Hei.Minulla on tällä hetkellä 8hamsuu 5erakkorapua 3neitokakadua 5undulaattia 5leopardigekkoa 2iguaania akvaario 368kalaa 5marsuu 27sauvasirkkaa 4kummitussirkkaa 11tarantellaa muurahaisia lasius niger 793kpl 5 kuningatarta ja kissa burma ja haluaisin jonkun vaikeamman käärme lajin mitä suosittelisitte
viljakäärme
3
125
Vastaukset
- petspetspets
taipaani!
- j-nne12345
Ei ainakaan vilistä. Ehkä Puuboa, jos tahdot haastavaa lajia. Ainakin mun mielestä on haastava.
- 8+8
Hyvä j-nne12345, koska et omista käärmeitä, voisitko ystävällisesti olla kommentoimatta kysymyksiä, joihin et osaa vastata?
Viljakäärme on suht simppeli otus. Mitä tarkoitat vaikealla? Onko se haastavammin järjestettävien elinolojen, ruokinnan tai käsittelyn suhteen vaikea? Mm. mainittu hortu on vaikeahko käsitellä, yleensä saa olla hanskat jos ei halua hampaista. Samaa sarjaa ovat monesti esim. mattopytonit ja useat rottakäärmeet. Olosuhteiden osalta mm. korkean ilmankosteuden järjestäminen ja silti hyvän ilmanvaihdon takaaminen ovat yksi haaste. Trooppisia, hoidoksiksi sopivia lajeja ovat mm. juurikin hortu, brasilian sateenkaariboa ja aasialaiset rottakäärmeet. Ruokinnan suhteen vaativampia ovat mm. sukkanauhakäärmeet (kalaruokavalio, jossa vitaminointi erityisen tarkkaa), viherkarkeakäärme (hyönteissyöjä) ja muutamat Suomessa hyvin harvinaiset lajit, jotka syö lähinnä pieniä liskoja ja sammakoita.
Yleensä on parasta aloittaa lajista, josta on paljon tietoa tarjolla, jolle pystyy kohtuudella järjestämään hyvät elinolot ja näin takaamaan eläimen hyvinvoinnin. Esim. brassi on upean värinen, parimetriseksi kasvava ja niitä on saatavissa Suomesta ja Suomessa syntyneistä poikueista, joten syövät hyvin ja ovat oikeissa oloissa kiitollisia hoidokkeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1172294- 1301835
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631216Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K961168En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721060Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.431013Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉77975HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23955Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932