Hei.Minulla on tällä hetkellä 8hamsuu 5erakkorapua 3neitokakadua 5undulaattia 5leopardigekkoa 2iguaania akvaario 368kalaa 5marsuu 27sauvasirkkaa 4kummitussirkkaa 11tarantellaa muurahaisia lasius niger 793kpl 5 kuningatarta ja kissa burma ja haluaisin jonkun vaikeamman käärme lajin mitä suosittelisitte
viljakäärme
3
169
Vastaukset
- petspetspets
taipaani!
- j-nne12345
Ei ainakaan vilistä. Ehkä Puuboa, jos tahdot haastavaa lajia. Ainakin mun mielestä on haastava.
- 8+8
Hyvä j-nne12345, koska et omista käärmeitä, voisitko ystävällisesti olla kommentoimatta kysymyksiä, joihin et osaa vastata?
Viljakäärme on suht simppeli otus. Mitä tarkoitat vaikealla? Onko se haastavammin järjestettävien elinolojen, ruokinnan tai käsittelyn suhteen vaikea? Mm. mainittu hortu on vaikeahko käsitellä, yleensä saa olla hanskat jos ei halua hampaista. Samaa sarjaa ovat monesti esim. mattopytonit ja useat rottakäärmeet. Olosuhteiden osalta mm. korkean ilmankosteuden järjestäminen ja silti hyvän ilmanvaihdon takaaminen ovat yksi haaste. Trooppisia, hoidoksiksi sopivia lajeja ovat mm. juurikin hortu, brasilian sateenkaariboa ja aasialaiset rottakäärmeet. Ruokinnan suhteen vaativampia ovat mm. sukkanauhakäärmeet (kalaruokavalio, jossa vitaminointi erityisen tarkkaa), viherkarkeakäärme (hyönteissyöjä) ja muutamat Suomessa hyvin harvinaiset lajit, jotka syö lähinnä pieniä liskoja ja sammakoita.
Yleensä on parasta aloittaa lajista, josta on paljon tietoa tarjolla, jolle pystyy kohtuudella järjestämään hyvät elinolot ja näin takaamaan eläimen hyvinvoinnin. Esim. brassi on upean värinen, parimetriseksi kasvava ja niitä on saatavissa Suomesta ja Suomessa syntyneistä poikueista, joten syövät hyvin ja ovat oikeissa oloissa kiitollisia hoidokkeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1373176Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172212810Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina662200Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2771599Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.51473Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät251352Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31241Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3972Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115910Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103893