http://aluetv.fi/Poliisi-epailee-juristin-palkkioennakoita-rahankeraysrikoksena--id-242.html
Ile ja Jarmo olivat kehittäneet kehittäneet näyttävän koreorafian. Oli oikein treenattu, mitä sanotaan. Mutta Oulunkylän veteraanien rusettiluistelija kaatui heti kättelyssä omien luistimiensa nauhoin. Varatuomarihan teki ohjelmassa lähes täydellisen synnintunnustuksen.
Ile kertoi, että puolustusrintamaksi nimetty tiimi kerää varoja, hän antoi asiakasvaratilinsä numeron ja siitäpä se homma alkoi. Pienistä summista kertyi puro ja lammikko, mutta saamansa rahamäärää Ile ei sentään kehdannut kertoa.
Jarmo kyseli, että onkos Ile nyt puolustusrintaman asiamies ja Ile nyökytteli vaisuna, että tavallaan, tavallaan. Minä tiedän ja Ile tietää, että päämiehenä voi olla vain luonnollinen tai juridinen henkilö. Winkkarin puolustusrintama ei ole juridinen henkilö eikä se näinollen voi laillisesti tehdä sitoumuksia tai palkata asiamiestä. Ainoa keinoa on, että kaikki puolustusrintaman jäsenet antavat valtakirjansa Ilelle.
Onhan noita useita satoja valtakirjoja, Ile selitteli. Niinpä niin, useat sadat eivät riitä. Edustaa voi vain sellaista, jolta on saanut valtakirjan. Edelleen, asiamies voi vaatia toimeksiantopalkion vain edustamaltaan henkilöltä. Mitäpä tehdään sen hömelön rahalle, jolta ei ole saatu valtakirjaa, mutta on saatu rahaa. Onko se lahja vai rahankeräys?
Haastattelusta käy rattoisasti ilmi, että asiakasvaratililtä oli kyllä käytetty rahat, mutta laskua ei ole esitetty. Miten se nyt näin? Tämähän on kuin venäläinen vossikkakuski, joka syö leipäkuormastaan matkansa ratoksi.
Mukava kuitenkin, että varatuomari kertoi asiastaan avoimesti ja rehellisesti. Tulipa ainakin kerralla selväksi, miten asiakasvaratiliä on käytetty.
Kokemattomuuttaa ja ymmärtämättömyyttään puolustusrintama tekaisi hölmöntölväyksen omalla asialleen. Nyt sitten varatuomari rattoisasti jäävätään. Ei liene sopivaa, että rahankeräysrikokesta tutkinnassa oleva henkilö edustaa rahankeräysrikoksesta syytettyä. Arvaa, naurattaako?
Olisi kannattanut uskoa Adan varoituksia taas, eikä juosta nenäänsä aitan seinään. Tai mitäpä minä turhaan neuvon. Nämähän juoksee klyyvarinsa nurkaan aamuin illoin, onnettomuusalttiita yksilöitä kun ovat kaikki tyyni.
Varatuomarin kaksoisaxel ja lentävä piruetti
16
220
Vastaukset
- Keksimitta
"Onhan noita useita satoja valtakirjoja, Ile selitteli. Niinpä niin, useat sadat eivät riitä. Edustaa voi vain sellaista, jolta on saanut valtakirjan. Edelleen, asiamies voi vaatia toimeksiantopalkion vain edustamaltaan henkilöltä. Mitäpä tehdään sen hömelön rahalle, jolta ei ole saatu valtakirjaa, mutta on saatu rahaa. Onko se lahja vai rahankeräys?
"..
Ongelman nimi on se, että pätkä onkin potkastu pois aasinajajien liitosta, eli AaSIANAJAJA ei tarvitse tehdä mitään paperia toimeksiannosta vaan voi asemansa perusteella tehdä päämiehensä puolesta kaiken.
Jurristit, varajuomarit, lakkimiehet tarvii aina kirjallisen toimeksiannon...
Siksi syyte rahojenkeräyksestä, vaikka toimeksiantajat ovat kuin muut kuin pätkä." Jurristit, varajuomarit, lakkimiehet tarvii aina kirjallisen toimeksiannon..."
Jatketaan listaa: ekonomit, mielisairaanhoitajat, alueTVtoimittajat, rehtorit, muurarit, oikeustieteen ylioppilaat, tietokonetukihenkilöt ja metsätraktoriyrittäjät.
Nämä kaikki tarvitsevat allekirjoitetun paperin, jossa lukee, että valtakirja tai avoin asianajovaltakirja toimiakseenh toisen henkilön puolesta.
Asianajaja ei tarvitse mitään. Kas kun asianajoliitto ja sen jäsenyys jo takaa, että siinä viipottaa taattuu, tunnollinen ja rehellinen ammattimies. Muiden rehellisyydestä ei aina ole takuita.
Täällähän, jumankekka, vaeltelee salatumppu. Kirjoittaa ei osaa, mutta: "Kas näin peukku heiluu, ja peukku heiluu näin."
Saatanpa ehkä kirjoittaa muutaman totuuden Peukku-Pekan onnettomasta elämästä. ;)""""""Olisi kannattanut uskoa Adan varoituksia taas, eikä juosta nenäänsä aitan seinään. Tai mitäpä minä turhaan neuvon. Nämähän juoksee klyyvarinsa nurkaan aamuin illoin, onnettomuusalttiita yksilöitä kun ovat kaikki tyyni. """"""
Mä en oikeesti ymmärrä, jotta miten helkutissa jotkut voivat sössiä ihan kaikki, mitä tekevätkin. Ei kelpaa toteutuskelpoiset neuvot, vaikka enkelten kielellä puhuisi ja yrittäisi vinkata miten homma kannattaa hoitaa niin, että lain kirjain toteutuisi.
Ja mitaan ette voi...- Saapa nähdä miten
esim. sammaltuneella kantturalla sekä tunkiokauppiaalla suu pannaan, kun homman todellinen luonne tulee esiin sekä syytteet kumoutuvat. Koska kyseiset yksilöt ovat selittäjiä luonteeltaan, eivät he tule pyytämään solvauksiaan anteeksi. Asia ei sinällään ihmetytä, koska en ole tähän mennessä muutenkaan tavannut suoraselkäistä suolinkaista joka pyytäisi anteeksi aiheettomia puheitaan.
Ehei, sammaltunut kanttura sekä tunkiokauppias lopettavat vaivihkaa vaan asiasta puhumisen, ja siirtyvät seuraavaan aiheeseen jolla meitä solvaavat. Päätä syvemmälle pensaaseen vaan suolinkaiset, kyllä se siitä. Saapa nähdä miten kirjoitti:
esim. sammaltuneella kantturalla sekä tunkiokauppiaalla suu pannaan, kun homman todellinen luonne tulee esiin sekä syytteet kumoutuvat. Koska kyseiset yksilöt ovat selittäjiä luonteeltaan, eivät he tule pyytämään solvauksiaan anteeksi. Asia ei sinällään ihmetytä, koska en ole tähän mennessä muutenkaan tavannut suoraselkäistä suolinkaista joka pyytäisi anteeksi aiheettomia puheitaan.
Ehei, sammaltunut kanttura sekä tunkiokauppias lopettavat vaivihkaa vaan asiasta puhumisen, ja siirtyvät seuraavaan aiheeseen jolla meitä solvaavat. Päätä syvemmälle pensaaseen vaan suolinkaiset, kyllä se siitä.Että miten suu pannaan?
Jos nyt käräjäoikeus katsoo Kailajärven syyttömäksi rahankeräysrikokseen tai petokseen, minun on kunnian miehenä pyydettävä anteeksi kaikilta niiltä Wincapitan jäseniltä, joita olen tahattomasti tai tahallisesti tullut loukanneeksi näiden keskustelujen aikana. Näin uskon toimivani.
Tietysti tässä on sitten se toinen mahdolisuus, että käräjäoikeus onkin samaa mieltä kanssani. Silloin uskon, että nimetön ja nikitön pölvästikuoro nöyrästi veisaa kiitosvirttä minulle, totuudenpuhujalle.
"Oi pyhä, oi ikuinen totuudenpuhuja Valuuttakauppias,
Sinä avaisit sokeat silmänne, sinä näytit meille totuuden.
Vain sinussa on toivomme ja totuutemme,
Oi pyhä, oi ikuinen, oi siunattu Valuuttakauppias."
Siinä olisi malli kiitosvirrestä. Ette te avuttomat kuitenkaan itse mitään keksi.
Samalla voitte, jos välttämättä haluatte, hiukkasen muistaa myös Shahovia. Se hivelisi hänen turhamaista mieltään. Tämä ei kuitenkaan ole kovin välttämätöntä näin minun näkövinkkelistäni katsellen:- adventtivirsiä
valuuttakauppias kirjoitti:
Että miten suu pannaan?
Jos nyt käräjäoikeus katsoo Kailajärven syyttömäksi rahankeräysrikokseen tai petokseen, minun on kunnian miehenä pyydettävä anteeksi kaikilta niiltä Wincapitan jäseniltä, joita olen tahattomasti tai tahallisesti tullut loukanneeksi näiden keskustelujen aikana. Näin uskon toimivani.
Tietysti tässä on sitten se toinen mahdolisuus, että käräjäoikeus onkin samaa mieltä kanssani. Silloin uskon, että nimetön ja nikitön pölvästikuoro nöyrästi veisaa kiitosvirttä minulle, totuudenpuhujalle.
Siinä olisi malli kiitosvirrestä. Ette te avuttomat kuitenkaan itse mitään keksi.
Samalla voitte, jos välttämättä haluatte, hiukkasen muistaa myös Shahovia. Se hivelisi hänen turhamaista mieltään. Tämä ei kuitenkaan ole kovin välttämätöntä näin minun näkövinkkelistäni katsellen:"Oi pyhä, oi ikuinen totuudenpuhuja Valuuttakauppias"
Hyvä Lautis, sinussa on asennetta.;DDDDD - Shahov
Että miten suu pannaan?
Samalla voitte, jos välttämättä haluatte, hiukkasen muistaa myös Shahovia. Se hivelisi hänen turhamaista mieltään. Tämä ei kuitenkaan ole kovin välttämätöntä näin minun näkövinkkelistäni katsellen:"Samalla voitte, jos välttämättä haluatte, hiukkasen muistaa myös Shahovia."
Juu, niiin kyllä voisitte muistaa. Pidän erityisesti Russians Standarssista, joka kyllä maistuu viikonloppuna kun kohotan maljan Vantaan oikeuden viisaille päätöksille. Että pistäkää vaan tulemaan.
Ja turhamaisuutta minusta ei kyllä löydä, ei niin millään. Väittäisin, että olen palstan, ellei suomen vaatimattomin korpikommunisti ja ateisti jne... Shahov kirjoitti:
"Samalla voitte, jos välttämättä haluatte, hiukkasen muistaa myös Shahovia."
Juu, niiin kyllä voisitte muistaa. Pidän erityisesti Russians Standarssista, joka kyllä maistuu viikonloppuna kun kohotan maljan Vantaan oikeuden viisaille päätöksille. Että pistäkää vaan tulemaan.
Ja turhamaisuutta minusta ei kyllä löydä, ei niin millään. Väittäisin, että olen palstan, ellei suomen vaatimattomin korpikommunisti ja ateisti jne...Petturi, luopio ja aatteen kavaltaja. En paremmin sano.
Stolishnaja, se kaikkien juomien äiti. Kyytipojaksi Moskoskajaa ja aamulla laimennellen Viru Valgella. Nämä ovat kunnon luokkasoturin juomia. Niitä sai silloin, kun puolikkaan putelissa oli repäisykorkki. Ken pullon avaa, se pullon juo, opetettiin puoluekoulussa.
Tuo saatanan Ruskij Standard on sikakallista kapitalisminajan litkua.- Shahov
Petturi, luopio ja aatteen kavaltaja. En paremmin sano.
Stolishnaja, se kaikkien juomien äiti. Kyytipojaksi Moskoskajaa ja aamulla laimennellen Viru Valgella. Nämä ovat kunnon luokkasoturin juomia. Niitä sai silloin, kun puolikkaan putelissa oli repäisykorkki. Ken pullon avaa, se pullon juo, opetettiin puoluekoulussa.
Tuo saatanan Ruskij Standard on sikakallista kapitalisminajan litkua."Tuo saatanan Ruskij Standard on sikakallista kapitalisminajan litkua."
Juu, onhan se hiukan, mutta johonkinhan ne Wincapitalismilta säästyneet rahat pitää sijoittaa.
Toisin kuin aatteeni jalot korpisoturit, en ole niin perso noille mainitsemillesi liuottimille. - Oletko noin
Että miten suu pannaan?
Samalla voitte, jos välttämättä haluatte, hiukkasen muistaa myös Shahovia. Se hivelisi hänen turhamaista mieltään. Tämä ei kuitenkaan ole kovin välttämätöntä näin minun näkövinkkelistäni katsellen:yksinkertainen, tunkiokauppias, ettet enää edes muista mistä aiheesta olet ketjun aloittanut?
Seuraavalla kerralla kun alat tunkiona kommentoimaan jonkun kirjoittamaan tekstiin, lue se edes kunnolla. Sen jälkeen kun olet lukenut, koeta sisäistää se. Pinnistele kovasti lukemasi ja (toivottavasti) sisäistämisenkin jälkeen vielä hetki, ja koeta löytää kirjoituksesta johon olet vastaamassa, se aihepiiri jota kirjoitus käsittelee. Älä ainakaan missään nimessä hyppää itse vastauksessasi toiseen aiheeseen, ja oleta että kirjoittaja jolle aiot vastata, on kirjoittanut juuri siitä asiasta mistä olet itse päättänyt vastata.
Toisaalta, kun kyseessä on lantakauppias, voi häneltä hyvin uskoa ja ymmärtääkin sen, että ketjun aloituksen aiheesta huolimatta (jonka lantakauppias on itse omin kätösin väsännyt) hän voi uskoa toimimansa ihan oikein kun vastaa jonkun henkilön kirjoitukseen, mutta alkaa sitten puhumaan aiavn toisesta aiheesta, ja koettaa vetää toisenkin henkilön kirjoitukset omiin satuihinsa mukaan kommentoimalla niitä omissa tarinoissaan toisessa aiheessa.
Ymmärrän kyllä nyt, kuinka tunkiotaneli omassa päässään kuvittelee olevansa palstan fiksuin, ja voittamattomin kirjailija. Kukapa sitä voisi sellaista kynäkaaleppia voittaa joka jokaisen kerran puhuu ihan muista asioista kuin mistä ollaan hetki sitten puhuttu, eikä koskaan "muista" vastata aiheeseen tai kysymyksiin. - Mr Toppila
Oletko noin kirjoitti:
yksinkertainen, tunkiokauppias, ettet enää edes muista mistä aiheesta olet ketjun aloittanut?
Seuraavalla kerralla kun alat tunkiona kommentoimaan jonkun kirjoittamaan tekstiin, lue se edes kunnolla. Sen jälkeen kun olet lukenut, koeta sisäistää se. Pinnistele kovasti lukemasi ja (toivottavasti) sisäistämisenkin jälkeen vielä hetki, ja koeta löytää kirjoituksesta johon olet vastaamassa, se aihepiiri jota kirjoitus käsittelee. Älä ainakaan missään nimessä hyppää itse vastauksessasi toiseen aiheeseen, ja oleta että kirjoittaja jolle aiot vastata, on kirjoittanut juuri siitä asiasta mistä olet itse päättänyt vastata.
Toisaalta, kun kyseessä on lantakauppias, voi häneltä hyvin uskoa ja ymmärtääkin sen, että ketjun aloituksen aiheesta huolimatta (jonka lantakauppias on itse omin kätösin väsännyt) hän voi uskoa toimimansa ihan oikein kun vastaa jonkun henkilön kirjoitukseen, mutta alkaa sitten puhumaan aiavn toisesta aiheesta, ja koettaa vetää toisenkin henkilön kirjoitukset omiin satuihinsa mukaan kommentoimalla niitä omissa tarinoissaan toisessa aiheessa.
Ymmärrän kyllä nyt, kuinka tunkiotaneli omassa päässään kuvittelee olevansa palstan fiksuin, ja voittamattomin kirjailija. Kukapa sitä voisi sellaista kynäkaaleppia voittaa joka jokaisen kerran puhuu ihan muista asioista kuin mistä ollaan hetki sitten puhuttu, eikä koskaan "muista" vastata aiheeseen tai kysymyksiin.Noh?
Sarjakusettajaa käy tuleva Waterloo ahistamaan. Hesarin artikkelista käy selvästi ilmi, mitä Vantaalta on tulossa. Joka tunkki esittää oman henkkoht vaateen, koska muutoin korvaus jää saamatta ja silloin on jo omaisuus konfiskoitu valtion vaateisiin. Markkinahintaista oikeudenkäyntiä on luvassa enemmän kuin kotitarpeiksi.
Mutta hyökkäys on paras puolustus, arvelee sarjakusettaja ja käy parhaiden keskusteluvääristymäoppien mukaan henkilökohtaisuuksiin, kun ei asiassa pärjää.
Aikansa kutakin.
. - Mr Toppila
Mr Toppila kirjoitti:
Noh?
Sarjakusettajaa käy tuleva Waterloo ahistamaan. Hesarin artikkelista käy selvästi ilmi, mitä Vantaalta on tulossa. Joka tunkki esittää oman henkkoht vaateen, koska muutoin korvaus jää saamatta ja silloin on jo omaisuus konfiskoitu valtion vaateisiin. Markkinahintaista oikeudenkäyntiä on luvassa enemmän kuin kotitarpeiksi.
Mutta hyökkäys on paras puolustus, arvelee sarjakusettaja ja käy parhaiden keskusteluvääristymäoppien mukaan henkilökohtaisuuksiin, kun ei asiassa pärjää.
Aikansa kutakin.
.Anteeksi, tunkiokauppiaan kyynärpää on niin syvällä aunuksessani, että tunkiokauppias käsittelee minua kuin nukkea - siispä teenkin kaikki asiat kuten hän sanoo. Muutenhan olisin huomannut heti tuon räikeän asiavirheen hänen keskustelussaan, kun aloittaa ensin toisesta aiheesta, mutta vastaa sitten täysin toisesta aiheesta.
Anteeksi, en minä tahallani. Koetan yrittää muodostaa jatkossa omiakin mielipiteitäni. - pää suolessa.
Saapa nähdä miten kirjoitti:
Ehei, sammaltunut kanttura sekä tunkiokauppias lopettavat vaivihkaa vaan asiasta puhumisen, ja siirtyvät seuraavaan aiheeseen jolla meitä solvaavat. Päätä syvemmälle pensaaseen vaan suolinkaiset, kyllä se siitä.--Päätä syvemmälle pensaaseen vaan suolinkaiset, kyllä se siitä. --
sulla taas on pää per seessä.
- junameni jo
ja vihapuhetta puskee tämä koijari ja yrittää uhkailla. älä ny viiti maija taas.
"...nimetön ja nikitön pölvästikuoro nöyrästi veisaa kiitosvirttä minulle, totuudenpuhujalle."
Minä jo pyhästi lupauduin esittämään anteeksipyynnön, mikäli sattuisin olemaan väärässä. Nimetön nikkiarmeija ei näytä uskaltavan myöntyä omalta puoleltaan moiseen lupaukseen, sääli.
FYIkkä sentään lupasi kuin miehet syödä hatullisen. Nyt vain valitettavasti olen kadottanut yhteyteni Fyikkään, sääli sekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2756089Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss643118- 2002961
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa232312- 721788
- 1451558
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1911503Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1621468Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121428- 901334