Olen aikeissa ostaa jonkun raivurin tm. villin puutarhani kurittamiseksi. Tontilla on paljon korkeuseroja ja kiviä, sekä sankka viidakko puskaa ja ruohovartisia.
Olen hieman ymmälläni tutkittuani valikoimia. Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksianne, mikä merkki olis hyvä ja mallikin. Ja paljonko maksoitte, ja oliko jokin malli liian tehoton tms.
Jään toivorikkaana odottelemaan!
PS. Etsin edelleen myös sitä hyvää vähänkäytettyä, jos vaikka tärppäis.
raivurit/trimmerit
3
1414
Vastaukset
- näitä
Ruotsalaiset koneet on luotettavia.
Itselläni on Huskvarna ja pelannut jo kolmatta kesää moitteetta.
Mene pienkonekauppiaan jutuille ja kerro mitä aiot tuolla tehdä.
En ole kenenkään kuullut raivaussahaansa liian tehokkaaksi kehuvan.
Valitse sopivan painoinen, mutta elä pienintä.
Hyvälaatuiseen siimapäähän kannattaa satsata ja maksaakkin siitä vähän enempi. Kaikki halpamallit ei toimi, kuten on ajateltu ja siima menee sekaisin, tai katkeaa ennen aikojaan, joten työstä katoaa mielekkyys ja alat vihata tuoata laitetta.
Käytettyä, jos katselet...
Ammattimiesten jäljiltä löydät todennäköisesti loppuunajetun koneen.- junnu
on minulla , yli 20 v. , toimii vieläkin .
Tehoa ei yleensä ole liikaa , painoa voi olla . Eli , kunnon raivaussaha hyvällä siimapäällä , lähtee pajut ja muut risut . Niin , ja kypärä silmikolla , silmät ja korvat suojataan .
- tässä
Muualta Suomi24.fi:n sivuilta löytämiäni keskustelun pätkiä liittyen raivaus/trimmeri laitteisiin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000053&posting=22000000003656906
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1596447
- 511864
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441570- 541122
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48981Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13960Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887