Pankki/luottokokorttia käytetty luvatta kuka korvaa?

Tilityhjeni

Viikonloppuna sattui tili tyhjenemään, huomasin sen vasta parin päivän kuluttua. Kuka korvaa, tililtä nostettuja rahoja sekä luotolta nostettuja. Kortti oli tallessa ja tunnusluku vain päässä. Baari illassa meni kyllä muisti totaalisesti. Korvaako luottoyhtiö ja pankki menetykseni. Rikosilmoituksen olen tehnyt ja luottoyhtiölle reklamaation kortin väärinkäytöstä, ja kortti on tietenkin suljettu kun huomasin tililtä kadonneen rahaa. Epäilykseni on että kortin tunnusluku on urkittu kun olen nostanut rahaa tai maksanut päätteellä, jonka jälkeen kortti on viety ja mahdollisesti palautettukkin etten huomaisi mitään.

6

1560

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zero-zero

^No voi harmi. Lehtijuttujen mukaan on sinun vastuullasi, jos tunnusluku on onnistuttu urkkimaan ja kortti pihistämään baarissa. Tunnusluku pitäisi onnistua suojaamaan näpytellessä, mutta varkaat varmasti juuri valikoivat uhreikseen humalaisimmat asiakkaat.

Eli käteinen käyttöön näissä tilanteissa.

• Kalpeena kuin haamu

Jos sinulta on kerran mennyt muisti, niin miten voit olla varma että et ole itse niitä rahoja nostanut ja tuhlannut? Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kännissä ollaan Euroopanomistajaa ja kylvetään rahaa vasemmalle ja oikealle, ja sitten aamulla herätään ankeaan todellisuuteen.

Missään nimessä et saa yhtään mitään takaisin pankilta tai luottokorttiyhtiöltä.

• varkaus69

miten sinulle kävi? Korvattiinko rahat vai jouduitko itse maksumieheksi? Kyselen sen takia, kun itseltäni varastettiin lompakko sen jälkeen, kun baaritiskillä oli saatu urkittua mun selän takaa tunnusluku ja sekä pankki- että luottokorttitili tyhjennettiin ennen kuin ennätin ne kuolettaa. Itse en ollut juurikaan humalassa, joten ei mennyt muistamattomuuden piikkiin, mutta pankki kertoi, että tappiot tulevat minun maksettavakseni. Tein rikosilmoituksen ja korttireklamaation heti, kun pystyin. Mutta niistä ei ollut minulle mitään iloa.

• ihme ja kumma

edelleenkin ihmettelen minkä takia sitä korttia sitten pitää joka paikassa käyttää ja vielä kännissä... eikö käteinen olisi parempi vaihtoehto. Itse otan 2 kertaa/kk automaatilta rahaa ja makselen kaikki käteisellä.

• Korttihai

Koska kortti on kätevä!

Olemme eläneet korttielämää 80-luvun alusta alkaen maksaen kaiken mahdollisen kortilla.
        Alkuun käytettävyys oli rajallisempaa ja varsinkin Saksan maaseudulla ja pikkukaupungeissa kortti oli kelvoton varsin pitkään.

Koko aikana meille ei ole tapahtunut yhtään korttivahinkoa meidän tappioksemme.
        "Höyläysvaiheen" kaikkia laskuja ei tullut.

Kaikki kortilla ja lasku suoraveloitukseen.

• Eepra

Käviköhän niinkuin kaverilla. Pankista ilmoitettiin tilin ylityksestä (silloin kun vielä höylättiin) ja kun kaveri meni pankkiin selvittelemään asiaa, niin kasööri toi hymy suupielissä näytille kasan kuitteja joissa kaikissa oli saajana ravintola ****** ja nimi kirjoitettuna kyriilisillä kirjaimilla.

Ei reklamoinut, vaan hävitti korttinsa siihen paikkaan ja siirtyi käteisen käyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe