurinko ei paista :D
Kyllä normaalityöpaikoissa ilmoitus riittää, se taitaa olla jopa joissain työehtosoppareissakin.
Sulla selkeesti mennyt aikanaan ammatinvalinta pieleen.
=DW= - Kokemus 30 vuotta
Valtiolla tuota kolmenpäivän sääntöä " noudatetaan" kiitettävästi.
Pitkät lomat , talvilomineen 45 päivää , kolmen päivän kakkatauti poissaolot
ja normaalit,pidemmät iskias-sairauslomat, niin helposti vuositasolla ollaan
90 päivää poissa töistä. - tii-na-...
Kokemus 30 vuotta kirjoitti:
Valtiolla tuota kolmenpäivän sääntöä " noudatetaan" kiitettävästi.
Pitkät lomat , talvilomineen 45 päivää , kolmen päivän kakkatauti poissaolot
ja normaalit,pidemmät iskias-sairauslomat, niin helposti vuositasolla ollaan
90 päivää poissa töistä.olis muuten ikävää olla niin kippee että pitäs olla tämän tästä pois töistä se on muuten aikas paljon toi nelkyt viis päivää vuodessa mää vaatisin jo lääkärintodistuksen kuka sitä nyt jatkuvasti kakkataudissa ja iskiaksessa on.
- Pirre*
Suomessa onkin näköjään niin että valvontaa lisätään vasta sen jälkeen kun on jääty kiinni valvonnan laiminlyönneistä, - no nyt on Evira tapetilla; eläinten hoidon valvonta piti olla jo kunnossa, vaan eipä se ollutkaa, ja sitten hirveä hoppu selittelemään miksei valvonta pelaa, ihme touhua..kaikkiaan.
- ...
tii-na-... kirjoitti:
olis muuten ikävää olla niin kippee että pitäs olla tämän tästä pois töistä se on muuten aikas paljon toi nelkyt viis päivää vuodessa mää vaatisin jo lääkärintodistuksen kuka sitä nyt jatkuvasti kakkataudissa ja iskiaksessa on.
Iskias.
Kyllä siitä aina sairispaperit on. Se on diagnisoitavissa oleva sairaus. Hoito on särkylääkkeet, tarvittaessa sairausloma, tai sitten operaatio. Selkäleikkaukset todella hankalia, iskias leikkauksessa vuollaan selkäniveltä hermon ympärillä. Onnistuu melkein aina, vaarana alaraajahalvaus.
Iskias siitä kiitollinen sairaus, se usein paranee itsekseen, ajan kanssa. Itsellä oli kolmikymppisenä karmea iskias. Ei saanut sukkia itse jalkaan, eikä päässyt sängystä kuin käsin pungertamalla pois. Duunit oli sellaisia, että pystyi tekemään, sai olla seisaallaan. Lekurilta vaan lujia kipulääkkeitä, kyllä se siinä meni.
Ongelomana oli idiootti työnantaja, joka kuvitteli olevansa lääkärikin. Just kuin säkin. Se kai ite oli nuorempana ottanaut tekaistuja saisauslomia selkänsä takia ja kuvitteli kaikkien muittenkin tekevän sitä samaa.
Nojaa. Mulla meni iskias aikanaan ohi, ei yhtään poissaolopäivää, ei leikkausta. Todella veetumaista aikaa se oli a särkylääkettä tuli vedetyksi. Jos ois ollut erilaiset hommat, oisin ollut täydellisesti työkyvytön.
Jaa se mun pomo, noo, se loistavana pisnesmiehenä teki kesken mun iskiaksen konkurssin. Sitten sen poika, jonka nimissä se jatkoi,teki konkurssin. Nyt kai se on puliukkona jossain Espoossa. Mutta mulla on kyllä selkä ollut kymmeniä vuosia ihan kunnossa, eikä se koskaan ole mun työntekoa häirinnyt.
Iskiakselle mahdottomia duuneja on istumayöt ja ruumiilliset työt. Jos onnistuu duunaaminen silleen, että ei "ota hermoon", ei se työntekemistä haittaa.
Ai niin. Mulla oli onkelmana töissä käyminen. Oli pakko ajaa autolla. Hassu ajoasento. Penkki laadettuna niin taakse, että just näki laseista ja peileistä, että iskiasjalka sai olla mahdollisimman suorana- Kamalaa oli autoon istuminen ja siitä nouseminen. Sen takia ehkä ois voinutkin saada sairista, mutta kun ite duunaamisessa ei ollut mitään onkelmia, eipä tullut kysyttyä.
Oikeastaan sekin panostus meni hukkaan. Melkein saman rahan olisi saanut sairastelemalla, mutta duunit kiinnosti. Mutta muista nyt aivoidiootti se, iskias on vakava sairaus. Ja siitä on aina lääkärintodistus. Muissa selkälivuissa toteaminen hankalaa, niitä pidetään tekosairauksina tai luulotautina. Koska toeaminen on hankalaa, usein löytyy kuitenkin selkärankavika tai hermovika. Iskias on hermovika. Kyllä se lääkäri tietää missä hermo kulkee a potilas ulvoo kuin susi, kun hermoa testailee.
Niin veetumainen "pikkuvika" kuin olla ja voi. Se pilaa kaiken elämän. Hitto, ei edes pashalla käyminen tahdo onnistua ilman avustajaa. Monet iskiaspotilaat käyttää muuten kyynärsauvoja kun sairaus on pahimmassa vaiheessa..
Vaan, mitäpä sitä tollolle selittään. Kattele sitten omia sairauksiasi, kun pitäisi olla snakarilla vääntämässä hampurilaista ja ite makaat lasareetissa.odottelemassa voutia :DDD
=DW= - tii-na-...
... kirjoitti:
Iskias.
Kyllä siitä aina sairispaperit on. Se on diagnisoitavissa oleva sairaus. Hoito on särkylääkkeet, tarvittaessa sairausloma, tai sitten operaatio. Selkäleikkaukset todella hankalia, iskias leikkauksessa vuollaan selkäniveltä hermon ympärillä. Onnistuu melkein aina, vaarana alaraajahalvaus.
Iskias siitä kiitollinen sairaus, se usein paranee itsekseen, ajan kanssa. Itsellä oli kolmikymppisenä karmea iskias. Ei saanut sukkia itse jalkaan, eikä päässyt sängystä kuin käsin pungertamalla pois. Duunit oli sellaisia, että pystyi tekemään, sai olla seisaallaan. Lekurilta vaan lujia kipulääkkeitä, kyllä se siinä meni.
Ongelomana oli idiootti työnantaja, joka kuvitteli olevansa lääkärikin. Just kuin säkin. Se kai ite oli nuorempana ottanaut tekaistuja saisauslomia selkänsä takia ja kuvitteli kaikkien muittenkin tekevän sitä samaa.
Nojaa. Mulla meni iskias aikanaan ohi, ei yhtään poissaolopäivää, ei leikkausta. Todella veetumaista aikaa se oli a särkylääkettä tuli vedetyksi. Jos ois ollut erilaiset hommat, oisin ollut täydellisesti työkyvytön.
Jaa se mun pomo, noo, se loistavana pisnesmiehenä teki kesken mun iskiaksen konkurssin. Sitten sen poika, jonka nimissä se jatkoi,teki konkurssin. Nyt kai se on puliukkona jossain Espoossa. Mutta mulla on kyllä selkä ollut kymmeniä vuosia ihan kunnossa, eikä se koskaan ole mun työntekoa häirinnyt.
Iskiakselle mahdottomia duuneja on istumayöt ja ruumiilliset työt. Jos onnistuu duunaaminen silleen, että ei "ota hermoon", ei se työntekemistä haittaa.
Ai niin. Mulla oli onkelmana töissä käyminen. Oli pakko ajaa autolla. Hassu ajoasento. Penkki laadettuna niin taakse, että just näki laseista ja peileistä, että iskiasjalka sai olla mahdollisimman suorana- Kamalaa oli autoon istuminen ja siitä nouseminen. Sen takia ehkä ois voinutkin saada sairista, mutta kun ite duunaamisessa ei ollut mitään onkelmia, eipä tullut kysyttyä.
Oikeastaan sekin panostus meni hukkaan. Melkein saman rahan olisi saanut sairastelemalla, mutta duunit kiinnosti. Mutta muista nyt aivoidiootti se, iskias on vakava sairaus. Ja siitä on aina lääkärintodistus. Muissa selkälivuissa toteaminen hankalaa, niitä pidetään tekosairauksina tai luulotautina. Koska toeaminen on hankalaa, usein löytyy kuitenkin selkärankavika tai hermovika. Iskias on hermovika. Kyllä se lääkäri tietää missä hermo kulkee a potilas ulvoo kuin susi, kun hermoa testailee.
Niin veetumainen "pikkuvika" kuin olla ja voi. Se pilaa kaiken elämän. Hitto, ei edes pashalla käyminen tahdo onnistua ilman avustajaa. Monet iskiaspotilaat käyttää muuten kyynärsauvoja kun sairaus on pahimmassa vaiheessa..
Vaan, mitäpä sitä tollolle selittään. Kattele sitten omia sairauksiasi, kun pitäisi olla snakarilla vääntämässä hampurilaista ja ite makaat lasareetissa.odottelemassa voutia :DDD
=DW=näköjään on iskias pilannu sun elämäs mutta älä mulle siitä vihanen oo etkä sää tiedä millanen mää oon pomona yks työntekijäni on ollu kohta kuukauden sairaslomalla koska tilasin hänelle lääkärin kun hän ei itse ymmärtänyt kyllä sun kanssas konkurssin tekiskin kuka sua kestää veisit viimeisetkin nautinnot työnteosta.
Pirre* kirjoitti:
Suomessa onkin näköjään niin että valvontaa lisätään vasta sen jälkeen kun on jääty kiinni valvonnan laiminlyönneistä, - no nyt on Evira tapetilla; eläinten hoidon valvonta piti olla jo kunnossa, vaan eipä se ollutkaa, ja sitten hirveä hoppu selittelemään miksei valvonta pelaa, ihme touhua..kaikkiaan.
Kuten tuolla ylempänä jo sanoin: Virkamies on rutilaiskan synonyymi.
- ...
tii-na-... kirjoitti:
näköjään on iskias pilannu sun elämäs mutta älä mulle siitä vihanen oo etkä sää tiedä millanen mää oon pomona yks työntekijäni on ollu kohta kuukauden sairaslomalla koska tilasin hänelle lääkärin kun hän ei itse ymmärtänyt kyllä sun kanssas konkurssin tekiskin kuka sua kestää veisit viimeisetkin nautinnot työnteosta.
Olet typerys.
Iskias oli ja meni, työelämään tai toimeentuloon jne sillä ei ollut mitään merkitystä. Jälkeenpäin jäi naurattamaan toi "yrittäjä", jolla silloin satuin olemaan duunissa.
Ai niin, sain "ylennyksen" vähän ennen irtisanoutumistani, olin kai viimeinen rotta, joka ei jättänyt uppoavaa laivaa. Siinä opeteltavaa amatööri yrittäjälle, henkilöstöhallinta. Tahtoo olla, että tossakin kyläkaupassa "yrittäjiä" ollut vainka kuinka kauan, asiakkaat käy kaupassa tuttujen myyjien takia :D
Hahaa. ja kuules "K_ kauppia"s, sä olet renki, et isäntä, kysäses Keskolta :D
=DW=
- Korppis*
Ihminen olisi tuneeton jos ei reakoisi mitenkään kun ensin painostaan eroamaan vaikka on käsiteltäviin rikoksiin syytön. Päättää erot omasta halustaan ja sitten ministeri kertoo lehdistölle syntipukki on pois pelistä. Iso herra ministeriöstä ei hyväksy eroa kyllä siinä pyörityksessä peli puhallettava poikki. Henkiset paineet nousevat sellaiseen mittakaavaan, että sairasloma on keino ottaa mysrkynsilmästä etäisyyttä. Voisihan sellainen jolla on päivän perse tuolissa kiinni olla työssä pitämättä sairaslomaa jos nilkka tanssireissua nyrjähtää.
- ...........
Helppo on rannalla näyttää kieltä, kun merellä haaksirikko sattuu.
Voiko olla joillekin suurempaa ihanuutta, kuin hekumoida toisten pahalle ololle.
Raakaa on ihmisyys, kuin pahin pimeys.
Siinä, jos missä, ihmisen pienuus punnitaan.
Kantakaa itse vastuu, antakaa vastuunkantajille oikeutus.
Toivon vastuunkantajille voimaa!
Helppo on alhaalta lyödä nauloja polun kulkijoille.- alhaalta lyödään NYT
Eikös ne vastuunkantajat juuri vetoa niihin YLI SUURIN palkkoihin, et vastuusta he sitä saavat.
No mitä vastuuta siinä on jos luikki johonkin kolon piilon kun sitä suuresti mainostettua vastuuta arvioidaan ? - .................
alhaalta lyödään NYT kirjoitti:
Eikös ne vastuunkantajat juuri vetoa niihin YLI SUURIN palkkoihin, et vastuusta he sitä saavat.
No mitä vastuuta siinä on jos luikki johonkin kolon piilon kun sitä suuresti mainostettua vastuuta arvioidaan ?Onko sinulle ihmisen inhimillisyys täysin tuntematon arvo?
Oletko sinä muovattu graniitista, vai peräti timantista? - alhaalta lyödään NYT
................. kirjoitti:
Onko sinulle ihmisen inhimillisyys täysin tuntematon arvo?
Oletko sinä muovattu graniitista, vai peräti timantista?Mikä on " inhimillisyys " ?
Oma näkemys on, et tässä maassa elää vain ja ainoastaan sellaisia ihmisiä jotka katsovat kaikessa omaa etua, ja muut pärjätköön omillaan .
Sitä se inhimillisyys on ollut, kun kahdeksan ikäisestä olen leipäni ja olin paikkani hankkinut tässä elämässä ! - ....................
alhaalta lyödään NYT kirjoitti:
Mikä on " inhimillisyys " ?
Oma näkemys on, et tässä maassa elää vain ja ainoastaan sellaisia ihmisiä jotka katsovat kaikessa omaa etua, ja muut pärjätköön omillaan .
Sitä se inhimillisyys on ollut, kun kahdeksan ikäisestä olen leipäni ja olin paikkani hankkinut tässä elämässä !Noops, kukin kokee, mitä kokee. Saman ikäisenä minä jo katsoin viikatemiestä ensi kerran kasvoihin. Kukaan emme toistemme kärsimyksiä voi ehkä ymmärtää.
Toivon mukaan meitä jokaista elämä kirkastaa, ja antaa tuntumaa rakkauteen.
- meeriamanda
En ymmärrä ettei nykyisin puhuta enää sairaslomasta...? Eihän sellaista edes ole?
Kielemme muuttuu, pysykää mukana, tai olkaa vaiti.- ;;;;;;;;
Sairausloma se on aina ollut.
- meeriamanda
;;;;;;;; kirjoitti:
Sairausloma se on aina ollut.
Jaa, aina...`? Eipä nyt liioitella jokunen vuosi sitten aloitettiin kirjoittamaan ja puhumaan SAIRAUSLOMASTA.... kun sitä ennen aina puhuttiin sairaslomasta.
Turha ainakaan minulle muuta väittää, niin useita sairaslappuja olen kirjanpitooni kirjannuta. - _
meeriamanda kirjoitti:
Jaa, aina...`? Eipä nyt liioitella jokunen vuosi sitten aloitettiin kirjoittamaan ja puhumaan SAIRAUSLOMASTA.... kun sitä ennen aina puhuttiin sairaslomasta.
Turha ainakaan minulle muuta väittää, niin useita sairaslappuja olen kirjanpitooni kirjannuta.Aina on ollut sairausloma, mutta, sehän on aivan sivuseikka, jos ihminen on sairas.
http://www.tyoelamaan.fi/fi-fi/tyosuhde/sairausloma/ - turhaa saivartelua
Onko sillä mitään väliä, puhutaanko sairaslomasta tai sairauslomasta. Jokainen ymmärtää, mistä on kyse, oli sitten u-kirjain matkassa tai ei.
Pitääkö olla vaiti, jos ei täydellisä sanoja hallitse?
- en muista vuosilukua
Meeriamanda on ihan oikeassa. Meidänkin virastossa puhuttiin vaan sairaslomasta - piti tuoda sairastodistus. Sitten sitä ruvettiinkin jostain syystä puhumaan sairauslomasta sekä sairaustodistuksesta.
- ...
Sivusta.
Se ei kovin vanha asia ole. Ite ihmettelin aikanaan vähän asiaa. Tulin tulokseen, nimike muutettiin, koska ihmistä ei haluttu leimata sairaaksi, vaan selkeyttää, että poissaolon syy on sairaus, ei itse ihminen. Nykyään ihminen voi sairastaa masennusta, ennen se oli sitten hullu :D
Ja noin retoriikasta ja kielen muuttumisesta muutakin. Ruoka. Sitä voi taivuttaa nykyään melkein miten vaan. Jos nyt perussana on ruoka, selkeästihän se taipuu, notta ruoasta. Mutta kun se on hankala sanoa, ite jääräpäisesti sanon ja kirjoitan, notta ruuasta. Vaan kielitoimiston mukaan muistaakseni oikein kumpikin.
=DW= ... kirjoitti:
Sivusta.
Se ei kovin vanha asia ole. Ite ihmettelin aikanaan vähän asiaa. Tulin tulokseen, nimike muutettiin, koska ihmistä ei haluttu leimata sairaaksi, vaan selkeyttää, että poissaolon syy on sairaus, ei itse ihminen. Nykyään ihminen voi sairastaa masennusta, ennen se oli sitten hullu :D
Ja noin retoriikasta ja kielen muuttumisesta muutakin. Ruoka. Sitä voi taivuttaa nykyään melkein miten vaan. Jos nyt perussana on ruoka, selkeästihän se taipuu, notta ruoasta. Mutta kun se on hankala sanoa, ite jääräpäisesti sanon ja kirjoitan, notta ruuasta. Vaan kielitoimiston mukaan muistaakseni oikein kumpikin.
=DW=Joitakin vuosikymmeniä sitten oli kaupoissa peltipurkkiin pakattuja "Soijanakkoja" joista kerrottiin purkin kyljessä: "Sopii kaikenlaisen ruojan kanssa".
- "Saikku "
Nuoret sanovat :" Etkö iskä ymmärrä, ei loma ole sairas ".
Sanoin: "Etkä sinä saa perintöä ".
Ja sitten nauroimme ruotsiksi. - 1943
Olin tosi vähän poissa töistä sairauden takia. Sain olla kolme päivää ilman todistusta enkä tosiaan mennyt flunssaisena tartuttamaan muita eli en ollut ylipirteä. Nykyään on kuulemma melko suuri ongelma pomoille alaisten monet poissaolot. Ei ikäistemme pidä hehkutella sillä kuinka kelpoja kansalaisia olemme olleet. Henkisesti kyseisen henkilön tilanteen voi tajuta vain henkilö itse.Luotin alaisteni arviointikykyyn.
- tii-na-...
mää juttelin kerran yhden työnatajan kanssa jolla työntekijä oli ite tulostanu netistä sairaslomalappuja ja kirjoittanu niitä tekastun lääkärin nimellä ittelleen tässä tapauksessa työnantaja ihmetteli jatkuvaa sairastelua aina pyhien alla ja jälkeen ja soitti terveyskeskukseen eikä siellä sellaista lääkäriä ollu koskaan ollukkaan keinot on monet.
- Virkam eläke 2006
1943 '
Tämä johtajatarkaan ei ole enää nuori 60 eli 1951 syntynyt.
Paineensietokyky laskee vuosien varrella.
Minä valtion virkamiehenä , en saanut olla sekuntiakaan yli 60 vuoden
työelämässä. Selvitin asiaa jopa lakimieheltä. - oi niitä aikoja!
Ei minun työnantajani ainakaan hyväksynyt kuin lääkärin kirjoittaman SAIRASloman. Silloin ei mitään sairauslomia tunnettu. Työnantaja ei kuulunut mihinkään työnantajaliittoon eikä mikään määrännyt hyväksymään s.lomaa ilman lääkärintodistusta. Kuumeisena oli pakko raahautua lääkäriin muita tartuttamaan. Eikä silloin saanut PALKALLISTA vapaata, jos lapsi oli sairas.
tii-na-... kirjoitti:
mää juttelin kerran yhden työnatajan kanssa jolla työntekijä oli ite tulostanu netistä sairaslomalappuja ja kirjoittanu niitä tekastun lääkärin nimellä ittelleen tässä tapauksessa työnantaja ihmetteli jatkuvaa sairastelua aina pyhien alla ja jälkeen ja soitti terveyskeskukseen eikä siellä sellaista lääkäriä ollu koskaan ollukkaan keinot on monet.
Minulla oli alaisena pitkähkön aikaa kaksi jehovanlahkolaista. Sattuivat sairastumaan säännöllisesti jehovalaisten bileitten ajaksi jos eivät saaneet hommattua tuuraajaa. Lääkärintodistus oli aina; ei siellä saanut olla yhtään päivää sairaslomalla ilman lääkärintodistusta.
Toinen näistä jehovalaisista hommasi itsensä lääkärintodistuksella ennenaikaiselle eläkkeelle. Ei kyllä vaiva työpaikalla ilmennyt mitenkään...
- .
Onhan se henkisesti järkyttyny, kun homasi tarkkuutensa pettäneen, kyllä hän järkytyksen takia tarvitsee sairaslomaa noin viiko tai kaksi, sitten joutuu vastaamaan tutkinnan kohteeksi.
- kurkihirsi....
Eiköpähän sitä nykyään saa olla omalla ilmoituksella poissa kolme päivää ja sitten pitää mennä lääkäriin saamaan sairauslomatodistus. Ei liene käytäntö muuttunut.
Muuttunut on jo ainakin 25 vuotta sitten. Oikein työehtosopimuksessa se lukee. Ei päivääkään ilman lääkärintodistusta!
- kurkihirsi...
sitroen kirjoitti:
Muuttunut on jo ainakin 25 vuotta sitten. Oikein työehtosopimuksessa se lukee. Ei päivääkään ilman lääkärintodistusta!
Minulla kunnan hommissa oli, että omalla ilmoituksella sai olla 3 päivää pois töistä ja sitten piti hommata sairauslomatodistus.
Näin on ollut ainakin pari vuotta sitten asia. Lienee edelleen. kurkihirsi... kirjoitti:
Minulla kunnan hommissa oli, että omalla ilmoituksella sai olla 3 päivää pois töistä ja sitten piti hommata sairauslomatodistus.
Näin on ollut ainakin pari vuotta sitten asia. Lienee edelleen.Niin varmaan kunnan ja valtion suojatyöpaikoista, mutta niistä töistä joista piti tulla tulostakin, niistä ei oltu omin luvin sairastamassa yhtään päivää.
- kurkihirsi...
sitroen kirjoitti:
Niin varmaan kunnan ja valtion suojatyöpaikoista, mutta niistä töistä joista piti tulla tulostakin, niistä ei oltu omin luvin sairastamassa yhtään päivää.
Äläpä puhu vastoin parempaa tietoasi! Luuletko, että esimerkiksi johonkin hoitotyöhön voi mennä sairaana. Kun on liikkellä pahoja flunssia, ei voi vaatia ketään menemään sairaana jonnekin töihin tai sitten viemään joltakin vakavammin sairaalta lääkärinajan! Sillon voi olla omalla ilmoituksella pois töistä sen 3 päivän ajan.
Ei nuo kuule ole mitään suojatyöpaikkoja, sairaalat ja muut paikat, missä hoidetaan vakavasti sairaita ihmisiä. Kyllä sinäkin sen ymmärrät, kun pikkasenkin viitsit tsiikata ympärilles tai joudut itse sairaalan petiin. Kyllä kuule tulosta syntyy vaikkapa jossakin teholla, missä hoidetaan vakavasti sairaita ihmisiä tai sydän- ja muiden leikkausten jälkeisiä vaativia jälkihoitoja. Pelastetaan ihmisiä ennenaikaiselta kuolemalta.
Vihaksi pistää tommonen kirjoittelu!! - sitroen.
kurkihirsi... kirjoitti:
Äläpä puhu vastoin parempaa tietoasi! Luuletko, että esimerkiksi johonkin hoitotyöhön voi mennä sairaana. Kun on liikkellä pahoja flunssia, ei voi vaatia ketään menemään sairaana jonnekin töihin tai sitten viemään joltakin vakavammin sairaalta lääkärinajan! Sillon voi olla omalla ilmoituksella pois töistä sen 3 päivän ajan.
Ei nuo kuule ole mitään suojatyöpaikkoja, sairaalat ja muut paikat, missä hoidetaan vakavasti sairaita ihmisiä. Kyllä sinäkin sen ymmärrät, kun pikkasenkin viitsit tsiikata ympärilles tai joudut itse sairaalan petiin. Kyllä kuule tulosta syntyy vaikkapa jossakin teholla, missä hoidetaan vakavasti sairaita ihmisiä tai sydän- ja muiden leikkausten jälkeisiä vaativia jälkihoitoja. Pelastetaan ihmisiä ennenaikaiselta kuolemalta.
Vihaksi pistää tommonen kirjoittelu!!Ei voi mennä sairaana, ei. Sairaana mennään tavalla tai toisella hakemaan lääkäriltä se todistus ja toimitetaan se työnantajalle. Hyvä tapa on soittaa ensin työnantajalle, että nyt en kykene töihin vaan menen lääkärille jonottamaan ja tuon sitten aikanaan sen todistuksen. Ja kun todistus on näpissä, niin sitten pitää ilmoittaa työnantajalle milloin sairausloma loppuu.
Työnantajaa ei kiinnosta pätkääkään mitä jollekin vakavammin sairaalle tapahtuu sen takia, että työnantaja saa kirjallisen varmistuksen sille, ettei oman firman työntekijä lintsaa.
Näin se toimii ja on toiminut jo 30 vuotta sellaisissa työpaikoissa, joissa tehdään omistajille tulosta ja johtajille jättioptioita ja Liliuksille jättieläkkeitä. - kurkihirsi...
sitroen. kirjoitti:
Ei voi mennä sairaana, ei. Sairaana mennään tavalla tai toisella hakemaan lääkäriltä se todistus ja toimitetaan se työnantajalle. Hyvä tapa on soittaa ensin työnantajalle, että nyt en kykene töihin vaan menen lääkärille jonottamaan ja tuon sitten aikanaan sen todistuksen. Ja kun todistus on näpissä, niin sitten pitää ilmoittaa työnantajalle milloin sairausloma loppuu.
Työnantajaa ei kiinnosta pätkääkään mitä jollekin vakavammin sairaalle tapahtuu sen takia, että työnantaja saa kirjallisen varmistuksen sille, ettei oman firman työntekijä lintsaa.
Näin se toimii ja on toiminut jo 30 vuotta sellaisissa työpaikoissa, joissa tehdään omistajille tulosta ja johtajille jättioptioita ja Liliuksille jättieläkkeitä.Kuuleppas! Kunnan työntekijät, kunnassa missä asun, saavat olla 3 päivää omalla ilmoituksella esimiehelle poissa töistä. Sitten jos tauti ei ole hellittänyt, mennään sinne lekurille hakemaan saikkua ja todistus sairaudesta, joka toimitetaan sitten joko töihin mennessä tai sitten jo heti todistuksen saatua sinne esimiehelle.
Näin tuo toimii siellä, missä olen töissä. Jossain muualla voi olla eri käytäntö.
- tase pappa
Luojan Kiitos, että joku Lääkäri vielä tajuaa realiteetit ja poistaa työkyvyttömän henkilön sellaiselta paikalta, missä tämä voisi aiheuttaa korvaamatonta vahinkoa kyvyttömyydellään.
Tällainen "kuraportaan porskuttaja" voidaan potkaista pois hommastaan - tuosta vaan.
Näillä Virkamiehillä on kaiken sorttiset turvalausekkeet takanaan. Sairasloma on nopea tapa pakottaa vastentahtoinen Virkamies pois hommastaan.
Saadaan Pätevä tai Sopiva, joustavasti, hoitamaan sitä virkaa.
Taaskaan ei kenenkään tarvitse vastata mihinkään kiusallisiin kysymyksiin.
Vanha Vastuunalainen on sairaslomalla ja Uusi Viranhaltija ei tiedä asiasta hölkäsen pöläystä. - Hiertymä nilkassa
" Viikko kesälomaa jäljellä ja sairauslomat pitämättä "
Näin valtiolla. - henrjii
Nimikin sen jo sanoo Valvira, valehtelijoiden klubi
Jaa, laitos on täynnä lääkäreitä, eiköhän noilla sentään jollakin ole ammattitaitoakin.
Ja missä kunnossa itse lienet jos media jahtaa jokaista sanaasi esimerkiksi seuraavan viikon...- Tase pappa
Siitä niille maksetaan ja hyvin. Vastuusta heille maksetaan. Ei se media aiheetta jahtaa eikä Poliisi tutki.
Ei aivan pienistä pistetä tutkintaelintä pystyyn.
Ei savua ilman tulta.
Heidänhän se pitäisi olla maassa kaikkivoipa tutkintaelin.
On hieman kummallista jos tuollainen laitoskin lukee lehdestä uutisena asian, joka heidän olisi pitänyt hoitaa jo vuosia aiemmin.
Heille oli kanneltu, mutta homma jätetty hoitamatta.
Miksiköhän? Tase pappa kirjoitti:
Siitä niille maksetaan ja hyvin. Vastuusta heille maksetaan. Ei se media aiheetta jahtaa eikä Poliisi tutki.
Ei savua ilman tulta.
On hieman kummallista jos tuollainen laitoskin lukee lehdestä uutisena asian, joka heidän olisi pitänyt hoitaa jo vuosia aiemmin.
Miksiköhän?"Tase pappa"
Päivän uutisissa ihmetellään kuinka kuljetusyritykset käyttävät lakiemme porsaanreikiä, kierrättämällä rekkoja Tallinnaan ja takaisin.
Kuskit huastavat venättä, parilla Eurolla per tunti.
Ettei taustalla olisi vain marionetti-J.K.:n ja puolueensa taustajoukot?
Halvalla pitää saada, tärkeät rahareiät ovat ihan muualla.
Panematta nyt ihan halvalla, sain "sairastuneen" johtajan puhetyylistä ilmavaivoja.
Ylimielinen ja virkamiesmäinen oli, yritti jopa madaltaa puhetapaansa kuten naiset aina yrittäessään olla uskottavia.
H.- demeter
Tase pappa kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.
Miksiköhän?Täysin samaa mieltä tase-papan kanssa. Enemmän myötätuntoa ansaitsevat ne, jotka ovat joutuneet kärsimään valvovan viranomaistahon laiminlyönneistä.
Kyllä minustakin kansanedustajien ja korkeittein viranhaltijoitten sairauslomat (tiukan paikan tullen) toimivat mallina meille muille. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Eliitillä on suuri vastuu "maan tavan" luomisessa. demeter kirjoitti:
Täysin samaa mieltä tase-papan kanssa. Enemmän myötätuntoa ansaitsevat ne, jotka ovat joutuneet kärsimään valvovan viranomaistahon laiminlyönneistä.
Kyllä minustakin kansanedustajien ja korkeittein viranhaltijoitten sairauslomat (tiukan paikan tullen) toimivat mallina meille muille. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Eliitillä on suuri vastuu "maan tavan" luomisessa.Joka tapauksessa ihmisen kuin ihmisen stressinsietokyvyllä on rajansa, ja vaikka kuinka nykyinen perussuomalainen rahvas janoaa lynkkauksia, kaikilla on oikeus terveytensä säilyttämiseen.
- demeter
yohuuhkaja kirjoitti:
Joka tapauksessa ihmisen kuin ihmisen stressinsietokyvyllä on rajansa, ja vaikka kuinka nykyinen perussuomalainen rahvas janoaa lynkkauksia, kaikilla on oikeus terveytensä säilyttämiseen.
Mistä se stressi sitten ihmiselle, johtajillekin, tulee ? Siitäkö, ettei ole hoitanut hommiaan vai siitäkö, että laiminlyönti tulee julki ?
demeter kirjoitti:
Mistä se stressi sitten ihmiselle, johtajillekin, tulee ? Siitäkö, ettei ole hoitanut hommiaan vai siitäkö, että laiminlyönti tulee julki ?
Ei vaan siitä että vainotaan. Saahan sitä kysellä, mutta käytännössä media on tässä perässä yötä päivää jahtaamassa. Kun yksi hellittää, toinen jatkaa, ja niin edelleen loputtomiin. Kyllä sata aina yhden nujertaa...
Muuten tuossa juuri iltapäivän uutisissa käsiteltiin samaa asiaa Englannissa, missä kaikenlainen paparazzien vaino on mennyt äärimmäisyyksiin että rahvas saisi jokapäiväiset juorulehtensä...yohuuhkaja kirjoitti:
Ei vaan siitä että vainotaan. Saahan sitä kysellä, mutta käytännössä media on tässä perässä yötä päivää jahtaamassa. Kun yksi hellittää, toinen jatkaa, ja niin edelleen loputtomiin. Kyllä sata aina yhden nujertaa...
Muuten tuossa juuri iltapäivän uutisissa käsiteltiin samaa asiaa Englannissa, missä kaikenlainen paparazzien vaino on mennyt äärimmäisyyksiin että rahvas saisi jokapäiväiset juorulehtensä..."Yo-huuhkaja"
Oikeastaan...
Työelämän stressi syntyy kahdesta asiasta...
Siitä että alkaa tunnistamaan henkilökohtaisen kyvyttömyytensä hoitaa annettua tehtävää.
Toiseksi siitä, että tietää että olisi kyvykäs, mutta resursseja ei ole annettu tarpeeksi.
On myöskin paljon ihmisiä jotka kyllä hoitavat tehtävänsä, älykkäitä kun ovat ja nämä ovat niitä joiden niskoille säästöt sysätään.
Aikanaan minuakin sviduddi se, että jouduin raahaamaan perässäni kyvyttömiä resursseja.
Ja sitten esimiehet ihmettelivät: Eikö sinulle mikään riitä?
Minä olisin nauttinut jos olisin päässyt juorulehteen, sanoilla kiemurrellen kertomaan muuntelematonta totuutta.
H.- demeter
yohuuhkaja kirjoitti:
Muuten tuossa juuri iltapäivän uutisissa käsiteltiin samaa asiaa Englannissa, missä kaikenlainen paparazzien vaino on mennyt äärimmäisyyksiin että rahvas saisi jokapäiväiset juorulehtensä...Vainotaan, vainotaan. mutta kai sitä pitäisi osata aavistella, että ylijohtajan paikka on yksinäinen ja tuulinen, eikä taivaalta sada aina mannaa - etenkään silloin, kun viranhoidossa on moitittavaa.
Tietenkin jokaisen meistä tulisi mennä itseensä ja nähdä, että jokin pimeä puoli meissä ruokkii skandaalilehdistöä ja on valmis menemään meteliin mukaan. Tulee mieleen hatarasti muistettu sitaatti George Simeonilta: "Vahvoja ei puolusta kukaan, ei lohduta kukaan, ei rohkaise kukaan. Jos he kaatuvat, heihin suhtaudutaan ilman myötätuntoa ja pikemminkin iloitaan tapahtumasta, jota ilman muuta pidetään oikeudenmukaisena"
Mutta edelleen katson, että todellisia uhreja ovat ne, jotka ovat viranomaisten laiminlyönnin vuoksi tulleet väärin hoidetuiksi ja jos viranhaltijalla on "ihmiselle mahdoton tehtävä" hänen tulisi se myöntää, eikä tiukan paikan tulleet vetäytyä vastuusta tai jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sellaistakin on nähty. demeter kirjoitti:
Vainotaan, vainotaan. mutta kai sitä pitäisi osata aavistella, että ylijohtajan paikka on yksinäinen ja tuulinen, eikä taivaalta sada aina mannaa - etenkään silloin, kun viranhoidossa on moitittavaa.
Tietenkin jokaisen meistä tulisi mennä itseensä ja nähdä, että jokin pimeä puoli meissä ruokkii skandaalilehdistöä ja on valmis menemään meteliin mukaan. Tulee mieleen hatarasti muistettu sitaatti George Simeonilta: "Vahvoja ei puolusta kukaan, ei lohduta kukaan, ei rohkaise kukaan. Jos he kaatuvat, heihin suhtaudutaan ilman myötätuntoa ja pikemminkin iloitaan tapahtumasta, jota ilman muuta pidetään oikeudenmukaisena"
Mutta edelleen katson, että todellisia uhreja ovat ne, jotka ovat viranomaisten laiminlyönnin vuoksi tulleet väärin hoidetuiksi ja jos viranhaltijalla on "ihmiselle mahdoton tehtävä" hänen tulisi se myöntää, eikä tiukan paikan tulleet vetäytyä vastuusta tai jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sellaistakin on nähty."demeter"
Viranomainen on aina esimies...
"Työelämän stressi syntyy kahdesta asiasta...
Siitä että alkaa tunnistamaan henkilökohtaisen kyvyttömyytensä hoitaa annettua tehtävää.
Toiseksi siitä, että tietää että olisi kyvykäs, mutta resursseja ei ole annettu tarpeeksi."
Ammattiylpeys ei kaikkeen taivu aina.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Viranomainen on aina esimies...
"Työelämän stressi syntyy kahdesta asiasta...
Toiseksi siitä, että tietää että olisi kyvykäs, mutta resursseja ei ole annettu tarpeeksi."
Ammattiylpeys ei kaikkeen taivu aina.
H.Aika osuvasti määrittelit - varmuuden vuoksi kahteen kertaan - stressin synnyn, hunksi. Tosin Juha Siltala on keksinyt muutakin...
demeter kirjoitti:
Aika osuvasti määrittelit - varmuuden vuoksi kahteen kertaan - stressin synnyn, hunksi. Tosin Juha Siltala on keksinyt muutakin...
"demeter"
Kurkkasinpa wikistä kun nimi oli minulle tuntematon.
Pikkuisesti sain Ahaa-elämyksen.
Mies on Psykohistorioitsija, vuodelta 1957.
Itse olen vuodelta 1949.
Siihen aikaan kun olin jo Asimovini lukenut, olin töitäkin tehnyt, nörttien taivaissa.
Öitä myöten, viikosta toiseen, 24-7 rakentanut maallemme jotain tarpeellista.
Ja intohimoisesti.
Muijakin lähti vaan ei haitannut, 3v. lapsikin meni vesittelyjen mukana, sekään ei haitannut, Mutta ensimmäisten joukossa tunnistin stressin.
Nopeaälyisenä poltin usein päreeni.
Opettelin Perhokalastuksen.
Työtä en kokenut stressinä, työkavereistani kyllä monet.
10 000 vuotta vielä, niin minäkin olen osana tulevaisuuden ennustuksissa.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Kurkkasinpa wikistä kun nimi oli minulle tuntematon.
Pikkuisesti sain Ahaa-elämyksen.
Mies on Psykohistorioitsija, vuodelta 1957.
Itse olen vuodelta 1949.
Siihen aikaan kun olin jo Asimovini lukenut, olin töitäkin tehnyt, nörttien taivaissa.
Öitä myöten, viikosta toiseen, 24-7 rakentanut maallemme jotain tarpeellista.
Ja intohimoisesti.
Muijakin lähti vaan ei haitannut, 3v. lapsikin meni vesittelyjen mukana, sekään ei haitannut, Mutta ensimmäisten joukossa tunnistin stressin.
Nopeaälyisenä poltin usein päreeni.
Opettelin Perhokalastuksen.
Työtä en kokenut stressinä, työkavereistani kyllä monet.
10 000 vuotta vielä, niin minäkin olen osana tulevaisuuden ennustuksissa.
H.Hyvä sinä (hunksi), että näet työsi merkityksellisenä ja olet ollut siinä täysillä mukana - stressaantumatta. Muistan kyllä jonkun sanoneen, että on vain hyvä, jos ihmisellä on huono stressinsietokyky. Se suojaa, varoittaa ajoissa, ettei mitään isompaa ehdi tapahtua.
Mutta eikö tuo päreiden polttaminen ole juuri merkki huonosta stressinsietokyvystä? Niin ainakin tulkitsen asian omalla kohdallani.
Ai että työkaverit aiheutti sulle stressiä ? "Helvetti on toiset ihmiset", kirjoitti
Jean-Paul Sartre. Taisi olla nopeaälyinen hänkin..)) - demeter
demeter kirjoitti:
Hyvä sinä (hunksi), että näet työsi merkityksellisenä ja olet ollut siinä täysillä mukana - stressaantumatta. Muistan kyllä jonkun sanoneen, että on vain hyvä, jos ihmisellä on huono stressinsietokyky. Se suojaa, varoittaa ajoissa, ettei mitään isompaa ehdi tapahtua.
Mutta eikö tuo päreiden polttaminen ole juuri merkki huonosta stressinsietokyvystä? Niin ainakin tulkitsen asian omalla kohdallani.
Ai että työkaverit aiheutti sulle stressiä ? "Helvetti on toiset ihmiset", kirjoitti
Jean-Paul Sartre. Taisi olla nopeaälyinen hänkin..))Heh, heh. Ei saa edes uskova ihminen mainitä taivaan vastakohtaa täällä..))
Ennen on mennyt läpi. Olen tuota ennenkin siteerannut. hunksz kirjoitti:
"Yo-huuhkaja"
Oikeastaan...
Työelämän stressi syntyy kahdesta asiasta...
Toiseksi siitä, että tietää että olisi kyvykäs, mutta resursseja ei ole annettu tarpeeksi.
On myöskin paljon ihmisiä jotka kyllä hoitavat tehtävänsä, älykkäitä kun ovat ja nämä ovat niitä joiden niskoille säästöt sysätään.
Aikanaan minuakin sviduddi se, että jouduin raahaamaan perässäni kyvyttömiä resursseja.
Ja sitten esimiehet ihmettelivät: Eikö sinulle mikään riitä?
Minä olisin nauttinut jos olisin päässyt juorulehteen, sanoilla kiemurrellen kertomaan muuntelematonta totuutta.
H.En puhunut työstressistä, se on asia erikseen.
Ja sen ymmärrän että sinä narsistina nauttisit ajatuksesta, että julkisuus juoksisi perässäsi, kunnes pääsisit todella kokemaan mitä se on.demeter kirjoitti:
Vainotaan, vainotaan. mutta kai sitä pitäisi osata aavistella, että ylijohtajan paikka on yksinäinen ja tuulinen, eikä taivaalta sada aina mannaa - etenkään silloin, kun viranhoidossa on moitittavaa.
Mutta edelleen katson, että todellisia uhreja ovat ne, jotka ovat viranomaisten laiminlyönnin vuoksi tulleet väärin hoidetuiksi ja jos viranhaltijalla on "ihmiselle mahdoton tehtävä" hänen tulisi se myöntää, eikä tiukan paikan tulleet vetäytyä vastuusta tai jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sellaistakin on nähty.Silti olen sitä mieltä, että ihmisiä kaikki ovat ja kateudesta kertoo se, että halutaan hakata nimettömänä heti kun tilaisuus saadaan.
Miettikää joskus huviksenne itsenne siihen paikalle, näillä persunatseilla ei ole minkäänlaista kohtuutta vihansa kanssa.- demeter
yohuuhkaja kirjoitti:
Silti olen sitä mieltä, että ihmisiä kaikki ovat ja kateudesta kertoo se, että halutaan hakata nimettömänä heti kun tilaisuus saadaan.
Miettikää joskus huviksenne itsenne siihen paikalle, näillä persunatseilla ei ole minkäänlaista kohtuutta vihansa kanssa.No, ihmiset nyt ovat kateellisia, harva vain sen itsessään näkee ja myöntää ja juuri alaspainettuina, tiedostamattomina kielteiset tunteet sitten johtavatkin noihin ylilyönteihin - näin olen kuullut viisaampien sanovan ja uskon sen hyvin.
Myönnän, etten oikein osaa asettaa itseäni yhdenkään pääjohtajan paikalle, enkä pysty heidän päänsä sisään näkemään. Sama koskee "persunatseja". Kai hekin sitten hakevat hyvitystä omalle osattomuudelleen, alkavat mesoa kun ei muuten kuulla... demeter kirjoitti:
Hyvä sinä (hunksi), että näet työsi merkityksellisenä ja olet ollut siinä täysillä mukana - stressaantumatta. Muistan kyllä jonkun sanoneen, että on vain hyvä, jos ihmisellä on huono stressinsietokyky. Se suojaa, varoittaa ajoissa, ettei mitään isompaa ehdi tapahtua.
Jean-Paul Sartre. Taisi olla nopeaälyinen hänkin..))"demeter"
Ne päreen polttamiset olivat vain kuten kiukuttelevalle lapselle.
Saattaa olla vain parisen kertaa kun kotona, jos olisin ollut nainen, lautanen olisi lentänyt seinään.
Ottaisinkohan kunniana sen että useat esimiehet huomasivat saman kun minäkin:
Kun minulla oli 110% töitä olin onnellinen, 90% sai minut aina turhautumaan ja tylsistyneenä polttamaan tupakkia kuin korsteeni.
Eli, vasta stressi sai minut elämään.
Vaan se oli töissä se.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Ne päreen polttamiset olivat vain kuten kiukuttelevalle lapselle.
Saattaa olla vain parisen kertaa kun kotona, jos olisin ollut nainen, lautanen olisi lentänyt seinään.
Ottaisinkohan kunniana sen että useat esimiehet huomasivat saman kun minäkin:
Kun minulla oli 110% töitä olin onnellinen, 90% sai minut aina turhautumaan ja tylsistyneenä polttamaan tupakkia kuin korsteeni.
Eli, vasta stressi sai minut elämään.
Vaan se oli töissä se.
H.Tunnen ilmiön (hunksi). Että vain stressi saa elämään, läheltä olen seurannut
yrittäjienkin arkea. Se vain on metkaa, että nämä samaiset tyypit vielä vuosien
jälkeen näkevät painajaisia työurastaan.
Mun alkeellinen ajattelu kysyykin, josko he ovat olleet niin oman itsensä toteuttamisen lumoissa, että jokin tärkeä olemuspuoli on jäänyt hoitamatta.
Vauhtisokeudestakin puhutaan. Ja aika moni uraohjus sairastuu tai palaa loppuun ennen eläkeikää.
Läheisistäni näen myös, millaiseen tyhjiöön "huippuosaajat" putoavat, kun eläkeikä koittaa. Uutta pätemisen paikkaa ei välttämättä enää helposti löydy.
Kun heitä katselee tulee ajatelleeksi, että ehkä keskinkertaisuus on sittenkin lahja. demeter kirjoitti:
Tunnen ilmiön (hunksi). Että vain stressi saa elämään, läheltä olen seurannut
yrittäjienkin arkea. Se vain on metkaa, että nämä samaiset tyypit vielä vuosien
jälkeen näkevät painajaisia työurastaan.
Mun alkeellinen ajattelu kysyykin, josko he ovat olleet niin oman itsensä toteuttamisen lumoissa, että jokin tärkeä olemuspuoli on jäänyt hoitamatta.
Vauhtisokeudestakin puhutaan. Ja aika moni uraohjus sairastuu tai palaa loppuun ennen eläkeikää.
Läheisistäni näen myös, millaiseen tyhjiöön "huippuosaajat" putoavat, kun eläkeikä koittaa. Uutta pätemisen paikkaa ei välttämättä enää helposti löydy.
Kun heitä katselee tulee ajatelleeksi, että ehkä keskinkertaisuus on sittenkin lahja."demeter"
Ehkä pitää minun antaa jumalilleni kiitos siitä että ammattini oli minulle myös harrastus.
Joten nyt työttömänä putosin samanlaiselle pallille ja näyttöpäätteen ääreen.
Kotonakin nautin ihan samasta kun ennenkin, aina on kiva rakennella pieni ohjelman poikanen, ja jos se toimii kuten suunnittelinkin, tuntuu mukavalta.
Mitä olemuspuoleen tulee, niin se on totta että sisäpuoleni ei ole yhtä kaunis ja haluttava kun ulkopuoleni.
Iso osa taviksen tunnepuolesta on kadonnut jo kauan sitten, tilalle on astunut raaka loogisuus ja niidenkin asioiden tarkka analysointi joiden pitäisi olla inhimillisten tunteiden ilotulituksia, itkuineen ja nauruineen, suudelmineen ja halauksineen. Vaan on jotakin sentään jäljellä.
Tietäisitpä vaan minkälaiset vitsit minua naurattavat. Ne eivät ole kuitenkaan mitenkään ihan sairaita.
"Sonkajärvellä uusi Saappaanheiton maailmanennätys!!
Sitä ei kuitenkaan hyväksytä koska Spitaalisen voittajan Saappaassa oli jalka mukana..."
Minulla on lievä pumppuvika, mutta ei se töistä tullut vaan ylipainosta, silloin ei vielä ollut tohtori Heikkilöitä, Kiminkisiä vain.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Ehkä pitää minun antaa jumalilleni kiitos siitä että ammattini oli minulle myös harrastus.
Joten nyt työttömänä putosin samanlaiselle pallille ja näyttöpäätteen ääreen.
Kotonakin nautin ihan samasta kun ennenkin, aina on kiva rakennella pieni ohjelman poikanen, ja jos se toimii kuten suunnittelinkin, tuntuu mukavalta.
Mitä olemuspuoleen tulee, niin se on totta että sisäpuoleni ei ole yhtä kaunis ja haluttava kun ulkopuoleni.
Iso osa taviksen tunnepuolesta on kadonnut jo kauan sitten, tilalle on astunut raaka loogisuus ja niidenkin asioiden tarkka analysointi joiden pitäisi olla inhimillisten tunteiden ilotulituksia, itkuineen ja nauruineen, suudelmineen ja halauksineen. Vaan on jotakin sentään jäljellä.
Tietäisitpä vaan minkälaiset vitsit minua naurattavat. Ne eivät ole kuitenkaan mitenkään ihan sairaita.
"Sonkajärvellä uusi Saappaanheiton maailmanennätys!!
Sitä ei kuitenkaan hyväksytä koska Spitaalisen voittajan Saappaassa oli jalka mukana..."
Minulla on lievä pumppuvika, mutta ei se töistä tullut vaan ylipainosta, silloin ei vielä ollut tohtori Heikkilöitä, Kiminkisiä vain.
H.hunksi
Hyvä noinkin, että voi jatkaa samalla saralla kuin töissä, mutta ne aploodit jäävät kuitenkin saamatta, eikä tarvi olla edes narsisti myöntääkseen, että niitäkin kaipaa...
Tuon tunnepuolen muuttumisen liitän ikääntymiseen. Tunteethan ovat usein reagointia asioihin ja kuka sitä nyt jaksaa samalla volyymilla vuodesta toiseen..))
Analysoivaa ihmistä pidetään minusta ihan aiheetta tunnekylmänä ja ilonpilaajana. Jos haluaa olla rehellinen, ei voi lähteä mukaan sellaiseen tunnekuohaan, jonka perusteet ovat omasta mielestä falskit.
Jaa. Sulla on lievä pumppuvika, joka on tullut ylipainosta. Mistäs se ylipaino sitten on tullut ? Ettei vain "toisen olemuspuolen laiminlyönnistä"..)) No nää on mun teorioita - ei asiat aina niin yksinkertaisia ole, eikä mulla ole varaa esiintya "oikean elämän" mannekiinina, kunhan puhun... demeter kirjoitti:
hunksi
Hyvä noinkin, että voi jatkaa samalla saralla kuin töissä, mutta ne aploodit jäävät kuitenkin saamatta, eikä tarvi olla edes narsisti myöntääkseen, että niitäkin kaipaa...
Tuon tunnepuolen muuttumisen liitän ikääntymiseen. Tunteethan ovat usein reagointia asioihin ja kuka sitä nyt jaksaa samalla volyymilla vuodesta toiseen..))
Analysoivaa ihmistä pidetään minusta ihan aiheetta tunnekylmänä ja ilonpilaajana. Jos haluaa olla rehellinen, ei voi lähteä mukaan sellaiseen tunnekuohaan, jonka perusteet ovat omasta mielestä falskit.
Jaa. Sulla on lievä pumppuvika, joka on tullut ylipainosta. Mistäs se ylipaino sitten on tullut ? Ettei vain "toisen olemuspuolen laiminlyönnistä"..)) No nää on mun teorioita - ei asiat aina niin yksinkertaisia ole, eikä mulla ole varaa esiintya "oikean elämän" mannekiinina, kunhan puhun..."demeter"
Kuten aikasti ennenkin, olet taas huono lukija:
"Iso osa taviksen tunnepuolesta on kadonnut jo kauan sitten"
Eli kauan sitten, jo silloin kun olin kakskymppinen, toisaalta, silloin jatkui kyllä ikääntyminenkin.
Mitä ylipainoon tulee niin:
Nuorena Pilvee, pilvee, pilvee!!!!!
Ja sen jälkeen Viinaa, viinaa, viinaa!!!
Kvarttaalitalous-suunnittelu ja kasvoton osakeomistus muutti sen myöhemmin viininlitkuiksi ja keskikaljaksi.
Hanhenmaksapalleroita oli lautasella aina isompi kasa kun mahassa Maksa.
Kaviaaria aina enemmän kun tavallisiin pusseihin mahtui.
Diftongina haluaisin lausua sinulle ja monelle muulle seuraavaa:
Analysoivaksi ihmiseksi ei opiskella, senlaiseksi synnytään.
Vrt. Insinööri/myyntimies.
Joten älkää yrittäkö matkia minua koskaan, Jäänsiniset Bond-silmäni näkevät aina kaikenlaisen savuverhon lävitse. :)
Meeriltä odotin taputuksia, mutta turha toivo, kädenmittaa lähemmäksi ei hänkään suostu tulemaan.
Sen verran että ylettyy läpsäisemään.
H.
- Kurinpalautusta,
Valtion hallinnossa näköjään kaikki on mahdollista. Tuli myös mieleen kuinka iso lauma poliiseja joku aika sitten jäi sairaslomalle erilaisissa kinkkisissä tilanteissa ja kaikki yhtäaikaa.
Ei tulis yksityisessä firmassa kuuloonkaan, olisi äkkiä kokonaan uudet ihmiset tekemässä töitä, eikä "sairastuneilla" olisi enää paluuta. - Val-viiraa
Johtaja on lakimies.
- LAINAKSI JOUDUIMME.
kohta EI OLE KENELLEKÄÄN TYÖTÄ ,ROPOTTEJA TEHDÄÄN VAUDILLA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit725828KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2564654Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202578Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT841521Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111393- 1051337
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1061235Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191181