Roskishaamu!

Toiveena oikea plus

Tein testin, negatiivinen. Odotin ehkä vajaa viisi minuuttia ja heitin roskikseen. Kuitenkin illalla toiletissa käydessä tuli dyykkariolo; pakko kaivaa testi roskiksesta ja kattoa nega uusiksi. Noh, olipas sitten haaleanhaalea roskis haamu. Kyllähän tää tiedetään, ettei tuota saa katsoa muutaman tunnin päästä enää uusiksi, mutta pakko oli!

Kysymys kuuluu, oliko sun roskishaamu oikea nega vai osoittautuiko plussaksi?

27

10160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haamu...

      Tulen perjantaina kertomaan.. Viime ke ilmestyi haamu, ajattelin että jos onkin positiivinen niin näkyis sit varmasti, ja jos pe viel nega niin vien suoraan ulos roskat etten vahingossakaan haamuja näkisi..

      • tee testi jo

        Niissä testeissä on tosiaan se aika merkittynä ihan syystä. Sen jälkeen tulos ei ole luotettava. Jos nyt kuitenkin olisitkin raskaana ja sitä hormonia olisi ollut veressä jo viime keskiviikkona, niin kyllä sä nyt jo voit sen uusintatestin tehdä, ei tarvitse perjantaihin odottaa. Raskaushormonin määrä tuplaantuu veressä parin päivän välein, joten nyt kyllä näkyisi jo. Missäs vaiheessa sun kierto nyt on sitten menossa?


      • Haamu...
        tee testi jo kirjoitti:

        Niissä testeissä on tosiaan se aika merkittynä ihan syystä. Sen jälkeen tulos ei ole luotettava. Jos nyt kuitenkin olisitkin raskaana ja sitä hormonia olisi ollut veressä jo viime keskiviikkona, niin kyllä sä nyt jo voit sen uusintatestin tehdä, ei tarvitse perjantaihin odottaa. Raskaushormonin määrä tuplaantuu veressä parin päivän välein, joten nyt kyllä näkyisi jo. Missäs vaiheessa sun kierto nyt on sitten menossa?

        Kun ei ole nyt kiertoa kun ei ole kuukautiset alkanut keskenmenon jälkeen, ja tiedän että saatan kuvitella kaikki oireet koska toivon että olisin uudestaan heti raskaana ja että tällä kertaa kaikki kävisi hyvin.
        Ja testin kanssa viivyttelen ihan sen takia että en voisi itselleni sanoa että ei se viel näkyy, vaan jos ei ilmesty testiajan sisällä jään odottamaan että kuukautiset alkaa taas.

        Ihmismieli on kummallinen kun jotain toivoo tarpeeksi kovin, ja miten se on keneltäkään pois että täällä kysellään moniko roskishaamu on osoittautunut oikekasi plussaksi, oli se sitten sattumaa tai ei?

        Jos jo viestin otsikko on roskishaamu, niin ei sitä sitten tartte lukee jos roskishaamu-kyselyt ärsyttää niin paljon.


      • edellinen...
        Haamu... kirjoitti:

        Kun ei ole nyt kiertoa kun ei ole kuukautiset alkanut keskenmenon jälkeen, ja tiedän että saatan kuvitella kaikki oireet koska toivon että olisin uudestaan heti raskaana ja että tällä kertaa kaikki kävisi hyvin.
        Ja testin kanssa viivyttelen ihan sen takia että en voisi itselleni sanoa että ei se viel näkyy, vaan jos ei ilmesty testiajan sisällä jään odottamaan että kuukautiset alkaa taas.

        Ihmismieli on kummallinen kun jotain toivoo tarpeeksi kovin, ja miten se on keneltäkään pois että täällä kysellään moniko roskishaamu on osoittautunut oikekasi plussaksi, oli se sitten sattumaa tai ei?

        Jos jo viestin otsikko on roskishaamu, niin ei sitä sitten tartte lukee jos roskishaamu-kyselyt ärsyttää niin paljon.

        Joo, kyllä minä tiedän, kuinka paljon sitä tuossa tilanteessa toivoo ja kuvittelee ehkä oireitakin (olen itse ollut samassa tilanteessa), mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että roskiksesta sitä testiä ei enää kannata kaivella.

        Tietääkseni minä en syyllistänyt sinua tänne kirjoittamisesta?

        Kuinka kauan on keskenmenosta? Onko sulta mitattu raskaushormonimääriä sen jälkeen? Että ovat siis varmasti laskeneet. Yleensähän menee neljästä kahdeksaan viikkoa, että kuukautiset taas alkavat, mutta voi mennä joskus pidempäänkin. Pahoittelut keskenmenosta ja onnea uuteen yritykseen!


      • Haamu...
        edellinen... kirjoitti:

        Joo, kyllä minä tiedän, kuinka paljon sitä tuossa tilanteessa toivoo ja kuvittelee ehkä oireitakin (olen itse ollut samassa tilanteessa), mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että roskiksesta sitä testiä ei enää kannata kaivella.

        Tietääkseni minä en syyllistänyt sinua tänne kirjoittamisesta?

        Kuinka kauan on keskenmenosta? Onko sulta mitattu raskaushormonimääriä sen jälkeen? Että ovat siis varmasti laskeneet. Yleensähän menee neljästä kahdeksaan viikkoa, että kuukautiset taas alkavat, mutta voi mennä joskus pidempäänkin. Pahoittelut keskenmenosta ja onnea uuteen yritykseen!

        En jaksanu erikseen tolle toiselle vastata niin tuli kaikki samassa viestissä...
        Joten en sinulle valittanut siitä että olisit missään kohtaa syyllistänyt sen takia että täällä kirjoitellaan roskishaamuista=)

        Ja olen varmaan muutenkin turhan herkkä ja tiuskin turhan helpolla ihan IRlkin tällä hetkellä...
        Mutta jotenkin tämä sävy täällä Suomi24ssä on niin negatiivinen että se jotenkin vielä tarttuu ja yhtäkkiä kaikki viestit sitten vaikuttavat enemmän tai vähemmän piruilevilta...

        Eksyin vahingossa abortti-palstallekin koska ajttelin että jos siellä kokemusta lääkkeelisestä keskeytyksestä, ja milloin kuukautiset tullut jne, mutta kun olin vähän lueskellut nin ei tehnt mieli mitään kysyäkään....

        Meni vähän Off Topic tämä viesti nyt, sori.


      • edellinen vastaaja
        Haamu... kirjoitti:

        En jaksanu erikseen tolle toiselle vastata niin tuli kaikki samassa viestissä...
        Joten en sinulle valittanut siitä että olisit missään kohtaa syyllistänyt sen takia että täällä kirjoitellaan roskishaamuista=)

        Ja olen varmaan muutenkin turhan herkkä ja tiuskin turhan helpolla ihan IRlkin tällä hetkellä...
        Mutta jotenkin tämä sävy täällä Suomi24ssä on niin negatiivinen että se jotenkin vielä tarttuu ja yhtäkkiä kaikki viestit sitten vaikuttavat enemmän tai vähemmän piruilevilta...

        Eksyin vahingossa abortti-palstallekin koska ajttelin että jos siellä kokemusta lääkkeelisestä keskeytyksestä, ja milloin kuukautiset tullut jne, mutta kun olin vähän lueskellut nin ei tehnt mieli mitään kysyäkään....

        Meni vähän Off Topic tämä viesti nyt, sori.

        No, mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys ja mulla ei siitä kierto mennyt sekaisin, vaan menkat tuli aika tasan tarkkaan neljä viikkoa keskeytyksestä. Onko sulla kuinka pitkä aika siitä keskeytyksestä? Ilmeisesti sun raskaushormonitaso on laskenut nollaan, tai ainakin melko lähelle, koska testi oli nega. Koska kyllähän se niin on, että roskishaamulla ei ole mitään tekemistä mahdollisten tulevien plussien kanssa. Mun tarkoitus ei nyt ole olla negatiivinen, kyllähän sä silti saatat raskautua nyt heti, vaikki testi vielä reagoikaan. :)


      • Haamu...
        edellinen vastaaja kirjoitti:

        No, mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys ja mulla ei siitä kierto mennyt sekaisin, vaan menkat tuli aika tasan tarkkaan neljä viikkoa keskeytyksestä. Onko sulla kuinka pitkä aika siitä keskeytyksestä? Ilmeisesti sun raskaushormonitaso on laskenut nollaan, tai ainakin melko lähelle, koska testi oli nega. Koska kyllähän se niin on, että roskishaamulla ei ole mitään tekemistä mahdollisten tulevien plussien kanssa. Mun tarkoitus ei nyt ole olla negatiivinen, kyllähän sä silti saatat raskautua nyt heti, vaikki testi vielä reagoikaan. :)

        5vko toimenpiteestä, 3vko sit kävin verikokeessa, kaikki ok.

        Työkaveri tuli heti raskaaksi tuulimuna-kaavinnan jälkeen, kai sen takia uskottelen itselleni että näin kävisi minullekin.

        Mieheni selitys roskishaamuille on muuten se että myyvät niitä aina enemmän... Onhan sekin bisnestä.


    • --------------------

      Pakkauksen ohjeissa kyllä sanotaan, missä ajassa tuloksen pitäisi näkyä. Ei sillä roskiksessä näkyvällä värillä ole mitään merkitystä, ei vaikka sitä kysyisi täältä. Lue testin ohjeet.

      Jotenkin hölmöä, että tällä palstalla kysellään tästä samasta asiasta vähän väliä. Jos kerran määräajan jälkeen testin väri ei kerro enää mitään, niin that's it. Miksi vaivaudutte puimaan täällä noin selvää asiaa?

    • ....

      noh, itselläni ainakin tuollainen haamu muuttui plussaksi. Nyt rv 38 0 :)

    • ............

      No onko sulla kuukautiset myöhässä?? Silloinhan monesti ollaan raskaana.

    • tammimamma

      Mulla niin, että jos on ollut nega, niin ei oo mitään haamuja tullut roskikseenkaan. Jos on ollut haamu, niin olen ollut raskaana.

    • Ap

      Minähän kysyinki, että kellä haamu on ollut nega ja kellä positiivinen loppujen lopuksi!

      • tätyli.

        se, että roskiksessa "muuttuu haamuksi" johtuu siitä, että testiviiva kastuu muhii kosteudessa, jolloin viiva tulee heikosti näkyviin. Sillä ei ole mitään tekemistä raskaushormonin kanssa. Jos hormonia on virtsassa, testiviiva reagoi siihen välittömästi, ei vasta tunnin päästä enää.

        Jos jollain on muuttunut myöhemmin plussaksi, ei se siltikään tarkoita että tällä "roskishaamulla" olisi mitään tekemistä sen kanssa, se olisi tullut joka tapauksessa. Pyydäpä miestäsi/kissaasi/koiraasi tekemään sama testi ja jätä roskikseen muhimaan ni tulos on varmasti sama.


      • Anonyymi
        tätyli. kirjoitti:

        se, että roskiksessa "muuttuu haamuksi" johtuu siitä, että testiviiva kastuu muhii kosteudessa, jolloin viiva tulee heikosti näkyviin. Sillä ei ole mitään tekemistä raskaushormonin kanssa. Jos hormonia on virtsassa, testiviiva reagoi siihen välittömästi, ei vasta tunnin päästä enää.

        Jos jollain on muuttunut myöhemmin plussaksi, ei se siltikään tarkoita että tällä "roskishaamulla" olisi mitään tekemistä sen kanssa, se olisi tullut joka tapauksessa. Pyydäpä miestäsi/kissaasi/koiraasi tekemään sama testi ja jätä roskikseen muhimaan ni tulos on varmasti sama.

        Lopeta tommonen. Kyllä kaikkien järki sen kertoo, ettei roskishaamuihin voi luottaa. Mutta joskus on kuitenkin osoittauntunut että roskishaamusta on myöhemmin tullut kunnon plussa. Kun yritetään tulla raskaaksi, se on herkkää aikaa, ei silloin tarvita mitään sarnaa vaan kannustusta ja muiden kokemuksia. Oliko sinulla kokemusta jakaa? Vai halusitko vain tulla ilonpilaajaksi?


    • Ap

      Tässähän nimenomaan kysyttiin oliko loppujen lopuksi plussa/nega!

      En pyytänyt saarnaa siitä, ettei dyykata enää saisi, totesinhan sen itsekin aloituksessa. Huvittavaa pätemisen ja mollaamisen tarvetta taas joltain randomilta tyypiltä.

      Täälä palstalla on näköjään mahdotonta saada asiallista keskustelua aikaiseksi mistään.

      Jos olisin kaivannut saarnaa tästä aiheesta, olisin sitä pyytänyt.

      Toivossa on hyvä elää, myös näitten haamujen osalta :) Voi ainakin pari päivää kuvitella, että tulos olisikin oikeasti positiivinen.

      • no vielä...

        Musta vaan tuntuu, että sä et ymmärtänyt tuota viimeisintä vastausta. :) Ihan turhaan nyt mesoat, kun sulle vaan yritettiin selittää, että vaikka joku olisi saanut roskishaamun ja viikon kuluttua siitä plussan testiin, niin se roskishaamu olisi todennäköisesti tullut, vaikka testaaja ei olisikaan ollut raskaana. Toisin sanoen: se roskishaamu EI liity mitenkään siihen raskauteen, vaikka myöhemmin tulisikin ihan oikea plussa testiin. Jotkut vaan yrittivät selittää sinulle, että ne roskishaamut ovat yhtä tyhjän kanssa ja toiveet putoavat vaan korkeammalta, jos alkaa kuvittelemaan, että se olisi oikea plussa. Kyllä sinä olet täällä saanut monta ihan asiallistakin vastausta, niissä on vain huomautettu, että roskishaamulla ei ole mitään väliä. Ikävää, että et voi sitä hyväksyä.


    • Ap

      Kyllähän minä sen tajuan, että muiden roskishaamuilla ei ole tekemistä tämän roskishaamun kanssa. Tämä olikin galluppi mielenkiinnosta, että kuinka kunkin kohdalla on käynyt! Eipä mitään muuta kuin yksi hemmetin galluppi. Sama jos mielenkiinnosta kysyisi kuinka monella tuli aamulla vastaan punainen auto!

      • kannattaisi nyt

        vaan tehdä jo uusi testi.En ymmärrä tuotakaan että elätellään toiveita roskishaamun kanssa monia päiviä kun voisi vaan tehdä uuden testin,ei testit niin paljon maksa.Mulla ei ainakaan riittäisi hermo tuollaiseen haihatteluun.


      • no vielä

        Ei kun sä et nyt vieläkään ymmärtänyt. Joo, muiden roskishaamuilla ei ole tekemistä tämän roskishaamun kanssa, mutta kun roskishaamuilla ei YLIPÄÄTÄÄN ole mitään tekemistä niiden oikeiden plussatestien kanssa. Roskishaamu ei johdu raskaushormonista, joten siitä EI voi päätellä yhtään mitään. Jos miehesi tekisi sen testin, niin todennäköisesti se roskishaamu ilmestyisi siihenkin testiin.


      • juup.

        Noh siis et tainnut ymmärtää tuota pointtia? Sun mahdollisella tulevalla plussalla ei ole tekemistä tuon sinun roskishaamusi kanssa.


    • ...........

      Jos joku saa roskishaamun ja myöhemmin plussan niin ei tämä haamu siihen plussaan liity. Eli ei roskishaamu muutu plussaksi.

    • etrtju

      Itselläni testit jotka ovat näyttäneet negaa ovat näyttäneet sitä vielä myöhemminkin (olen myös katsonut vessan roskiksesta) ei siihen mitään plussaa kyllä pitäisi tulla myöhemminkään jos pissa ei sisällä raskaushormonia!!

    • MörtsY

      Se, että edellisellä kirjoittajalla negat. ei ole muuttunu plussaksi, ei tarkoita sitä etteikö niin vois silti käydä vaikka raskaushormonia ei olekaan. Koska ohjeissa lukee, että tietyn ajan jälkeen testi ei ole enää luotettava ja muistaakseni joissakin testeissä oli aika suoraanki, että yli 5 min jälkeen ilmestynyt raskaana-viiva ei ole vältt enää paikkansapitävä. Tsemppiä ap:lle, kerrohan meille sitten miten kävi uusintatestin kanssa ja koita unohtaa haamujen pohtiminen :)

    • meillä plussa

      Minulla muuttui iltapäivällä tehty (pissa oli kyl ollu rakossa aika pitkään) roskishaamu seuraavana aamuna (sama testi) haaleaksi plussaksi. Ja nyt tuo "roskishaamu", tasan 1v, nukuu sikeästi tuossa seinän takana) :)

      • johan nyt on...

        Ystävä hyvä. Se, että sinä satuit vilkaisemaan roskiksessa ollutta negatiivista testiä, ei liity mitenkään siihen, että olitkin raskaana. Roskishaamut eivät johdu raskaushormonista, vaikka miehesi olisi siihen tikkuun pissannut, niin haamu siihen olisi silti tullut. Olisitko sitten sitä mieltä, että miehesi virtsasta pystyi ennustamaan, että sinä olet raskaana? Miten se on niin vaikea nyt joillekin tajuta tämä asia. Se roskishaamu ei ennusta raskautta. Piste.


    • meillä plussa

      hmm.. muistin just, että noita samoja testejähän on vielä yks kaapissa... päiväys kyl vanhentunut.. mutta negaa näyttää vielä 1h testin jälkeen :D

    • Ap

      Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että täällä ei olla haettu faktoja siitä, voiko haamu ollakin plussa vaan ihan huvin vuoksi kyselty galluppina. Toki mielestäni voi olla testikin sen verran "rikki", että kestääkin kauemmin vastaus tulla kuin ohjeaika on, onhan niitä testejä viallisiakin :)

      Tein itse eilen uuden testin samalla merkillä kuin aiemmin ja negahan sieltä tuli. Ja vielä tänä aamuna negana pysyi, vaikka eilen miehellekin sanoin, että nyt en sitten varmasti kaivele roskiksia! Toisin kävi, olisin halunnut todistaa, että tuon merkkisellä on tapana "roskishaamuilla" :)

      Tekemäni testin ohjeissa luki niin, että positiivinen tulos luettavissa 3 min kuluessa, negatiivinen 5 min kuluessa. Noh, pissa aloitti "imeytymisen" ikkunan kohtaan vasta 10 minuutin jälkeen ja negan saamiseksi aikaa kului ainakin se 15 minuuttia! Eipä aika pitäny tuossakaan paikkaansa, yleensä tuo "imeytyminen" käy nopsaa ja eilen jo mietin, että onko koko testi pilalla vai mitä?!

      Ihmeen kauan kesti. Eikö testin pitäisi olla viallinen, jos ei ohje aikaan "imeydytä" ollenkaan ja "meytyminen" kestää triplasti kauemmin kuin pitäisi? Kontrolliviiva tuli näkyviin, joten sen puolesta testi oli täysin "onnistunut".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe