Osaisiko joku auttaa tulkitsemaan??

SotilasNainen

Olen kirjoittanut tästä unientulkinta keskustelufoorumille, ja tekstini on ollut siellä jo jonkin aikaa mutta en ole yhtään vastausta saanut.
Olen nähnyt useita sota unia, enkä oikein ole saanut selville sodan "merkitystä" unessa.. jos joku voisi minulle kertoa ja halutessaan tulkita minulle uniani.

Olen nähnyt tässä kolme sota aiheista unta.

Ensimmäinen uneni meni näin..
Olin sotilas unessani ja meillä oli sota ystävieni kesken. Yritimme tappaa toisiamme mutta minä en tappanut ketään. Jossakin vaiheessa kiväärini hävisi.
Saavuin ystäväni kanssa talolle, jossa asui tuttavani vanhemmat heillä oli sellaisia ystäviäni jotka eivät halunneet sotia jolloin itsekkin päätin että olen sotani jo sotinut. Kun yritin mennä taloon sisään ystäväni poikaystävä yritti ampua minua useita kertoja siinä onnistumatta. Loppuun hän huusi "Kyllä minä vielä sinut tapan!".
Uneni loppui melkein heti kuin saavuin taloon sisälle.

Toinen uneni..
Olin taas sotilas, tällä kertaa sotivat suomi ja venäjä keskenään.
Jossakin vaiheessa kulkiessamme joukkueen kanssa eteenpäin tuli venäjältä ilmahyökkäys, taivas oli täynnä pommikoneita. He alkoivat pommittamaan meitä, yksi ystävistäni sanoi "Ne ei näe meitä jos halataan näitä pensaita", jonka jälkeen kiedoimme kaikki kätemme pensaiden ympärille.
Sitten olin isossa pommitetussa talossa piilossa venäläisiä, he ampuivat tovereitani mutta minä säilyin hengissä ja piilossa. Kun luulin heidän menneen tulin pois piilostani jolloin venäläinen löysi minut. Hän otti minulta kiväärini pois ja jouduin heidän "karsinaan" sotavangiksi, siellä oli muitakin suomalaisia. Jotenkin pääsin sieltä karkuun ja tässä vaiheessa olin vain henkisesti rikki että en halua enää sotia.
Uneni loppui kun en uskaltanut mennä vanhemmilleni yöksi yksin jos venäläiset tulisivat sinne ja lähdin jonkun tuntemattoman tytön vanhemmille yöksi.
Uneni loppui tähän.

Kolmas uneni..
Tässä unessa olin myös sotilas, sota ei ollut vielä alkanut vaan olimme kokoontumassa yhdessä ennen sotaa. Meillä oli kuitenkin jo "kurkkupuvut" päällä.
Sitten meillä oli pari tuntia ylimääräistä aikaa, jolloin sanoin tovereilleni että pitäisikö käydä hyvästelemässä vanhemmat ja muut läheiset ennen lähtöä. He pitivät minua ihan hulluna, koska siihen ei kukaan pystyisi. Tämän jälkeen luovuin ajatuksesta hyvästellä.
Sitten tuli ystäväni hakemaan minut autollaan kauppakeskuskseen, ajoimme hämärää tietä autolla joka oli pelkkää vettä ja loskaa.
Saavuttuani kauppakeskukseen menin kahvilaan kahville, tämä oli turkkilais-tyylinen kahvila, jossa nämä turkkilaiset olivat innoissaan "Täällä on sotilas, katsokaa!" He ylistivät minua ja tarjosivat minulle kahvia ja mitä vain halusin.

Tässä unessa en siis ollut vielä sodassa vaan lähemässä sinne.

Ihmettelen unien yhtäläisyyksiä ja merkitystä.

Unethan ovat siis tiivistettyjä, mutta näissä on kuitenkin kerrottu pääasiat ja lähes kaiken minkä muistan.

Olen 21-vuotias nainen, olen avoliitossa ja työttömänä olen ollut jo pitkän aikaa. Joskus olen haaveillut armeijaan lähdöstä, mutta sinne en koskaan ole mennyt. Elämässäni ei ole meneillään mitään suurta. Isoäitini kyllä kuoli kasvaimeen tässä reilu kuukausi sitten, mutta näin jo sotaunia ennen tätä tapahtumaa.

1

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monessa mukana.

      Eikö unesi kuvaa hyvin elämäsi tilannetta? Kenties olet aina joutunut "etsimään" paikkaasi elämässäsi, olemassaolosi oikeutusta. Etsi mieluinen harrastus, laita luovuutesi peliin, esille ja tuon kaltaiset unet loppuvat.
      Luo ilmainen astrologinen karttasi tulkintoineen Helmi sivulla ja katso itseäsi sen kautta. Astro.fi tarjoaa transiittilistaa ilmaiseksi tulkita tilannetta elämässäsi yleisesti. Reipas ulkoilu luonnossa on hyvä tapa puhdistaa itseään, eikä kodin tuuletusta ja puhtaana pitämistä tule myöskään unohtaa. eihän kotisi ole liian täynnä tavaraa? Tee suursiivous kotisi sisällä se puhdistaa myös sinut. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe