bulimia ja opiskelu

miten pystytte?

Halusin kysyä teiltä, jotka oksentavat 2-4 tai enemmän kertaa päivässä ja ovat samalla opiskelijoita..että miten pystytte hoitamaan opiskelunne??? Itse opiskelen yliopistossa, mutta eiväthän ne ajatukset missään opiskelussa,kirjoissa tai esseeissä liiku, kun tuo syöminen/oksentaminen hallitsee koko elämää..multa jäänyt todella moni kurssi kesken, enkä onnistu, vaikka kuinka yitän, hoitamaan opiskelutöitä valmiiksi..en vain pysty..luennoilla käyminen tuntuu todella vaikealta, varsinkin, jos vaaka näyttää 100 grammaa enemmän kuin edellisenä päivänä illalla..tiedän kuinka typerää,mutta tunnen heti itseni ihan erilaiseks..paisuneeks ja ällöttäväks enkä pysty lähtemään kotoa minnekkään ihmisten keskuuteen..ja sitten tekemättömät työt ahdistaa ihan hemmetisti mikä taas osaltaan laukaisee ahmimisen--->oksentamisen..eikä ole mitään energiaakaan keskittyäkseen mihinkään..päätän aina, että tästä lähtien hoidan kaikki ajoissa, ettei ne kasaannu,mutta aina vaan ne silti menne viime hetkeen ja sitten taas stressaannun, ahdistun ja ahmin..miten teidän opiskelut sujuu??

2

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yliopistossa mäkin

      Mä en oksenna noin usein, mutta täytyy nyt sanoa, että on se vaikeaa. Mulla auttaa se, kun pidän opiskeluviikon viimesen päivän "syömispäivänä" ja meen enemmän tai vähemmän paastomeiningillä sitten muut päivät. Näin mä pystyn aina edes vähän aikaa keskittymään kouluun. Mutta loppuviikosta alkaa voimat loppumaan ja ajattelee vaan sitä ruokaa, ja odottaakin taas ku kuuta nousevaa, että koulu jo loppuisi ja pääsisi kauppaan... Mut en mä kyllä pystyis tollaseen tahtiin missään nimessä, että oksentais joka päivä ja jaksais vielä koulussakin käydä. Ja silti, tää vie kyllä voimia näinkin tosi tehokkaasti. Koulu menee lähinnä tuossa sivussa, ja syömishäiriö on se pääjuttu mun elämässä...

    • tuttu tunne. itse oksennan 2-5 kertaa päivässä keskimäärin, nykyisin olen bulimian takia työkyvyttömyyseläkkeellä (en hakenut eläkettä, minut laitettiin 33-vuotiaana toistaiseksi eläkkeelle), mutta yritän kovasti palata työelämään ja kenties päättämään opintoni.

      Mutta siis, muistan opiskeluajoilta sen, että tajusin, miten huonossa jamassa olen, kun en kyennyt lukemaan kotona tenttiin, vaikka kyseessä oli minua suuresti kiinnostava aihealue. Ravasin noin tunnin välein kauppaan ostamaan ruokaa, sit söin ja luin vähän aikaa, kunnes taas oksensin, yritin lukea uudestaan, mutta ajatukset pyörivät koko ajan siinä, että mitä söisin seuraavaksi. Rahaa meni ruokiin ihan kiitettävästi, mikä ei oikein ollut hyvä juttu opiskelijabudjetille.

      Töissä ollessani en syönyt paljoa mitään, sitten iltapäivällä mietin mitä ostaisin kotimatkalla kaupasta. Otin jotain töitä kotiinkin, mutta en saanut niitä ikinä kotona tehtyä kun vaan söin. Myöhemmin aloin vetää sitten erinäisiä lääkkeitä, ja siitä tulikin kiva ongelma lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe