Tytölläni oli sunnuntaina 10-vuotissynttärit. Sinne oli kutsuttu 10 kaveria, ei ikävuosien mukaan, vaan ihan sattumalta. Noista synttäreistä jää jotenkin aina sellainen muisto, etteivät ne menneet ihan nappiin... Joka vuosi synttäreillä on ollut joku valittaja/esiintyjä. Viime vuonna eräs tyttö sanoi, että "jätskiä saa kyllä kotonakin" ja tänä vuonna eräs tyttö haukkui synttäreillä vähän kaikkea, tarjoiluja, tietokilpailua ja kattauksia.
Miksi lapsilla on tällainen suunnaton esiintymistarve? Yhtenä vuonna yksi tyttö sanoi synttäreillä myös päivänsankarille, että "älä pilaa mun esitystäni".
Ja sitten vielä, onko teidän mielestänne oikein, että lapset saavat synttäreillä lahjapussit ja jotain "krääsää" kotiin lähtiessään? Itse olen tässä asiassa vähän kahden vaiheilla. Mielestäni nimittäin juhlista on hyvä jäädä kaikille vieraille joku kiva pikku muisto, mutta ehkä vaan päivänsankarin kuuluu saada lahjoja.
Mitä mieltä te olette?
Kiukuttelevat kaverit ja lahjapussi"krääsä"
MietisKElijä nro 333
2
405
Vastaukset
- Toscaomena
Minullapa on sama pulma == D Lahjapussit vai ei lahjapusseja?
Tuohon kiukuttelujuttuun en voi sanoa mitään, siis OSAA sanoa mitään. - mmzz
Itse en antaisi vieraille lahjapusseja - mutta se on sitten taas eri asia jos juhlissa on esim. sokko-ongintaa tms, josta sitten voi tulla jotain pientä kivaa kamaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1381686Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2641235Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 129949
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875