Varaosat

VolvoVille

Moi, tietääkö kukaan volvolla ajava, miksi osat ovat niin halpoja 940:seen?
Viime aikoina olen korjannut omastani pakoputken keskipöntön, ja puhaltimen moottorin ja rahaa on mennyt korjauksiin yhteensäkin vain n.100 e.
Osat siis Motonetistä ja tarvikeosia, pakoputken keskipönttö muistaakseni 70 e, ja puhaltimen moottori 65 e, olisi aika halpaa autoilua, jos nämä kestävät yhtä kauan kuin alkuperäiset, eli yli 16 vuotta ja 426000km.

4

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpisautoilija

      Itsekin joskus samaa miettinyt. Useimmat osat tähän kyseiseen autoon ovat rakenteeltaan erittäin suoraviivaisia ja melko yksinkertaisia. Monet osat käyvät myös 700 sarjalaiseen ja jotkut 200-sarjalaiseenkin. Olisiko siten tämä volyymien määrä (käy useaan malliin) ja yksinkertaisuus syynä?

    • 940 man

      motonetin tarvikeosien laatu heittelee, niin kuin volvon perä talvella, esim pakoputkistosta senveran, tilasin etuputken, väliäänenvaimentimen ja takaylityksen, noh takaylitys ei maksa kuin vähä vajaa 9e ja se menee vaihtoon joka vuosi, etuputki omaani n. 2cm liian pitkä--> takaylitys hakkaa runkoon väliäänenvaimennin oko, taas etupyörän laakeri n.60e ollut toimiva, ja halpuuteen vaikuttaa tietysti se että lähes samat oasat kuin 740, jopa 240:ssä ja yksinkertasia

    • VolvoVille

      Kiitos vastauksista, siitä olen kuullut, että 200-700 ja 900 sarjoissa käytetään samoja osia.
      Sitä en ollut ajatellut että osat ovat myös yksinkertaisia, mistä syystä halpoja.

    • Omassa Volvossa

      960, 3.0 vm -92 pakoputkisto on tehty jostain jaloteräksestä ja on vielä alkuperäinen. Tosin katalysaattorin ja keskimmäisen vaimentimen alumiinikuori pyrkii syöpymään. Auton kaikki nivelet ja puslat molemmissa akselistoissa vielä alkuperäisiä 230 tkm:n jälkeen. Taka-akseli on Multilink. Katsastuksessa täällä Euroopan sydämessä valittivat että joka paikka vuotaa öljyä muttei siellä mikään vuoda vaan öljysin pohjan loppukesällä lomalla Suomessa käydessäni. Taitaa olla tuntematon juttu täkäläisille katsastajille mutta näyttää toimivan hyvin näissä olosuhteissa. Monessakin mielessä hyvä auto, vain bensankulutus korkeahko. Moottoritiellä menee kymppi vaikkei hirveästi edes töytäilisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe