Eli minä ja kaverini aijomme tehdä tallin jossa olisi noin 20/30 hevosta/ponia ja itse rakennus olisi tosi iso ja mahtava (vanhan näköinen).
pitäisimme leirejä YMPÄRI VUOTTA jne. ja tietysti tunteja.
Kaverini sanoi,että siihen menisi miljoonia onko tuo totta???
Mitä meidän pitäisi opiskella?
minä ajattelin eläinhoitajaa kyseinen ammatti on vielä aika vieras(?) ja kaverini ratsastuksenopettajaksi nuoriso ohjaajaaksi (ehkä).
Ajateltiin,että otettais semmonen BSE lannan poisto ja lämmitys järjestelmä lämmittämään talon,tallin ja ehkäpä maneesinkin(?)
Sit se talo olisi semmonen huvila,haluaisimme siitä sellaisen vanhan ajan tyylisen!
kuinka kalliiksi tulisi jos teemme oman yrityksen...
20
4175
Vastaukset
- vegata
no hevoset pelkästään maksaa lähes miljoonan, ja sitten satulat ja muut kalliit tarvikkeet.
- ...
Ainakin tällaiset asiat pitää ottaa huomioon:
-hevosten hinnat
- hevosten ruoat
-lääkkeet
-muu hoito (madotukset, lisäravinteet) Voitte laskea yhdelle hevosella ja kertoa 30.
-hevosten tarvikkeet
-hoitovälineet
- hevoskopit ja trailerit
- tilat, niiden osto, kunnossapito, entisöinti, muut muutostyöt, mahdollisesti vesi - ja sähköhommien teko..
- Tiluksien hoito, siihen vaadittavat laitteet (traktori, ajettava ruohonleikkuri...)
- yleiset asumiskustannukset
- palkat. Kaksi ihmistä ei missään nimessä hoida kolmeakymmentä hevosta, vaan on palkattava asiantuntevia hoitajia.
- mainoskulut
- vakuutukset, verot...
Kyllä, puhutaan miljoonista markoista.Pelkästään huvilahenkinen iso kartanotila talleilla on helposti siinä 500 tuhatta euroa, riippuen alueesta. Plus kaikki muut kulut.
Olette vielä ilmeisesti nuoria. On hienoa, että suunnittelette tuollaista, mutta ystäväsi oli oikeassa. Kyse on mielettömän suurista rahoista. valitettvasti. - eräs tuleva yrittelijä!
... kirjoitti:
Ainakin tällaiset asiat pitää ottaa huomioon:
-hevosten hinnat
- hevosten ruoat
-lääkkeet
-muu hoito (madotukset, lisäravinteet) Voitte laskea yhdelle hevosella ja kertoa 30.
-hevosten tarvikkeet
-hoitovälineet
- hevoskopit ja trailerit
- tilat, niiden osto, kunnossapito, entisöinti, muut muutostyöt, mahdollisesti vesi - ja sähköhommien teko..
- Tiluksien hoito, siihen vaadittavat laitteet (traktori, ajettava ruohonleikkuri...)
- yleiset asumiskustannukset
- palkat. Kaksi ihmistä ei missään nimessä hoida kolmeakymmentä hevosta, vaan on palkattava asiantuntevia hoitajia.
- mainoskulut
- vakuutukset, verot...
Kyllä, puhutaan miljoonista markoista.Pelkästään huvilahenkinen iso kartanotila talleilla on helposti siinä 500 tuhatta euroa, riippuen alueesta. Plus kaikki muut kulut.
Olette vielä ilmeisesti nuoria. On hienoa, että suunnittelette tuollaista, mutta ystäväsi oli oikeassa. Kyse on mielettömän suurista rahoista. valitettvasti.Niitä hevosia hoitais ne tyypit ketkä olisi tunneilla ja sais ilmaseks vaikk aina jonkuu tunnin(jos haluavat hoitaa).
Kyllähän minä tuota vähän epäilinkin,että siihen menisi rahaa ja paljon!
Miten sen verotuksen/vakuutuksen kanssa,paljon se veisi rahaa tai muutenkin?
Mitä ammatteja pitäisi opiskella? - ...
eräs tuleva yrittelijä! kirjoitti:
Niitä hevosia hoitais ne tyypit ketkä olisi tunneilla ja sais ilmaseks vaikk aina jonkuu tunnin(jos haluavat hoitaa).
Kyllähän minä tuota vähän epäilinkin,että siihen menisi rahaa ja paljon!
Miten sen verotuksen/vakuutuksen kanssa,paljon se veisi rahaa tai muutenkin?
Mitä ammatteja pitäisi opiskella?Missään nimessä hevosten hoitoa ei voi laskea joidenkin tunnilla käyvien pikkutyttöjen harteille. (arvasin että vastaisitte noin) Heillä ei ole siihen vaadittavaa tietoa tai taitoa. Ypäjän hevosopistossa voi itsensä opiskella hevostenhoitajaksi. Se on vähin vaatimus, mutta jos siellä pidetään myös tunteja ymv. pitää olla lisäksi siihen vaadittava koulutus. ihan pelkiltä kotikylän ratsastuskoulun tunneilta ei taitoa siihen kartu.
Hevostenhoitajia kaivataan joka päivä, 365 päivää vuodessa tallille. Hevoset on ruokittava, harjattava, karsinat puhdistettava, hevoset vietävä pihalle, otettava sisään, satuloitava tunneille jne. Se on iso homma, mihin menee palkatuiltakin hoitajilta koko päivä. Oikea ammattitaitoinen hevostenhoitaja osaa tunnistaa, koska hevonen ei voi hyvin - ontuuko, varooko muuten jotain, eikö syö hyvin, onko hammaspiikkejä, onko kenkä irti...Lisäksi pitää tunnistaa myös paljon vakavammat asiat, kuten alkava ähky jne. Sitä ei takuulla 12-vuotias tyttönen tunnista, eikä tarvitsekaan.
Lisäksi: kuka kouluttaa hevosia?
verot menevät aina saaduista tuloista. Eli kun oppilas maksaa tunneista, menee siitä heti verot päältä pois. Verot syövät erittäin suuren osan tuloista.
Vakuutukset on ehdottomasti otettava. Jokainen hevonen on vajkuutettava, samoin tilat, on otettava irtaimistovakuutus tarvikkeille jne. Vakuutuksiin uppoaa monia tuhansia euroja, enemmänkin. Myöskin työntekijöille pitänee maksaa vakuutusta.
Unohdin mainita, että kirjanpito maksaa myös.
Ihan noin tyly ei kannata olla, kuin nimim.joku oli. Te olette silti vielä nuoria tyttöjä (oletettavasti, koska ette tiedä käytännön asioita) ja ilmeisesti harrastatte ratsastusta. Kysykääpä talleilta paikan pitäjältä, mitä käytännössä tarkoittaa ratsastustallin pyöitys. Yrittäjällä, joka toimii eläinten kanssa, ei ole lomia.
teillä on akuniit romanttiset kuvitelmat hevoskirjojen kartanoista ja kymmenistä hevosista. Ajatuksena se onkin kaunis, mutta käytännässä miljoonien pieti. Pankki myöntää kyllä lainaa tietyin perustein, mutta se pitää maksaa korkojen kera takaisin. - eräs tuleva yrittelijä!
... kirjoitti:
Missään nimessä hevosten hoitoa ei voi laskea joidenkin tunnilla käyvien pikkutyttöjen harteille. (arvasin että vastaisitte noin) Heillä ei ole siihen vaadittavaa tietoa tai taitoa. Ypäjän hevosopistossa voi itsensä opiskella hevostenhoitajaksi. Se on vähin vaatimus, mutta jos siellä pidetään myös tunteja ymv. pitää olla lisäksi siihen vaadittava koulutus. ihan pelkiltä kotikylän ratsastuskoulun tunneilta ei taitoa siihen kartu.
Hevostenhoitajia kaivataan joka päivä, 365 päivää vuodessa tallille. Hevoset on ruokittava, harjattava, karsinat puhdistettava, hevoset vietävä pihalle, otettava sisään, satuloitava tunneille jne. Se on iso homma, mihin menee palkatuiltakin hoitajilta koko päivä. Oikea ammattitaitoinen hevostenhoitaja osaa tunnistaa, koska hevonen ei voi hyvin - ontuuko, varooko muuten jotain, eikö syö hyvin, onko hammaspiikkejä, onko kenkä irti...Lisäksi pitää tunnistaa myös paljon vakavammat asiat, kuten alkava ähky jne. Sitä ei takuulla 12-vuotias tyttönen tunnista, eikä tarvitsekaan.
verot menevät aina saaduista tuloista. Eli kun oppilas maksaa tunneista, menee siitä heti verot päältä pois. Verot syövät erittäin suuren osan tuloista.
Vakuutukset on ehdottomasti otettava. Jokainen hevonen on vajkuutettava, samoin tilat, on otettava irtaimistovakuutus tarvikkeille jne. Vakuutuksiin uppoaa monia tuhansia euroja, enemmänkin. Myöskin työntekijöille pitänee maksaa vakuutusta.
Ihan noin tyly ei kannata olla, kuin nimim.joku oli. Te olette silti vielä nuoria tyttöjä (oletettavasti, koska ette tiedä käytännön asioita) ja ilmeisesti harrastatte ratsastusta. Kysykääpä talleilta paikan pitäjältä, mitä käytännössä tarkoittaa ratsastustallin pyöitys. Yrittäjällä, joka toimii eläinten kanssa, ei ole lomia.
teillä on akuniit romanttiset kuvitelmat hevoskirjojen kartanoista ja kymmenistä hevosista. Ajatuksena se onkin kaunis, mutta käytännässä miljoonien pieti. Pankki myöntää kyllä lainaa tietyin perustein, mutta se pitää maksaa korkojen kera takaisin.Ystäväni halusi ratsukoksi joten hän kouluttaisi hevoset/ponit.
Eikä niitä hevosia tartte olla kuin 10 aluksi,mutta siellä on viälä 20 oma paikka jotka täyttyvät myöhemmin.
Ja minä käyn ypäjän hevosen hoitajalinjan.
Sis en meinannutkaan että hevosia hoitaisi aina jotkut pikkulikat vaan että silloin tällöin eli aika harvoin. - joku
... kirjoitti:
Missään nimessä hevosten hoitoa ei voi laskea joidenkin tunnilla käyvien pikkutyttöjen harteille. (arvasin että vastaisitte noin) Heillä ei ole siihen vaadittavaa tietoa tai taitoa. Ypäjän hevosopistossa voi itsensä opiskella hevostenhoitajaksi. Se on vähin vaatimus, mutta jos siellä pidetään myös tunteja ymv. pitää olla lisäksi siihen vaadittava koulutus. ihan pelkiltä kotikylän ratsastuskoulun tunneilta ei taitoa siihen kartu.
teillä on akuniit romanttiset kuvitelmat hevoskirjojen kartanoista ja kymmenistä hevosista. Ajatuksena se onkin kaunis, mutta käytännässä miljoonien pieti. Pankki myöntää kyllä lainaa tietyin perustein, mutta se pitää maksaa korkojen kera takaisin.Niin kai sitten. En kyllä ( vaihteeksi ) aivan roskaa puhunut vaan aikalailla siihen suuntaan asiat menee...
- eräs tuleva yrittelijä!
joku kirjoitti:
Niin kai sitten. En kyllä ( vaihteeksi ) aivan roskaa puhunut vaan aikalailla siihen suuntaan asiat menee...
et sun ei ois OLLENKAAN tarvin "kommentoida" mun viesti PISTE.
Jokaisella on omat mielipiteensä ja minä olen laskenut,punninnut hyvä etten mitannut,että paljon menee sitä rahaa ja tulos oli 3milj.507tuhatta ja tos on kaikki tarpeelliset harjat,palkat,hevoset,rakennus,remontoiminen,ruokakupit,satulat,suitset,jalustinhihnat,jalustimet,satulavyöt,loimet,hikiloimet,talliloimet,pakkasloimet,toppaloimet,pintelit,patjat,suojat,JNE.Ja sitä muuta tavaraa on vielä PALJON enemmän!!!Ja puhetyylistäsi veikkaan että sinä et paljoakaan tiedä hevosista,muuta kuin että ne ovat hyviä leivän päällä!?Ja todellakaan minä en ainakaan saa "isäpapalta" rahaa koska se on alkoholisti ja vetää pampuloit,et se siitä "sun unelmasta".
Olet muutenkin antanut negatiivista palautetta kaikiihin viesteihin mihin olet kommentoinut,ainakaan minä en ole sellaisia viestejä sinulta nähnyt että olisi jotain positiivista... - Euro
Jokaisella on omat mielipiteensä ja minä olen laskenut,punninnut hyvä etten mitannut,että paljon menee sitä rahaa ja tulos oli 3milj.507tuhatta ja tos on kaikki tarpeelliset harjat,palkat,hevoset,rakennus,remontoiminen,ruokakupit,satulat,suitset,jalustinhihnat,jalustimet,satulavyöt,loimet,hikiloimet,talliloimet,pakkasloimet,toppaloimet,pintelit,patjat,suojat,JNE.Ja sitä muuta tavaraa on vielä PALJON enemmän!!!Ja puhetyylistäsi veikkaan että sinä et paljoakaan tiedä hevosista,muuta kuin että ne ovat hyviä leivän päällä!?Ja todellakaan minä en ainakaan saa "isäpapalta" rahaa koska se on alkoholisti ja vetää pampuloit,et se siitä "sun unelmasta".
Olet muutenkin antanut negatiivista palautetta kaikiihin viesteihin mihin olet kommentoinut,ainakaan minä en ole sellaisia viestejä sinulta nähnyt että olisi jotain positiivista...Tota.. Nimim. joku:n viestit saattavat ehkäpä olla kyynisiä ja tylyllä sävyllä kirjoitettuja, mutta ne ovat myös realistisia; onhan se totta, että tuollaisen rahasumman kokoonraapimiseen kuluu mielettömästi aikaa ja energiaa. Enkä usko että sitä saa kerättyä kovin nopsaan pelkällä työnteolla; lottovoitto olisi tässä tapauksessa unelmien täyttymys, tosin hyvin epätodennäköinen.
Avainsana on viisikirjaiminen: Laina. Enpä usko, että ilman lainan ottamista tuollaista yritystä pistetään pystyyn. Mutta toivotan kuitenkin suotuisia tuulia tulevaisuuteen.
Pieni vinkki loppuun: laitahan pilkun jälkeen väli, muuten teksti menee tollaiseksi pötköksi ja on hyvin vaikea lukea. - joku
Olet muutenkin antanut negatiivista palautetta kaikiihin viesteihin mihin olet kommentoinut,ainakaan minä en ole sellaisia viestejä sinulta nähnyt että olisi jotain positiivista...Äläs pyttyile minulle lapsi. Saatan vielä tulla ärtyneeksi. eh, niih.
Ei sinun muuten olisi minunkaan juttuja tarvinnut kommentoida ( ei pistettä kuuntelen mielelläni sinunkin mielenkiintoisia selityksiä, eikös se nyt AINAKIN ole positiivista.
Niin ja kaakeista vielä ( hevosista vielä jos et vieläkään tajua ). Olen nähnyt hevosia. Olen ratsastanut. Hevoset haisevat ja... Niin no siinä oli varmaan jo tarpeeksi. En tunne erityisiä sympatioita hepoja kohtaan, mutta en hevosta leivälleni laittaisi. Jollet sitten tarkoita MEETVURSTIA. Ikävä kyllä minun täytyy vastata tuohon, ettei kyseisstä lihatuotetta tehdä yleensä hevosista. ainakaan en ole ikinä hevosta sisiäsltävää meetvurstia syönyt... Raaka totuus. Koskettaa paljon eikös. Yhyy.
Ja mitä ihmettä valitat minulle jos kerta teidät jo paljonko rahaa sun muuta tarvitset. Nyt kipin kapin tuon hakuun. Ja netti kannataisi ottaa myös pois, se kun maksaa, you know? Rahaa, sitä tarvitaan aina. ja nyt jos "tuleva yrittäjä" antaa minulle anteeksi, menen tekemään raparperipiirakkani loppuun. - ohikulkija
Olet muutenkin antanut negatiivista palautetta kaikiihin viesteihin mihin olet kommentoinut,ainakaan minä en ole sellaisia viestejä sinulta nähnyt että olisi jotain positiivista...Kannattanu laittaa välimerkit noiden pilkkujen jälkeen tossa sun luettelossas? Niinhän sen pitäs ollakin ja sitte vältetää myöski tollasen ylileveen viestin tulo... Vinkki vinkki...
- joku
Aiotte? Eli siis tahdotte, haluasitte. hmm.. Mitäköhän ikäluokkaa edustatte? kannattaisi minusta todella ekana vaikkapa mennä kesätöihin tai muutenvaan kysymään voiko auttaa talilla. Sitten kun on hieman kauemmin ollut hevosten kanssa ja on jo vanhempi, niin sitten kannattaisi ensin hankkia töitä jonkun toisen tallilta ja hankkia itsellen paljon rahaa ( ja rahaa ei kasva, valitettavasti, puussa, joten kannattaa jo tässä vaiheessa nostaa persettään ylös ja painua vaikka leikkaamaan naapurin nurmikkoa pesämunaksi, HUOM: vaan jos siitä saa rahaa. )Sitten täytyykin hankkia kunnon työpaikka, josta saa todellla rahaa. Mikään hevosenhoitajan apulaisen apulainen ei oikeastaan kelpaa, jos tarkoituksena on saada miljoonia kokoon. Parikymmentä kaakkia, hevosat siis, en vain pysty kutumaan kyseisiä eläimiä muilla nimillä, kaakki tulee luonnostaan. Luultavasti ette kumpikaan saa kokooon niin paljoa rahaa ( jollei sitten isäpappa lainaa omalle mussukalleen, en suosittele kyllä velkakierrettä vanhmmilleen. )joten jospa vaikakpa tyytyisitte pienempään määrään hevosia ja pienempäänm tallliin sun muuhun. Hevosten ruokakin vie hitosti rahaa, ja niiden kyllä täytyy joskus sentään syödä. Eli pienempi talli ja vähemmän hevosia. Olen kyllä varma, ettei kumpikaan teistä ikinä noita haaveita saa toteutettua, tuskin kumpikaan edes päätyy hevosten kanssa tekemisiin, riippuu kyllä "tulevien yrittäjien" tällähetkisestä iästä.
- Moik
Minulla ja kaverilaani on vähän samanlainen unelma.
Rakentaisimme tallin, jossa 12 karsinapaikkaa: 5 tuntsareille, 5 yksityisille ja 2 omille. Omien karsinat menisivät yksityisille jos omia ei saisi hankittua.
Maneesi tulisi kysymykseen vasta sitten, jos tai kun homma alkaisi pyöriä kunnolla.
Olemme molemmat lähdössä opiskelemaan Ypäjälle hevosenhoitajiksi syksyllä, ja ainakin kaverini aikoo joskus jatkaa ratsastuksenohjaajaksi tai -opettajaksi. Jatko-opiskeluistani en vielä itse tiedä.
Kuulostaisiko tuollainen talli huonolta? Onko niille tarvetta? Miten helposti (ei varmaankaan helposti) pankki lainan myöntäisi?
Molemmat kyllä tiedämme, että tuskin sitä tallia tulee perustettua, ja jos vaikka perustetaankin niin vasta vuosien päästä. Unelmat ovat kuitenkin unelmia...:)- Moonflower
Ei mun mielestä kannata heti ruveta järjestelemään mitää vaelluksia koska jos ei homma pyörikkää....Siihen menee sit vaa rahaa...mut toivottavasti onnistutte!!:)
- Moik
Moonflower kirjoitti:
Ei mun mielestä kannata heti ruveta järjestelemään mitää vaelluksia koska jos ei homma pyörikkää....Siihen menee sit vaa rahaa...mut toivottavasti onnistutte!!:)
Mitä ihmeen vaelluksia? Maneesista(=ratsastushalli) mä puhuin.. Maneesi maksaa kyllä aika paljon, mutta toisaalta monet tahtovat ratsastaa talvisin ja huonolla säällä sisällä. Ja tunneista voisi ottaa enemmän rahaa, samoin tallivuokraa voisi nostaa.. Jos paikan joskus möisi, maneesi nostaisi sen arvoa ainakin jonkun verran..
- Mirma
Kävisihän alkuun viiden hevosen talli,niillä saisi tunnit pidettyä pienemmälle porukalle ja pikkuhiljaa rahaa olisi ostaa enemmän hevosia yms. Mutta kannattaa hankkia valmis talli, jonka esim. remontoi, aika työlästä rakentaa kokonaan uusi, eikö niiin?
- Moik
Mirma kirjoitti:
Kävisihän alkuun viiden hevosen talli,niillä saisi tunnit pidettyä pienemmälle porukalle ja pikkuhiljaa rahaa olisi ostaa enemmän hevosia yms. Mutta kannattaa hankkia valmis talli, jonka esim. remontoi, aika työlästä rakentaa kokonaan uusi, eikö niiin?
Niin jos sopivan löytäisi, niin kyllähän sen sitten myös ostaisi.:)
Hinnatkin vaihtelevat niin paljon.. Jostain Lapin suunnalta saat 3 tilaa pääkaupunkiseudun 1 tilaa vastaavalla rahasummalla..(okei, ehkei nyt niin montaa..:)) Toisaalta Etelä-Suomessa on myös asiakkaita enemmän.. - mie.
Moik kirjoitti:
Niin jos sopivan löytäisi, niin kyllähän sen sitten myös ostaisi.:)
Hinnatkin vaihtelevat niin paljon.. Jostain Lapin suunnalta saat 3 tilaa pääkaupunkiseudun 1 tilaa vastaavalla rahasummalla..(okei, ehkei nyt niin montaa..:)) Toisaalta Etelä-Suomessa on myös asiakkaita enemmän..Molempien sekä alkuperäisen kirjoittajan, että Moikin kannattaa ottaa huomioon, että jos teillä on vaikkapa ensi alkuun 5hevosta ja jokaisella vaikkapa 2-3tuntia päivässä niin siitä ei paljon rahaa kerry, ja siitäkin suuri osa menee jo vuokraan, ruokaan ym..ym..
Tutullani on ollut ratsastustalli ja sillä harvoin tienaa leipäänsä. Ja työntekijöiden palkatkin maksavat paljon, puhumattakaan tallista, hevosista, eläinlääkärikuluista, varusteista. Ja sitten teillä ei todellakaan ole aikaa istua tietokoneen ääressä, teillä ei käytännössä ole vapaapäiviä, vaan joulunkain hevoset tarvitsevat hoitoa!
Jos olette tosissanne unelmienne kanssa niin sitten vaan keräämään mansikoita ja tienaamaan. Ette käy ratsastustunneilla, myytte kännykän, ette osta karkkia ym. saatte hyvin säästettyä satoja euroja vuodessa, ja siihen päälle vielä työt niin saatte hyvällä tuurilla muutama tuhat euroa per vuosi, ja sitten kun olette vaikka 16-vuotiaita niin menette kahteen kesätyöhön niin saatte jo kymmeniä tuhansia palkkaakin vuodessa. Sitten vaan menette koulun ohellakin töihin. Kyllä te saatte unelmanne toteutettua jos tahdotte, mutta se tarkoittaa:
ei kavereita, ei vapaa-aikaa, ei tuhlausta, mutta se palkitsee sitten kun teillä on se oma talli eikä teillä ole sillonkaan ystäviä, vapaa-aikaa tai ylimääräistä rahaa, mutta silloin teillä on velat, hevosenne ja olette toteuttaneet unelmanne.
Tsemppiä teille. Miettikää oletteko valmiita luopumaan kesälomistanne ja kaikesta. - Ex-hevosen hoitaja
Moik kirjoitti:
Mitä ihmeen vaelluksia? Maneesista(=ratsastushalli) mä puhuin.. Maneesi maksaa kyllä aika paljon, mutta toisaalta monet tahtovat ratsastaa talvisin ja huonolla säällä sisällä. Ja tunneista voisi ottaa enemmän rahaa, samoin tallivuokraa voisi nostaa.. Jos paikan joskus möisi, maneesi nostaisi sen arvoa ainakin jonkun verran..
Hei sinä nimimerkillä "tuleva yrittäjä"-kaikki tietää että maneesi maksaa todella paljon .Lisäksi sen ylläpito ,joten suosittelisin kenttää .Kenttä voi olla läpi vuoden auki jos sitä suolataan ja jäät rikotaan .Talvella hevosille pannaan vaan hokit joka on paljon halvempaa kuin maneesin ylläpito !Lisäksi maastossa voi käydä .Mutta älkää haukatko liian suurta palaa !Minulla on kokemusta ,kysy uudestaan jos jotain ilmenee !
- Hevonen on hieno eläin
Haaveet ei maksa... Tollasen tallin ja hevos määrän kun hankitte niin nostan hattua, mut pahoin pelkään ettei niin tule käymään... Joko teillä on paljon rahaa alkupääomaan ja rikkaan vanhemmat takaamas erittäin isoa lainaa, koska startti raha ja Eu-tuki ei ole kuin murto-osa kustannuksista..
Esinnäki:tontti/maata pitis olla väh.20hehttaaria, jos uuden tallin aikoo niin tallin pohjatyöt vetää ison summan ja talli muutenki...
Koneet Tallitöille:traktorit,useampi ja niihin vehkeet..
Hevosen kuljetus:tuolle määrälle pari koppia ja kuorma-auto..
Hevoset ja niihin tyk.tarpeet..
Jatkuvat kustannukset on vuosittain erittäin iso:esin. vakuutukset,hullot,ruokinta,käyttö kustannukset jne. ja pienenmät vielä päälle...
Suurin piirtei kun ajatelee kok.asian sumaa, niin varakkaa tallille n.3,5.milj.€ pistäkää lototen ja toivokaa et osuis yksin 7oikei, niin tarvis ottaa sit pienenpi laina..
TSEMPPIÄ HAAVEILLE niitä mullakin on, mut tyydyn 10 hevosen talliin ja pihattoon.. mul on sentäs ravurita, et ne tuottaa juoksemalla osan takaisin.. terveisin:Hevos-mies/kirves-mies..! - Onnea!
Kyllä nyt täytyy sanoa, että monet ovat vastanneet todella masentavasti veisteihin! Kyllä hitossa nimittäin on varmasti teillä mahdollisuus rakentaa talli, josa vain oikeasti haluatte! Eikä hitto vie sen tallin rakennukseen mene 3miljoonaa!
Kuulkaas nyt kaikki! Ei suomeen kukaan rakentaisi enää talleja jos ne maksaisi 3miljoonaa :O Tuossahan ratsastus hinnat pyörisivät pilvissä, jos tuollainen laina pitäisi vieä maksaa pois! Huh huh!
Kuulkaas... hienoja talleja ja maatiloja myydään ympäri suomea! Ostakaa vaikka sellainen. Hienon saa jo 500 000€. Sitten hommatkaas hevosia ulkomailta. Sieltä niitä hienoja ja halpoja saa, kunhan viittii niitä sieltä lähteä katsomaa ja etsimää.. eikä se vaikeata ole. Vain tyhmä ostaa hevoset ratsastuskouluun suomesta.
Suomessa hevosten hinta on todella korkea. Puolet halvemman ja yhtä hyvän hevosen (jos et paremmankin saat ulkomailta. Kokemusta on! Ja niin on niillä kaikkilla rats koulun omistajilla, sillä lyön vetoa, että lähes puolet ratsastuskoulun hevosista tuodaan ulkomailta.) Niin ja ei ne hevos kuljetuskaan matkan maksa niin paljon, että hevosia kannattaisi ostaa suomesta. Ulkomaille siitä vaan hevosia siis ostelemaan. Monien osto hevosten mukanakin tulee jo varusteet, joten uusi hienoja ei tarvitse mennä ostamaan. Tai jos täytyy niin kyllä niitä varusteita saa kohtuu hintaa ostettua käytettyinä jotka on vielä tosi hyvä kuntoisia.
Lisäksi voin kokemuksesta sanoa, että nuorenkin hevosen koulutus onnistuu! On tullut nähtyä ihan omin silmin, kuinka lukio ikäiset tytöt kouluttaa nuoria 5v hevosia jotka on ostuttu "raakoina ja käyttämättöminä" ja kyllä nyt ällistellä saa kun kyseinen puolivuotta sitten tullut hevonen oli juuri itseasiassa kisoissa pari päivää sitten. HeB se meni todella upeasti muodossa ja kulmat se siististi oikomatta... ratana menee 80cm. Kyseinen hevonen osasi osioita tullessa tallille, mutta oli arka, ei oltu hypätty pahemmin ja tosi raaka. Oli ollut maasto hevosena, mutta herkän ja ajanpuutteen vuoksi myi pois ja niin se tuli meidän rats kouluun. Hieno heppa nykyjään! Saa ihan ällistellä sitä ja ihmetellä kuinka nuoret tytöt (ohjaajan avustuksella) ja omalla kokemuksella koulutti siitä upean tamman!
Mallia ottakaa siis te kaikki näistä innokkaista ja yritteliäistä tytöistä! Pois puheet jossa rahaa pitäisi kerätä koko elämän ja unohtaa ystävät!
Tekstini sai tallin perustamisen kuulostamaan tosi helpolta, mutta sitä se ei ole! Mutta se ei ole kuitenkaan mahdotonta! Usko unelmaa! Joten... hus hus siitä kouluun ypäjälle opiskelemaan ja kokemusta hakemaan niin kyllä susta vasmasti joskus tallin omistaja tulee jos oikeasti haluat!
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952