tarvitsisin hieman apua tälläiseen tehtävään kun tällä hetkellä ei onnistu sitten ollenkaan.
tehtävä kuuluu näin:
Tee ohjelma, joka tulostaa näyttöön fahrenheit/celsius listan siten, että tulostettavan listan rajat kysytään, Käyttäjältä kysytään alussa fahrenheittien alaraja,yläraja sekä askel(minkä välien tulostetaan).
Listauksen muoto tulee olla seuraava
-10F on -23c astetta
0F 0n -17c astetta
Tehtävä tulee tehdä, joko for tai while lauseella.
Kaava: Celsius=5.0/9*(fahrenheit-32)
Hieman apua tähän, en itse vain millään keksi toimivaa ratkaisua.
for/while lause
4
213
Vastaukset
- 1=1silmukka
noh... älä käytä while-juttua tai no... jos haluat, minä käyttäisin suoria hyppyjä ja ehtoja.
funktio jolla kysyt sitä astetta, olisi: atoi() varmaankin, ja siihen laskenta kaava ja sitten printf vaikka millä tulostat laskun jälkeen.
jaa kuuluu tehdä while, no laitat vaikka että for (1=1); ja tähän väliin {} se ohjelma ja hyppy sieltä vaan pois. Silloin voit käyttää hyppyäkin jos luistat vähän :)
atoi() on se funktio kai mitä hait tuossa.. - C-Jermu
Unohda välittömästi edellinen vastaus, tässä ei ole ohjelmasi kannalta päätä eikä häntää.
Oletan, että osaat kysyä käyttäjältä arvot, jonka jälkeen sinulla on muuttujat:
temp_min;
temp_max;
step;
/* Tässä välissä teet virhetarkastelut, että onko noissa arvoissa järkeä, ts min isompi kuin max, step ei ole nolla, jne */
/* Laske montako kokonaista askelta mahtuu tuohon määriteltyyn väliin */
step_amount = floor((temp_max-temp_min)/step);
double celcius = 0.0;
for(int i=0; i - C-Jermu
Jostain syystä viesti katkesi, tässä tuo for -luuppi:
for( int i = 0; i < step_amount; i) {
celcius = (temp_max-32) / 1.8;
/* Tulosta celcius, temp_max(fahrenheit) halutulla tavalla */
/* Vähennä temp_max halutun askeleen verran */
temp_max -= step;
} Jos joku tekisi minun kaikki työni kanssa, niin että laittaisin tänne kuvauksen ja sen jälkeen joku vetäisi koodin laudalle - minä saan palkan ja joku toinen tekee työt. Ihan kivalta kuulostaa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024238
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463788Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1363245Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.441611Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191478Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341430Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251385Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161150Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151063