Kuukautisten lopettaminen!

menkat.

Miten kuukautiset saa lopetettua kokonaan? En tarkoita mitään e-pilleri kuuria tai jotain lääkevalmistetta kipujen ehkäisemiseksi vaan kokonaan kuukautisten poistamista elämästä. Olen kohta 20-vuotias nainen, mutta tiedän jo etten halua biologisia lapsia. Ja vaikka haluaisinkin, niin koen ettei se ole kaiken tämän joka kuukausi koettavan kivun ja henkisen helvetin ansiota. Jos haluan myöhemmin lapsia, aion adoptoida. Eri asia olisi jos kuukautiset olisivat vaikka kerran vuodessa tai täysin harmittomat ja kivuttomat. En pysty olemaan työkykyinen moneen päivään kuukautismigreenin ja vatsakramppien kanssa. Tiedän, että monet naiset kärsivät näistä oireista. Itse en vaan jaksa enää tulevaisuuden ja opiskelujen takia. Tiedän, että kuukautiset ovat osa naisen normaalia elämää. En vaan koe ansaitsevani tätä kipua, joka on typerää ja turhaa. Joka kerta kuukautisten loputtua elämä hymyilee. Strerilisaatiota ei ilmeisesti voi tehdä alle kolmekymppisille tai muuten terveille naisille. Siksi kysynkin, onko muuta keinoa? Ja mielellään asiallisia vastauksia, tämä on todella tärkeää! :)

7

6313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e

Ööö.. siis haluat apua, mutta et halua apua? Aika ristiriitaista. Lääkkeet ovat yleensä apu ongelmaan, mutta jos ne eivät kelpaa... eipä noita vaihtoehtoja oikein ole muita.

• Ainoa..

keino on kohdun poisto. Josta voi seurata vastaavat oireet kuin vaihdevuosissa, joten en tiedä onko se sen helpompaa.

Sterilisaatio on ehkäisykeino, eikä vaikuta kuukautisiin mitenkään.

E-pillereillä voisit saada kivut helposti kuriin ja vaikka jätettyä joka toiset kuukautiset välistä, mutta ilmeisesti et halunnut helppoa ratkaisua?

• menkat.

Ei tässä ole kyse siitä ettenkö haluaisi apua, lääkkeitä tai helppoa ratkaisua. Olen kokeillut E-pillereitä ja ne eivät auta kipuihin saati migreeniin. Kuukautisten siirtoa olen kokeillut myös ja kivut tulevat takaisin kahta kauheampina. Haluaisin todella, ettei minulla olisi enää kuukautisia ja toivottavasti ymmärrätte nyt miksi. Mutta kiitos kuitenkin vastauksista! :)

• etsimällä löytää

Jos e-pillerit eivät auttaneet, niin tuskin sitten hormonikierukka tai ehkäisykapselikaan toisi apua. Siitä tietysti voi keskustella gynekologin kanssa. Minipillerit eivät välttämättä ole sinulle vaihtoehto, vaikka osalta ne vievätkin kuukautiset. Tässä tilanteessa suosittelen todella gynekologia, enkä terveyskeskuslääkäriä. Toisaalta kokeilematta eri ehkäisy vaihtoehtoja ei tiedä.

Toinen vaihtoehto ovat psyykelääkkeet. Niistä uudemmat ovat käyttökelpoisia ja vievät kipuja. Kuukautisia ne eivät vie, mutta voivat tehdä kivuttomammiksi.

Kolmanneksi kannattaisi ihan tarkastaa elintavat: vähentää stressiä, syödä terveellisesti, liikkua riittävästi.

Kokeile myös vaihtoehtoisia hoitoja: akupunktio, vyöhyketerapia, shiatsu... Mikään niistä ei vie kuukautisia, mutta voivat vähentää kuukautiskipua ja migreeniä.

Tehoavatko täsmälääkkeet migreeniisi?

• Kierukka-90

Hormonikierukkan mukana katosi itseltäni ainakin kuukautiset ja niiden mukana kivutkin tietysti...

• 41 69 61

HMM................. visainen tilanne kyllähän muori on jo minulle asiasta kertonut,
      viisainta olisi kutsua lääkäri. Käskekää murin heti soittaa terveys asemalle!

• huolestunut

hei
      olen 53 vuotias nainen ja syön marevan (waran) lääkettä
      halvaisin apua että kuukautisvuoto loppuisi kokonaan se haittaa jo minun arkipäivästä elämää minulle on laitettu hormoonikierukka eikä sekään auta ja sain kaksi viikkoa sitte ruiskun joka pitäis lopettaa sen vaan eipä vaan auta
      mikä avuksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe