Apua! Auttakaa!

.vauvakuumeessa.

Hei! Olen 18-vuotias nainen. Minulla ja miesystävälläni on vauvakuumetta. Miesystäväni on 21 vuotias. Minulla on kyllä opiskelut kesken. Mitä mieltä te olette, hankkisimmeko vauvan? Ja jos hankkisimme mistä saisimme lastenhoitajan?

10

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattele lasta.

      Vauvakuume ei oikeuta hankkimaan lasta.

      Opiskelut kesken, mistä saisimme lastenhoitajan?

      Ojko teillä oma asunto?

      Miettikää miltä lapsesta tuntuu joutua eroon äidistä, joka vaikuttaa lapsen kasvuun, kehitykseen ja turvallisuudentunteeseen.

      Olkaa varovaisia, lapset otetaan huostaan hyvin helposti.

      Sijaisperheistä on pulaa. Ja adoptiolapsistakin on pulaa.

      Lueppa Väestöliiton sivuilta tietoa vauvakuumeesta, perheestä, lapsista ja nuorista.

      http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/perhetutkimus/vauvakuume/
      ---

    • iiris6786785

      tee kelan sivuilla laskelma kuinka vähän saisit äitiysrahaa...voi mieli muuttua.

    • mummuummum

      Kyllä minä sinuna opiskelisin ensin opinnot loppuun ja hankkisin työpaikan ja vasta sitten alkaisin lastentekoa miettimään. Elä vain ensin nuoruutesi ja pidä hauskaa. Vastuu lapsesta on suuri ja kestää vuosia. Kannattaa ensin itse kasvaa kunnolla aikuiseksi, että pystyy ja jaksaa sen vastuun kantaa.

    • Lapsi tuo onnen

      Olette juuri parhaassa lapsentekoiässä. Kukaan ei kadu lapsiaan ja heidän kanssaan vietettyä aikaa.

      Suomessa vallitsee omalaatuinen lapsikielteinen asenne, jota tässäkin ketjussa kälkättävät noita-akat edustavat. Valitettavasti he eivät ole ainoita.

      "Lapsi tuo leivän tullessaan" sanoivat vaikeat ajat eläneet isoäidit. Nyt elämme hyvinvoivassa ja turvallisessa Suomessa. Ei ole koskaan ollut parempaa aikaa tehdä lapsia kuin juuri nyt.

      Olkaa onnelisia lapsinenne.

      • pupu tupuna

        "Olette juuri parhaassa lapsentekoiässä. Kukaan ei kadu lapsiaan ja heidän kanssaan vietettyä aikaa."

        kyllä niitä löytyy yllättävän paljon mut kukaan ei kehtaa sitä asiaa myöntää ääneen et katuu lasten hankintaa.. lapsettomana sen vaan saa huomata miten oikeesti äidit ja varsinkin isät katuvat lasten hankintaa mutta ylpeys ei anna myöten sitä sanoa ääneen niin sitten sen asian eteen kudotaan totaalinen valheiden verkko josta näkee selvästi läpi mut kuvitellaa ettei siitä muka näe läpi..

        ja aloittaja.. olette nuoria.. miksette odottaisi muutamaa vuotta vielä? teillä on aikaa hankkia muksuja iso liuta jos todella niitä haluatte.. se että on vauvakuume ei todellakaan ole syy hankkia lapsia.. vahinko ei myöskään ole se keino niitä hankkia.. vaan lapset hankitaan yhdessä ja yhteisestä sopimuksesta..
        mutta teinä vielä odottaisin muutaman vuoden.. koska oletteko varmoja että suhteenne kestää unettomat yöt ja muut "ihanuudet" ?? jolloin ap mietihän oletko sitten valmis yh:ksi??


      • Noita-akat vauhdissa
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Olette juuri parhaassa lapsentekoiässä. Kukaan ei kadu lapsiaan ja heidän kanssaan vietettyä aikaa."

        kyllä niitä löytyy yllättävän paljon mut kukaan ei kehtaa sitä asiaa myöntää ääneen et katuu lasten hankintaa.. lapsettomana sen vaan saa huomata miten oikeesti äidit ja varsinkin isät katuvat lasten hankintaa mutta ylpeys ei anna myöten sitä sanoa ääneen niin sitten sen asian eteen kudotaan totaalinen valheiden verkko josta näkee selvästi läpi mut kuvitellaa ettei siitä muka näe läpi..

        ja aloittaja.. olette nuoria.. miksette odottaisi muutamaa vuotta vielä? teillä on aikaa hankkia muksuja iso liuta jos todella niitä haluatte.. se että on vauvakuume ei todellakaan ole syy hankkia lapsia.. vahinko ei myöskään ole se keino niitä hankkia.. vaan lapset hankitaan yhdessä ja yhteisestä sopimuksesta..
        mutta teinä vielä odottaisin muutaman vuoden.. koska oletteko varmoja että suhteenne kestää unettomat yöt ja muut "ihanuudet" ?? jolloin ap mietihän oletko sitten valmis yh:ksi??

        Kannattaa muistaa terve kritiikki kaikkeen nettipalstalla julkaistuun tarinaan. Äitien- ja abortti-palstalla samat katkeroituneet lapsettomat hemmot harrastavat lapsivastaista politiikkaa, koettavat houkutella epävarmoja äitejä mukavuusabortteihin ja mustamaalaavat elämää ja väheksyvät lapsen elämää.

        Mikä saa ihmisen ryhtymään ihmisvastaiseen ja valheelliseen julistukseen ?


      • vihdoin äiti
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Olette juuri parhaassa lapsentekoiässä. Kukaan ei kadu lapsiaan ja heidän kanssaan vietettyä aikaa."

        kyllä niitä löytyy yllättävän paljon mut kukaan ei kehtaa sitä asiaa myöntää ääneen et katuu lasten hankintaa.. lapsettomana sen vaan saa huomata miten oikeesti äidit ja varsinkin isät katuvat lasten hankintaa mutta ylpeys ei anna myöten sitä sanoa ääneen niin sitten sen asian eteen kudotaan totaalinen valheiden verkko josta näkee selvästi läpi mut kuvitellaa ettei siitä muka näe läpi..

        ja aloittaja.. olette nuoria.. miksette odottaisi muutamaa vuotta vielä? teillä on aikaa hankkia muksuja iso liuta jos todella niitä haluatte.. se että on vauvakuume ei todellakaan ole syy hankkia lapsia.. vahinko ei myöskään ole se keino niitä hankkia.. vaan lapset hankitaan yhdessä ja yhteisestä sopimuksesta..
        mutta teinä vielä odottaisin muutaman vuoden.. koska oletteko varmoja että suhteenne kestää unettomat yöt ja muut "ihanuudet" ?? jolloin ap mietihän oletko sitten valmis yh:ksi??

        Tuota...voin myöntää, että joskus tulee mietittyä, miksi hankittiin lapsi. Mutta sitten, kun alkaa tosissaan miettiä, ettei tuota lasta olisi olemassa, niin se ei enää tunnu vaihtoehdolle ollenkaan. Lapsi on siis oikeasti suuri onni ja vaikka en ole koskaan ollut niin väsynyt kuin näiden 3 kk:n ajan synnytyksen jälkeen, en muuttaisi mitään.

        Minä taas näen lapsettomien valheiden läpi... Ettei muka haluta lasta, vaikka useimmat vaan ei ole tavanneet oikeaa kumppania tai eivät voi saada lasta tms.


    • tyttö 13.9.2011

      Sinuna minä opiskelisin ensin ja hankkisin työpaikan.. Niin mä tein kauhee oli vauva kuume mullakin 18vuotiaana mutta odotin että opinnot päättyi saatiin miehen kanssa isompi asunto ja molemmat vakituiset työpaikat :) Ja voin sanoa että odotus kannatti :) Nyt oli varaa ostaa säästämillä rahoilla lapselle parhaat rattaat ja turvakaukalo ja hirveä kasa ihania lasten vaatteita :) Ja säästöstä löytyy myös pitkäksi aikaa rahat vaippoihin,maidonkorvikkeisiin yms. :) Nyt 22v. ja sain aivan ihanan pienen tytön 13.9.2011 :)

    • vaakatangoa..

      minusta aloittaja kuulostaa aika lapselta itsekin.. " jos teemme lapsen,mistä saa hoitajan?" huhhuh.. sekö eka ongelma..?
      se vauvakuume vamasti on vaan tuota teinikiimaa jota tuossa iässä tursuaa joka rööristä. anna hormonien nyt vaan tasaantua ja mieti että eka poikaystävä ei ehkä kuitenkasan ole se ainoa maan päällä..

    • 30v äiti

      Älkää hankiko viuelä. Olet liian nuori ja poikaystäväsikin on liian nurori. Ja opinnotkin kesken. Mielestäni n 25vuotiaana olisi hyvä aika tehdä ensimmäinen lapsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe