voimakkaan allergiset reaktiot ihossa

Saan todella helposti allergisia reaktioita esimerkiksi: itserukettavat voiteet, veetin ihonkarvanpoistovoide ja muistakin voiteista/kosmetikasta.
Yleensä minulla allerginen reaktio on niin paha,että jalat/kroppa tulee täyteen punaisia näppylöitä, ne kutisevat ja kuumottavat.. välillä jopa jalkani ovat turvonneet
allegisen reaktion saatuani. ja suihkussa käynti/vesi pahentaa asiaa entisestään.
Ja aina ei edes apteekin bepanthen (uusi voide) tai Kortisoni edes auta asiaa..
2254
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Samoja ongelmia minulla, mutta minä tiedän syy oman ihottumaan, minulla on nimittäin maitorupia.
Se on perinnöllistä ja minulle se puhkesi vasta aikuisena. Tämä tapahtui, kun muutin asuntoon jossa oli kylpyamme ja lojusin siinä kylpyvaahdon seassa. JA NIMENOMAN KYLPYVAAHTO JOSSA OLI RUNSAASTI HAJUSTEITA.
Minkälaisia oireita ei kuitenkaan ole, kun tietää varoa määrättyjä juttuja.

- voin kyttää vain määrättyjä deodorantteja, muuten kainaloon tulee kutisevia näppylöitä

- sama on saippuan kanssa, millä pesen koko kehoni. Käytän vain hajusteettomia saippuoita.

- määrättyjä voimakkaasti hajustettuja pyykinpesuaineita en voi käyttää

Kun seuraan näitä ohjeita minulla ei ole minkälaisia oireita.

Äänestä

jenni- hyvä, suosittelen lämpimästi kääntymistä lääkärin puoleen tämän ongelman kanssa. Vaikuttaa siltä, että saatat kärsiä hajusteallergiasta. Hajusteallergia on helppo todeta epikutaanitestillä ja kun tämä on todettu on helppo välttää niitä aineita, jotka aiheuttavat allergiaa. Mikäli kyseessä ei ole hajusteallergia vaan jokin ihon sairaus, osaa lääkäri antaa tähänkin neuvoja.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


jenni- kirjoitti:

Saan todella helposti allergisia reaktioita esimerkiksi: itserukettavat voiteet, veetin ihonkarvanpoistovoide ja muistakin voiteista/kosmetikasta.
Yleensä minulla allerginen reaktio on niin paha,että jalat/kroppa tulee täyteen punaisia näppylöitä, ne kutisevat ja kuumottavat.. välillä jopa jalkani ovat turvonneet
allegisen reaktion saatuani. ja suihkussa käynti/vesi pahentaa asiaa entisestään.
Ja aina ei edes apteekin bepanthen (uusi voide) tai Kortisoni edes auta asiaa..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu