Suomi tarvitsee välttämättä valtameri yhteyden taantuman ja rikkidirektiivin takia. Suomen hallituksen olisi välittömästi alettava tunnustelut, olisiko Venäjä mahdollisesti halukas myymään alueen takaisin.
Ilman tätä meri yhteyttä Suomi ei tule selviämään taantumasta ja tämä on FAKTA!
Petsamon takaisin ostaminen?
11
73
Vastaukset
- Hyvä idea-
Eikös se presitentti nainen voisi kysyä kaveriltaan herra Putinilta, mitä mieltä tämä on, jos luovuttavat Murmarskin laivasto-tukikohdan suomelle.
Sitähän voisi sitten käyttää yhteistyö ja avunanto tarkoituksiin . - Suomi tarvitsee
pääsyn kaukoidän markkinoille, joten Venäjän olisi luovutettava Vladivostok Suomelle.
Samalla vaadimme muutoman mannertenvälisen ydinohjuksen, koska itse emme kykene niitä valmistamaan. Onhan Suomi, tavallaan osa Venäjää, koska Venäjä synnytti, tämän Suomi nimisen valtion. Se voi olla FAKTA! suomalaisille mutta venäläisillä on ihan eri FAKTAT!
- Heidän faktansa on,
että 1941-193 koko maa oli vaarassa, kuen meillä 1939. He menettivät sodassa eniten ihmisiä. Eli ilmaiseksi eivät varmasti anna mitään, entiselle viholliselle, joka taas haikailee Venäjän vastaiseen liittoon= NATO.
- kor jaan
Heidän faktansa on, kirjoitti:
että 1941-193 koko maa oli vaarassa, kuen meillä 1939. He menettivät sodassa eniten ihmisiä. Eli ilmaiseksi eivät varmasti anna mitään, entiselle viholliselle, joka taas haikailee Venäjän vastaiseen liittoon= NATO.
1941-193 = 1941-1943 olivat heidän vaaranvuotensa.
- ...............
Jos Venäläiset saavat jatkaa alueella normaalisti kaivostoimintaansa, he voisivat ehkä suostua siihen, että Suomi saisi ostettua kapean maakaistaleen, jolloin saisimme meri yhteyden.
- Norja an..
Lyhin matka merelle olisi Norjan Munkefjordista ja tiekin on valmiina. Yhteistyönä satama ?
- O$$I
Ry$$ä on ry$$ä.
Mitään hintalappua Petsamolle ei ole eikä tule.
Yhteistyö norskien kanssa on ainoa varteenotettava vaihtoehto, eikä niin huonokaan.
Toinen asia sitten on, mitä järkeä koko asiassa olisi. Rikkidirektiivillä ei asiaa voi taloudellisesti perustella ja taantumalta 10-20 vuoden päähän ulottuva hanke ei meitä pelastaisi :D - raakkuna1
Suomi neito on menettänyt aikoinaan toisen käsivartensa, ja silloin meni Petsamo, jossa oli vanha kunniakas Ortodoksinen luostari, sekä talvisodan aikainen tärkeä nikkelikaivos. Niin tuotakoon nykyiselle sukupolvelle tiedoksi, että Venäjä vaati itselleen tuon tärkeän nikkelikaivoksen, josta saimme aikoinaan sotateollisuutemme tärkeää materiaalia luotien valmistukseen.
Niin nyt on avausesityksessä tullut esiin, että tuo Jäämeren satamayhteys olisi todella tärkeä suomelle. Ja sen kautta saisimme vientiyhteydet pelaamaan paremmin. Niin aatelkaat kun laivamme joutuvat lähtemään Hangosta tai Turust, ja Helsingist, ja kiertämään Tanskansalmen kautta, jos aiomme viedä vientituotteita, kuten elektroniikkaa ja kodintarvikkeita, tuolle laajalle kauppaalueelle, ja toisaalta tuoda takaisin pohjoisen alueen vaihtotavaraa, vaikkapa Naalinkettujen turkiksia. Joop. Mutta mennyttä, mikä mennyttä, ja fosfori kaivoskin meni Matti Vanhasen aikana. Salut. - pilateraarista
Vaihdetaan Ahvenanmaahan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2592884Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1052398Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121980- 731483
Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki851434Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181330TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161148Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos431014- 71983