Viikonloppuna sattui tili tyhjenemään, huomasin sen vasta parin päivän kuluttua. Kuka korvaa, tililtä nostettuja rahoja sekä luotolta nostettuja. Kortti oli tallessa ja tunnusluku vain päässä. Baari illassa meni kyllä muisti totaalisesti. Korvaako luottoyhtiö ja pankki menetykseni. Rikosilmoituksen olen tehnyt ja luottoyhtiölle reklamaation kortin väärinkäytöstä, ja kortti on tietenkin suljettu kun huomasin tililtä kadonneen rahaa. Epäilykseni on että kortin tunnusluku on urkittu kun olen nostanut rahaa tai maksanut päätteellä, jonka jälkeen kortti on viety ja mahdollisesti palautettukkin etten huomaisi mitään.
Pankki/luottokokorttia käytetty luvatta kuka korvaa?
6
1560
Vastaukset
- Zero-zero
^No voi harmi. Lehtijuttujen mukaan on sinun vastuullasi, jos tunnusluku on onnistuttu urkkimaan ja kortti pihistämään baarissa. Tunnusluku pitäisi onnistua suojaamaan näpytellessä, mutta varkaat varmasti juuri valikoivat uhreikseen humalaisimmat asiakkaat.
Eli käteinen käyttöön näissä tilanteissa. - Kalpeena kuin haamu
Jos sinulta on kerran mennyt muisti, niin miten voit olla varma että et ole itse niitä rahoja nostanut ja tuhlannut? Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kännissä ollaan Euroopanomistajaa ja kylvetään rahaa vasemmalle ja oikealle, ja sitten aamulla herätään ankeaan todellisuuteen.
Missään nimessä et saa yhtään mitään takaisin pankilta tai luottokorttiyhtiöltä. - varkaus69
miten sinulle kävi? Korvattiinko rahat vai jouduitko itse maksumieheksi? Kyselen sen takia, kun itseltäni varastettiin lompakko sen jälkeen, kun baaritiskillä oli saatu urkittua mun selän takaa tunnusluku ja sekä pankki- että luottokorttitili tyhjennettiin ennen kuin ennätin ne kuolettaa. Itse en ollut juurikaan humalassa, joten ei mennyt muistamattomuuden piikkiin, mutta pankki kertoi, että tappiot tulevat minun maksettavakseni. Tein rikosilmoituksen ja korttireklamaation heti, kun pystyin. Mutta niistä ei ollut minulle mitään iloa.
- ihme ja kumma
edelleenkin ihmettelen minkä takia sitä korttia sitten pitää joka paikassa käyttää ja vielä kännissä... eikö käteinen olisi parempi vaihtoehto. Itse otan 2 kertaa/kk automaatilta rahaa ja makselen kaikki käteisellä.
- Korttihai
Koska kortti on kätevä!
Olemme eläneet korttielämää 80-luvun alusta alkaen maksaen kaiken mahdollisen kortilla.
Alkuun käytettävyys oli rajallisempaa ja varsinkin Saksan maaseudulla ja pikkukaupungeissa kortti oli kelvoton varsin pitkään.
Koko aikana meille ei ole tapahtunut yhtään korttivahinkoa meidän tappioksemme.
"Höyläysvaiheen" kaikkia laskuja ei tullut.
Kaikki kortilla ja lasku suoraveloitukseen.
- Eepra
Käviköhän niinkuin kaverilla. Pankista ilmoitettiin tilin ylityksestä (silloin kun vielä höylättiin) ja kun kaveri meni pankkiin selvittelemään asiaa, niin kasööri toi hymy suupielissä näytille kasan kuitteja joissa kaikissa oli saajana ravintola ****** ja nimi kirjoitettuna kyriilisillä kirjaimilla.
Ei reklamoinut, vaan hävitti korttinsa siihen paikkaan ja siirtyi käteisen käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723