Lähti tällaista palautetta palauteformilla

"Tiedän paremmin"

Eikö teidän ymmärrys riitä siihen että ihmiset inhoavat sitä että postilaatikko tungetaan täyteen paskaa. MINULLA ON MAINOSKIELTOTARRA! Ette kunnioita sitä. Te olette roskakuskeja joiden laatikkoihimme tunkemaa tavaraa meidän pitää siivota jatkuvasti.

Jos saan vielä mainoksianne, niin käyn töhertelemässä kirkkojen seinät. Eli oma vika jos ette kunnioita mainoskieltotarraani.

On tyhmää pakkosyöttää mainoksia, sillä ne kääntyvät mainostajaa itseään vastaan!

Jeesus-mainokset eivät tee poikkeusta!

Uskonnollinen mainonta on poikkeuksellinen häiritsevää sillä sanotte minulle päin naamaa: "Sinun tieteellisesti pätevä maailmankatsomuksesi on väärä, sinä olet väärässä. Me olemme oikeassa, sinun kuuluu kuunnella meitä. Me olemme oikeassa, meillä on parempi maailmankatsomus kuin sinulla, luovu omastasi ja ota meidän maailmankatsomuksemme." Se on äärettömän loukkaavaa! En minäkään tule sanomaan teille että te olette todella typeriä ja epäloogisia idiootteja jotka korvaavat tiedon luulemisella. (Usko on luulemista jo määritelmänsäkin mukaan.)

Julistan sodan teitä vastaan jos ette lopeta propagandanne pakkosyöttöä.

29

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Tiedän paremmin"

Lisäys: Samantapaista palautetta olen laittanut kaikille pizzerioille jotka tunkevat mainoksiaan kieltokyltistä huolimatta. Kaikki ovat uskoneet paitsi yksi joka sekin uskoi sen jälkeen ken kävin liimaamassa heidän mainoksensa väärin päin ja sotkettuina heidän ikkunaansa saatetekstin kera.

• Se on oikein niille

Hyvä hyvä - tapu tapu. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

• "Tiedän paremmin",

jos postilaatikkoosi tulee ev.lut.seurakunnan julkaisemaa materiaalia, niin voit soittaa maanantaina kirkkoherranvirastoosi ja pyytää ystävällisesti huomioimaan mainoskieltokyltin. Tällä tarkoitan seurakuntien lehtiä. Jos laatikkoosi tulee jonkin toisen kirkkokunnan postia, niin ota heidän seurakuntaansa yhteyttä. Kyllä sinulla on oikeus olla vastaanottamatta uskonnollista postia, siinä olet oikeassa.

Tuskin kukaan väittää Sinun maailmankatsomustasi vääräksi, väheksyy tai pilkkaa sitä. Toivon ainakin, ettei. Jokaisella meillä on oikeus uskoa mihin haluaa.

Pauliina, diakoni

• Tuumasta toimeen

Tein sen saman jo suhteessa Jehovan todistajiin, ja sain roskapostin pysäytettyä.

• Jotain rajaa

Kyllä taas tuli törkeä kirjoitus kirkon edustajalta Pauliinalta.

Kirkko hoitakoon itse ongelmansa. Miksi minun pitäisi soittaa teille että älkää tunkeko roskianne minun postilaatikkooni. Hullujako olette ...
        Kirkolla ei ole mitään oikeutta tunkea roskia jokaiseen postilaatikkoon. Kyllä se on kirkon itsensä selvitettävä että kenen postilaatikkoon saavat tunkea roskansa.
        Hankkikaa LUPA !

• Tiedän paremmin

Mihin hemmetin kirkkoherranvirastooni? Ei minulla ole mitään kirkkoherranvirastoa eikä aikaa soitella mihinkään virastoihin virka-aikana.

Ei sitä roskapostia tulvi vain teiltä. Yhdeltä spämmääjältä tulee yksi ja toiselta toinen ja tuhannennelta tuhannes mainos. Olen loputtomassa suossa niiden röyhkimysten takia jotka eivät kunnioita massapostituskieltoani jos rupean soittamaan jokaiselle erikseen. Onneksi sentään yli 90 prosenttia mainosten jakajista on niin sivistyneitä että he kunnioittavat kieltokylttiä. Kirkko ei kuulu näihin sivistyneisiin ja hienotunteisiin tahoihin vaan se on moukka joka ei piittaa kieltokyltistäni. Ehkä uskovaiset kuvittelevat olevansa muiden spämmääjien yläpuolella ja että säännöt eivät koske heitä.

• #eeerola

Sähköpostiohjelmaan kannattaa hommata filtteri, joka suodattaa roskapostit. Lisäksi "ei mainoksia" postilotaan auttaa muuhun.

En ole vielä koskaan saanut häiritsevästi miltään uskonnolliselta ryhmältä postia, en tavallista tai "sähköistä"..Toki tulee joku lehdykkä joskus, ehkä kerran vuodessa.

• Jakeluyhtiö,jakaja

Ei kirkko sitä sinne tuo, vaan joku kolauttaa todennäköisesti pinkan, joka hänet on palkattu heittämään mainospinkka (jossa saattaa olla jokin seurakunnan lehti myös) ovestasi sisään. Eli siis ota siihen jakeluyhtiöön yhteyttä ja kerro, että ei mainoksia -kylttiäsi ei ole noudatettu. Ja laita isompi teksti. Heillä saattaa olla pieni palkka ja kova kiire. Toinen seikka: he saattavat olla ulkomaalaisia jakajia, jotka eivät osaa lukea tekstiä luukussasi.

• Tiedän paremmin
        Jakeluyhtiö,jakaja kirjoitti:

Ei kirkko sitä sinne tuo, vaan joku kolauttaa todennäköisesti pinkan, joka hänet on palkattu heittämään mainospinkka (jossa saattaa olla jokin seurakunnan lehti myös) ovestasi sisään. Eli siis ota siihen jakeluyhtiöön yhteyttä ja kerro, että ei mainoksia -kylttiäsi ei ole noudatettu. Ja laita isompi teksti. Heillä saattaa olla pieni palkka ja kova kiire. Toinen seikka: he saattavat olla ulkomaalaisia jakajia, jotka eivät osaa lukea tekstiä luukussasi.

Höpö-höpö. Paikallinen jakeluyhtiö noudattaa kiitettävästi kieltokylttiä. Tuo uskonnollinen propagandalappunen oli sillä kertaa ainoa paperipalanen laatikossani.

• ilmaisjakelu
        Tiedän paremmin kirjoitti:

Höpö-höpö. Paikallinen jakeluyhtiö noudattaa kiitettävästi kieltokylttiä. Tuo uskonnollinen propagandalappunen oli sillä kertaa ainoa paperipalanen laatikossani.

Ei mikään ev.lut.seurakunta jakele omatoimisesti omia ilmaisjakelulehtiään tai mainoksiaan... kannattanee kieltää ilmaisjakelu jos ei halua ilmaisjakelulehtiä. Ainakin omalla paikkakunnallani mainokset ja ilmaisjakelu on eri asia.. jos kieltää vain mainokset, tulee ilmaisjakelu kuitenkin. kaikki lehdykät (paitsi yksityisten jakamat) saa skipattua laittamalla luukkuun lapun "ei ilmaisjakelua - kiitos!"

• Tiedän paremmin
        ilmaisjakelu kirjoitti:

Ei mikään ev.lut.seurakunta jakele omatoimisesti omia ilmaisjakelulehtiään tai mainoksiaan... kannattanee kieltää ilmaisjakelu jos ei halua ilmaisjakelulehtiä. Ainakin omalla paikkakunnallani mainokset ja ilmaisjakelu on eri asia.. jos kieltää vain mainokset, tulee ilmaisjakelu kuitenkin. kaikki lehdykät (paitsi yksityisten jakamat) saa skipattua laittamalla luukkuun lapun "ei ilmaisjakelua - kiitos!"

Kiitos vinkistä. Ongelma on vaan nuo kyltit. Vaatii vaivaa hankkia kun sen pitäisi olla säänkestävä, joten mikään omatekoinen tekele ei käy. Oikeastaan pitäisi laittaa sellainen kyltti jossa on teksti: Yksityinen postilaatikko. Ja sitten postilaatikon käyttöehdot. Lukemalla ne hyväksyt käyttöehdot. Ja ehtojen rikkojalta veloitetaan postilaatikon tyhjennysmaksu 40 euroa.

• mainosta vai ei
        ilmaisjakelu kirjoitti:

pizzeriat eivät jaa mainoksia, ne ovat hintatiedotteita. kirkon jakama koemuutos on uskontomainos.

• vellitsekaisin
        mainosta vai ei kirjoitti:

pizzeriat eivät jaa mainoksia, ne ovat hintatiedotteita. kirkon jakama koemuutos on uskontomainos.

Tuskinpa kirkko mitään koemuutos lehtisiä jakaa, sehän on ihan oma organisaationsa (johon ilmeisesti pari seurakuntaakin kuuluu niiden vapaiden suuntien ja ties minkä herätysliikkeiden lisäksi)

• invaasio
        vellitsekaisin kirjoitti:

Tuskinpa kirkko mitään koemuutos lehtisiä jakaa, sehän on ihan oma organisaationsa (johon ilmeisesti pari seurakuntaakin kuuluu niiden vapaiden suuntien ja ties minkä herätysliikkeiden lisäksi)

Se on jenkkiuskovaisten maailmanvalloitusta. Niillähän on jo oma TV-kanavakin täällä Suomessakin jossa mm. eräs ex miss Suomi saarnaa uskon autuutta ja muutoksen ihanuutta. Yök!

• mooseksen sukat

hahahahahahahahahahhaahahahahahahha.

Trollit on tän palstan ihan parasta.

Ihan kuin jollekkin nyt tulvisi suorastaan jotain kirkon postia ...voi poijjat ja mooseksen lahkeet heheheheheheheheheheheheheh

• ....

Tässä on henkilö joka on ihan sekaisin. Säälittävä tyhjän nauraja.

• Tiedän paremmin

Sinulla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Kyse ei ole sähköpostista. Minulla ON "ei mainoksia" kyltti ja sehän oli koko kirjoituksen pääasia!

Mistä näitä lukihäiriöisiä aina ilmaantuu? Jos eivät ymmärrä lukemaansa, niin ei tarvitse myöskään kommentoida asiaa jota ei ole ymmärtänyt.

• esther

ei kirkko muualla päin lähettele koko ajan mainoksia.

• Mirka ...

Pääsisimme monesta ongelmasta eroon jos kirkko lakkautettaisiin.

• Mainokset helvettiin

Mä olen viimeisen 20 vuoden aikana avannut postilaatikkoni arviolta noin 5000 kertaa ja 95 prosenttia noista avauksista johtuu mainospostista, sillä suurin osa postista on roskapostia. Esim. talvella joudun laskemaan painavat kassit märkään lumihankeen kun tulen kaupasta kulkien postilaatikon kautta, ottamaan hanskat pois, kaivamaan laatikon avaimen esiin, tunkemaan niitä jäätyneeseen lukkoon sormet kohmeessa jne. Ja useimmiten turhaan mainosten takia. Kun kannen avaa niin näkee että jotain on tullut mutta ei näe onko se roskaa vai arvopostia.

Jokaisella on OIKEUS kieltäytyä tästä turhasta työstä jota mainosten jakajat pakottavat tekemään.

• *sigh*

Nyt on kyllä jollain hiekkaa tavarassa jos tällain sekoo jostain mainoksista, huh.

• Mainokset helvettiin

Kaikkea paskaa pitää sietää muuten on seko. Taidat itse tykätä siitä paperisaastasta jonka saat lämpimään eteiseesi. 4750 turhaa avaimen kaivamista on ihan hyväksyttävä kiusa, eikö niin?
        Jos vedän turpaan seuraavaa mainosten jakelijaa, niin sanon vaan että "on hiekkaa tavarassa kun sekoaa yhdetä nyrkin iskusta".

• Olen huomannut monet kerrat maaseudulla kulkiessani, ettei sellaista tietä taida ollakaan Suomessa missä ei olisi yhdessä valaisinpylväässä tai maitolaiturilla kiinnitetty "Jeesus pelastaa..." -propagandapaskaa. Miksi maaseudutkin pitää tärvätä moisilla mainoksilla...eikö ole olemassa ollenkaan sellaista "neutraali uskonnoista pitäjää" tai "uskonnoista puhdasta pitäjää"!!?!?

Sen verran olen luonto- ja maaseuturakas ihminen, että pidän sellaisia lappusia jo luonnon saastuttajina pelkällä olemassa olollaankin, että olen oikein pysähtynyt, noussut autosta ja repinyt sellaiset laput pois sieltä pylväästä tai maitolaiturin seinistä, kun olen vaan sellaisen tienposkessa havainnut!! Ensi kesällä jatkan taas projektia!

• Hyvä juttu

:-) Onpa sulla ongelmat. Jossain maissa ihmiset kuolevat sodissa tai nälkään ja sinä saat itkupotkuraivateita, kun tolpissa on sellaisia lappuja joista sinä et tykkää. Kyllä sinulla on hyvin asiat.

• luminarsku

ateisti1982,

olet hyvällä tiellä, varo ettet kompastu tienposkia kolutessasi. Kiihkosi johdattakoon sinut Jumalan syliin. Sen jälkeen mainokset ei enää ärsytä. Sanoo nimimerkki 'Kokemusta on'. :)

Tiedätkös, että lappujen teippaaja on rukoillut, että ne voisivat johdattaa ihmisiä Jeesuksen tuntemiseen, ovat siis sikäli 'vaarallisia' etenkin jos niihin koskee. :=)

'Tiedän paremmin'

Minne siis tuon palautteesi lähetit?
        Kirjoitat, että yli 90 % mainosten jakajista kunnioittavat kieltokylttiäsi. Miten on mahdollista, että mainoksia siitä huolimatta tulvii tulvimalla 'tuhannennelta tuhannes' postilaatikkoosi? Ovatko siis vajaa 10 % mainoksista kaikki uskonnollisia?

Itse annan mainosten tulla ja otan ne tuotetietouden kannalta, rahaa säästyy kun seuraa tarkasti kaikki tarjoukset. Ihmettelen miksi ihmiset ärsyyntyvät mainoksista mutta ostavat kalliilla normihinnoilla kun voisivat säästää ruokalaskuissakin. Jos minulle tulisi vajaa 10% kaikista mainoksistani, niitä olisi todella vähän.

Sanovatko siis ruokamainokset ym. sinulle, että älä osta sitä, mitä mieluusti haluat vaan osta nyt tätä, mitä me sinulle tuputamme? Onko sekin äärettömän loukkaavaa?

'Lukihäröisellekin' raivoat samaan syssyyn; kuinka voi tietää, ettei ymmärrä lukemaansa? Eiköhän siinä ollut vain yleinen toteamus, miten saada spämmiposti eri tahoilta estettyä.

Erehdyin aikoinani juttelemaan Jehovan todistajille ovellani ja siitäkös riesa alkoi. Kun seuraavilla kerroilla en halunnut enää jutella, sanoin sen heille, mutta eivät he sitä uskoneet vaan ramppasivat ovella alvariinsa. Kävin laittamassa parikin kertaa heidän salinsa postiluukusta kieltolapun, ettei osoitteeseeni saa tiputtaa Jehovan todistajien materiaalia ja kerran sanoin sen yhdelle todistajallekin salinsa ovella suoraan. Silti niitä lappuja tipahtelee vieläkin joskus, aivan kuin kokeilisivat kepillä jäätä. :) No, ne menee suoraan lehtikeräyskasaan, enää ei viitsi kieltolappuja salille viedä. Että onhan meillä täällä maailmassa ärsytysaiheita, joita voi tietenkin lientää omalla suhtautumisellaan.

Postilaatikkoon voi laittaa välillä ISOLLA TEKSTILLÄ mainosten jakokiellon ja ukaasit vielä perään, eiköhän tokene.

PS: Usko ei ole määritelmänsä mukaan luulemista vaan luottamista. En silti sano sinulle, että olet "todella typerä ja epälooginen idiootti", koska sinähän sen jo sanoit meistä. :)

• Eikö ole?

Eikö Jeesus-lappujen jakamiseen ole lupa itse kaikkivaltiaalta Jumalalta?

• EL.a . K:IM

Eikö ole?

On.

• EL.a . k.IM

"Tiedän paremmin"

Jaha.

Koskas tää maailman lyhin sota käydään sitten, minkä ajattelit julistaa?

Mä laitan jotain nättiä päälle sitten :)

• ev.lut.

Niin minäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      401
      8682
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3041
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      16
      1433
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      73
      1043
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1038
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      985
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      62
      940
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      933
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      880
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      864
    Aihe