Siirtoluvalla ajelu?

Alle 64 e/viikko

Saako auton katsastaa ihan missä tahansa katsastuskonttorilla?
Eli vaikka rekisteröimätön auto olisi Hangossa niin saat ajaa sillä katsastukseen Rovaniemelle 27,40 eurolla päivässä?

Tarkoittaako "siirtolupa" sitä että sen saa siirtää katsastettavaksi, vai sitä että sillä saa ajaa mihin tahansa eli siirtää omasta tallista Hangosta Rovaniemelle "korjaamoon"? Eli sitä ei ole pakko edes katsastaa?

Siirtolupa ja siirtomerkit maksavat yhteensä 17,40 euroa luvan voimassaoloajasta riippumatta. Siirtovakuutuksen hinta on ensimmäiseltä päivältä 10 euroa ja seuraavilta päiviltä 6 euroa/päivä. 7 päivältä 46 euroa.

Eli voit ajella rekisteröimättömällä autolla viikon siirtoluvalla kunhan maksat 17,40 siirtomerkeistä ja luvasta, sekä 46 euroa viikon siirtoliikennevakuutuksesta?

"Siirtolupa voidaan myöntää katsastukseen ja korjaamolle vientiä varten."

19

37157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autoilija vai?

      Soita konttorille ja kysy. Sillä se selviää.

      • Anonyymi

        On päässy ketju härskiksi.

        Piti viedä auto korjaamolle ja kysyin siirtolupaa.
        Luvan hinta on 15€ riippumatta monelleko päivälle se on.
        Riippumatta siitä onko autolla liikennevakuutus on maksettava vakuutus joka on 20€ aka päivä ja 12€ kultakin lisäpäivältä.

        Siirtovakuutusmaksulta välttyy kun ilmoittaa auton liikennekäyttöön, tällöin alkaa juosta normaali vakuutusmaksu


    • Turunpiispa

      Jos järjestelmä olisi tuollainen, niin luuletko, ettei sitä hyväksikäytettäisi valtavassa määrin? Siirtolupa-hakemukseen on oltava merkittynä tarkat päivämäärät ja reitit, mistä ja mihin ajat. Jos hortoilet niiden ulkopuolella, niin virkavalta antaa taloudellisia sanktioita. Toimistosihteereillä on myös ohjeistus olla antamatta perusteettomia lupia, joten jos haet viideksi päiväksi lupaa siirtää auto Porvoosta seinäjoen kautta Turkuun ja sieltä Kuopioon korjattavaksi, ja lopulta Ivaloon katsastettavaksi, niin saat konttorita korkeintaan naurut.

      Lähimmälle katsastuskonttorille voi ajaa ajanvarausta vastaan, et tarvitse siihen siirtolupaa.

    • Ei kilpiä

      "Lähimmälle katsastuskonttorille voi ajaa ajanvarausta vastaan, et tarvitse siihen siirtolupaa."

      Itseasiassa taidan tarvita kun autossa ei ole rekisterikilpiä?

    • Siirtolupaaa

      "Siirtolupa ja siirtomerkit maksavat yhteensä 17,40 euroa luvan voimassaoloajasta riippumatta. Siirtovakuutuksen hinta on ensimmäiseltä päivältä 10 euroa ja seuraavilta päiviltä 6 euroa/päivä. 7 päivältä 46 euroa."

      Jos ottaa ensin siirtoluvan vain yhdelle päivälle ja huomaa ettei se riitäkään vaan tarvitsee sitä myös seuraavana päivänä niin maksaako se silloin toiset 27,40?

      Eikö siksi kannattaisi varmuuden vuoksi ottaa heti ainakin parille päivälle?

      • 7 pv max. siirtolupa

        Joo just näin se menee.

        Väittivät katsastuskonttorilla ettei tuohon saa jälkeenpäin enää lisäpäiviä, vaan tarvii maksaa taas kokonaan uus siirtolupa.

        Eli kannattaa ottaa mahd.pitka siirtolupa varmuuden vuoks, jollei katsastus menekkään läpi, niin saa ajella ainaki viikon kodin, korjaamon ja katsastuskonttorin väliä.

        Kellon aikoja ei tarvi lappuun laittaa, riittää kun laittaa kaupunginosat mistä mihin aikoo ajaa.

        1. koti - korjaamo - koti
        2. koti - korjaamo - koti
        3. koti - katsastus - koti

        Niin pääsee ajaan viä kotiinkin jos hylky tulee ;)


      • Anonyymi
        7 pv max. siirtolupa kirjoitti:

        Joo just näin se menee.

        Väittivät katsastuskonttorilla ettei tuohon saa jälkeenpäin enää lisäpäiviä, vaan tarvii maksaa taas kokonaan uus siirtolupa.

        Eli kannattaa ottaa mahd.pitka siirtolupa varmuuden vuoks, jollei katsastus menekkään läpi, niin saa ajella ainaki viikon kodin, korjaamon ja katsastuskonttorin väliä.

        Kellon aikoja ei tarvi lappuun laittaa, riittää kun laittaa kaupunginosat mistä mihin aikoo ajaa.

        1. koti - korjaamo - koti
        2. koti - korjaamo - koti
        3. koti - katsastus - koti

        Niin pääsee ajaan viä kotiinkin jos hylky tulee ;)

        Tuossa on muuten järkeä. Eipä tule mieleen siirtolupaa hankkiessa, että entä jos ei mene läpi. Sittenhän sillä ei saa ajaa ollenkaan jos kaikki on vanhoja.. eli siirtoluvalla voi ajaa kotiin tai korjaamoon kun se on varattuna. Tosin saahan siihen uuden siirtoluvan mutta joutuu maksaa taas sen 17 euroa vakuutus 7 euroa /päivä ja lisäpäivät ainoastaan 7 euroa.
        Eli viikon ajo 24€ 6x7 euroa= 24 42=66 euroa.
        Aina se lähtölupa on kalliimpi ja lisäpäivät halvempia.
        Näistä on tosi vähän tietoa ja jokainen joutuu arpomaan että miten ne menee, kun netissäkään ei asioita juurikaan avata. Trafin sivuilla on just sitä virkamieshööpötystä josta ei tajua tavallinen ihminen paljoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on muuten järkeä. Eipä tule mieleen siirtolupaa hankkiessa, että entä jos ei mene läpi. Sittenhän sillä ei saa ajaa ollenkaan jos kaikki on vanhoja.. eli siirtoluvalla voi ajaa kotiin tai korjaamoon kun se on varattuna. Tosin saahan siihen uuden siirtoluvan mutta joutuu maksaa taas sen 17 euroa vakuutus 7 euroa /päivä ja lisäpäivät ainoastaan 7 euroa.
        Eli viikon ajo 24€ 6x7 euroa= 24 42=66 euroa.
        Aina se lähtölupa on kalliimpi ja lisäpäivät halvempia.
        Näistä on tosi vähän tietoa ja jokainen joutuu arpomaan että miten ne menee, kun netissäkään ei asioita juurikaan avata. Trafin sivuilla on just sitä virkamieshööpötystä josta ei tajua tavallinen ihminen paljoakaan.

        Kyllä mä sain ajaa kotio vaikka hylsy tulikin!


    • Buick

      Sain siirtolaput aikanaan viikoksi selityksellä että katsastusremppaa tehtävä vähän siellä täällä, ja kahden kaupungin välillä (välimatka 50km)...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaahas. Vastasin sitten vanhaan ketjuun koska joku oli jostain syystä nostanut tämän.


      • Anonyymi

        Voi ajaa kun ajaa, vaan sanoo että on menossa korjaamolle tai tulossa sieltä.


    • Anonyymi

      Voihan sitä ajaa ilman siirtolupaakin tulee vaan kalliimmaksi jos jää kiinni

    • Anonyymi

      Millä ketjulla ne ovat edulliset ?

      • Anonyymi

        Siirtolupa on samanhintainen jokaisella niitä myöntävällä toimipaikalla.


    • Anonyymi

      Kyllä niissä on tinkimisvaraa.

      • Anonyymi

        Tyhmä. Traficom määrää ne hinnat, joten ei niissä mitään tinkimisvaraa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä. Traficom määrää ne hinnat, joten ei niissä mitään tinkimisvaraa ole.

        Minä ainakin sain tinkastua puoleen hintaan Laihialla.


    • Anonyymi

      Ainakin yrittäjä saa alvin pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe